Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Verdeling slaapkamers


hebben de pubers geen tweepersoonsbed/uit te schuiven tot dan?
Is hier on de omgeving vrij standaard met een jaar of 13/14

Als de middelste en de kleinste kamer bij elkaar liggen, zou je het kunnen doorbreken. Op de verdieping heb je dan twee grote kamers en op de zolder ook een grote kamer.
Als je niet kan of wil doorbreken, zou ik de middelste en de kleinste kamer aan één kind geven en de zolder aan de ander. Wel zo leuk ingedeeld dat er verschillende zones zijn om een knus gevoel te houden.
In studentenwoning van mijn kind is het ook zo opgelost: degene met de kleinste kamer krijgt een studeerkamer er bij omdat in de kleinste kamer naast het bed echt geen bureau past.

Een jaar na de verhuisdag ruilen? 

Wij hebben als ouders een enkele jaren op zolder geslapen, de kinderen sliepen toen op de gebruikelijke slaapetage. Was heel relaxed. 
En nee, we hadden daar geen badkamer/toilet. 
Ken meer ouders die zelf de zolderkamer namen.

Zonder verder jouw gezinssituatie etc. te kennen: kan je niet van bed wisselen? Dan krijgt de puber die ‘jouw’ kamer heeft een tweepersoonsbed en jij het bed van je puber. 

Ik zou zelf niet op de kleinste kamer gaan liggen als daar niet eens een tweepersoons bed inpast. ik zou 1 kind de middelste kamer geven en 1 kind de kleinste kamer. Kind met kleinste kamer zou ik dan de gelegenheid geven om de zolder te claimen als studeer plek of iets dergelijks. Kind kan dan altijd naar zolder gaan verhuizen als de kleinste kamer uiteindelijk minder bevalt en dan heeft hij/zij de grootste kamer. Eventueel inderdaad over twee jaar ruilen (en de kans is groot dat ze dan helemaal niet meer willen ruilen.)

Ysenda schreef op 06-05-2023 om 21:41:

hebben de pubers geen tweepersoonsbed/uit te schuiven tot dan?
Is hier on de omgeving vrij standaard met een jaar of 13/14

Hier niet

Ik zou me niet in allerlei bochten gaan wringen voor de wensen van je pubers. Ze hebben het uiteindelijk ook maar gewoon te doen met wat ze krijgen. 
Dus zelf op de zolder en dan een sanibroyeur toilet of hoe dat heet...echt niet.
En als jouw bed niet op de kleinste kamer past, zou ik die ook niet nemen. 

Dan geef je ze een deadline en dan verdeel jij de kamers met een ruilprincipe en de zolder als dependance van de kleine kamer. 

Ik zou als de bedden en meubels pas een paar jaar oud zijn die ook niet gaan vervangen. Duurzaamheid is ook belangrijk om ze mee te geven.

Of een bed in een kamer past is niet alleen afhankelijk van de oppervlakte, maar ook van de vorm. In het huis van mijn ouders verschilden de kamers van mijn zus en mij slechts een halve vierkante meter aan oppervlakte, maar omdat mijn kamer rechthoekig was paste een tweepersoonsbed daar ook niet (goed). Omdat mijn moeder een logeerbed wilde houden op die kamer heb ik hun oude tweepersoonsbed meegenomen toen ik op mezelf ging wonen, wel een nieuw matras voor gekocht. Dochter slaapt daar al jaren in. Dat vinden sommige mensen ook verwend, zo'n jong kind met een tweepersoonsbed. Maar het ding is wel al bijna 50 jaar oud en het is meer een keuze uit gemakszucht (te propageren als duurzaamheid) geweest dan echt een weloverwogen beslissing dat ze dat nodig zou hebben. 

Tjilp schreef op 06-05-2023 om 22:21:

Wij hebben als ouders een enkele jaren op zolder geslapen, de kinderen sliepen toen op de gebruikelijke slaapetage. Was heel relaxed.
En nee, we hadden daar geen badkamer/toilet.
Ken meer ouders die zelf de zolderkamer namen.

Ze schrijft toch de reden waarom dat niet gaat?

Wij hebben ook moeite met de verdeling van de kamers in ons bestaande huis. Dat komt vooral doordat die verdeling nu niet meer zo goed bij ons huidige leven past. Ik heb nu een kamer waar alleen ons bed in past, terwijl ik ruimte nodig heb voor een bureau enzo. Ik zou het liefst ruilen met m’n jongste dochter. Zij heeft momenteel de grootste kamer. Maar ze wil niet. Dit gewoon beslissen vind ik moeilijk. Maar ik zie het ook niet zitten om te moeten wachten tot zij het huis uit is.

Maar wat is het probleem met de zolderkamer voor de kinderen?

S.ndra schreef op 07-05-2023 om 06:25:

Wij hebben ook moeite met de verdeling van de kamers in ons bestaande huis. Dat komt vooral doordat die verdeling nu niet meer zo goed bij ons huidige leven past. Ik heb nu een kamer waar alleen ons bed in past, terwijl ik ruimte nodig heb voor een bureau enzo. Ik zou het liefst ruilen met m’n jongste dochter. Zij heeft momenteel de grootste kamer. Maar ze wil niet. Dit gewoon beslissen vind ik moeilijk. Maar ik zie het ook niet zitten om te moeten wachten tot zij het huis uit is.

Overdag haar kamer gebruiken?

Indien dat natuurlijk het probleem oplost en zij ook weg is

Gr Angela 

Ik zou zelf de kleinste kamer nemen (en dan een ander bed kopen) of een van de kinderen de kleinste kamer én de zolderkamer geven en de middelste kamer aan het andere kind, als je de ruimte kunt missen tenminste.

Caroline80 schreef op 07-05-2023 om 07:01:

Maar wat is het probleem met de zolderkamer voor de kinderen?

Precies dit, ik begrijp het punt ook niet echt. Ze hebben zelfs een extra optie de grote zolderkamer. Zouden ze het stiekem wat eng vinden om op een zolder te liggen, en het bieden niet toe willen geven. 

Ik zou eerder vragen wat het punt/reden is waarom de zolder kamer niet in trek is.
Handigst lijkt mij een op de zolderkamer en de ander in de middelste kamer, misschien de zolder kamer aantrekkelijker maken door daar de kleine kamer erbij te geven als extra kamer om bijvoorbeeld huiswerk te maken, zodat je niet iedere keer helemaal alleen (te) ver weg van de rest zit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.