Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Ergernissen


Lieveheersbeest schreef op 17-08-2023 om 10:26:

Dat kan, maar ik doelde op 'middelen' waar hier in het topic meermaals naar verwezen werd.

Het kan hier ook gaan om een zoon die zijn leven goed op de rit heeft (werk, sport, boodschappen, koken) maar er tegenaan loopt dat hij te weinig bewegingsruimte heeft/krijgt thuis. Daarom zet ik de waarschuwing erbij, want hoe vervelend is het als je ergens van verdacht wordt terwijl je juist hard aan de weg timmert?

Natuurlijk moet je daar niet mee beginnen, met verdachtmakingen, maar je kunt het wel in je achterhoofd houden en TO kan kijken of ze daarvan signalen herkent. En heel ‘natuurlijk’ vind ik proteïnedrankjes al niet, en dat mealpreppen is ook al zoiets. Dat vind ik al best excessief. En ik sport zelf erg veel, doe ook aan krachttraining, maar bodybuilding gaat echt over de ‘looks’ en niet over gezondheid persé. Wat voor ‘type’ bodybuilding kun je ook afleiden aan de omgeving waarin hij traint. In sommige sportscholen staan de middelen naast de whey achter de toonbank en lopen er mannen rond formaatje anabolen. Maar als leek is het misschien moeilijker om het verschil te zien. 

ToetieToover schreef op 17-08-2023 om 11:42:

[..]

Natuurlijk moet je daar niet mee beginnen, met verdachtmakingen, maar je kunt het wel in je achterhoofd houden en TO kan kijken of ze daarvan signalen herkent. En heel ‘natuurlijk’ vind ik proteïnedrankjes al niet, en dat mealpreppen is ook al zoiets. Dat vind ik al best excessief. En ik sport zelf erg veel, doe ook aan krachttraining, maar bodybuilding gaat echt over de ‘looks’ en niet over gezondheid persé. Wat voor ‘type’ bodybuilding kun je ook afleiden aan de omgeving waarin hij traint. In sommige sportscholen staan de middelen naast de whey achter de toonbank en lopen er mannen rond formaatje anabolen. Maar als leek is het misschien moeilijker om het verschil te zien.

Meal preppen is toch ook niet anders dan je maaltijden van te voren klaar maken en bedenken hoe je dat in balans houdt. In feite is je lunch meenemen van huis al een vorm van meal preppen.  Een dag vooruit koken is ook meal preppen. 

En proteïne kan gewoon onderdeel zijn van een uitgebalanceerde voeding. 

ik vind je niet erg ‘thuis in het wereldje’ klinken Toetietoover. Zo spannend is proteïne poeder niet. En meal preppen al helemaaaal niet.

Lieveheersbeest schreef op 17-08-2023 om 12:26:

ik vind je niet erg ‘thuis in het wereldje’ klinken Toetietoover. Zo spannend is proteïne poeder niet. En meal preppen al helemaaaal niet.

Ik ken ‘het wereldje’ juist heel goed. De verrotte kant ervan, vooral ook. 

dan is het toch raar dat je eiwitpoeder en meal preppen als niet heel natuurlijk beschouwt 

Moirmel schreef op 17-08-2023 om 02:43:

Bij deze: mannen die zittend gaan plassen liggen onder de sloef van hun vrouw.

@To: jouw huis, jouw regels, zelfs al je zoon 20 is. Staat het hem niet aan, laat hem dan maar een andere woonplaats opzoeken.

Tsss, al mijn partners plasten al zittend, daar hoefde ik niks aan te doen 🤪. Zoon van kleins af aan al geleerd zittend te plassen ook. 

Moirmel schreef op 17-08-2023 om 08:25:

[..]

Laat me niet lachen. Als ik zittend ga plassen zijn er altijd druppels op de wc-bril en de vloer, en drukt mijn lul tegen de wc-rand; lekker hygiënisch.

Hebben ze hier heen last van. Maar snap dat je het niet lekker vindt als je dat wel hebt. 

Natje1812

Natje1812

17-08-2023 om 21:08 Topicstarter

Het mealpreppen is rijst,kip,eieren,…en proteïnepoeder zijn eiwitten...Er zit geen kwaad in.Hij doet hier ook al enkele jaren over dus niet vlug vlug en laat om de 3 maanden een Bloedafname doen om zijn nieren te controleren nav de vele eiwitten.

Hem de deur wijzen vind ik moeilijk…hij spaart veel van zijn geld en wil een appartement kopen maar moet hiervoor wel nog een jaar of 2 sparen zodat hij niet alles moet lenen.Hij is eigenlijk echt goed bezig maar ik zal toch nog eens een gesprek moeten hebben met hem over al deze dingen … Ik wil hem niet behandelen als een klein kind en zagen maar ja het moet toch gezegd worden als hij er zijn voeten aanveegt vind ik.

Natje1812 schreef op 17-08-2023 om 21:08:

Ik wil hem niet behandelen als een klein kind.

Dan moet hij zich ook niet gedragen als een klein kind!

Ik hoop dat het je lukt om die dingen te combineren: niet de deur wijzen, niet behandelen als een klein kind, er samen uitkomen wat betreft de irritatiepunten. Het klinkt alsof je trots op hem kunt zijn

Fijn dat hij in deze situatie kan sparen voor het kopen van een huis. Dat kan niet iedere jongvolwassene in deze tijd, maar het is de start van kapitaalopbouw waar hij waarschijnlijk zijn hele leven plezier van houdt! Hij doet het inderdaad heel erg goed. Daarnaast mag hij zich ook realiseren dat zijn situatie een privilege is waar niet onder valt dat je je ouders als oud vuil behandeld. Ik zou als ouder dat ook meenemen in het gesprek; wat gaan jullie beiden doen om het samenleven goed te houden, zodat hij ondertussen kan sparen voor een huis? 

Je kunt hem ook kostgeld laten betalen omdat hij nog steeds bij jullie woont. Nu lijkt het erop dat hij nog bij jullie woont omdat het gratis is en zo al zijn geld kan opsparen en nog chagerijnig en vervelend doen ook. Daar krijg je een verwend persoon van. Toen ik boven de 18de nog in huis kwam wonen om welke reden dan ook moest ik ook betalen.

Ik zou ook kostgeld vragen. Voor niks gaat de zon op. Desnoods zet je het voor hem apart en geeft het mee als hij uit huis gaat. 

Waar ik zelf mij het meest aan zou storen is het onvriendelijke gedrag, het goedemorgen grommen en het zichzelf afsluiten (koptelefoon in). Eten jullie nog samen? En doe hij ook wat in het huishouden? 
Dit gedrag wat je beschrijft geeft een negatieve sfeer en mij zou het ook het gevoel geven niet meer in contact met hem te staan. Ik zou me ook zorgen maken, of er iets speelt, waarom zo afstandelijk en weinig open. 
Ik zou (met mijn man op 1 lijn en met hem erbij) hem vragen te gaan zitten en hem zeggen dat we wat met hem wil bespreken. 

Sas-OO schreef op 16-08-2023 om 14:17:

[..]

Bij mij zou dat betekenen dat man de wc mag schoonmaken, elke dag. Want er wordt nou eenmaal gesproeid, zie filmpjes.


Precies, ik heb mijn spetteraar destijds voor de keuze gesteld. Of je gaat zittend plassen óf je maakt voortaan de wc schoon. Inclusief tegels en de vloer. Mijn kinderen,jongens, weten niet beter. Tenzij buitenshuis als het toilet niet schoon is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.