Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat eten jullie pubers zoal?


Vekaloeka schreef op 30-01-2023 om 21:47:

Het avondeten is hier vooral makkelijk, veel spaghetti met
tomaten saus of nasi. Ook aardappels met jus, rodekool en vlees etc. Mochten jullie nog andere tips hebben kwa diner laat ook maar weten.

Of je googled even op smulweb. Lusten ze bv roti, wraps, ovenschotels..

Vekaloeka

Vekaloeka

30-01-2023 om 21:49 Topicstarter

Wat grappig zeg, ik lees vooral tosti’s, noodles, bapao etc. Is dan toch wel gewild. Is dat niet een hoop zout trouwens voor een puber.

Peaches schreef op 30-01-2023 om 21:47:

[..]

Ik wel hoor. 6 volkoren boterhammen als ontbijt. En dan gewoon ook weer dik lunchen etc. Blijkbaar is dat nodig als je hard groeit.

Hier was het altijd 2 boterhammen ontbijt, 3 lunch en met de avond een normaal bord vol. 

Hier drie zoons in de puberleeftijd en een man. Er gaat inderdaad megaveel eten doorheen! We doen dagelijks weekboodschappen als het ware😅. Vooral tostis en eieren zijn hier favoriet ook! Verder ook veel fruit gelukkig. Ik maak ook regelmatig groentesoepen, zodat ze onderweg meer groenten binnenkrijgen dan alleen bij het avondeten. 

Decembermamma schreef op 30-01-2023 om 21:53:

[..]

Hier was het altijd 2 boterhammen ontbijt, 3 lunch en met de avond een normaal bord vol.

En de rest wat je vergeten bent

Vekaloeka schreef op 30-01-2023 om 21:49:

Wat grappig zeg, ik lees vooral tosti’s, noodles, bapao etc. Is dan toch wel gewild. Is dat niet een hoop zout trouwens voor een puber.

Wij doen woknoedels met half bouillonblokje maar daarin kan je natuurlijk ook minder zout versie pakken. 

Je kunt natuurlijk als ouder de versie met minste zout voor ze kopen.

 Qua avondeten kan je natuurlijk ook kids erbij betrekken en ieder 1 dag per week laten koken/helpen/meedenken

Gingergirl schreef op 30-01-2023 om 21:54:

[..]

En de rest wat je vergeten bent

Dat is ook ongeveer wat ik at. Nog een koek in de kleine pauze en als ik thuis kwam uit school een kaakje. Meer at ik niet. 

Puberjongens eten meer dan pubermeisjes. Komt ook omdat de meeste in de brugklas de 1.60 nog niet eens halen en als 17-jarige dik boven de 1.80 zitten. Dus lekker laten eten ‘s avonds! Beter dan daarna koek chips en chocola snaaien iig. 

Hier eten pubers na schooltijd of 's avonds als ze nog honger hebben fruit, yoghurt, lekkere toetjes, noodles, rijstwafel met Avocado en roerei, geroosterd broodje met Avocado en gebakken ei, tosti of focaccia, en vooral middelste dochter kan halve maaltijden voor zichzelf en de rest van de family maken, ze maakt bijvoorbeeld graag als snack of tussendoortje springrolls, pokebowl, sushi, pastasalade, gevulde eieren, wraps met gerookte zalm of gerookte kip en roomkaas, snackgroente of nacho's met guacamole, spirello's etc.

Twee pakken spaghetti? Dat is een kilo bij elkaar en dat is zelfs voor grote eters een uitdaging. Ik kook 75 gram per persoon en heb dan zelfs nog over.
Qua tussendoortjes aten ze hier vaak tosti’s, noodles of yoghurt met cruesli.

Hier geen mega-grote eters (wel een beetje) die zichzelf bijvoederen met tosti's, rijstwafels met pindakaas en noodles. En als ik aandring ook nog wel wat fruit willen eten. 

Maar wat echt een goeie is als je niet wil dat er vreselijk veel wordt avond gegeten, dan zeg ik:
SOEP!
Je kan er heel veel groente in kwijt (evt. gepureerd met de staafmixer) en vooral een gebonden soep vult heel erg.  

ik denk dat jongens heb, die eten wel meer dan meisjes maar hebben dan vaak ook zo’n giga groeispurt en meer spieren ook, ze verbranden gewoon veel

maar dochter hier van 13 staat ook vaak om 16 uur een pizzabroodje te maken zelf of pizza tosti om vervolgens om 18 gewoon weer flink te eten.  

Ik vind die tip van een pan soep wel een goede trouwens, je kan het bij het avondeten ook vooraf geven dan leg je vast een bodem en wat er over is kunnen ze de volgende dag pakken

Oh ja, wij koken dagelijks voor een weeshuis. Met 4 kinderen (21, 18, 16, 14) waarvan eentje marinier en eentje topsporter en een aantal ook nog in de groei... En ze eten graag de volgende dag restjes dus we koken echt véél.
Wat ze dan verder eten? Heel veel volkoren brood (er gaan 2 broden per dag doorheen), ei (in diverse vormen), soep, noedels, havermoutpap, veel fruit (vooral appels en bananen), yoghurt met muesli of brinta. Mueslirepen, noten, gedroogd fruit... En dus heel graag restjes avondeten. 

Hier zijn ook de tosti’s, gebakken eieren, noodles, bakpao, pannenkoeken, rijstwafels met chocolade, soep en worstenbroodjes niet aan te slepen. Vaak ook nog yoghurt met muesli, smooties, afbakbroodjes, cornflakes met melk, verzin het maar….. Binnen no time is alles weer op.

Ze kopen trouwens ook vaak zelf nog vanalles. Koek en snoep, chips, broodjes van de Lidl.

Mijn broer at altijd macaroni (hij kookte zelf een vrij simpele basis macaroni met mix/gehakt) tussendoor.
Onze kinderen eten/aten niet echt iets speciaals, alleen tosti's - die heb ik altijd in de vriezer. Ook niet echt goedkoop trouwens. En ze kopen zelf een hoop rommel.
En ze eten veel brood.

O, en één van hen eet graag een bak kwak met fruit en wat muesli.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.