Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

En dan zijn ze in het bezit van een rijbewijs.


CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

03-08-2021 om 09:57

De eerste keer in de bergen rijden ging goed, totdat ik in een dorpje stil moest staan bij een kruising op een nogal steile weg. Mijn remmen hielden het niet, ook de handrem niet, en ik gleed langzaam achteruit. Zeer onprettig moment. Meteen daarna de auto aan de kant van de weg gezet en mijn man laten rijden.

Wiek schreef op 03-08-2021 om 08:05:

ha, een slipcursus! 

Ik heb mijn kinderen na hun afrijden een driftcursus cadeau gedaan.
Net iets stoerder dan een slipcursus maar ze leren wel goed met de auto om te gaan.

Flanagan

Flanagan

03-08-2021 om 10:06 Topicstarter

Tijdens slipcursus zoon op Zandvoort waar ze ook in snelle Aston Martins en Porsches rijden/ scheuren, kwam zoon voorbij gestoven, zo op bocht af. Bleek dat hij met zijn grote voet in een kleine kuip van zo’n sportwagen zowel op rem als gaspedaal stond. Gelukkig raakte hij niet in paniek en stuurde een uitwijk gebied in. Het is goed om te weten hoe je met onverwachte situaties omgaat. Ook geruststellend voor ons, ouders.

Een slipcursus hoort hier in Zwitserland waar ik woon erbij... je krijgt anders je definitieve rijbewijs niet.

Ik dacht altijd dat auto's me niet boeide, als er maar wielen onder zaten en het een dak had. Toen ik voor een eerste auto ging kijken bleek het me toch wel te boeien. Ik wilde stiekem toch ineens geen lelijke, en er moest airco en bluetooth in. En een beetje knap motortje, geen oma ding. long story short, ik heb mijn droom auto in mijn lievelingskleur gekocht, een Opel Adam. Met 1.0 turbo, stoelverwarming, stuurverwarming, 7 kleuren ledverlichting van binnen, velgen, cruise control, boordcomputer, nou ja alles wat ik dus eerst niet hoefde.😆 Geen tomtom want dat vind ik onzin, helemaal als ze outdated raken. Google Maps werkt net zo goed. Ik ben er elke dag nog blij mee en veel vreemden zeggen altijd "goh wat een leuke auto, wat is dat?" omdat je hem niet veel ziet, helemaal mijn kleurcombinatie (aubergine met wit) niet. Oude rammelbakjes zijn niet aan mij besteed.

Als ik ooit rijk ben wil ik wel een Mercedes (zo'n 2 deurs C klasse) of Tesla (liefste een Tesla),  ik vind die altijd zo mooi. Er staan een paar Tesla's en zo'n Mercedes in de straat, mooie dingen zijn dat (al vind ik mijn autootje net zo mooi). Ook een KNALgele gigantische SUV(?) Mercedes. Niet kanariegeel maar highlightergeel met zwart. Ook wel een baas ding. Als ik ooit een rijke tata ben mag die ook in mijn collectie gewoon omdat dat een gigantisch geel beest is.

Toen ik mijn rijbewijs ging ophalen wilde ik persé naar huis rijden. We stonden in de parkeergarage en moesten zo'n helling op om bij de uitgang te komen. Het eerste wat ik deed op die helling was afslaan...En afslaan...En een stukje naar achter rollen...En afslaan. Met mam krijzend op de achterbank en pap naast me commanderend GASSEN, JE MOET GASSEN. Tot ik zo dicht op de achterganger zat dat ik in paniek de handrem erop getrokken heb, pap en ik van plek zijn gewisseld en hij ons bevrijd heeft. 😐️

Ted68 schreef op 03-08-2021 om 10:15:

Een slipcursus hoort hier in Zwitserland waar ik woon erbij... je krijgt anders je definitieve rijbewijs niet.

Lijkt me heel verstandig daar.

In Nederland is de noodzaak een stuk kleiner maar omdat het leuk en leerzaam is krijgen mijn kinderen het toch

Granny71 schreef op 02-08-2021 om 21:00:

[..]

Herkenbaar.

