Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


en wat denk je dat de bedrijfsleider van de Albert Heijn hier over gaat zeggen? Haar leven, haar relatie. Ik snap dat je het hier moeilijk mee hebt. En ik ben ongeveer haar leeftijd, ik snap écht niet hoe je op een 16 jarige kan vallen. Maar ze doen het nu eenmaal. Hoe harder je het veroordeeot of verbiedt, hoe meer je heb waarschijnlijk in elkaars armen drijft. Ik zou hopen dat het snel voorbij ging en er niet teveel aandacht aan besteden, als mijn zoon verder over het algemeen verstandige keuzes maakt. Hij is nu eerlijk tegen jullie, dat zou ik graag beschermen.
Hij is 16. Dikke kans dat er over een maand of wat iets leukers voorbij komt of dit voor hem ook te ingewikkeld wordt. Nu is het seks, spannend, nieuw, bijzonder en interessant. 

MamaE schreef op 28-08-2022 om 18:28:

Uhhh ze kunnen beide niet zelf bedenken om het veilig te doen?!

Oh het zou mij niets verbazen als die oude doos nog zwanger van hem wil worden om hem zo bij haar te laten blijven.

Ik dacht even aan een jaar of acht verschil oid. Mijn ex is ook 8 jaar ouder en ik kreeg verkering met hem toen ik 16 was. 
Mijn zoon (toen 18) kreeg verkering met een vrouw die ook een jaar of 8 ouder was. Nou ja, dat kan. Iets met op een oude fiets moet je het leren 🤪. Maar deze vrouw paste gewoon niet bij hem. Ze had ook borderline dus sowieso een slecht idee. Verder was ze wel lief hoor maar ook maar elf jaar jonger dan ik ben… 
Ik denk dat je beter in gesprek kan blijven. Of alles wel echt met consent gebeurt. Probeer niet te oordelen. Zo kan hij met jullie in gesprek blijven want als hij dan tegen problemen aanloopt kan ie ze altijd bespreken. 
Nee, hij is niet volwassen en die vrouw (cougar) vindt hem heel volwassen maar zijn brein is echt nog niet zover dat hij goede beslissingen kan nemen. Maar verbieden is iets waarmee je hem niet bij je gaat houden. 

Ik merk dat ik er moeite mee heb om te zeggen 'blijf in gesprek en beweeg mee'. Zouden jullie dat bij een meisje van 16 en een kerel van 45 ook zeggen? Je hoeft als ouders niet alles goed te vinden, ook niet onder voorwaarden. 

Ik ken ouders die vinden dat ze niks kunnen verbieden. Hun zoons van 13 en 15 mogen vapen, bier drinken, met een quad over de openbare weg crossen, scooter rijden zonder helm en zonder rijbewijs. Die zeggen als we het verbieden, doen ze het stiekem. Maar ze faciliteren het zelf wel. 

Ik vraag mij af wat hij in haar ziet. De meeste 16 jarige willen toch geen 45 jarige vrouw met al 2 kinderen. Ik denk dat ze erg makkelijk is als het om seks gaat. Dat zij dingen doet die meisjes van zijn leeftijd niet willen. Echt als die vrouw zwanger van hem wordt... Ik denk echt dat dat haar doel is. Ik zou zo snel mogelijk hier iets aan doen. 

Misschien kun je je zoon laten inzien wat een zieke geest die vrouw heeft. Hoe abnormaal dit gedrag is. Zoek er informatie over en geef hem stof tot nadenken.
Sterkte.

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 18:42:

Ik vraag mij af wat hij in haar ziet. De meeste 16 jarige willen toch geen 45 jarige vrouw met al 2 kinderen. 

Ik kan mij nou net wel voorstellen dat het een bepaalde aantrekkingskracht heeft. Ze is volwassen en neemt haar eigen beslissingen, heeft een woning, een auto, heeft ervaring met mannen, is niet zo wispelturig als een gemiddelde 16 jarige drama queen (ik mag dat best zeggen  ik heb zelf een 16 jarige dochter). 

En dat is ook precies mijn bezwaar. Kinderen horen zelf te ontdekken hoe de wereld in elkaar zit. Zelf een relatie ontdekken. Lichamen ontdekken. Iemand van 45 is veel te oud voor een 16 jarige. Zij zou beter moeten weten. 

 

Walgelijk die vrouw. Ben zelf 33 en moet niet eens denken aan een jongen van 16, dat is gewoon nog een kind.
Zou uitzoeken of je hier wat mee kan. Snap dat verbieden met een puber lastig wordt maar er zijn echt wel grenzen. Aan de ene kant zeg ik haal condooms voordat ze zwanger wordt. Aan de andere kant mag ik hopen dat ze die al gebruiken en anders, gaan ze die gebruiken? 
Wat zeggen de vrienden van zoon hiervan? Vaak hebben die ook invloed op die leeftijd.

