Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Lynn

Lynn

12-05-2014 om 11:55

Zakgeld - hoeveel minimaal? (14 jaar)

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2014 om 23:31

Jippox

Bij ons was het wel wat meer dan 40-60 minuten. Het was een wijk van 300 huizen, met dito aantal kranten en daar dan nog eens een aantal folders in. We hebben wel weken gehad dat we twee tafels nodig hadden om alles fatsoenlijk in te kunnen vouwen. Dat deed ik, of mijn man, of samen, terwijl dochter op school zat, zodat ze meteen na school kon beginnen. Daar was ze vervolgens wel even mee zoet.

Ik niet Katniss

Ik geef geen rapportgeld en ze krijgen ook eigenlijk nooit extraatjes in monetaire vorm. Alleen als we op reis zijn mogen ze een souvenir kopen of krijgen ze een bedrag 'vakantiegeld' om daar wat te kopen. Ze hebben maar één oma en die geeft ze voor het rapport een kleinigheidje: op de basisschool 2 euro, op het vo 5, maar da's misschien maar twee keer per jaar. Ze moeten het echt alleen met hun zakgeld doen. Het enige wat ik nog wel eens zo maar voor ze koop is een boek, voor de drie van de vier die hier graag en veel lezen.

skik

Dalarna

Dalarna

13-05-2014 om 08:04

Kaaskopje

Wij moesten ook mee of hij moest een karretje gaan kopen hiervoor. We moesten vier keer terug om bij te laden en dan nog was de fiets te zwaar om neer te zetten en meer dan voor 10 huizen was niet mee te nemen (ter vergelijk, ik liep voor de post dezelfde wijk en met post en hah nam ik zo voor 30 huizen mee, soms 40).

Het was een combi dus: wij moesten mee en dat kwam niet altijd uit, hij had het geld niet nodig en hij vond het niet zo leuk.

Dalarna

Dalarna

13-05-2014 om 08:07

hier ook niet

Hier ook nooit rapportgeld, geen structurele extra inkomsten dus. Opa's hebben amper geld, hoogstens een tientje met een verjaardag.

Yura

Yura

13-05-2014 om 09:46

Geen rapportgeld

Wij geven geen rapportgeld. Ik vind het vanzelfsprekend dat ze hun best doen op school, dat doen ze voor zichzelf voor een goede toekomst. Mijn man is nog wel eens genegen om iets te geven als ze een klusje doen, dat doe ik ook nooit. Vind het vanzelfsprekend dat ze mee helpen, zeker als het vakantie is. Laatst hebben ze met zijn tweeen een struik gekortwiekt, ze hadden de grootste lol en dat zonder geld. Van de opa's en oma's krijgen ze meestal wel geld voor hun rapport. Maar zoon laat eigenlijk nooit zijn rapport aan zijn ene oma zien. Die heeft altijd commentaar, al heeft hij bij wijze van spreke alleen maar negens en 1 achtje dan zal ze iets over die 8 zeggen, dus dan laat hij dat tientje liever aan zich voorbij gaan. Dochter die dus altijd geldnood heeft bijt op haar tanden en gaat dan toch naar oma.

Ella2007

Ella2007

13-05-2014 om 14:59

20 incl tel/kantinegeld

Hier 20 euro incl telefoongeld en kantinegeld voor als ie eens een keer soep of een tosti wil. Hij neemt voldoende mee. Telefoon verbruikt hij niet (prepaid), 5 euro per jaar of zo, dus het meeste verdwijnt naar zijn spaarrekening. Af en toe moet hij zelf wat betalen aan verloren spullen (gymkleren meerdere keren kwijtgeraakt, sportbroekjes, badslippers) . Als het te klein is betaal ikhet, maar na de derde keer spullen kwijt was ik er klaar mee.

Kapper betaal ik, schoolspullen ook, kleding ook, sportoutfits ook. In principe betaalt hij uitjes zelf, maar als hij in een vakantie eens wil zwemmen of naar de bios geef ik m af en toe ook wel eens een tientje. Kadootjes voor vriendjes samsam (met minder dan een tientje hoef je niet meer aan te komen tegenwoordig, dat is twee weken salaris voor hem), dus ja, het meeste wordt gespaard. Hij is bijzonder zuinig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.