Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 19:08:

[..]

 Denk niet dat de AH zo'n medewerker wilt.

Dat gaat Albert Heijn niks aan. Een werkgever gaan informeren dat iemand privé er een zeer bijzondere relatie op na houdt is heel erg fout en bovendien wat moet zo'n werkgever daarmee? 

Er zijn 2 onschuldige kinderen in het spel, dus daarvoor zou ik niets inschakelen.
Ik zou denk ik zijn toekomstbeeld "enthousiast" voorspiegelen, aandringen op voorbehoedsmiddelen, in gesprek blijven en binnenhalen zodat je nog kunt sturen. Achterlangs zou ik me door elke deskundige laten informeren.
Maar je wilt je zoon niet in haar armen sturen, dan ben je alle invloed kwijt en 16-jarigen kunnen enorme dwarskoppen zijn.

Plantenbak schreef op 28-08-2022 om 19:12:

[..]

Dat gaat Albert Heijn niks aan. Een werkgever gaan informeren dat iemand privé er een zeer bijzondere relatie op na houdt is heel erg fout en bovendien wat moet zo'n werkgever daarmee?

Ik zou alles doen om mijn kind te beschermen. Als dit mijn 16 jarige dochter/zoon was en een 40plusser zat met zijn tengels aan haar/hem, dan zou ik elke weg willen bewandelen om hem het leven zuur te maken. Dit is niet alsof die vrouw twee mannen tegelijkertijd heeft. Ze heeft seks met iemand die minderjarige is en bijna 3 keer zo jong. Dit is simpelweg moreel gezien fout en juridisch in een heel donger grijs gebied.

Max88 schreef op 28-08-2022 om 19:17:

Er zijn 2 onschuldige kinderen in het spel, dus daarvoor zou ik niets inschakelen.
Ik zou denk ik zijn toekomstbeeld "enthousiast" voorspiegelen, aandringen op voorbehoedsmiddelen, in gesprek blijven en binnenhalen zodat je nog kunt sturen. Achterlangs zou ik me door elke deskundige laten informeren.
Maar je wilt je zoon niet in haar armen sturen, dan ben je alle invloed kwijt en 16-jarigen kunnen enorme dwarskoppen zijn.

Het enige onschuldige kind waar TO rekening mee moet houden is haar eigen zoon. Die vrouw manipuleert hem gewoon en het zou mij niks verbazen als ze van plan is om zwanger te worden en zoon overtuigen dat het een goed idee is. 

Ik heb als 26-jarige een relatie gehad met een 19-jarige. Daar hadden zijn ouders aanvankelijk ook wel moeite mee maar dat ebde vrij snel weg toen ze me leerden kennen. Maar 45-16 is wel echt een idiote buitencategorie! 16 is echt nog veel jonger dan 19 en het leeftijdsverschil tussen 16 en 45 en daarmee het verschil in levensfase is absurd groot. Ik vind het ook vooral van die 45-jarige ook niet te snappen dat ze serieus denkt dat dit kan. Ze zou beter moeten weten als volwassene. En toch zou ik wel oppassen om niet al die emotie er onmiddellijk onversneden uit te kwakken en te schermen met een verbod wat niet te handhaven is. Alles wat je impulsief doet en roept, is gezegd en gedaan en als je erg emotioneel bent, doe je meestal niet de meest wijze dingen. Ik zou dus tegen mijn kind zeggen dat ik er grote moeite mee heb, dat ik niet zie hoe dit goed voor hem kan zijn, dat ik me erop ga beraden en dat ik erop terug kom. En dan zou ik een kalme gesprekspartner zoeken die hier met ons als ouders over kan sparren, bijvoorbeeld een opvoedondersteuner.
Of een verbod zin heeft, hangt af van of je denkt dat je kind zich daarbij zal neerleggen. Als je denkt dat hij dat niet zal doen, zou ik daar niet aan beginnen want dan ontstaat er een machtsstrijd die je waarschijnlijk verliest. En dan ben je nog veel verder van huis. Ik weet niet of een wijkagent bereid zou zijn een (stop-)gesprek te hebben met deze vrouw. Hoe weet je dat het pas is begonnen toen hij zestien was? Als daar twijfel over is, zou dat nou juist gebruikt kunnen worden om haar te confronteren: ‘misschien doe je op dit moment strikt genomen niks verkeerds maar we beoordelen dit als grensoverschrijdend, we vertrouwen dus je beoordelingsvermogen niet en we houden je in de gaten!’ Je mag toch hopen dat iemand daar enorm van schrikt en eieren voor haar geld kiest. 

