Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

zoon laten slapen bij vriendin zonder ouders eens te horen


Pief schreef op 17-05-2023 om 14:05:

[..]

Dat geldt voor de meeste jongeren van 17, 18 jaar. De enige die ik ooit mee naar huis nam was degene met wie ik trouwde, de rest hield ik lekker voor mezelf.

😅 de vrouw met wie ik uiteindelijk getrouwd ben hield ik verborgen voor m’n familie. Maar m’n vader en stiefmoeder hadden al eerder gezien dat zij iets bijzonders was

Jonagold schreef op 17-05-2023 om 15:57:

[..]

Dat! Mijn oma zei ooit eens tegen mij dat ze jaloers was op mijn generatie, omdat ze mijn opa ook wel graag eerst hd ‘uitgeprobeerd’ voor er werd getrouwd 😉. Zij vond het een fantastische uitvinding, samenwonen! En ze vond ook dat wij groot gelijk hadden dat we eerst wat rondkeken en uitprobeerden voor we een keuze maakten. En dat van iemand die bijna 55 jaar gelukkig getrouwd was…

Ik noem een relatie ook pas een relatie als er exclusiviteit is besproken. En dat moment komt (kwam, al een eeuwigheid getrouwd) bij mij pas ná dat het seksueel is geworden.

Ja precies. Het is m.i. best vreemd als je al iemand moet gaan voorstellen of te eten moet vragen als er nog niet eens sprake is van een relatie. Of dat ouders al contact met elkaar gaan hebben terwijl er nog geen relatie is. 

Als het "moeten" wordt is het niet meer leuk, maar als het zover is dat zoon bij een meisje gaat slapen vind ik het heel normaal als een moeder vraagt of hij het ook gezellig zou vinden om keer met zijn allen te gaan eten ofzo. Dat zie ik meer als gezonde belangstelling dan als inbreuk op zijn privacy.

Moxxie schreef op 17-05-2023 om 17:09:

Als het "moeten" wordt is het niet meer leuk, maar als het zover is dat zoon bij een meisje gaat slapen vind ik het heel normaal als een moeder vraagt of hij het ook gezellig zou vinden om keer met zijn allen te gaan eten ofzo. Dat zie ik meer als gezonde belangstelling dan als inbreuk op zijn privacy.

Vragen mag altijd maar laten ze zelf beslissen of ze dat willen. En willen ze dat niet, dan niet.

Elpisto schreef op 17-05-2023 om 14:04:

[..]

En jij hebt altijd netjes uit de doeken gedaan aan je ouders met wie je van plan was de koffer in te duiken? Ik moet er niet aan denken dat mijn dochter mij dat later komt verkondigen. Ik moest er ook niet aan denken om dat aan mijn ouders te vertellen, die gaat dat toch geen reet aan met wie ik de koffer in duik? Ook niet toen ik 17 was.


Of dacht je dat ik ze eerst even gebeld had vanuit Lloret? Ik gok zo dat mijn vader iets zal hebben gezegd in de trend van " Knuppie er om he?"



Nee, ik zeg niet dat ik mijn ouders altijd alles verteld heb. Ik legde alleen aan die ene forumdeelnemer uit dat er verschil was tussen haar situatie en die van TO (al dan niet weten met wie je kind in bed duikt). 

TineWinkel schreef op 17-05-2023 om 17:42:

[..]

Nee, ik zeg niet dat ik mijn ouders altijd alles verteld heb. Ik legde alleen aan die ene forumdeelnemer uit dat er verschil was tussen haar situatie en die van TO (al dan niet weten met wie je kind in bed duikt).

Dat was natuurlijk in spreekwoordelijke zin: als je het ze verbied om bij elkaar te slapen, doen ze het wel ergens anders.

Dan liever onder een dak. Ik snap de heisa niet zo, en vraag me af of ik dan veel te makkelijk ben, of sommige mensen hopeloos ouderwets. 

Due-scimmie schreef op 17-05-2023 om 10:43:

[..]

Wat is tegenwoordig? 20 jaar geleden zei mijn moeder al liever veilig onder mijn dak dan onveilig buiten de deur.

Klopt, dat zeiden mijn ouders ook, maar dan hadden ze het wel over mijn verkering en was deze opmerking zeker niet bedoeld voor 'kennissen/scharrels'.

En dat is het verschil

Elpisto schreef op 17-05-2023 om 18:19:

[..]

