Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat zouden jullie doen?


Dymo schreef op 08-02-2023 om 16:26:

Hoe noemt deze 'jongen' zich? Is er iets over hem te vinden?

Inderdaad, zoek hem op social media.

Dutchgirly schreef op 08-02-2023 om 16:47:

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat de politie je verder kan helpen. Er zijn geen strafbare feiten. Maar het kan natuurlijk geen kwaad te informeren.

Kent je dochter wel al de gevaren van het verspreiden van bepaalde foto's/filmpjes?

Overigens had ik zelf als puber ook een internetliefde uit het buitenland. Dus dat is op zich niet super raar. Maar wij praatten wel dagelijks via de webcam.

Ik denk ook niet dat de politie iets met hem doet, maar ze hebben wellicht tips over hoe dit aan te pakken. En wie weet geeft het meer gewicht voor de dochter.

Het is niet een onschuldige puberliefde zoals we die 'vroeger' allemaal hadden. Geen jongen uit het dorp die we allemaal kennen zeg maar. 

Pip_3

Pip_3

08-02-2023 om 17:32 Topicstarter

Dymo schreef op 08-02-2023 om 16:26:

Hoe noemt deze 'jongen' zich? Is er iets over hem te vinden?

Helaas niets te vinden over hem.

Pip_3

Pip_3

08-02-2023 om 17:43 Topicstarter

Dutchgirly schreef op 08-02-2023 om 16:47:

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat de politie je verder kan helpen. Er zijn geen strafbare feiten. Maar het kan natuurlijk geen kwaad te informeren.

Kent je dochter wel al de gevaren van het verspreiden van bepaalde foto's/filmpjes?

Overigens had ik zelf als puber ook een internetliefde uit het buitenland. Dus dat is op zich niet super raar. Maar wij praatten wel dagelijks via de webcam.

Ze heeft in oktober gastlessen op school gehad over sexting en de gevaren daarvan. Daarna hebben we samen nog het webinar voor de ouders gekeken. Ze heeft tussen de gastlessen en het webinar aan sexting gedaan. Heel vreemd, dat ze het juist daarna heeft gedaan. Aan de andere kant, er werd aan de ouders verteld dat ze sexting niet promoten, maar dat ze wel tips gaven voor áls ze het zouden willen doen, zodat het "veilig" zou gebeuren.....

Daarnaast heb ik het zo vaak vanaf jonge leeftijd besproken met mijn dochters. Maar helaas....

Bijtje82

Bijtje82

08-02-2023 om 17:49

Misschien een geruststelling.. Je komt de Emiraten niet zomaar in. Je moet in het bezit zijn van een visum én een paspoort. Veel jongeren hebben alleen een ID kaart en daar komt je niet ver mee op zo'n moment. 

En mocht hij besluiten haar elders te ontmoeten dan zou ik dat toestaan, mits je hem gezien hebt. In het echt en zij ook gewoon thuis slaapt. 

Vraag haar of ze ook weet wat een relatie met iemand van daar inhoudt als het serieus wordt. 

Leene

Leene

08-02-2023 om 17:51

Bijtje82 schreef op 08-02-2023 om 17:49:

Misschien een geruststelling.. Je komt de Emiraten niet zomaar in. Je moet in het bezit zijn van een visum én een paspoort. Veel jongeren hebben alleen een ID kaart en daar komt je niet ver mee op zo'n moment.

Woont hij daar echt wel?? hoe kom je daar achter

Bijtje82

Bijtje82

08-02-2023 om 17:55

Leene schreef op 08-02-2023 om 17:51:

[..]

Woont hij daar echt wel?? hoe kom je daar achter

Ik ga even uit van wat TO zegt natuurlijk. In dit geval zou het ook de buurman kunnen zijn.

Pip_3 schreef op 08-02-2023 om 17:32:

[..]

Helaas niets te vinden over hem.

Alarm alarm; een jeugdig persoon zonder sociale media


Ik zou tegen mijn dochter gewoon eerlijk zijn; het is een dikke kale 50 jarige man die geilt op jonge meisjes. Vertel maar hoe vaak dit voorkomt. En helaas ook volwassenen trappen veelvuldig in online oplichting. Veel mannen worden zelf slachtoffer op dating sites omdat ze denken met een mooie jonge blom te chatten maar helaas ze worden alleen armer

Of vrouwen die denken de liefde van hun leven te hebben ontmoet maar alleen maar geld kwijtraken aan een nigeriaan die professioneel online oplichter is

En als ze overtuigd is dat het niet zo is dan geeft ze maar bewijs. En dat is geen foto maar een live gesprek uiteraard   



EmmaT schreef op 08-02-2023 om 17:16:

Het is niet een onschuldige puberliefde zoals we die 'vroeger' allemaal hadden. Geen jongen uit het dorp die we allemaal kennen zeg maar.

