Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Help mijn zoon steelt

Mijn zoon, 23, heeft een paar kleine maar  waardevolle spullen uit ons huis meegenomen. Alleen hij wist waar ze opgeborgen waren. Wij vragen ons af waarom hij dat in hemelsnaam heeft gedaan. Is niet verslaafd en heeft voor zover ik weet geen geldproblemen. Hij loopt stage in een ver buitenland . Dus  wacht met ernaar vragen (of confronteren) tot hij weer in het land is, over een paar maanden. Ben hier  verdrietig over, dacht dat we een goede band hadden.


Wat verdrietig voor jullie. Bedrogen worden door je eigen kind. Veel sterkte!

Weet je heel zeker dat je zoon de dader is ?

wat heftig, hoe zeker weet je dat het je zoon was? En niet je partner, goede vriend(in), familielid etc.
verslaving kan ook online zijn

Sterkte

BrightEchidna89

BrightEchidna89

19-11-2022 om 23:08

Sluit verslaving niet dadelijk uit, het kan vele vormen aannemen. 
Hoe er mee omgaan: mijn moeder heeft ooit bij mij geld gestolen, het was de laatste keer dat ze hier binnen kwam. 

Roos55 schreef op 19-11-2022 om 21:00:

Weet je heel zeker dat je zoon de dader is ?

Dit. Jij wist ook waar het lag. Wie nog meer? Zonder heterdaad zou ik hem niet veroordelen. 

roodborst

roodborst

20-11-2022 om 06:19 Topicstarter

Niemand  wist waar die spullen lagen, alleen mijn man, ik en onze zoon.
We hebben geen andere kinderen, het is echt uitgesloten dat iemand anders dit wist. Misschien een online verslaving , dank je tatemae, nog niet aan gedacht.
Zoon is nu dus in het buitenland, we hebben regelmatig contact met hem. Vind het heel moeilijk, hij bespreekt altijd veel met ons.
Dank voor jullie reacties.

roodborst schreef op 20-11-2022 om 06:19:

Niemand wist waar die spullen lagen, alleen mijn man, ik en onze zoon.
We hebben geen andere kinderen, het is echt uitgesloten dat iemand anders dit wist. Misschien een online verslaving , dank je tatemae, nog niet aan gedacht.
Zoon is nu dus in het buitenland, we hebben regelmatig contact met hem. Vind het heel moeilijk, hij bespreekt altijd veel met ons.
Dank voor jullie reacties.

En wie zegt dat het niet je man is? Waar lag het? Kan het een schoonmaakster zijn geweest die is gaan zoeken en het toevallig tegenkwam?

roodborst

roodborst

20-11-2022 om 06:51 Topicstarter

Nee echt niemand weet dit, er is ook geen schoonmaakster. Het lag in een rommelhok , een klein kokertje, samen met andere spulletjes. Klusspullen.
Geen idee ook wanneer het weggenomen is. Er ontbreken een paar dingen, kokertje is er nog. Komt van mijn man's familie, uitgesloten dat hij er iets mee te maken heeft. Hij zag bij toeval dat er dingen ontbraken.
Was het maar zo dat iemand anders dit gedaan kan hebben.

ik denk dat beter is dit nu te bespreken, al is het maar over de telefoon.
Dan merkt hij dat diefstal gevolgen heeft, al is het maar dat jullie verdrietig zijn.

zonder een verslaving kan iemand natuurlijk ook financiële problemen hebben, of een gat in zijn hand.

Als je de spullen niet nu nodig hebt, zou ik het zeker niet over de telefoon bespreken! Bij zo'n gesprek wil je elkaar aan kunnen kijken en ook: er even later op terug kunnen komen.

En ik zou beginnen met de vraag of hij toevallig weet waar de ontbrekende spullen zijn, niet beginnen met een beschuldiging. 

roodborst

roodborst

20-11-2022 om 07:46 Topicstarter

We wachten tot hij weer terug is. Natuurlijk begin ik niet met beschuldigingen.  Maar dat hij dingen heeft meegenomen is zeker. Mijn man was in de woning van zoon, om iets te repareren. Zag toen ,in een brillendoosje dat op tafel lag , tot zijn verbazing iets wat daar niet hoorde te zijn. Weer thuis gekomen bleek dat er spullen verdwenen waren. 

Mogelijk, hopelijk, heeft je zoon een goede verklaring. 

je zou je zoon kunnen vragen hoe dat ding wat niet in zijn huis hoorde te zijn er kwam.

Als zoon ‘gestolen’ items open en bloot laat slingeren als zijn vader er is denk ik niet dat hij het zelf als stelen ziet. Kan het niet zijn dat hij gewoon dacht dat jullie die spullen niet gebruikten/vergeten waren en hij er zelf wel nut voor zag? Had-ie het nog moeten vragen natuurlijk maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zoiets ook wel had kunnen flikken in mijn zeer egocentrische twintiger jaren..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.