Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

En dan zijn ze in het bezit van een rijbewijs.


dan

dan

02-08-2021 om 20:16

Julali schreef op 02-08-2021 om 13:37:

Het wordt wel minder. De meeste vrouwen hebben hun rijbewijs en velen hebben hun eigen auto. Terwijl van de generatie 60+ ers veel meer vrouwen niet reden en van de generatie 80+ was het al helemaal niet gebruikelijk.

Gek genoeg lijkt het nog altijd normaal dat zodra er een man in de auto zit, hij moet rijden. Ik heb dat nooit begrepen en conformeer me er niet aan (tot ongenoegen van de heren).

Mannen willen alleen gereden worden als ze alcohol hebben gedronken is mijn ervaring.


Ik rij niet graag als hij naast me zit, teveel commentaar. Zonder al dat commentaar zou ik misschien wel sneller rijden als we samen ergens heen gaan. 

_melon schreef op 02-08-2021 om 13:39:

Julali is het een idee om je eigen topic hierover te openen ipv 'elk' topic aan te grijpen om man/vrouw verschillen en alles wat daarbij hoort ter sprake te brengen?

Heel irritant idd. Elk topic weer. Ik probeer het maar een beetje te negeren. Jaren 50 ideeën...

Whateffah schreef op 02-08-2021 om 13:10:

Ik ben 47 en heb afgelopen week mijn rijbewijs gehaald , dus niet jong-volwassen maar binnenkort wel voor het eerst in mijn eentje los op de weg! Ik heb ADD dus aangepaste lessen, gezondheidsverklaring, extra rijtest. Het was nogal een bevalling (zeker met alle onderbreking wegens corona) maar ik heb m eindelijk!!!! Heb ik eindelijk een excuus om het even in de wereld te gooien!!

Woehoe!!! Wat goed. Gefeliciteerd. Heel veel rijplezier.

Julali schreef op 02-08-2021 om 13:46:

Het onderwerp mag best wat uitwaaieren, dat doet het ook naar andere kanten.

Moet dat dan echt in elk topic waar je ook maar enige mogelijkheid ziet? Als het je zo hoog zit dan kan je toch zelf een topic over het onderwerp openen? Kan je het er de hele dag over hebben. 

Heel herkenbaar allemaal (even weer terug naar de start van het topic). Mijn oudste is nu op vakantie in het buitenland met mijn autootje. Ik kon wel duizend redenen bedenken waarom ik mijn auto niet wilde uitlenen, totdat ik me bedacht dat ik als 19-jarige ook met de auto van mijn moeder naar Frankrijk reed...
Maar ik was wel heel blij met het appje dat ze heelhuids op de plaats van bestemming waren aangekomen

Julali schreef op 02-08-2021 om 13:46:

Het onderwerp mag best wat uitwaaieren, dat doet het ook naar andere kanten.

Pik jij überhaupt weleens hints op?

Flanagan

Flanagan

02-08-2021 om 20:45 Topicstarter

Ik heb bij de moderator melding gemaakt van de wijze waarop dit draadje een nare wending lijkt te krijgen terwijl ik juist een gezellig draadje met humor en nostalgie probeerde op te starten. We kunnen wel blijven negeren, maar zo gaat de lol er wel van af.

Ik hoop dat dit draadje geen vroege dood kent en nodig mensen uit over  spannende, gedenkwaardige herinneringen zowel hun eigen als die van eventuele kinderen. Ik weet nog hoe ik in de sneeuw linksaf een brug opreed en in de slip schoot. Adrenaline schoot door de keel, maar ook omdat ik slaagde de auto weer in spoor te krijgen. Kippenvel maar ook victorie. Straks gaan mijn kinderen ook dergelijke momenten ervaren.
Zoon heeft ook al een slipcursus genoten en vond dat heel leerzaam.

Ook fijn te lezen dat Whateffah recent geslaagd is voor haar rijbewijs. Ben heel benieuwd hoe zij het ervaart want rijden in een lesauto is wat anders dan in je eigen auto.

Whateffah schreef op 02-08-2021 om 13:10:

Ik ben 47 en heb afgelopen week mijn rijbewijs gehaald , dus niet jong-volwassen maar binnenkort wel voor het eerst in mijn eentje los op de weg! Ik heb ADD dus aangepaste lessen, gezondheidsverklaring, extra rijtest. Het was nogal een bevalling (zeker met alle onderbreking wegens corona) maar ik heb m eindelijk!!!! Heb ik eindelijk een excuus om het even in de wereld te gooien!!

Gefeliciteerd! 

Ademes schreef op 02-08-2021 om 20:35:

Heel herkenbaar allemaal (even weer terug naar de start van het topic). Mijn oudste is nu op vakantie in het buitenland met mijn autootje. Ik kon wel duizend redenen bedenken waarom ik mijn auto niet wilde uitlenen, totdat ik me bedacht dat ik als 19-jarige ook met de auto van mijn moeder naar Frankrijk reed...
Maar ik was wel heel blij met het appje dat ze heelhuids op de plaats van bestemming waren aangekomen

Herkenbaar.

Mijn oudste haalde op maandag zijn roze pasje op, kocht op woensdag een auto en vertrok op vrijdag naar Oostenrijk.

