Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

En dan zijn ze in het bezit van een rijbewijs.


BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

02-08-2021 om 12:42

haarklover schreef op 02-08-2021 om 11:14:

[..]

Eh... En durft u wel op een landweggetje te rijden? Waar je de fietsers op 30 cm moet passeren?

Of bij een winkelcentrum, waar opeens een kind tussen de geparkeerde auto's vandaan kan komen?

En dan heb ik het niet eens over de fietsers in een stad.

Op de snelweg is het enige probleem verveling.

Makkelijk praten tegen iemand met rij angst. Ik heb precies hetzelfde als watertoren.  Sinds een jaar. En ik heb mijn rijbewijs vanaf mijn 22ste en ben nu 45 en heb rij angst ontwikkeld. In de buurt gaat prima,  de snelweg, de file, stilstaan op een brug brengt paniek. 

Mensen die geen rij angst kennen,  snappen dit niet. Maar eerlijk... zeg dan ook niets.... fijn dat je het niet begrijpt, maar voor mensen met rij angst is dit niet helpend. 

Mallebeppie schreef op 02-08-2021 om 12:42:

[..]

Mensen die geen ............. (vul zelf maar in) angst kennen, snappen dit niet.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

02-08-2021 om 12:48

eens met Granny

Ik ben 47 en heb afgelopen week mijn rijbewijs gehaald , dus niet jong-volwassen maar binnenkort wel voor het eerst in mijn eentje los op de weg! Ik heb ADD dus aangepaste lessen, gezondheidsverklaring, extra rijtest. Het was nogal een bevalling (zeker met alle onderbreking wegens corona) maar ik heb m eindelijk!!!! Heb ik eindelijk een excuus om het even in de wereld te gooien!!

Flanagan

Flanagan

02-08-2021 om 13:15 Topicstarter

@Biebel, zou je zoon baat hebben aan een automaat? Dan hoef je bij inparkeren niet aan drie dingen tegelijk te denken. Mijn auto is ook een automaat en dochter vindt dit wel prettig zo tijdens het oefenen met inparkeren in de beginfase als automobilist. Verder zeg ik dat ze het zichzelf best makkelijk mag maken; kies een ruime plek en loop een meter meer.

Sommige auto’s hebben een achteruitsensor. Allemaal hulpmiddelen  ( automaat en sensor) die je zoon met autorijden zouden kunnen helpen. Ik vind het jammer als autorijden helemaal uitgesloten is. Hij heeft namelijk wel dat rijbewijs gehaald; hij kan wel rijden.

Flanagan

Flanagan

02-08-2021 om 13:16 Topicstarter

@Whateffah, van harte gefeliciteerd.

1968 schreef op 02-08-2021 om 09:59:

Ik heb het wat vervloekt hoor, dat mijn moeder doodleuk 'het niet meer leuk vond', en het ook nooit meer geprobeerd heeft. Je zadelt andere mensen met heel veel werk op, want ze afzetten bij de dokter en later weer dat eind rijden om ze op te halen kon ook niet, en zo'n regiotaxi duurt heel, heel veel langer en reed om, of kwam niet opdagen, dus dat was ook geen optie (en zelf een taxi huren was te duur) Dus ik heb wat halve dagen met ze in wachtkamers gezeten.

Heel herkenbaar moet ik zeggen! Hoewel het volgens mij echt een kwestie van wennen is. Mijn ouders zijn echt gewend om een auto tot hun beschikking te hebben. Toen mijn vader (tijdelijk) niet reed, "mocht" ik telkens opdraven om ze naar medische afspraken te vervoeren. Ik deed het met liefde en plezier, maar heb me wel eens afgevraagd waarom ze niet de moeite namen zich te verdiepen in openbaar vervoer of desnoods een taxi namen. Ja, openbaar vervoer duurt langer, maar als ik eerst drie kwartier moet reizen om hen op te halen (en weer drie kwartier terug), en in de wachtkamer moet zitten tot die afspraak voorbij is, dan kost dat mij ongelooflijk veel tijd. En een taxi duur? Tja, als je er dagelijks eentje neemt wel waarschijnlijk, maar voor die enkele keer...
Nee, ik heb echt het idee dat autofans zoals mijn ouders alle alternatieven al snel "ingewikkeld" of "duur" vinden.