Ik zou in ieder geval met zoon praten over consent in seksuele relaties en proberen met hem te praten over hoe ze met elkaar omgaan en of daar geen heel opvallende rode vlaggen in zitten. Ik zou echt het gesprek open proberen te houden. Je schrijft dat hij zo gelukkig keek toen hij het je vertelde. Iemand die straalverliefd is, krijg je niet van z’n roze wolk af. Ik denk dat je er behoorlijk veilig vanuit kunt gaan dat dit vroeger of later zal uitgaan. Zij kan zich nergens met hem vertonen, lijkt me. Er zullen maar weinig mensen zijn, aan beide kanten, die hier positief of neutraal op reageren. Ze zullen allebei door leeftijdgenoten (en anderen) raar aangekeken worden. Ik denk dat de lol daar gauw afgaat, als je in de illusie leeft dat je een relatie aan het opbouwen bent. Dat jij er desondanks helemaal niet blij mee bent, snap ik volkomen. Maar ik zou toch niet als een olifant door de porseleinkast gaan, in ieder geval niet voordat ik een beter beeld had van de situatie. Als er geen hele ernstige manipulatie speelt van haar naar hem, zou ik denk ik duidelijk blijven maken dat ik er niet achter sta maar zou ik toch een beroep doen op zijn eigen beoordelingsvermogen. En dan er maar het beste van hopen. En dan dus eventueel op de achtergrond iets in werking proberen te zetten naar haar toe, maar liefst wat buiten het zicht van je zoon. Want die neemt jullie dat natuurlijk erg kwalijk. 

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 19:23:

[..]

Het enige onschuldige kind waar TO rekening mee moet houden is haar eigen zoon. Die vrouw manipuleert hem gewoon en het zou mij niks verbazen als ze van plan is om zwanger te worden en zoon overtuigen dat het een goed idee is.

Ik krijg wel een heel sterk ‘zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten’-gevoel bij jou. Wat een wilde beschuldiging kraam jij er herhaaldelijk uit. Echt heel erg vreemd! 

En je zegt dat je er geen probleem mee hebt om die volwassene het leven zuur te maken. Dat snap ik en ik denk eerlijk gezegd dat ik dat zelf ook zo zou voelen. Maar het gaat er niet om wat je beschadigt bij die ander. Het gaat erom wat je beschadigt bij je eigen zoon en in de relatie tussen jou en je kind. Met een beetje pech is het straks ‘operatie geslaagd, patiënt overleden’. Dat lijkt me niet de bedoeling. Een beetje kalmte en gezond verstand is daarom belangrijk. 

Vf_Watervrouw schreef op 28-08-2022 om 18:18:

[..]

groot leeftijdsverschil

dus wel strafbaar.


Verder opmerkelijk verhaal voor een eerste post. Maar dat kan een privacydingetje zijn.



onder de 16

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 18:42:

Ik vraag mij af wat hij in haar ziet. De meeste 16 jarige willen toch geen 45 jarige vrouw met al 2 kinderen. Ik denk dat ze erg makkelijk is als het om seks gaat. Dat zij dingen doet die meisjes van zijn leeftijd niet willen. Echt als die vrouw zwanger van hem wordt... Ik denk echt dat dat haar doel is. Ik zou zo snel mogelijk hier iets aan doen.

Natuurlijk gaat het om de seks. Vrouwen van 45 zijn daar in 99% van de gevallen bedrevener in dan 99% van de 16 jarige meisjes. 

Dat neemt niet weg dat deze relatie potentieel schadelijk is voor hem en dat maakt dat voor mij meebewegen geen optie zou zijn.


Als er ooit een 45 jarige kerel meent het aan te moeten leggen met een van mijn dochters als ze 16 zijn (of in ieder geval jonger dan 21), dan komt er een pittig gesprek. Maar maar 1 eindconclusie die ik zou accepteren.
En ik ben best ruimdenkend tav leeftijden…

Het doet me denken aan Macron, die ook al als zestienjarige een relatie kreeg met zijn huidige vrouw die 24 jaar ouder is dan hij (en die op dat moment ook nog getrouwd was). Het kan dus ook gewoon aan blijven, hoe vreemd ons dat ook voorkomt.

Daglichtlamp schreef op 28-08-2022 om 19:42:

Het doet me denken aan Macron, die ook al als zestienjarige een relatie kreeg met zijn huidige vrouw die 24 jaar ouder is dan hij (en die op dat moment ook nog getrouwd was). Het kan dus ook gewoon aan blijven, hoe vreemd ons dat ook voorkomt.

Dat was nog zijn docente ook. Maar goed, ook niet ok. Als je 16 bent, dan is het risico te groot. 

Mija schreef op 28-08-2022 om 19:32:

[..]

Ik krijg wel een heel sterk ‘zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten’-gevoel bij jou. Wat een wilde beschuldiging kraam jij er herhaaldelijk uit. Echt heel erg vreemd!