Dat was natuurlijk in spreekwoordelijke zin: als je het ze verbied om bij elkaar te slapen, doen ze het wel ergens anders.

Dan liever onder een dak. Ik snap de heisa niet zo, en vraag me af of ik dan veel te makkelijk ben, of sommige mensen hopeloos ouderwets.

Ook hier weer het verschil of je thuis gesprekken hebt gehad over hoe je ouders dat bedoelde. Ik neem aan dat ze het over je verkering hadden en dan niet iemand die je tegenkomt bij uitgaan. Is toch ook een stukje zelfrespect dat jou lichaam van jou is en niet voor iedereen.

Doemijdieglazenbol schreef op 17-05-2023 om 14:47:

[..]

Ieder zijn eigen ding. En ik snap dat het huis uit zijn absoluut een factor is. Ik was dat al op mijn 17e, omdat ik ging studeren, dus dat is heel anders dan deze situatie. Wel zijn al mijn relaties op 1 na voortgekomen uit een one night stand. We komen elkaar wel vaker tegen in discussies over seksualiteit en vertegenwoordigen twee andere kanten van het spectrum in hoe je daar tegenover staat en het is mooi dat dat op een forum ook kan.

Jou relaties zijn voortgekomen uit een one night stand  Bij een one night stand heb je eenmalig seksueel contact, en daar blijft het bij... dan was het dus geen ons....of je hebt daarna een vriendschap maar geen relatie? 

Doemijmaareenglazenbol, want ik mis iets

Yumi schreef op 17-05-2023 om 23:32:

[..]

Jou relaties zijn voortgekomen uit een one night stand Bij een one night stand heb je eenmalig seksueel contact, en daar blijft het bij... dan was het dus geen ons....of je hebt daarna een vriendschap maar geen relatie?

Doemijmaareenglazenbol, want ik mis iets

Iets dat bedoelt was als…. Maar toen per ongeluk uit de hand liep. Maar we dwalen af.

BritgetJones007 schreef op 17-05-2023 om 22:25:

[..]

Klopt, dat zeiden mijn ouders ook, maar dan hadden ze het wel over mijn verkering en was deze opmerking zeker niet bedoeld voor 'kennissen/scharrels'.

En dat is het verschil

Zeker met scharrels wilden ze dat we het veilig deden . Bij wisselende contacten is kans op soa's ook groter. En een zwangerschap wil je dan helemaal voorkomen. Dus gold ook voor de losse contacten. 


Maar hier gescheiden ouders en vader die altijd overdag werken was dus dat werd als ideale plek gezien .

MamaE schreef op 17-05-2023 om 13:07:

[..]

Eens. En die opvattingen had ik 20-25 jaar geleden zelf ook al, maar die deelde toen ook al bij lange na niet iedereen. Ik ben immers niet de maat der dingen.

Ik zou in ieder geval wel met mijn kind een gesprek voeren over wat je van jezelf wel en niet wil delen, met wie en wanneer. Desondanks...als ze het willen gebeurt het toch wel dus dan maar liever veilig.

Ik zou waarschijnlijk wel aangeven dat ik het vriendinnetje in spé wel graag eerst een keer zou ontmoeten voordat er geslapen wordt. Er zit nog best wat tussen verbieden en toestaan. Pubers zijn er goed in om dat gebied te benutten.

Lijkt me dat je daar met 17 al rijkelijk laat mee bent als je daar dan pas mee begint.

Due-scimmie schreef op 18-05-2023 om 08:00:

[..]

Zeker met scharrels wilden ze dat we het veilig deden . Bij wisselende contacten is kans op soa's ook groter. En een zwangerschap wil je dan helemaal voorkomen. Dus gold ook voor de losse contacten.


Maar hier gescheiden ouders en vader die altijd overdag werken was dus dat werd als ideale plek gezien .

Dan dacht ik dat ik toendertijd best vrij werd opgevoed, maar ik heb dus geleerd vroeger dat ik niet met elke scharrel naar bed moest gaan...juist niet. 

En dan maar ouderwets, maar dat wil ik mijn kinderen ook graag leren. En eigenlijk om dezelfde reden; soa's, maar ook dat je niet op die manier met je lichaam om hoeft te gaan.

Nee is ook een antwoord die je geven mag. En vooral in deze tijd.

Maar goed, schijnbaar toch ouderwets

BritgetJones007 schreef op 18-05-2023 om 08:54:

[..]

