Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat heb je wel eens met samne geknepen billen toegestaan?

Naar aanleiding van de topic over naar de kroeg op je 16e. 
Wat heb je wel eens toegestaan waarvan je dacht....oeee... dit is loslaten 2.0 spannend!!!

Ja de vriendinnetjes wonen allemaal net iets verder weg dan waar ze vanaf huis sowieso zelfstandig heen mogen om te spelen. En ik weet uiteraard wel welke kant ze op gaan, maar bij dat vriendinnetje thuis, mogen ze dan ook weer uit 2 speeltuintjes kiezen en om de een of andere reden loop ik altijd eerst naar de 'verkeerde'  😉

Decembermamma schreef op 25-03-2026 om 08:39:

[..]

O maar dat heb je wel al moeten loslaten hoor hij is ouder dan 22 kom op zeg. Maar goed mijn schoonmoeder zit hem ook nog te shaken als we iets doen wat zij eng vind en mijn man is 55+

Ik blijf het maar een roteind vinden…

Kind heeft alle rijbewijzen, een bijbaan met op tanktrailers brandstof rijden, geweldig!

Zn kameraad waar die mee naar Italië wil heeft sinds 2 jaar ofzo een aandoening waardoor hij af en toe wegvalt, vooral als hij van hoog naar laag gaat en vice versa.

Is voor mij dus een DING als ze in de bergen rijden.

Noglangnietjarig schreef op 27-03-2026 om 07:53:

[..]

Ik blijf het maar een roteind vinden…

Kind heeft alle rijbewijzen, een bijbaan met op tanktrailers brandstof rijden, geweldig!

Zn kameraad waar die mee naar Italië wil heeft sinds 2 jaar ofzo een aandoening waardoor hij af en toe wegvalt, vooral als hij van hoog naar laag gaat en vice versa.

Is voor mij dus een DING als ze in de bergen rijden.

Dat scheelt, met zo'n aandoening mag je niet auto rijden. Dus ik denk dat je zoon zal rijden.

Decembermamma schreef op 27-03-2026 om 10:16:

[..]

Dat scheelt, met zo'n aandoening mag je niet auto rijden. Dus ik denk dat je zoon zal rijden.

Hij mag er mee autorijden.

Orthostatische hypotensie Heeft hij.

orthostatische hypotensie betekent volgens mij vooral dat je licht in je hoofd kan worden als je snel opstaat. Mijn dochter heeft dat ook, het komt veel voor bij tienermeiden. Geen enkel probleem bij rijden van auto of motor, want dan zit je gewoon de hele tijd.

Mijn dochter heeft trouwens ook dat ze spontaan in elkaar kan zakken als ze dus te snel is opgestaan. Best hinderlijk en het ziet er ook tamelijk dramatisch uit soms, het is geloof ik onschuldig, maar wel irritant

Temet schreef op 28-03-2026 om 09:12:

orthostatische hypotensie betekent volgens mij vooral dat je licht in je hoofd kan worden als je snel opstaat. Mijn dochter heeft dat ook, het komt veel voor bij tienermeiden. Geen enkel probleem bij rijden van auto of motor, want dan zit je gewoon de hele tijd.

Er zijn verschillende vormen van orthostatische intolerantie. Bij die vriend, als ie flauwvalt bij hoogteverschillen in de bergen kan het de neuraal gemedieerde variant zijn. 

Ik heb zelf ook een vorm van OI die zich vooral uit bij langer staan en niet enkel bij snel opstaan. Maar dit zie je vaker bij ME en longcovid. 

Ook tijdens zn werk valt ie weg, lichamelijk werk.
Werkt daarom nog 3 dagen met aangepaste
werkzaamheden.

Kimdekim schreef op 25-03-2026 om 12:36:

Mijn dochter is op haar 16de met 7 vriendinnen naar Llorret gegaan dat vond ik wel heel spannend en toen mijn zoon op zijn 18de verjaardag op kamers ging vond ik dat ik wel veel van mijn loslaatskills vragen

Ojasses... ik ging op mn 16e op kamers, 18e eerste vliegreis ook naar Lloret. En op mn 23e een jaar naar Australië.Toen was er nog geen mobiele telefoon met internet dus eens in de 10 dagen kregen ze een mail vanuit n internetcafe waar ik geweest was en wat t plan werd.... Ik vond er niets eng aan, vooral nieuwsgierig, gaaf en spannend. Bedenk me nu pas na t lezen van dit alles wat voor stress ik mn ouders gegeven heb 😄.

Noglangnietjarig schreef op 28-03-2026 om 18:26:

Ook tijdens zn werk valt ie weg, lichamelijk werk.
Werkt daarom nog 3 dagen met aangepaste
werkzaamheden.

mmh, mijn billen knijpen samen dat deze man auto mag rijden. Aangepast werk, niet (meer) voltijds en voor jou is het blijkbaar ook een DING.
Hij zal achter het stuuur maar een wegtrekker hebben...

Tona schreef op 01-04-2026 om 23:07:

[..]

mmh, mijn billen knijpen samen dat deze man auto mag rijden. Aangepast werk, niet (meer) voltijds en voor jou is het blijkbaar ook een DING.
Hij zal achter het stuuur maar een wegtrekker hebben...

Nou dat kan me dus niet voorstellen dat die mag autorijden. 

Zoonlief was 10 jaar, toen hij bij onze vrienden in Rotterdam ging logeren. Ik zat in het buitenland en man bleef thuis voor onze jongste. Oudste moest dus zelf met de trein. Man bracht hem in de trein. In Rotterdam zou hij worden opgehaald en dit was een rechtstreekse trein van Groningen naar Rotterdam. Zoon had een te warme jas aan en man had een dunnere voor hem bij zich, dus die werd geruild. Tijdens de reis bleek dat het treinkaartje in de zak van de andere jas zat. Na de eerste paniek belde hij man, die zei dat als er problemen van kwamen er met hem gebeld kon worden en dan zou hij het kaartje op het nabij gelegen station laten zien. Zoon had echter een andere strategie. Hij ging in de coupé zitten, waar een gezin zat met meerdere kinderen. Toen de conducteur kwam, zat hij zgn. te bellen en de conducteur dacht dat hij bij het gezin hoorde. Hij was wel blij dat hij Rotterdam bereikte. Toen ik dit verhaal achteraf hoorde, had ik bijna alsnog samengeknepen billen.

Inmiddels is zoon 32 jaar en heeft hij een motor en een motorrijbewijs. Dat levert ook wel samengeknepen billen op. Man heeft ook een motor en samen maken ze lange tochten. Nu wil jongste ook.
Ik vind het helemaal niks, maar ik houd mijn mond.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.