Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-08-2026 om 18:59
Zonet mijn dochter en aanstaande schoonzoon uitgezwaaid op Schiphol, de vliegreis naar een nieuw leven gaat beginnen voor hen, in Nieuw-Zeeland. En een nieuw hoofdstuk in ons leven, een volwassen kind aan de andere kant van de aardbol. Ik wens hen veel geluk. Maar we waren alle in tranen...
08-08-2026 om 14:13
Auwereel schreef op 06-08-2026 om 12:52:
Ze zijn gearriveerd en net de eerste videocall gehad. Ze zitten in een mooi huisje, bij vader van vriend op het terrein, waar ze kunnen wonen, tot ze wat voor zichzelf kunnen vinden.
Hun hond was ze vooruit gereisd, die was heel blij dat de baasjes er weer waren!
Ik denk er zelf ook wel eens over om een jaar naar Australie te gaan, nu nog op mijn leeftijd
Maar voor mij voelt Australie als mijn tweede land.
Ik zit alleen met mijn 2 honden. Lijkt me zo zielig in het vliegtuig en dan nog inquarantaine.
Dus ik ben erg benieuwd hoe dat met hun hond gegaan is?
09-08-2026 om 09:24
Lali schreef op 08-08-2026 om 14:13:
[..]
Ik denk er zelf ook wel eens over om een jaar naar Australie te gaan, nu nog op mijn leeftijd
Maar voor mij voelt Australie als mijn tweede land.
Ik zit alleen met mijn 2 honden. Lijkt me zo zielig in het vliegtuig en dan nog inquarantaine.
Dus ik ben erg benieuwd hoe dat met hun hond gegaan is?
Met hun hond ging/gaat het prima!
Maar er ging ook het nodige aan vooraf, gezondheidschecks, inentingen, allerlei behandelingen tegen vlooien enz. Sommige behandelingen waren voor Nieuw Zeeland verplicht, maar binnenkort verboden toe te passen in Europa. Ik weet niet of dat ook voor Australië geldt, maar NZ let er erg op dat er geen ziektes het land binnenkomen.