Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


Ik heb een heleboel aan te merken op Rutte maar zodra het op relaties, seksuele escapades etc. aankomt vind ik het een verademing t.o.v. bepaalde andere figuren.

Hoewel de kans groot is dat het vroeg of laat uit gaat, stel dat is niet zo, dan heeft dat behoorlijke gevolgen voor de zoon van TO. Eigen kinderen krijgen zit er niet meer in. Tegen de tijd dat hij daar klaar voor is, kan dat niet meer. Tegen de tijd dat hij als vader serieus iets bij kan gaan dragen aan het gezinsleven zijn haar kinderen al (bijna) volwassen. Als zijn carrière net op stoom is gaat mevrouw al bijna met pensioen en hij moet dan nog heel lang werken. Ideaal is anders. 

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 19:46:

[..]

Jij legt het wat kalmer uit dan ik. Maar ik vind het echt niet kunnen dat zo'n oude vrouw aan zo'n jong jochie komt. En het erge vind ik dat die vrouw instaat is om zwanger van hem te worden en zijn leven te vernietigen. En als de genders andersom waren? Ik denk echt dat iedereen dan veel doortastender was. Het punt is die vrouw is een roofdier die met haar klauwen van 16-jarigen moet afblijven. En als de ouders geen toestemming voor de relatie geven is het gewoon hartstikke illegaal wat die vrouw hier doet.

Als de genders andersom waren, zat je met precies dezelfde situatie. Ook dan kun je het alleen verbieden als je kind je dat toestaat. Want als je kind door roeien en ruiten gaat voor zijn/haar ‘grote liefde’ hou je die niet fysiek tegen. Wilde je de hele dag een gewapende bewaker meesturen of zo? Wat voor straf ga je erop zetten? “Anders sta je op straat?” Daarmee drijf je je kind rechtstreeks in de armen van die volwassene waar je hem/haar juist bij vandaan wil krijgen! Want dit is dus niet illegaal. De jongen is 16+. Maar als er enigszins twijfel over was of dit al met 15 is begonnen,  zou ik dus toch eens met de wijkagent gaan praten. En als die er werk van maakt, kun je als ouder altijd zeggen: “Dat hebben wij niet bedacht. Wij hebben alleen om advies gevraagd.” Dat zal in eerste instantie natuurlijk nog steeds niet goed vallen bij het kind. Maar als je het volhoudt kom je er op den duur waarschijnlijk wel mee weg.

Voor nu zou ik ff niks doen, het is water naar de zee dragen. Die verliefdheid gaat over, en dan komt hij hopelijk tot inzicht. Anders zullen zn vrienden hem echt wel de oren wassen, wat hij met zo'n oude vrouw moet. 
Hij slaapt en eet gewoon thuis, en als zn schoolresultaten er onder lijden, gaat hij helemaal de deur niet meer uit. Vorm wel 1 front met je man.

MamaE schreef op 28-08-2022 om 19:56:

Ik heb een heleboel aan te merken op Rutte maar zodra het op relaties, seksuele escapades etc. aankomt vind ik het een verademing t.o.v. bepaalde andere figuren.

Hoewel de kans groot is dat het vroeg of laat uit gaat, stel dat is niet zo, dan heeft dat behoorlijke gevolgen voor de zoon van TO. Eigen kinderen krijgen zit er niet meer in. Tegen de tijd dat hij daar klaar voor is, kan dat niet meer. Tegen de tijd dat hij als vader serieus iets bij kan gaan dragen aan het gezinsleven zijn haar kinderen al (bijna) volwassen. Als zijn carrière net op stoom is gaat mevrouw al bijna met pensioen en hij moet dan nog heel lang werken. Ideaal is anders.

Tja, dit zijn toch echt overwegingen en besluiten voor de zoon. Tegen de tijd dat hij hierover besluiten neemt, is hij namelijk wel een volwassen man. Hij kan op ieder moment in de nabije of verre toekomst zeggen: ik wil een ander leven. En dan stopt hij er gewoon mee. Je moet als ouders niet het idee hebben dat je hem voor zo’n toekomst zou moeten behoeden. Het gaat om wat er nu gaande is. 