En je zegt dat je er geen probleem mee hebt om die volwassene het leven zuur te maken. Dat snap ik en ik denk eerlijk gezegd dat ik dat zelf ook zo zou voelen. Maar het gaat er niet om wat je beschadigt bij die ander. Het gaat erom wat je beschadigt bij je eigen zoon en in de relatie tussen jou en je kind. Met een beetje pech is het straks ‘operatie geslaagd, patiënt overleden’. Dat lijkt me niet de bedoeling. Een beetje kalmte en gezond verstand is daarom belangrijk.

Jij legt het wat kalmer uit dan ik. Maar ik vind het echt niet kunnen dat zo'n oude vrouw aan zo'n jong jochie komt. En het erge vind ik dat die vrouw instaat is om zwanger van hem te worden en zijn leven te vernietigen. En als de genders andersom waren? Ik denk echt dat iedereen dan veel doortastender was. Het punt is die vrouw is een roofdier die met haar klauwen van 16-jarigen moet afblijven. En als de ouders geen toestemming voor de relatie geven is het gewoon hartstikke illegaal wat die vrouw hier doet.

Daglichtlamp schreef op 28-08-2022 om 19:42:

Het doet me denken aan Macron, die ook al als zestienjarige een relatie kreeg met zijn huidige vrouw die 24 jaar ouder is dan hij (en die op dat moment ook nog getrouwd was). Het kan dus ook gewoon aan blijven, hoe vreemd ons dat ook voorkomt.

Ugh... Macron is nou niet mijn voorbeeld voor mijn kind

DS1971 schreef op 28-08-2022 om 19:41:

[..]

Natuurlijk gaat het om de seks. Vrouwen van 45 zijn daar in 99% van de gevallen bedrevener in dan 99% van de 16 jarige meisjes.

Dat neemt niet weg dat deze relatie potentieel schadelijk is voor hem en dat maakt dat voor mij meebewegen geen optie zou zijn.


Als er ooit een 45 jarige kerel meent het aan te moeten leggen met een van mijn dochters als ze 16 zijn (of in ieder geval jonger dan 21), dan komt er een pittig gesprek. Maar maar 1 eindconclusie die ik zou accepteren.
En ik ben best ruimdenkend tav leeftijden…

Ik zou het simpelweg ook niet accepteren. Maar ik denk dat je met dochters eerder de politie kan inschakkelen voor zulke dingen en dat je ook een groter maatschappelijk draagvlak ervoor hebt. Het lijkt wel of iedereen denkt dat omdat hij een jongen is, hij geen gevaar loopt. Maar die vrouw kan zo zwanger van hem worden. En dat wilt hij ook niet op zijn 16 vader worden en de moeder van zijn kind is dan al bijna 50. 

Normaal gesproken ben ik de laatste die moeite heeft met (groot) leeftijdsverschil in relaties, maar dit is ook naar mijn mening extreem. Vooral het compleet in andere levensfases/ontwikkelingsfases zitten en de grote kans op een vorm van afhankelijk worden/zijn van de ander vind ik eng. 

Ik snap dat je het zou willen verbieden, maar een verliefde jongen van 16 (met heel z'n lijf vol met hormonen) zal echt wel een weg vinden om haar te zien (en zij zal dit ook faciliteren). 
Ik denk ook dat je met verbieden je zoon heel ver van je weg duwt... In plaats van verbieden, zou ik het reguleren; blijven aangeven dat je er niet achter staat en ook waarom niet. En duidelijke regels eraan hangen; je gebruikt voorbehoedsmiddelen, je mag max. 1/2 nachten per week bij haar slapen (zoals je ook zou zeggen als hij met een leeftijdsgenoot een relatie zou hebben) en alleen in het weekend, je eet door de week thuis mee, etc... blijf vooral in contact met je kind...

En nogmaals, ik begrijp je gevoel en je gunt je kind iets anders... maar hij moet nu gaan voelen dat jullie als ouders er onvoorwaardelijk voor hem zijn inclusief duidelijke kaders voor hem om zich als 16-jarige aan te houden. Dat zij (ruim) volwassen is, wil niet zeggen dat hij dat direct ook is namelijk. 

Sterkte TO.

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 19:23:

[..]

Het enige onschuldige kind waar TO rekening mee moet houden is haar eigen zoon. Die vrouw manipuleert hem gewoon en het zou mij niks verbazen als ze van plan is om zwanger te worden en zoon overtuigen dat het een goed idee is.

Je moet niet handelen uit emotie in dit geval. Tenzij je ook de zoon wil verliezen.

En nee, ik sta niet achter zo'n leeftijdsverschil, daarom zou ik doen wat ik zei.

Maar geen haar op m'n hoofd die die 2 jonge kinderen voor de gevolgen van hun moeders actie laat opdraaien. En nee, ook niet mijn eigen kind, maar dat pak ik anders aan.

Een familielid van mij had eenzelfde situatie om handen en heeft kind 12 jaar niet gezien omdat er uit emotie werd gehandeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.