Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Verdeling slaapkamers


Wasgij

Wasgij

07-05-2023 om 10:13 Topicstarter

Wauw, wat een discussies ontstaan hier!
Ze hebben er geen ruzie over, kibbelen niet ofzo.
Het is meer dat bij allebei de voorkeur ligt voor die kamer.
Het is overigens een huurhuis, dus ik ga niks verbouwen of gekke dingen doen.
Ze zijn het er wel over eens dat het die 2 kamers worden en evt later eentje de (overigens volwaardige, met deur ed) zolderslaapkamer.
We komen er vast wel uit.

Laat maar, mooi dat het opgelost is TO!

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

07-05-2023 om 10:57

Wasgij schreef op 07-05-2023 om 10:13:

Wauw, wat een discussies ontstaan hier!
Ze hebben er geen ruzie over, kibbelen niet ofzo.
Het is meer dat bij allebei de voorkeur ligt voor die kamer.
Het is overigens een huurhuis, dus ik ga niks verbouwen of gekke dingen doen.
Ze zijn het er wel over eens dat het die 2 kamers worden en evt later eentje de (overigens volwaardige, met deur ed) zolderslaapkamer.
We komen er vast wel uit.

Wij fantaseren er wel een probleem omheen hoor...? 😄

S.ndra schreef op 07-05-2023 om 06:25:

Wij hebben ook moeite met de verdeling van de kamers in ons bestaande huis. Dat komt vooral doordat die verdeling nu niet meer zo goed bij ons huidige leven past. Ik heb nu een kamer waar alleen ons bed in past, terwijl ik ruimte nodig heb voor een bureau enzo. Ik zou het liefst ruilen met m’n jongste dochter. Zij heeft momenteel de grootste kamer. Maar ze wil niet. Dit gewoon beslissen vind ik moeilijk. Maar ik zie het ook niet zitten om te moeten wachten tot zij het huis uit is.

Als jij ruimte nodig hebt voor een bureau dan zou ik toch van kamer wisselen. Je ziet het niet zitten om te wachten tot ze uit huis gaat. Vrijwillig wisselen wil ze niet. Dus dan blijven er maar twee keuzes over:

1) niet dwingen te wisselen tot ze uit huis is en dan geen goede werkplaats hebben

2) wel dwingen om te wisselen en dan wel een goede werkplek hebben.


 Je zou er voor kunnen kiezen om de pijn wat te verzachten met een nieuwe inrichting van de kamer, wat leuke accessoires of iets anders wat ze graag wil.

Wasgij

Wasgij

07-05-2023 om 11:22 Topicstarter

Daddy_gijs schreef op 07-05-2023 om 10:57:

[..]

Wij fantaseren er wel een probleem omheen hoor...? 😄


Wasgij schreef op 07-05-2023 om 10:13:

Wauw, wat een discussies ontstaan hier!
Ze hebben er geen ruzie over, kibbelen niet ofzo.
Het is meer dat bij allebei de voorkeur ligt voor die kamer.
Het is overigens een huurhuis, dus ik ga niks verbouwen of gekke dingen doen.
Ze zijn het er wel over eens dat het die 2 kamers worden en evt later eentje de (overigens volwaardige, met deur ed) zolderslaapkamer.
We komen er vast wel uit.

Je vroeg om een oplossing en alle genoemde oplossingen vind je niets. Dan is het toch niet ons probleem? Ik zou zelf de kwestie vooraf hebben getackeld, maar dat is hier makkelijker met kinderen die bijna 6 jaar in leeftijd verschillen.

Maar wat was het probleem dan? Want er is geen oplossing gekomen, maar het is wel opgelost nu verder?

TO heeft het niet gehad over een probleem oid.
Ze zocht een ludieke tip. Dat klinkt een stuk luchtiger

Fijn, Wasgij, dat het wordt opgelost.


Kyana schreef op 07-05-2023 om 11:03:

[..]

Als jij ruimte nodig hebt voor een bureau dan zou ik toch van kamer wisselen. Je ziet het niet zitten om te wachten tot ze uit huis gaat. Vrijwillig wisselen wil ze niet. Dus dan blijven er maar twee keuzes over:

1) niet dwingen te wisselen tot ze uit huis is en dan geen goede werkplaats hebben

2) wel dwingen om te wisselen en dan wel een goede werkplek hebben.

Je zou er voor kunnen kiezen om de pijn wat te verzachten met een nieuwe inrichting van de kamer, wat leuke accessoires of iets anders wat ze graag wil.

Bedankt voor je reactie. Ja, dat is idd zo. Ik vind het alleen op dit moment moeilijk om het af te dwingen. Tot nu toe heb ik dat daarom niet gedaan. Maar elke keer als ik me dan moet behelpen, dan denk ik ‘Ik ben daar gek ook.’ 🙃 Mijn man zit ook niet fijn met de studeer/logeerkamer. Dus er moet eigenlijk meer geruild worden. Ik denk toch eigenlijk dat mijn oorspronkelijke idee, kinderen allebei op de 2e, ouders op de 1e, het beste idee is. Bij de oudste hebben we ook toen ze kleiner was gewoon gezegd dat dit haar nieuwe kamer was. Ze heeft zelf de kleur voor de muren en de gordijnen mogen kiezen en een nieuw bureau. En ze is er al jaren helemaal happy mee. Ik weet eigenlijk niet waarom ik er nu zelf zo op blijf hangen.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.