MamaE schreef op 28-08-2022 om 19:56:

Ik heb een heleboel aan te merken op Rutte maar zodra het op relaties, seksuele escapades etc. aankomt vind ik het een verademing t.o.v. bepaalde andere figuren.

Hoewel de kans groot is dat het vroeg of laat uit gaat, stel dat is niet zo, dan heeft dat behoorlijke gevolgen voor de zoon van TO. Eigen kinderen krijgen zit er niet meer in. Tegen de tijd dat hij daar klaar voor is, kan dat niet meer. Tegen de tijd dat hij als vader serieus iets bij kan gaan dragen aan het gezinsleven zijn haar kinderen al (bijna) volwassen. Als zijn carrière net op stoom is gaat mevrouw al bijna met pensioen en hij moet dan nog heel lang werken. Ideaal is anders.

Ik denk niet dat hij een keuze gaat hebben. Hij is 16. Die vrouw hoeft ook maar één keer te zeggen dat ze geen condoom hoeven te gebruiken omdat ze aan de pil is, dan even de pil vergeten en ze zijn zwanger. 

Trouwens 100 procent eens over Rutte. Ik vind het echt een verademing dat hij geen gezin heeft of seksuele escapades beleeft. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

28-08-2022 om 20:16

Even een ander geluid.
Ik kan de reacties in dit topic heel goed begrijpen (al vind ik sommige overdreven), dus het volgende is niet bedoeld om te choqueren. 

Ik moest ook twee keer lezen bij het leeftijdsverschil, maar mijn tweede reactie was "nice". 
Zelf had ik als zestienjarige niets op met leeftijdsgenoten of studentes, mijn eerste bedpartners waren allemaal minstens tien jaar ouder, zelfs eentje waarvan ik meen dat ze zeker dertig jaar ouder was en als tweeëntwintig jarige had ik een kleine zeven jaar een relatie met een vrouw die zestien jaar ouder was. Dus ik ben er vrij zeker van dat als ik als zestienjarige de kans had gekregen om een gewillige 45jarige tegen te komen, ik daar op ingegaan zou zijn. 
Volgens mij draait het dus compleet rond de seks (op welk vlak ze goed bij elkaar zullen passen) en draaien ze dat riedeltje over houden van maar af om het te verbloemen.

Persoonlijk zou ik dan ook weinig meer doen dan het simpele advies om het veilig te spelen en ervan uitgaan dat de kans miniem is dat dit een lang leven beschoren is. 

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 19:51:

[..]

Ik zou het simpelweg ook niet accepteren. Maar ik denk dat je met dochters eerder de politie kan inschakkelen voor zulke dingen en dat je ook een groter maatschappelijk draagvlak ervoor hebt. Het lijkt wel of iedereen denkt dat omdat hij een jongen is, hij geen gevaar loopt. Maar die vrouw kan zo zwanger van hem worden. En dat wilt hij ook niet op zijn 16 vader worden en de moeder van zijn kind is dan al bijna 50.

Ik heb alleen maar dochters, vandaar. Maar mocht ik nog een zoon krijgen, dan geldt daar uiteraard hetzelfde voor. 

Mijn mening is dat dit valt onder seksueel misbruik. Wettelijk niet, maar dit is gewoon aan alle kanten fout. Het brengt risico's met zich mee voor die jongen. Dus ingrijpen, wat mij betreft.

oh wat lastig! Ik zou niet zo gauw weten wat ik zou doen in deze situatie. Wettelijk kun je blijkbaar niet zoveel? 
De kans is dat het overwaait is denk ik wel vrij groot, maar pas op dat je je zoon niet onderweg ergens kwijtraakt! 
Het gesprek over het voorkomen van een zwangerschap is altijd goed denk ik, ook al was zijn vriendin zijn eigen leeftijd. Sterker nog, de kans dat een vrouw van 45 zwanger wordt lijkt me wel wat kleiner! Maar goed, een ongeluk zit in een klein broekje natuurlijk. 

Wat het seksleven van Rutte hiermee te maken heeft begrijp ik dan weer niet? 

