Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Ergernissen


Ik heb alleen de OP gelezen maar als mijn kind zich zo zou gedragen op die leeftijd zou ik hem echt met zachte dwang proberen de deur uit te krijgen hoor. Lekker op kamers met vrienden ofzo.

Bakblik schreef op 16-08-2023 om 12:08:

[..]

Ja dat inderdaad. Mannen zouden sowieso niet staand moeten passen als er geen urinoir is.

De show van Lenette van Dongen is Tegenwind uit 2017. Dat maakt het zoeken wat makkelijker. Ik heb nog geen link van alleen dat fragment gevonden.


Lenette van Dongen over het Urinoir uit Tegenwind - YouTube

Altijd super die shows van Lenette 

Bij deze: mannen die zittend gaan plassen liggen onder de sloef van hun vrouw. 

@To: jouw huis, jouw regels, zelfs al je zoon 20 is. Staat het hem niet aan, laat hem dan maar een andere woonplaats opzoeken.

Moirmel schreef op 17-08-2023 om 02:43:

Bij deze: mannen die zittend gaan plassen liggen onder de sloef van hun vrouw

Je bedoeld natuurlijk: hebben een goede opvoeding gehad van hun moeder en het goede zittende voorbeeld van hun vader.

Moirmel schreef op 17-08-2023 om 02:43:

Bij deze: mannen die zittend gaan plassen liggen onder de sloef van hun vrouw.

Hieruit spreekt wel een bepaalde kijk op relaties; alsof er altijd eentje ‘de baas’ is. Relaties die gaan over macht, zijn niet mijn soort relaties. Je kunt als man best eens zelf nadenken, jezelf informeren en de voor- en nadelen afwegen. En als één van die nadelen is dat je je schaamt voor zittend plassen omdat er mannelijke vrienden zijn met dezelfde denkwijze over relaties, dan vertel je die simpelweg niets over je wc gewoonten. En ga je in de kroeg lekker naast ze staan in het urinoir en thuis lekker zitten. 

Bijtje82

Bijtje82

17-08-2023 om 06:05

ToetieToover schreef op 17-08-2023 om 05:46:

[..]

Hieruit spreekt wel een bepaalde kijk op relaties; alsof er altijd eentje ‘de baas’ is. Relaties die gaan over macht, zijn niet mijn soort relaties. Je kunt als man best eens zelf nadenken, jezelf informeren en de voor- en nadelen afwegen. En als één van die nadelen is dat je je schaamt voor zittend plassen omdat er mannelijke vrienden zijn met dezelfde denkwijze over relaties, dan vertel je die simpelweg niets over je wc gewoonten. En ga je in de kroeg lekker naast ze staan in het urinoir en thuis lekker zitten.

Staan of zittend, ze moeten het allemaal zelf weten. Zolang ze de wc maar schoonmaken en dat vertikken ze vaak. 

Maar ik kan je vertellen dat vrouwen vaak nog veel ergere viespeuken zijn hoor. Zeker wanneer het die tijd van de maand is..

Bijtje82 schreef op 17-08-2023 om 06:05:

[..]

Staan of zittend, ze moeten het allemaal zelf weten. Zolang ze de wc maar schoonmaken en dat vertikken ze vaak.

Maar ik kan je vertellen dat vrouwen vaak nog veel ergere viespeuken zijn hoor. Zeker wanneer het die tijd van de maand is..

Het is geen wedstrijd. 

Bijtje82

Bijtje82

17-08-2023 om 07:38

ToetieToover schreef op 17-08-2023 om 06:35:

[..]

Het is geen wedstrijd.

Nee, maar wel een serieus vies probleem. Het zijn altijd de mannen die het toilet vies achterlaten, maar over vrouwen hoor je vrijwel nooit wat. 

Bijtje82 schreef op 17-08-2023 om 07:38:

[..]

Nee, maar wel een serieus vies probleem. Het zijn altijd de mannen die het toilet vies achterlaten, maar over vrouwen hoor je vrijwel nooit wat.

Exact, tijd als schoonmaker gewerkt, zowel in kroegen als in scholen; mannen wc's meestal veel properder als die van de vrouwen. Dan nog niet te spreken over de vrouwen die naar het gehandicapte toilet gaan omdat ze daar meer ruimte hebben. 

Ysenda schreef op 17-08-2023 om 04:20:

[..]

Je bedoeld natuurlijk: hebben een goede opvoeding gehad van hun moeder en het goede zittende voorbeeld van hun vader.

Laat me niet lachen. Als ik zittend ga plassen zijn er altijd druppels op de wc-bril en de vloer, en drukt mijn lul tegen de wc-rand; lekker hygiënisch. 

https://www.menshealth.com/nl/gezondheid/a28630001/wat-is-beter-staand-of-zittend-plassen/

Medisch gezien ook beter voor mannen om zittend te plassen. 

is het onaangename, onvriendelijke gedrag en zo slecht in contact staan met jou niet het meest zorgelijke? Is hij veranderd sinds hij aan krachttraining doet? Kan het zijn dat hij middelen gebruikt die zijn hormoonspiegel beinvloeden? is hij misschien verslaafd aan zijn sport? Heeft hij vrienden? Ook die niet aan krachttraining doen? Ik zou van mijn zoon als hij zich zo afsluit willen weten wat hij gebruikt en ook het gesprek aangaan en teruggeven hoe hij onaangenaam hij nu overkomt. 

Ik zou héél voorzichtig zijn met aannames/ideeën over "iets gebruiken". De fitness community is enorm toegenomen, body building van nu is heel anders dan in de jaren '90. Dat betekent niet dat er nu niks meer gebruikt wordt. Maar de groep deelnemers is enorm gegroeid, en daarmee ook de groep die natuurlijk traint.

Lieveheersbeest schreef op 17-08-2023 om 09:37:

Ik zou héél voorzichtig zijn met aannames/ideeën over "iets gebruiken". De fitness community is enorm toegenomen, body building van nu is heel anders dan in de jaren '90. Dat betekent niet dat er nu niks meer gebruikt wordt. Maar de groep deelnemers is enorm gegroeid, en daarmee ook de groep die natuurlijk traint.

Zonder gebruik van middelen kan je ook verslaafd raken, aan elke sport, maar zeker aan bodybuilding, waar onzekerheid over je lichaam gek genoeg juist kan toenemen.  

Dat kan, maar ik doelde op 'middelen' waar hier in het topic meermaals naar verwezen werd.

Het kan hier ook gaan om een zoon die zijn leven goed op de rit heeft (werk, sport, boodschappen, koken) maar er tegenaan loopt dat hij te weinig bewegingsruimte heeft/krijgt thuis. Daarom zet ik de waarschuwing erbij, want hoe vervelend is het als je ergens van verdacht wordt terwijl je juist hard aan de weg timmert?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.