Nee dat is wat ik zei, internetliefde in het buitenland die ik nooit live had ontmoet (mocht niet van mijn moeder haha). Maar dit was wel een echt persoon want we webcamden en belden (zooo duur toen nog). 


Hebben ze trouwens wel eens gebeld? Zonder camera bedoel ik? Dat je misschien kan horen of het een oudere man is?

Zou haar (en haar telefoon) wel in de gaten houden. Dat ze nu niet onder druk wordt gezegd om iets te doen, voordat de 'vriend' verdwijnt. 

absor schreef op 08-02-2023 om 18:07:

[..]

Alarm alarm; een jeugdig persoon zonder sociale media


Ik zou tegen mijn dochter gewoon eerlijk zijn; het is een dikke kale 50 jarige man die geilt op jonge meisjes. Vertel maar hoe vaak dit voorkomt. En helaas ook volwassenen trappen veelvuldig in online oplichting. Veel mannen worden zelf slachtoffer op dating sites omdat ze denken met een mooie jonge blom te chatten maar helaas ze worden alleen armer

Of vrouwen die denken de liefde van hun leven te hebben ontmoet maar alleen maar geld kwijtraken aan een nigeriaan die professioneel online oplichter is

En als ze overtuigd is dat het niet zo is dan geeft ze maar bewijs. En dat is geen foto maar een live gesprek uiteraard



Ik denk dat dit al meerdere malen gezegd is tegen dochter. 

Ook slimme vrouwen trappen in zo'n Nigeriaanse prins met erfenis. Je moest eens weten wat een beetje aandacht doet met sommige mensen. Daarom is het ook zo gevaarlijk.

Wie garandeert dat de puber - als 't al een puber is - aan de andere kant van de lijn uberhaupt een man is?

Is het telefoon-nummer te herleiden naar omgeving Dubai? Of kan het net zo goed uit een scammer uit Afrika of Amerika komen?


Bij bellen kan er ook nog altijd een stem-hervormer gebruikt worden.

Ik zou hopen dat ze 't bij appen houdt en geen foto's gaat trekken. En gezien ze 14 is, lijkt het mij niet dat ze zomaar 't vliegtuig kan nemen.

Misschien kun je iets met zijn telefoonnummer, wat is de landcode? Bij celltrack kun je een nummer traceren maar volgens mij kost dat geld..

absor schreef op 08-02-2023 om 18:07:

[..]

Alarm alarm; een jeugdig persoon zonder sociale media



 

Maar inderdaad. Voor als je nog twijfelde wat je zou doen, ik sluit me geheel aan bij de andere reacties. En inderdaad zeggen dat de kans groot is dat haar vriendje een volwassen kerel is met slechte bedoeningen. 

Labyrinth schreef op 08-02-2023 om 18:15:

Zou haar (en haar telefoon) wel in de gaten houden. Dat ze nu niet onder druk wordt gezegd om iets te doen, voordat de 'vriend' verdwijnt.

Gaat wel ver, maar kun je eigenlijk ook dingen terughalen die gewist zijn? Voor het geval ze al foto's van zichzelf heeft gestuurd naar die figuur en ze heeft gewist van haar telefoon. Of dat je iets kunt terugvinden in hun chat wat daar op wijst. 


De lokale agenten hier hebben cyber zondag waarschuwingen en op woensdag avond een Facebook spreekuur. Wellicht bij jullie ook en zou je  daar eens kunnen vragen wat je kunt doen omdat je je zorgen maakt.
Of toch met de wijkagent contact zoeken.   De lokale politie hier loopt heel erg te communiceren dat het slim is om hulp te zoeken als je digitaal in de problemen dreigt te raken, en dat is wat dit volgens mij is- ook al gelooft je dochter het nog niet. Wie weet helpt een vermanend bezoek van oom of tante agent om te snappen dat de kans dat dit werkelijk een goed bedoelende jongen uit de Arabische Emiraten is, 0% is. 
Normaal ben ik echt wel van laat pubers hun fouten maken, maar dit vind ik zo’n verstrekkende gevolgen hebben, dat ik me inderdaad iets meer zou bemoeien. Zoals vragen om een gesprek face to face. Inclusief herhaaldelijk benoemen dat je er anders law enforcement bij gaat halen omdat ze minderjarig is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.