Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Huishouden


Lou

Lou

22-10-2019 om 12:50

Haha

Lanza: "Maar volgens mij is het voor velen hier niet voorstelbaar"
Ja duh. Volgens mij is niets voor jou voorstelbaar als het niet precies hetzelfde is als wat jij doet. Reageren op jou hoeft ook niet meer, want je doet er toch niets mee. Dat scheelt weer.

Keelontsteking al bijna over?

Adelaide

Adelaide

22-10-2019 om 13:08

Roodharige

Daarom is het zo handig dat mijn kinderen rood haar hebben. Thuis heb ik geen aandacht voor ze, want met zes kinderen heb ik geen tijd om dat concept te leren, maar als ik ze op school of op straat zie, herken ik ze best snel omdat ze opvallen tussen de blonde en zwarte koppies.

Samen eten...... best interessant idee. Ik ga er informatie over opzoeken. Ik heb wel al een vraag: moet je dan ook met elkaar praten? Is dat niet lastig als je ook eet?

Kopzorg

Kopzorg

22-10-2019 om 13:46

Je moet niks Adelaide

Praten en eten zijn twee activiteiten die moeilijk te combineren vallen. Het heeft vooral nadelen:
++ als je veel praat eet je langzaam
++ als je langzaam eet, wordt je eten koud en dat is minder lekker
++ de pubers hier proberen dan tegelijk te eten en te praten, wat nogal onsmakelijk wordt, de spetters macaroni vliegen dan over tafel
++ het onsmakelijke gedoe van de een irriteert de ander waar ruzie van komt
++ na het eten is iedereen boos en trekt zich terug in eigen kamers

Wat mij betreft mag de quality-time op een ander moment van de dag vallen. Een op een met de puber in de auto of zo.

Gezamenlijk eten heeft

Kopzorg

Kopzorg

22-10-2019 om 13:47

nog niet klaar

Gezamenlijk eten heeft als voordeel dat je maar 1 keer de maaltijd klaar maakt en ook alles in 1 keer kunt afwassen als iedereen zijn bord leeg heeft.

Triva

Triva

22-10-2019 om 13:49

uitgebreide lunch

Tja, wij ontbijten in het weekend bijna altijd samen

Overigens ging ik zoveel mogelijk mee naar sport, ook bij de uitwedstrijden en ik weet dat mijn kinderen later zullen zeggen dat ze dat pas aandacht vonden. Onze gezamelijke maaltijden zijn niet zo heel gezellig omdat onze zonen zo ontzettend verschillen. Ze hebben elkaar weinig te vertellen wat ze begrijpen en dat wat ze samen leuk vinden is voor ons ouders abracadabra (een bepaalde game). Wat mijn kinderen zich ook later zullen herinneren zijn de vele spelletjes en het samen met bord op schoot naar tv kijken. Jij zal dat vreselijk vinden, Lanza, en een gebrek aan aandacht maar wij vinden dat fijn, samen kijken naar bijv Wie is de Mol, Hunted, bepaalde series die wij allemaal leuk vinden. Dat zijn ook fijne herinneringen. Elkaar constant niet begrijpen aan tafel is niet fijn en voor jou: altijd aan tafel zitten en samen praten hebben we tot zeker een jaar of 13/14 gedaan hoor. Met bord op schoot was toen echt een uitzondering.

De aandacht voor elkaar hoeft niet altijd op de momenten dat Lanza ze het meest geschikt vindt zeker omdat ze zelf geen pubers heeft en blijkbaar uit een gezin komt waar iedereen even goed is in het onder woorden brengen van gedachten en op hetzelfde niveau zit. Dat gezin heb ik niet kunnen kweken. Naar een restaurant gaan met ons vieren is leuk en lekker maar dat het nu bar gezellig kletsen is: NEE!

rode krullenbol

rode krullenbol

22-10-2019 om 14:30

Enkele mededelingen van huishoudelijke aard

Een moderne eettafel is niet compleet zonder een goed conferentie systeem. Met zo'n handig geluidssysteem zorg je ervoor dat iedereen verstaanbaar is, zonder dat er iemand hoeft te schreeuwen. Tegelijkertijd laat het de ruimte om stemverheffing toe te staan. De effecten ervan nemen dan dermate toe, dat overbelasting van de stembanden vrijwel uitgesloten is.

Afhankelijk van de gezinsgrootte kun je kiezen voor een uitgebreid conferentie systeem van bijvoorbeeld 4 microfoons die op een vaste plek bevestigd zijn aan de tafel, of – als dat op (onoverkomelijke) praktische bezwaren stuit – een systeem met losse microfoons. Een losse conferentiemicrofoon die u eenvoudig doorgeeft aan de verschillende disgenoten kan uiteraard eveneens als de ideale oplossing uitpakken. Dat hangt een beetje af van de mededeelzaamheid alsook de gezeglijkheid van de eters.

De meeste conferentie systemen zijn klein en lichtgewicht en daardoor eenvoudig te verplaatsen van de ene naar de andere ruimte. De infrarood sauna bijvoorbeeld.

Let er wel op een systeem aan te schaffen met een gunstige prijs-kwaliteit verhouding. Een aantal jaren garantie, snelle levering en een fijne service zijn eveneens aan te bevelen. Let wel: voor het proper houden van de microfoons echter ben en blijf je als consument zelf verantwoordelijk.

Rode krullenbol

Pirata

Pirata

22-10-2019 om 15:06

Haha

🤣🤣🤣

Wilgenkatje

Wilgenkatje

22-10-2019 om 15:18

Anoniem 321

Naar aanleiding van jouw vraag is de discussie allerlei kanten op gegaan. Vraag me af of jij daar wat mee kunt??

