Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Aardigheidje gezocht

Voor een jongen van 18 zoek ik een cadeautje tot ongeveer €30. Hij is momenteel zwaar depressief en vindt hierdoor uiteraard niets leuk. 
Hij heeft momenteel niet echt hobby's. Iemand een idee?


Ali

Ali

13-03-2024 om 21:36

Fenyw schreef op 13-03-2024 om 21:22:

[..]

Mensen kunnen zeker van lichamelijke aanraking opknappen maar ik ga never nooit niet ongevraagd een massage voor iemand regelen. Veel te persoonlijk, veel te intiem, veel te ongemakkelijk. Zeker voor een puber. Eerst vragen of iemand zoiets wel wil. En in deze situatie zijn afspraken of uitjes absoluut niet mogelijk.

Ik ben zeer geholpen met de tips van de bouwpakketten, lego, puzzels enz. en meer tips in die richting blijven welkom. Dingen die hij kan doen als híj het wil en als het lukt. En als het niet lukt is het ook goed, er is geen enkele druk.

Die druk is er wel bij een massage of een uitje. Hij moet wakker zijn, aangekleed zijn want er is een afspraak waar hij niet om gevraagd heeft en die bovendien ook geld kost. En hij wil niets. Dat is misschien niet voor te stellen als je zelf nooit een depressie hebt gehad of niemand in je directe omgeving hebt met een depressie. Maar hij wil niet.

Dat stuk moet gerespecteerd worden, hij/zijn lichaam geeft duidelijk een grens aan.


nee natuurlijk ga je niet ongevraagd een massage geven, dan kan kan overleg met de ouder(s). 

En helaas zeker ervaring met depressie bij kind, bij wie een massage heel welkom was.
Vrij onaardig dat ideeën zo worden afgefakkeld hier.

Maar goed, succes ermee.

Ali

Ali

13-03-2024 om 21:40

en tot slot, vrijblijvend advies: let op met ongevraagd kadoos geven. Dat kan ongemakkelijkheid veroorzaken, het idee dat kind dankbaar moet zijn, er moet sociaal gedrag komen, en kind krijgt wellicht aandacht die het niet wil.

Fenyw

Fenyw

13-03-2024 om 22:22 Topicstarter

Ali schreef op 13-03-2024 om 21:36:

[..]
.
Vrij onaardig dat ideeën zo worden afgefakkeld hier.

Maar goed, succes ermee.

Ik fakkel geen ideeën af, mensen blijven tips geven die in deze situatie, bij deze persoon op dit moment niet mogelijk zijn ondanks dat ik dit al meerdere keren erg duidelijk heb aangegeven.

Toen onze jongste zoon zo diep zat ,gaf ik hem douchefoam van  rituals (mannenlijn) , legde ik met enige regelmaat  een kaart op zijn kussen met je bent een kanjer , weet je wel hoe trots we op je zijn ,of iets van die strekking.
Een donald duck pocket
Sokken die hij heel vaak droeg en tot de naad heeft afgedragen  
Maar ook een kussentje ,dat gaf hem op een bepaalde manier bescherming  

Sommige mensen vinden het fijn om te kleuren. Dit kan ook makkelijk na een paar kleine stukjes weggelegd worden. 

Meerdere lieve tips.. wel even: vinden jullie Rituals echt lekker? Denk anders in plaats daarvan eens aan L'Occitane. Ruikt veel meer echt naar heerlijke natuur (kruiden, bloemen). Nee, ik werk daar niet, ook niemand die ik ken. Ik vind het gewoon oprecht zo extreem veel lekkerder dan Rituals en vind dat zo chemisch ruiken

Campanula schreef op 13-03-2024 om 12:41:

[..]

Top. Voor 30 euro kun je een depressieve knul ook wel blij maken met een penthouse abonnement (wel even de voorkeuren controleren), een domino's pizza tegoedbon, een middagje Efteling (met AH tegoedbon goed te doen) of iets inspirerends, richting de medemens, zoals kruisboogschieten.

Een Penthouse abonnement? Ben je serieus?

Gelebloem schreef op 14-03-2024 om 11:26:

[..]

Een Penthouse abonnement? Ben je serieus?

Niet mijn tip maar ik vind het een betere tip als een fles drank.. Jongen is 18 dus waarom niet. 

Sommige tips kunnen we onze bedenkingen bij hebben, maar ervan uitgaande dat een ieder hier moeite doet om iets te bedenken vind ik erg lief!

Of ik  Rituals lekker vind ruiken of niet ; op dat moment had ik een klein cadeautje nodig .
Dit was een pakketje wat we gewonnen hadden en dat kwam op dat moment zeer van goed van pas.

Er zijn ondertussen van meer merken douchefoames.
Geuren zijn  persoonlijk
En op dat moment viel de geur van dat setje goed bij hem 

Een zachte hoodie en joggingsbroek daar was hij ook blij mee

ik zou juist geen grote legopakketten of boeken doen. Dat is veel te ‘groot’ als je depressief bent. Doe kleine dingen waar je snel mee klaar bent. Kleuren voor volwassenen, een al bijna kant en klaar koekjesbakpakket, iets wat in een half uurtje gedaan kan zijn. 

ander soort ‘cadeautje’ zijn lievelingseten thuis laten bezorgen (op juiste tijdstip). En dan lekker gul bestellen

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 14-03-2024 om 16:53:

ander soort ‘cadeautje’ zijn lievelingseten thuis laten bezorgen (op juiste tijdstip). En dan lekker gul bestellen

Een heel goede tip! Lekker (en gezond) eten. Mijn dochter had daar tijdens haar “momenten” extra behoefte aan. Ook sapjes en smoothies etc.

Ik heb alleen de openingspost gelezen, dus wellicht ben ik gigantisch mosterd…

Een activiteit die hij met jou of een vriend kan uitvoeren?
Zo kan hij uit zijn hoofd (niet dat dat gemakkelijk is) en even ontspannen.

Of een abbo op een tijdschrift.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.