Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Van welke leeftijd dagje Amsterdam

Vanaf welke leeftijd zonder jullie je dochter alleen met een vriendin (van dezelfde leeftijd) met de trein naar Amsterdam laten gaan om te shoppen. Vertrek is vanuit de regio Utrecht.

Peiling

Vanaf welke leeftijd dagje Amsterdam met de trein?
90 stemmen
11%
9%
29%
24%
22%
3%
1%

Ysenda schreef op 17-09-2025 om 07:41:

[..]

Ik heb het idee dat velen er gewoon om de naam heen gaan, achter de kudde aan. Want ik ken maar weinig mensen die heel enthousiast zijn.

Mijn internationale collega's zijn meestal nogal teleurgesteld, wij stellen tegenwoordig meestal Zwolle of Breda voor aan ze. Dat doen ze dan op hun 2e dag in het weekend. En daar komen ze wel enthousiast over terug, vooral omdat het niet zo idioot druk is.

Dat was vroeger ook al zo. Studenten ov was binnen en we gingen naar Amsterdam. Was niks aan, toch maar naar Utrecht gegaan. Dat is ongeveer 30 jaar geleden.

Ik laat mijn dochter eerder naar Rotterdam gaan, maar dat komt omdat we in die regio wonen en ze die stad dus kent. Ze heeft daar nog niet naar gevraagd (net gestart in brugklas). Wel reist ze met de trein naar school. Maar alleen met de trein naar opa en oma vindt ze nog te spannend. (Lange reis en overstap in Utrecht).

[..]

Ik heb het idee dat velen er gewoon om de naam heen gaan, achter de kudde aan. Want ik ken maar weinig mensen die heel enthousiast zijn.

Ik vind Amsterdam ook niet zo leuk. Maar je wil als je jong bent toch de dingen een keer zelf gezien en gedaan hebben. 
Weinig pubers zullen zeggen “nah, ik hoef niet naar Amsterdam, mijn moeder zegt dat er weinig aan is”. 
Bovendien moet je toch in het leven zelf ervaren dat populaire dingen tegen kunnen vallen. Nou, dat heb je dan ook een keer meegemaakt. 

Ik ben in de buurt van Amsterdam opgegroeid. Ik vond het toen echt een gore stinkstad.

[..]

Mijn internationale collega's zijn meestal nogal teleurgesteld, wij stellen tegenwoordig meestal Zwolle of Breda voor aan ze. Dat doen ze dan op hun 2e dag in het weekend. En daar komen ze wel enthousiast over terug, vooral omdat het niet zo idioot druk is.

Maar het gaat hier in het topic over meisjes van 15 niet over volwassenen. Pubers ervaren dat weer anders en hebben lang niet allemaal last van de drukte maar zoeken het juist op. Ieder zijn ervaring ik hoor juist veel enthousiaste mensen, het is maar net wie je tegenkomt. Ik hoor ook weleens negatieve verhalen maar dan meestal van mensen die zo wie zo grote steden vermijden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.