Mijn oudste haalde op maandag zijn roze pasje op, kocht op woensdag een auto en vertrok op vrijdag naar Oostenrijk.

Heb doodsangsten uitgestaan.

Ow, dat is wel heel kort op elkaar. Kan me voorstellen dat je dan niet lekker rustig zit... Hier gelukkig al wat langer rijervaring!

@Flanagan: ik kreeg net weer een appje: of het deukje linksachter er al in zat (waarschijnlijk wel, want het is nogal een gebutst blikje, mijn auto) en dat ie 140 tegen de heuvel op niet haalt. Heel fijn dit  

Flanagan

Flanagan

03-08-2021 om 20:56 Topicstarter

Precies, dergelijke ervaringen krijgen ze niet tijdens rijles.
Zo kwam ik toendertijd achter een vrachtauto op de Duitse autobahn. In mijn fiat uno 65pk kon ik bergopwaarts geen vaart maken. Jaar erop een auto met meer vermogen gehuurd; veiligheid boven alles.

er.is.maar.1.Pino schreef op 03-08-2021 om 09:50:

herkenbaar dat de wereld open ging met een auto en een TomTom. Door die TomTom durfde ik er pas echt op te vertrouwen dat ik ook weer thuiskwam 😬

Ik ben nog uit de tijd dat je kaart moest lezen als je ooit nog thuis wilde komen 
Dat bleek niet mijn sterkste kant.
Inmiddels al heel wat jaren de TomTom en wat blijkt...ook daarmee verdwaal ik altijd het is een talent 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het een verademing vond toen zoon zijn rijbewijs haalde (net voor zijn 18e).
Ik heb gelijk mijn chauffeurspet aan de wilgen gehangen, hij kreeg mijn auto mee (na de belofte er verantwoord mee om te gaan).
Als ik iets was vergeten te halen kon ik altijd een beroep op zoon doen, die vond autorijden nog leuk.
Inmiddels zijn we weer wat jaren verder en heeft hij een eigen auto (en ook zijn vrachtwagenrijbewijs) als ik nu iets ben vergeten mag ik het zelf weer gaan halen 

Dochter is vandaag geslaagd voor haar rijbewijs. Motor dit keer.

De examinator vroeg vanochtend of ze zenuwachtig was. 
Ze zei "Ja, ontzettend".
Vraagt hij: "Waarvan word je ontspannen?"
Zegt ze: "Van motorrijden". 😂

Tihama schreef op 03-08-2021 om 21:34:

Dochter is vandaag geslaagd voor haar rijbewijs. Motor dit keer.

De examinator vroeg vanochtend of ze zenuwachtig was.
Ze zei "Ja, ontzettend".
Vraagt hij: "Waarvan word je ontspannen?"
Zegt ze: "Van motorrijden". 😂

Veel veilige kilometers gewenst 

Tover-Feetje schreef op 03-08-2021 om 21:17:

[..]

Ik ben nog uit de tijd dat je kaart moest lezen als je ooit nog thuis wilde komen
Dat bleek niet mijn sterkste kant.
Inmiddels al heel wat jaren de TomTom en wat blijkt...ook daarmee verdwaal ik altijd het is een talent

(…)


Kan ook wel aan de TomTom liggen hoor. In Frankrijk heeft ie me ooit geprobeerd te vermoorden door me linksaf een berg af te sturen…maar daar was helemaal geen weg 

Granny71 schreef op 03-08-2021 om 21:40:

[..]

Veel veilige kilometers gewenst

Dankje. Ze vindt het vooral geweldig dat ze nu niet meer bij mij achterop hoeft, maar dat we samen kunnen gaan rijden.

er.is.maar.1.Pino schreef op 03-08-2021 om 21:42:

[..]


Kan ook wel aan de TomTom liggen hoor. In Frankrijk heeft ie me ooit geprobeerd te vermoorden door me linksaf een berg af te sturen…maar daar was helemaal geen weg

Mijn ex werd de haringvliet in gestuurd 

Granny71 schreef op 03-08-2021 om 21:54:

[..]

Mijn ex werd de haringvliet in gestuurd

Whahaha!!! 🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.