Flanagan

Flanagan

02-08-2021 om 13:29 Topicstarter

Hoe de stoelstand bepalend is voor wie gaat rijden.
Dochter heeft haar eigen stoel,-spiegel stand opgeslagen. Dus geen tijdrovende instelling meer, wat van invloed is wie achter stuur kruipt.
Daarbij heeft haar vriend zijn autostand wegens beperkte opties mogen inleveren.
Verder let ik niet zo op wie van de hetero echtparen, rijdt; zo oninteressant. Wel zie ik meer vrouwen rijden. Ik denk dat het verschil door de generaties heen mindert, dus ook de gedachtegang dat mannen bij voorbaat achter het stuur kruipen.

Flanagan schreef op 02-08-2021 om 13:15:

@Biebel, zou je zoon baat hebben aan een automaat? Dan hoef je bij inparkeren niet aan drie dingen tegelijk te denken. Mijn auto is ook een automaat en dochter vindt dit wel prettig zo tijdens het oefenen met inparkeren in de beginfase als automobilist. Verder zeg ik dat ze het zichzelf best makkelijk mag maken; kies een ruime plek en loop een meter meer.

Sommige auto’s hebben een achteruitsensor. Allemaal hulpmiddelen ( automaat en sensor) die je zoon met autorijden zouden kunnen helpen. Ik vind het jammer als autorijden helemaal uitgesloten is. Hij heeft namelijk wel dat rijbewijs gehaald; hij kan wel rijden.

Lief dat je meedenkt. We hebben achteruitrijpiepjes. Maar als je de stereo te hard zet, hoor je ze niet. Dus nu gaat de muziek standaard uit als de piepjes ‘aan’ gaan, blijkt een instelling te zijn. 

Laten we het er voor dit kind op houden dat er nog zo veel meer aan de hand is, waardoor zijn psychiater heeft aangegeven dat kind echt niet meer mag rijden. Anders zou ik zeker gegaan zijn voor de eens per week langs het weiland optie. 

Het wordt wel minder. De meeste vrouwen hebben hun rijbewijs en velen hebben hun eigen auto. Terwijl van de generatie 60+ ers veel meer vrouwen niet reden en van de generatie 80+ was het al helemaal niet gebruikelijk. 

Gek genoeg lijkt het nog altijd normaal dat zodra er een man in de auto zit, hij moet rijden. Ik heb dat nooit begrepen en conformeer me er niet aan (tot ongenoegen van de heren). 

Mannen willen alleen gereden worden als ze alcohol hebben gedronken is mijn ervaring. 

Julali is het een idee om je eigen topic hierover te openen ipv 'elk' topic aan te grijpen om man/vrouw verschillen en alles wat daarbij hoort ter sprake te brengen?

Het onderwerp mag best wat uitwaaieren, dat doet het ook naar andere kanten. 

Flanagan

Flanagan

02-08-2021 om 18:27 Topicstarter

idd graag wat humor of nostalgie.
Mijn auto is al 17 jaar oud. Paar jaar geleden was de stuurwiel gebroken. Reden om te kijken naar tweede auto in geval we weer pannen kregen. Dochter wilde graag dat we de oude auto lieten repareren want ooit wilde ze ook daarin rijden; jongerenwens. En nu is het zover.
Het is ook een veilige auto; robuust uit Zweden. Daar durf ik dochter eerder de weg mee opsturen dan mijn eerste autootje. Het is tegenwoordig namelijk wel wat drukker op de weg.

Gisteren zag ik haar uit parkeerplek wegrijden; heel voorzichtig en twee keer steken. Ze was door anderen een beetje ingeparkeerd. Tja, ook dat hoort erbij.

Julali schreef op 02-08-2021 om 13:46:

Het onderwerp mag best wat uitwaaieren, dat doet het ook naar andere kanten.

Vervelende man heb je toch! Lijkt me een goed onderwerp voor een eigen topic. 

Pief schreef op 02-08-2021 om 18:45:

[..]

Vervelende man heb je toch! Lijkt me een goed onderwerp voor een eigen topic.

Bij ons is dat geen issue. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.