Heb doodsangsten uitgestaan.

Granny71 schreef op 02-08-2021 om 21:00:

[..]

Herkenbaar.

Mijn oudste haalde op maandag zijn roze pasje op, kocht op woensdag een auto en vertrok op vrijdag naar Oostenrijk.

Heb doodsangsten uitgestaan.

Oh, dat kan ik me zo goed voorstellen 😅

Flanagan

Flanagan

02-08-2021 om 21:02 Topicstarter

@Ademes, Lang leve de whatsapp.
Ik vind de aanwijzingen op de Franse wegen matig in vergelijking tot dit Kikkerlandje. Lang geleden ter hoogte van Rouen had ik eens vlak voor afrit bordje 30 gemist. Bleek ook nog haarspeldbocht. Wel eigen schuld want ik was bezig een andere auto in te halen; een heel spannend moment want op drie wielen door de bocht.
Tegenwoordig bestaat er navigatie; de prettige stem van bv Steven (tom2x) leidt je naar je eindbestemming.
Waarschuw je dochter wel voor te hard rijden; ze staan vaak  achter een helling verdekt opgesteld.

Heb zelf geen kinderen, maar kan het halen van mijn rijbewijs nog goed herinneren. 
Het niet hebben van een rijbewijs is voor mij nooit een optie geweest. Autogek zolang ik me kan herinneren en op het moment van lessen en rijbewijs halen zat ik op de MTS Autotechniek in Apeldoorn. 
Ik ben 2x gezakt bij dezelfde examinator. Dus toen ik de derde keer niet meer die verzuurde ouwe vent naast me had die elk examen tot zijn pensioen er 1 teveel vond (aldus mijn rijinstructeur) slaagde ik glansrijk. 
Meteen erachteraan heb ik mijn motorrijbewijs behaald, want dat was het eigenlijke doel. Motorrijden. Na 4 jaar een brommer was het tijd voor het echte werk. Die motor had ik overigens al voor ik het rijbewijs had. Die heb ik eerst opgeknapt.

In de tijd van mijn rijlessen ging ik op zaterdagmorgen met mijn vader altijd boodschappen doen. We haalden kaas en zuivel bij een boer een kilometer of 15 weg en de laatste kilometer mocht ik illegaal naar huis rijden. 
Op mijn 19e ging ik weer eens met mijn ouders mee op vakantie. Naar Oostenrijk. Ik was net voor de tweede keer gezakt. 
Net over de Duitse grens stopt mijn vader op een parkeerplaats. “Zo, nu jij.” 
“Maar ik heb toch geen rijbewijs?”
- “je kunt toch rijden?”
Dus ik achter het stuur….
Heb die vakantie ook ervaring in de bergen opgedaan. 

Ik vind autorijden te gek! 
Heerlijk. Ik rij veel voor mijn werk en heb er geen probleem mee om na een dag dat ik zeg anderhalf uur teruggereden heb, in de avond nog een uurtje met de cabrio te gaan rijden. Of een van de motoren even uit te laten (heb er meerdere). 

Het kost bakken met geld, maar ik ben single en heb het er helemaal voor over. Vakanties interesseren me niet, van het laatste vakantiegeld is een mooie MGF uit 2001 gekocht. En vorig jaar een motor. 

Iemand had het over een glimmende zwarte pooierbak, nou, die heb ik. Hoewel een Jaguar niet echt een pooierbak is. Te chique. Wel glimmend.

Het zal niet verbazend zijn dat ik ook op twee autofora actief ben.  

ha, een slipcursus! Naast dat mijn vader de nieuwe automobilist in het gezin naar een grote stad stuurde voor gebak, gaf hij bij sneeuwval ook graag een spontane slipcursus. Dan mocht je op een grote parkeerplaats lekker oefenen met slippen en, belangrijker natuurlijk,  uit de slip komen.
Maar ach, mijn vader was op zijn 13de al aan het werk als leerling monteur in een garage. Hij heeft in die tijd ook eens een dag als chauffeur  van een politieinspecteur gediend. 15 was hij toen😇 

Wiek schreef op 03-08-2021 om 08:05:

ha, een slipcursus! Naast dat mijn vader de nieuwe automobilist in het gezin naar een grote stad stuurde voor gebak, gaf hij bij sneeuwval ook graag een spontane slipcursus. Dan mocht je op een grote parkeerplaats lekker oefenen met slippen en, belangrijker natuurlijk, uit de slip komen.
Maar ach, mijn vader was op zijn 13de al aan het werk als leerling monteur in een garage. Hij heeft in die tijd ook eens een dag als chauffeur van een politieinspecteur gediend. 15 was hij toen😇

Mooi was die tijd

Mijn vader reed op zijn 17de met de vrachtwagen naar Frankrijk. 

herkenbaar dat de wereld open ging met een auto en een TomTom. Door die TomTom durfde ik er pas echt op te vertrouwen dat ik ook weer thuiskwam 😬

Een eerste herinnering aan mijn eigen eerste auto (een Citroën) is dat ik hem wel 5 keer liet afslaan voor het stoplicht…toen doorkreeg dat ik in z’n 4 stond (🙈) in de stress naar 1 schakelde en alsnog wegreed…door rood 🙈🙈🙈

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.