Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat eten jullie pubers zoal?


Decembermamma schreef op 30-01-2023 om 21:53:

[..]

Hier was het altijd 2 boterhammen ontbijt, 3 lunch en met de avond een normaal bord vol.

Dit dus ook ongeveer.

Met ergens om 4 à 5 uur* - bij thuiskomst nog een koek. En wel tussendoor minstens een halve liter cola of fanta.

*We aten nooit voor 7 uur.

MMcGonagall schreef op 30-01-2023 om 22:12:

Twee pakken spaghetti? Dat is een kilo bij elkaar en dat is zelfs voor grote eters een uitdaging. Ik kook 75 gram per persoon en heb dan zelfs nog over.
Qua tussendoortjes aten ze hier vaak tosti’s, noodles of yoghurt met cruesli.

Jij hebt meisjes, dat maakt veel verschil. Ik moest echt even 3 stappen terug schakelen toen vriendin van zoon mee ging eten.

Ik was zijn hem en zijn vrienden gewend.

Hier wordt er nu zwaar in calorieën gerekend en is 4000 per dag niet ongewoon. Dan krijg je de afschuwelijke shake van: havermout, kwark, pindakaas, olijfolie  afgetopt met met vanillesmaakdruppels om het nog naar binnen te kunnen krijgen. Ja, dat gaat in de blender en het ziet er niet uit idd.

Avondeten: 300 g aardappels, zilvervliesrijst of volkorenpasta, 300 g groenten, eieren en vlees.

Na het avondeten nog een bak kwark of liever skyr want meer proteïne. 

Overdag boterhammen met veel 100% pindakaas.

Als je meerdere van die exemplaren hebt rondlopen dan gaat er veel eten door idd.

Hier eten ze graag uit school volkoren brood met alle variaties ei. Ook volle Griekse yoghurt met noten en een banaan. Eiwitten vullen goed.

Ik heb twee pubermeiden. De score vsn vandaag:
15:
1 volkoren boterham met pindakaas en hagelslag
1 glas melk
1 eierkoek
1/4 komkommer
2 volkoren boterhammen met chocopasta
2 rijstewafels met chocopasta
1,5 liter water
100 gr volkoren spaghetti met ger. kaas
1 glas melk
1 mini Hertog ijsbakje triple chocolate

13:
2 schaaltjes cornflakes met melk
Chocoladekoekjeding
100 gram worteltjes
2 witte puntjes met pindakaas
2 rijstewafels met pindakaas
100 gr volkoren spaghetti met bolognesesaus en ger. kaas
1 mini Hertog ijsbakje triple chocolate
1 liter ranja totaal

Zoon loopt momenteel stage en luncht daar voor twee euro per dag. De ene keer tosti, de andere keer een uitsmijter of gewoon brood. Ideaal, ik hoef veel minder brood te bakken nu.

Soms koopt hij iets chocoladeachtigs, maar zijn eten bestaat meestal uit brood, appels, melk, thee, sinas en cola. Zijn kerstpakket is op dus zullen er wel weer chips uit de kast verdwijnen.

Normaal avondeten, één bord. In het verleden af en toe drie borden, dan wisten we dat er een groeispurt aankwam. 

Toetjes hoeft hij niet. Alcohol of energydrink wil hij niet.

Och, ik at ‘s avonds om 9u nog rustig vier boterhammen 😅.
Hier vijf kids l, 1 zoon, 4 dochters (z23, 21, 14, 12, 11), zoon at zo een heel brood op een dag. oudste dochter hoogstens 4 boterhammen. 
De jongste drie zijn momenteel een beetje pieperig over het eten. Niet het avondeten maar wat ze ‘s ochtends eten en mee naar school nemen. Heb ze van het weekend meegenomen naar de supermarkt. Maar dan komen ze in feite aan met hetzelfde als ik voor ze kocht 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️. 
Dochter van 14 (lees: 1,83 en spriet) heeft altijd heel veel gegeten. We moesten haar als kind echt een halt toeroepen anders at ze zo een hele pan rijst. Ik kook dus ook voor meer dan vier (of meer dan 8 als vriend en zijn kids er zijn (mijn oudste twee wonen niet meer thuis). Dochter schept bijna altijd twee keer op. Gisteren wilde ze ook nog brood vlak daarna. Maar van mij moet ze eerst even wachten en 7/10 hoeft ze na een half uur toch niet meer. 
Als ze snel eten dan heeft het lichaam nog niet kunnen wennen aan de maagvulling, langzamer eten helpt daarbij. 

