Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-09-2026 om 08:30
mijn dochter is 15 geworden en heeft 12 meisjes ( vriendinnen) uitgenodigd om er samen een leuke avond van te maken bij ons thuis. Enkelen hebben niet eens gereageerd op de uitnodiging en in totaal hebben er maar 2 toegezegd. Sommigen hebben een hobby die avond wat ik begrijp maar de hobby duurt tot 20h en feestje tot 22h, hobby is 1 straat verder en ze komen toch niet verder. Ik begrijp dat je niet elke hobby zoals een teamsport kan afzeggen maar ik krijg ook berichten dat ze een recreatieve zwemtraining verkiezen boven feestje. Mijn dochter zit er nu helemaal mee in dat er maar 2 personen komen. Ipv feestje thuis denk ik dat ze nu samen naar cinema ofzo gaan. Ik vind dit zo erg .. jeugd lijkt me te lui om naar feestje te gaan of zie ik dat fout ?
07-09-2026 om 12:49
Mischa83 schreef op 07-09-2026 om 12:47:
Ik vind tien uur afgelopen ook heel vroeg, tenzij het doordeweeks is?
Ik heb een zoon van 15 en twee oudere zoons en heb nog nooit gehoord dat een verjaarsfeestje zo vroeg stopte. Heel eerlijk, en ik bedoel dit absoluut niet lullig, maar ik denk dat de meiden al inschatten dat het geen geweldig feestje wordt als er nu al een (vroege) eindtijd op gezet is. Toch een beetje hoe dat werkt met pubers. Of in ieder geval, zo zou dat werken met mijn pubers en hun omgeving.
Je komt toch niet voor een feestje maar je komt juist om de verjaardag van je vriendin te vieren. Dan zou ik als ik de dochter was gelijk een streep door die vriendschap zetten.
07-09-2026 om 13:38
Tja, moeilijk te zeggen
Heeft ze gevraagd om een bevestiging? Of kan het dat er straks toch nog 10 meiden op de stoep staan?
Is het een doordeweekse of een weekend avond? Ik kan mee voorstellen dat doordeweeks na je sporttraining nog naar een feestje gaan ook niet voor iedereen handig is.
Zijn deze meiden allemaal vriendinnen van haar? Of zit er ook 'vulling' bij of juist mensen die ze graag als vriendin zou hebben, maar nog niet heeft? Cq; is dit een vaste groep vriendinnen die 'alles' samendoen en waar je dochter deel van is?
Wat voor 'leuke avond' is gepland? Zijn dit heel specifieke activiteiten die mensen mss niet leuk vinden? Of is het gewoon gezellig samen wat drinken en kletsen?
Hoe lang tevoren ging de uitnodiging de deur uit? Weten ze dit al 2 maanden of kwam de uitnodig een weekje voor het feest?
De conclusie dat ze te lui zijn voor een feestje lijkt me niet. Een feestje is normaal gezien niet heel hard werken