Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Dochter gebruikt alleen condooms


Ik zou alleen nog bij haar informeren of ze het condoom na gebruik goed controleert op gaatjes, zodat ze de MAP op tijd kan halen mocht het condoom beschadigd zijn. En haar op het hart drukken dat ze altijd bij je terecht kan, mocht ze onverhoopt denken zwanger te zijn. En het dan loslaten. Ze mag op haar leeftijd hier haar eigen keuze in maken en je kunt haar niet dwingen iets te slikken waar ze niet achter staat.

Wees blij dat ze in elk  geval zo verstandig  is een condoom  te gebruiken.  De keren dat ik de laatste tijd hoor van ongewenste  zwangerschappen  bij jongeren zijn niet meer op een hand te tellen. Om over soa's maar te zwijgen. 
En dan werk ik in de zorg, je zou toch verdorie  denken dat ze beter weten. ( jonge collega's  dus ) Tegenwoordig  is het " in " om het zonder bescherming  te doen blijkbaar. 
Bij goed gebruik gewoon  veilig hoor.
Mijn dochter  gebruikt ook alleen condooms, wil liever zo min mogelijk  hormonen. 

Sorry, ik wil hier op zich liever geen discussie over sekserige dingen want ik ben vrij verlegen van nature, maar wat zou je moeten doen om er gaatjes in te krijgen dan? Erop bijten, lijkt me? 
Zoiets heb ik nog nooit gedaan maar dat kan aan mij liggen. 
Opener dan dit word ik niet, maar die angst voor condooms of dat het niet veilig zou zijn begrijp ik niet. 

Even zonder gekheid: ik heb het ruim een jaar met alleen condoom gedaan en ben niet zwanger geworden. En we zijn niet bepaald verminderd vruchtbaar want als ik wel zwanger wilde worden lukte het vrijwel meteen. 
Dus als je dochter een beetje normaal doet met dat ding komt het vast goed!

Aviendha schreef op 14-09-2023 om 21:34:

Even zonder gekheid: ik heb het ruim een jaar met alleen condoom gedaan en ben niet zwanger geworden. En we zijn niet bepaald verminderd vruchtbaar want als ik wel zwanger wilde worden lukte het vrijwel meteen.
Dus als je dochter een beetje normaal doet met dat ding komt het vast goed!

Exact hetzelfde hier. Jarenlang met condooms, nooit mis gegaan. Toen we kinderen wilden 3x meteen raak.

Die dingen werken echt wel hoor, als je er maar een beetje zinnig mee omgaat.

Gebruik al jaren condooms, nooit zwanger geworden. Pil kunnen ze ook vergeten..
En het zoontje van mijn beste vriendin werd geborden met haar spiraaltje in zijn knuistje, dus dat werkt ook niet altijd. Natuurlijk is double dutch wat zekerder maar dit is haar keuze en jij gaat er niet over.

stop met je ermee te bemoeien. Het is aan haar. De periode van voorlichten en bepalen is geweest.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

14-09-2023 om 21:43

Egel. schreef op 14-09-2023 om 21:31:

Sorry, ik wil hier op zich liever geen discussie over sekserige dingen want ik ben vrij verlegen van nature, maar wat zou je moeten doen om er gaatjes in te krijgen dan? Erop bijten, lijkt me?
Zoiets heb ik nog nooit gedaan maar dat kan aan mij liggen.
Opener dan dit word ik niet, maar die angst voor condooms of dat het niet veilig zou zijn begrijp ik niet.

Nou ik snap dat wel, de pil is veel veiliger dan condooms, die kunnen echt wel stuk, zelf wel eens meegemaakt.

Las laatst in de krant een artikel over huisartsen die vaak  meisjes zien die geen pil meer willen ivm die tiktokbullshit en ik vind het een zorgelijke zaak, er is echt niks mis met de pil. Ongewenst zwanger raken is erger.

Hemf

Hemf

14-09-2023 om 21:51 Topicstarter

PhoebeHolmesreturns schreef op 14-09-2023 om 21:43:

[..]

Nou ik snap dat wel, de pil is veel veiliger dan condooms, die kunnen echt wel stuk, zelf wel eens meegemaakt.

Las laatst in de krant een artikel over huisartsen die vaak meisjes zien die geen pil meer willen ivm die tiktokbullshit en ik vind het een zorgelijke zaak, er is echt niks mis met de pil. Ongewenst zwanger raken is erger.

Nou he, tegen tiktok kunnen we niet op. Hoop dat er snel een paar influencers daar opstaan met een pleidooi voor de pil. 

Snap je zorgen. Zelf zou ik altijd gaan voor dubbele protectie en niet voor enkel een condoom. Als je niet zwanger wilt worden, dan wil je de kans zoveel mogelijk minimaliseren. Er is meer op de markt dan de pil.
Het condoom staat ook niet boven aan de lijst met de beste protectie.

Ik zou niet weten waarom condooms ineens niet meer veilig genoeg zouden zijn.

Zelf altijd alleen condooms gebruikt en ook nooit zwanger geworden daardoor, alleen toen we geen condooms gebruikten (en ook direct zwanger toen, dus waarschijnlijk goed vruchtbaar). 

De pil daarentegen heb ik nooit willen gebruiken vanwege gevoeligheid voor hormonale stemmingswisselingen en niet te vergeten gewichtstoename/grotere borsten door de pil. Het hoeft bij mij echt niet nog groter. 

ook in een 5+jarige relatie alleen condooms gebruikt, maar 1x de morning after pil moeten halen omdat er iets niet goed was gegaan. Dubbel is veiliger, maar enkel de pil is ook niet supersafe. Diarree, overgeven, antibiotica of vergeten kan al problemen opleveren. Als ze beiden verstandig en verantwoordelijk met dat condoom omgaan is het prima. 
Ik werd zelf neerslachtig van de pil, dus daarom gestopt. Die TikToknonsens is inderdaad verontrustend, maar haar lijf, haar keuze. 
Je zou het nog eens met haar over andere anticonceptie methoden kunnen hebben, maar zolang ze niet aan voor het zingen de kerk uit of periodieke onthouding begint en ze echt fatsoenlijk met dat condoom omgaan (en de kosten kunnen dragen)… hoeft er niet zoveel aan de hand te zijn. 

PhoebeHolmesreturns schreef op 14-09-2023 om 21:43:

[..]

er is echt niks mis met de pil. Ongewenst zwanger raken is erger.

Natuurlijk is dat erger. Maar dat maakt de pil niet heilig. Laat staan dat er nìks mis mee is. De bijsluiter is niet voor niets een heel boekwerk.

De pil is echt zware troep en een condoom is best veilig hoor. Het moet wel heel gek lopen mocht dat mis gaan. En mocht ze toch zwanger raken dan is het in ieder geval van haar vaste vriend en ze is al volwassen. Gewoon laten gaan. Je hebt gedaan wat je kon.

N=1 maar ik heb dit echt jaren gedaan op die leeftijd, ik was heel secuur en er is nooit iets misgegaan. De pil was voor mijn lijf geen feestje, en het spiraaltje werd tot twee keer toe afgestoten. Ik checkte na het vrijen altijd zorgvuldig of de condoom heel was, en lette goed op dat ik na het klaarkomen van vriendje de penis+ condoom meteen terugtrok. Misschien is dat iets om nog even te benoemen. Handig ook als partner zich daar goed bewust van is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.