Toen mijn kinderen nog puber waren aten ze sowieso redelijk tot heel gezond. Dus een fatsoenlijk ontbijt, lunch en avondeten. Maar aten daarnaast net zo goed ongezond. Frietpan, shoarmatent, fastfood, snoep, chips en energydrankjes. Net een stelletje kliko's. Heb weleens gedacht waar laten ze het?

Maarja, is allemaal goed gekomen.  

MMcGonagall schreef op 30-01-2023 om 22:12:

Twee pakken spaghetti? Dat is een kilo bij elkaar en dat is zelfs voor grote eters een uitdaging. Ik kook 75 gram per persoon en heb dan zelfs nog over.
Qua tussendoortjes aten ze hier vaak tosti’s, noodles of yoghurt met cruesli.

3 Personen en 1 pak spaghetti, soms blijft er heel iets over, da's dan lunch voor de volgende dag.

Gingergirl schreef op 30-01-2023 om 21:54:

[..]

En de rest wat je vergeten bent

Ja elke dag een appel. En in het weekend aten we met zijn alle een (dat was toen groot dan) grote zak chips. 

Ik heb geen pubers.  Maar als ik tussen de middag in de supermarkt loopt, zie ik hoe zij 'lunchen'  : energiedrank, croissants, chocolade, chips, saucijzenbroodje....

Beterlaat2021! schreef op 31-01-2023 om 07:40:

Ik heb geen pubers. Maar als ik tussen de middag in de supermarkt loopt, zie ik hoe zij 'lunchen' : energiedrank, croissants, chocolade, chips, saucijzenbroodje....

Dat zie ik ook elke dag. Wij kijken vanuit huis op een voetpad tussen een middelbare school en een winkelcentrum. Elke dag komen ze langs met zakken broodjes van Lidl en Jumbo, grote zakken chips enz. Er vliegen altijd een heleboel meeuwen boven ze want de "gezonde boterhammetjes van mama" vliegen door de lucht.

2 boterhammen ontbijt
2 boterhammen lunch of iets uit de schoolkantine (frikandel broodje bijvoorbeeld)
Voorverpakte koek mee naar school
Uit school koek
Avondeten 1 bord
Rond 20 of 21 uur vaak nog een kom yoghurt met fruit en/of beschuit.

Dit eten mijn beide jongens (12 en 15). En tussendoor eten ze ook nog wel chocola of een extra koek. 

Ik heb volwassen dochters en die aten eigenlijk vrij normaal in hun puberteit. Na schooltijd werden er boterhammen met pindakaas gesmeerd en 's avonds normale porties warm gegeten.
Minder luxe etenswaren toen. Wel af en toe chips uiteraard maar echt niet dagelijks. En veel geld om tussen de middag troep te kopen hadden ze toen niet.

Trek hebben ze toch wel dus wat er in huis is wordt opgegeten. Als het aanbod gezond is dan eten ze gezonde dingen. Als er veel "rommel" in huis is eten ze dat. 
Hier 1 puber van 17. Brood en snee of 7 per dag meegenomen van huis sinds aangevuld met iets uit de kantine. Normaal bord avondeten en na training nog brood of krentenbol. Vaak ook wel 2 stukken fruit.
Qua ongezonde dingen,  die hier wel in huis zijn, geldt op is op. Aangevuld wordt het pas op vrijdag. 
Drinken is hier koffie, thee, water,  melk en aanmaaklimonade.

Hier ook pubers, 20 en 17. Ontbijten graag met brinta en ook nog een banaan ofzo als ik het klaarleg. Oudste luncht met 6 boterhammen op z'n werk de ander neemt alleen n stuk ontbijtkoek mee naar school en gaat na schooltijd verlaat lunchen, boterhammen, tosti's, knakworst....
Avondeten 1, hooguit 2x opscheppen. Paprika en komkommer staat vaak op tafel, wordt goed van gegeten. s' Avonds soms weer brinta of boterhammen met pindakaas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.