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 20:12:

[..]

Ik denk niet dat hij een keuze gaat hebben. Hij is 16. Die vrouw hoeft ook maar één keer te zeggen dat ze geen condoom hoeven te gebruiken omdat ze aan de pil is, dan even de pil vergeten en ze zijn zwanger.

Trouwens 100 procent eens over Rutte. Ik vind het echt een verademing dat hij geen gezin heeft of seksuele escapades beleeft.

Een voordeel is weer dat een 45 jarige vrouw gemiddeld genomen een stuk minder vruchtbaar is dan een leeftijdsgenoot van hem.

Mischa83 schreef op 28-08-2022 om 20:22:


Wat het seksleven van Rutte hiermee te maken heeft begrijp ik dan weer niet?

Misschien had hij ook op zijn 16e een 45 jarige vriendin en is hij daarna voorgoed genezen geraakt van vleselijke lusten.

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 19:22:

[..]

Ik zou alles doen om mijn kind te beschermen. Als dit mijn 16 jarige dochter/zoon was en een 40plusser zat met zijn tengels aan haar/hem, dan zou ik elke weg willen bewandelen om hem het leven zuur te maken. Dit is niet alsof die vrouw twee mannen tegelijkertijd heeft. Ze heeft seks met iemand die minderjarige is en bijna 3 keer zo jong. Dit is simpelweg moreel gezien fout en juridisch in een heel donger grijs gebied.

Juridisch geen donkergrijs gebied. Dit mag gewoon. Hij is 16 en er is geen sprake van dwang of gezagsverhouding. Geen rechter in Nederland gaat hier iemand veroordelen. In de VS had je een kans gehad in sommige Staten. Hier niet. 

Ik snap die vrouw ook niet en vind het bijzonder twijfelachtig. Maar zo zal de rest van de omgeving er ook wel op reageren. Meest gevaarlijke is als ze zich terugtrekken op een eilandje want “de hele wereld is tegen ons”. Zorg dat jij niet die wereld bent en blijf in contact. Hard oordelen en verbieden helpt echt doorgaans niet in dit soort situaties met pubers (en volwassene die zich als puber gedraagt). 

DS1971 schreef op 28-08-2022 om 20:17:

[..]

Ik heb alleen maar dochters, vandaar. Maar mocht ik nog een zoon krijgen, dan geldt daar uiteraard hetzelfde voor.

Mijn mening is dat dit valt onder seksueel misbruik. Wettelijk niet, maar dit is gewoon aan alle kanten fout. Het brengt risico's met zich mee voor die jongen. Dus ingrijpen, wat mij betreft.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk echt als dit een meisje was geweest had het forum veel minder mild gereageerd. Dat is hetzelfde als al die leraressen in Amerika die met die minderjarige jongens seks hebben. Ze krijgen een paar jaar gevangenisstraf en klaar. Terwijl als het andersom was dan was die vent praktisch gelyncht. 

TO bescherm je zoon. Dit is niet pluis. Die vrouw kan hem ontzettend erg beschadigen.

DS1971 schreef op 28-08-2022 om 20:34:

[..]

Misschien had hij ook op zijn 16e een 45 jarige vriendin en is hij daarna voorgoed genezen geraakt van vleselijke lusten.

Het zou mij niks verbazen als hij homo was. 

Mischa83 schreef op 28-08-2022 om 20:22:


Wat het seksleven van Rutte hiermee te maken heeft begrijp ik dan weer niet?

Iemand zei dat het gebrek aan seksleven Rutte zo'n oprechte premier maakt.

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 20:41:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk echt als dit een meisje was geweest had het forum veel minder mild gereageerd. Dat is hetzelfde als al die leraressen in Amerika die met die minderjarige jongens seks hebben. Ze krijgen een paar jaar gevangenisstraf en klaar. Terwijl als het andersom was dan was die vent praktisch gelyncht.

TO bescherm je zoon. Dit is niet pluis. Die vrouw kan hem ontzettend erg beschadigen.

Als de verhouding docent - leerling was, vloog de volwassene er in alle gevallen (terecht) uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.