Als je het hebt over een groot leeftijdverschil denk je bij een zestienjarige aan iemand van max 30 ofso, tenminste dat denk ik.

Kan het niet zijn dat zoon een beetje buiten de boot loopt kwa ontwikkeling tegenover zijn leeftijdsgenoten en vrouw(had ook oma kunnen zijn) op ontwikkeling achterloopt? 

Kan die vrouw niet door jeugdzorg aangeklaagd worden voor het blootstellen van haar eigen kinderen aan deze situatie?

MamaE schreef op 28-08-2022 om 18:41:

Ik merk dat ik er moeite mee heb om te zeggen 'blijf in gesprek en beweeg mee'. Zouden jullie dat bij een meisje van 16 en een kerel van 45 ook zeggen? Je hoeft als ouders niet alles goed te vinden, ook niet onder voorwaarden.


Ja. Ik zou hetzelfde advies geven als er andere genders in het spel waren. Maakt me niets uit. En ik zou het ook niet goed vinden. Maar ik zou me ook realiseren dat het goed vinden of niet er weinig toe doet. Mijn zoon moet een gezonde, zo gelukkig mogelijke volwassene worden. Daar horen vergissingen of bijzondere keuzes bij. Maar ik snap ook echt de drang om het te verbieden. Ik zit zelf gewoon niet zo in elkaar. 
Nogmaals; een en ander hangt ook samen met hoe verstandig ik zoon verder vind. Ik ga er vanuit dat hij over het algemeen goede beslissingen neemt (voor een puber). Dan komt hij vanzelf wel tot inzicht. 

Ik zou zoon de volgende 2 jaar huis-arrest geven.
Is hij betoeterd om het aan te leggen met een vrouw die kinderen heeft die amper jonger zijn dan hij-zelf?

Is het zijn eerste "liefje"?

Moest ze nu 28 zijn en een peuter van 2 hebben ... héél misschien nog. Maar 30 jaar leeftijdsverschil terwijl kind 16 is ... nope.

De zoon zit in 5 havo dus met zijn intelligentie lijkt niks mis te zijn. Tegelijkertijd heeft hij die vrouw niks te bieden, hij is een kind erbij, geen gelijkwaardige partner. 
Die vrouw heeft wel een huis, auto, kinderen etc. maar dat zijn dingen die je op je zestiende nog helemaal niet moet willen.
Als in mijn klas vroeger iemand een relatie had gehad met iemand van die leeftijd met kinderen had niemand dat begrepen. Ja, de jongens hadden het wel over knappe leraressen (25-30 jaar) waarmee ze wel een keer een beschuitje zouden willen eten zeg maar, maar echt een relatie, daar geloof ik niks van. 

Doemijdieglazenbol schreef op 28-08-2022 om 18:59:

[..]


 Daar horen vergissingen of bijzondere keuzes bij. Maar ik snap ook echt de drang om het te verbieden. Ik zit zelf gewoon niet zo in elkaar.

Een vergissing is twee meisje tegelijkentijd daten. Maar een 45 jarige vrouw met 2 kinderen... Dat is toch geen vergissing meer. Ik zou echt de politie erbij halen. Of het zelf bij haar werkgever aankaarten. Denk niet dat de AH zo'n medewerker wilt.

Plantenbak schreef op 28-08-2022 om 18:51:

[..]

Ik kan mij nou net wel voorstellen dat het een bepaalde aantrekkingskracht heeft. Ze is volwassen en neemt haar eigen beslissingen, heeft een woning, een auto, heeft ervaring met mannen, is niet zo wispelturig als een gemiddelde 16 jarige drama queen (ik mag dat best zeggen ik heb zelf een 16 jarige dochter).

En dat is ook precies mijn bezwaar. Kinderen horen zelf te ontdekken hoe de wereld in elkaar zit. Zelf een relatie ontdekken. Lichamen ontdekken. Iemand van 45 is veel te oud voor een 16 jarige. Zij zou beter moeten weten.

Ik denk ook niet dat een 16 jarige zit te wachten op die kleine kinderen die de hele tijd om zijn nek hangen. En ik ben iets ouder dan 45, maar ik snap echt niet hoe een puber zo'n lichaam aantrekkelijk vindt? Als ik naar mijzelf kijk, is alles uitgezakt en overal rimpels, plekken en bultjes. En TO zij ook al dat ze niet aantrekkelijk is. Dus waarom is die jongen met haar?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.