Dan dacht ik dat ik toendertijd best vrij werd opgevoed, maar ik heb dus geleerd vroeger dat ik niet met elke scharrel naar bed moest gaan...juist niet.

En dan maar ouderwets, maar dat wil ik mijn kinderen ook graag leren. En eigenlijk om dezelfde reden; soa's, maar ook dat je niet op die manier met je lichaam om hoeft te gaan.

Nee is ook een antwoord die je geven mag. En vooral in deze tijd.

Maar goed, schijnbaar toch ouderwets

Ik begrijp niet zo goed waar de hele discussie over " scharrels" vandaan komt. TO's zoon heeft een meisje leren kennen wat mogelijk zijn vriendin wordt, hij en dat meisje zijn dat aan het ontdekken. Niks mis mee lijkt mij. Ik lees nergens dat hij voortdurend scharrels heeft.

Ik vind het wel een ouderwetse gedachte dat je perse vooraf kennis moet maken; het is nog niet eens zijn vriendin! Dus dan moet dat meisje komen eten, vervolgens komen zoon en meisje erachter dat ze niet bij elkaar passen...kun je toch beter pas kennismaken als er echt verkering/ een relatie is. Hij is 17, bijna 18 , op die leeftijd bepalen ze dat echt zelf.

En natuurlijk hoef je niet meteen met iedereen het bed in te duiken en is nee ook een antwoord. Maar vergeet niet dat ja ook een antwoord; als er veel aantrekkingskracht is, is het prima om samen te ontdekken.

Due-scimmie schreef op 18-05-2023 om 08:00:

[..]

Zeker met scharrels wilden ze dat we het veilig deden . Bij wisselende contacten is kans op soa's ook groter. En een zwangerschap wil je dan helemaal voorkomen. Dus gold ook voor de losse contacten.


Maar hier gescheiden ouders en vader die altijd overdag werken was dus dat werd als ideale plek gezien .

Dan dacht ik dat ik toendertijd best vrij werd opgevoed, maar ik heb dus geleerd vroeger dat ik niet met elke scharrel naar bed moest gaan...juist niet. 

En dan maar ouderwets, maar dat wil ik mijn kinderen ook graag leren. En eigenlijk om dezelfde reden; soa's, maar ook dat je niet op die manier met je lichaam om hoeft te gaan.

Nee is ook een antwoord die je geven mag. En vooral in deze tijd.

Maar goed, schijnbaar toch ouderwets

Gingergirl schreef op 18-05-2023 om 09:30:

[..]

Ik begrijp niet zo goed waar de hele discussie over " scharrels" vandaan komt. TO's zoon heeft een meisje leren kennen wat mogelijk zijn vriendin wordt, hij en dat meisje zijn dat aan het ontdekken. Niks mis mee lijkt mij. Ik lees nergens dat hij voortdurend scharrels heeft.

Ik vind het wel een ouderwetse gedachte dat je perse vooraf kennis moet maken; het is nog niet eens zijn vriendin! Dus dan moet dat meisje komen eten, vervolgens komen zoon en meisje erachter dat ze niet bij elkaar passen...kun je toch beter pas kennismaken als er echt verkering/ een relatie is. Hij is 17, bijna 18 , op die leeftijd bepalen ze dat echt zelf.

En natuurlijk hoef je niet meteen met iedereen het bed in te duiken en is nee ook een antwoord. Maar vergeet niet dat ja ook een antwoord; als er veel aantrekkingskracht is, is het prima om samen te ontdekken.

Ik denk dat het verschil is dat in de situatie van TO haar kind nog thuis woont. 

En waarom ik steeds zo redeneer is  omdat ik op viva steeds berichten lees van jonge vrouwen die denken in een relatie te zitten, maar uiteindelijk een 'Booty Call' blijken te zijn...

Sorry, maar ik wil mijn kinderen niet leren dat dat 'normaal' is om zo met iemand om te gaan of zo te gebruiken...en dat begint toch met een beetje waarden en normen mijn inziens.


En dat eerst voorstellen blijven eten is natuurlijk niet letterlijk 'blijven eten', maar wat dacht je van eens aan komen waaien samen en even kennismaken (niet krampachtig formeel). 

Ik ben niet zo van dat hele 'vrije', of eigenlijk juist wel, maar wel met wat waarden en normen...en dat mist een beetje in dezectijd met alle gevolgen van dien; datingapps, second love, open relaties...maar ik zie en hoor om mij heen daardoor juist veel ellende...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.