Je moeder heeft geen baan. Door ziekte misschien? Andere redenen? Je vertelt dat ze nauwelijks begrip heeft voor jouw opleiding en de tijd die je daaraan besteedt. H

Wilgenkatje

Wilgenkatje

22-10-2019 om 15:23

afgebroken reactie

Het lijkt me wijs als je zorgt voor een werkplek in je eigen kamer, waar je je kunt terugtrekken na het eten (en samen de keuken opruimen). Als je moeder niet open staat voor jouw instelling en een gesprek niet helpt. is het verstandig je eigen plan te trekken. Probeer vriendelijk te blijven, en oriënteer je op mogelijkheden om op jezelf te gaan wonen.
Je moeder heeft geen baan buitenshuis, maar dat betekent niet dat ze alles wat er aan huishoudelijk werk alleen moet doen. Het is geen hotel, je geeft al aan dat je echt wel wat doet in huis. Maar ga je eigen weg, ga op je kamer of ergens anders aan je studie werken. Als je je eigen kamer opgeruimd houdt en nu en dan eens kookt en opruimt, ben je goed bezig. Succes!

Lanza

Lanza

22-10-2019 om 17:29

Ik schrik best

van de mensen die van mening zijn dat als een moeder pt (betaald ) werk verricht, zij als een soort huisslaaf mag worden gebruikt door de rest van het gezin.

Heftig hoe het er in veel gezinnen aan toe gaat

vlinder72

vlinder72

22-10-2019 om 17:46

Verwijzing

van de mensen die van mening zijn dat als een moeder pt (betaald ) werk verricht, zij als een soort huisslaaf mag worden gebruikt door de rest van het gezin.

Beste Lanza,

Graag bovenstaande bewering staven met nummers van reacties waar en wie deze mening hebben.

He-le-maal niemand heeft deze mening namelijk.

Iedereen zegt hetzelfde. Natuurlijk moeten pubers hun ding in huis doen. Opruimen, keuken geen bende maken, was in de wasmand etc

Maar ik zie je reactie met verwijzingen naar daadwerkelijke reacties waaruit blijkt mensen hier op het forum het heel normaal vinden als pt werkende moeders als een soort huisslaaf mag worden gebruikt graag tegemoet.

Lanza

Het verbaast mij hoe jij van al dan niet ft werkende vrouwen verwacht dat ze serieus op jou reageren als jij geeneens de moeite neemt om hun berichten te lezen.

Angela67

Angela67

22-10-2019 om 18:07

Jongens

Voorstel: Lanza verzamelt haar commentaar tot aan het eind van een draadje (bijv 2 dagen na laatste posting plaatst ze een reactie). En de andere deelnemers reageren niet op haar Indien Lanza zich vergist en toch in een lopend draadje reageert.
Voordeel: Lanza kan in 1 lange posting alles zeggen wat zij vindt dat anderen zeggen en wat zij ervan vindt. En de andere deelnemers hoeven geen tijd en energie te steken in Lanza corrigeren/overtuigen.
Gr Angela

Uitstekend

Uitstekend

22-10-2019 om 22:16

Idee

@Angela

Jota

Jota

22-10-2019 om 23:22

Mmhh nee

Ik zou Lanza (zo in de draadjes zelf) juist missen.
Ze heeft altijd zo'n zinnige dingen te zeggen, ik leer veel van haar. Ze zet je aan het denken, komt met originele, bijzondere bijdragen. Altijd goed om die spiegel te krijgen, precies te weten waar we allemaal de fout in gaan.
Kunnen we veel van leren en hopelijk komen we steeds een stapje dichter bij het ideaal 'Lanza'.
Niet helemaal natuurlijk, dat zou ook wat veel gevraagd zijn. Maar een beetje in de buurt komen zou al heel fijn zijn. Wat een mooie wereld zou dat worden!

Wendelmoed

Wendelmoed

30-10-2019 om 20:27

Jota

Hoi Jota,
ik hoop niet dat je dit sarcastisch bedoelde.
Zelf vind ik de bijdragen van Lanza wel grappig, als iedereen hetzelfde zegt leer je er tenslotte maar weinig van en dan is zo'n ander geluid ook wel eens goed. Bovendien is het dapper om hier tegen de stroom in te roeien want tjonge jonge wat worden er ongezouten commentaren gegeven op elkaar zeg, en dan zelfs voorstellen om iemand met zijn allen te gaan negeren, is dit het schoolplein en vinden we het prima dat er stevig gepest wordt soms?
Als buitenstaanders hier mee lezen kan ik me zo voorstellen dat ze zich wel twee keer bedenken om een mening te geven die afwijkt want je kan daar behoorlijk op afgefakkeld worden.
Wat dat betreft is dit wel een beetje beperkt gesloten groepje geworden voor een algemeen toegankelijk forum.

Angela67

Angela67

30-10-2019 om 21:16

wendelmoed

ik weet niet of het je opvalt, maar het gaat bij Lanza's 'meningen' niet zozeer om haar mening als wel om de toon die de muziek maakt.
gr Angela

Wendelmoed

Wendelmoed

02-11-2019 om 18:42

Lanza's muziek

Angela,
ik denk dat Lanza een trol is. Of in ieder geval iemand die naast haar drukke perfecte huishouden het trollen er succesvol bij doet. En ik moet zeggen, ze doet het best goed.
(het doet me ook een beetje denken aan de bijdragen van Walter Fraans op nu.nl, maar ik ben bang dat die wel compleet oprecht zo is).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.