Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Kamer in Utrecht


Ja, Facebook en Kamernet. En kijk ook eens naar die regeling van SSH die Poezie en ik allebei noemen, dat je een kamer toegewezen krijgt als je heel fanatiek hospiteert. Ik ken een paar studenten die op deze manier toch onder dak zijn nu. 

Liefie_xxx schreef op 07-08-2021 om 09:40:

maar Utrecht via de SSH... dat lijkt echt dramatisch. Geen voorrangsregeling, en de wachttijd is echt heel lang. Oudste heeft zich daar 3,5 jaar geleden ingeschreven en heeft afgelopen week eens gekeken voor jongste wat de kansen zijn met 3,5jr inschrijftijd. Zelfs bij de flats in Zeist staat ze ongeveer nr 5 op de wachtlijst, en dan moet je nog gaan hospiteren. Voor kamers in Utrecht is het nog minder. Jongste zal pas 2 jaar ingeschreven staan volgend jaar, dus kansloos via SSH.

Vijfde is toch prima? Voor zover ik weet worden de eerste 20 uitgenodigd voor het hospiteren.

Als je vanaf je postcode gerekend meer dan een bepaald aantal minuten reistijd hebt krijg je toch automatisch voorrang? Dat hoorden mijn kinderen op de open dagen van verschillende universiteiten. Geen wonder dat ze hier dan voor Groningen en Maastricht kiezen.

Dagobert schreef op 07-08-2021 om 13:34:

Als je vanaf je postcode gerekend meer dan een bepaald aantal minuten reistijd hebt krijg je toch automatisch voorrang? Dat hoorden mijn kinderen op de open dagen van verschillende universiteiten. Geen wonder dat ze hier dan voor Groningen en Maastricht kiezen.

 In Utrecht sowieso niet. In Leiden wel. het verschilt per studentenhuisvesting bedrijf. 

Vijfde is toch prima? Voor zover ik weet worden de eerste 20 uitgenodigd voor het hospiteren.

De eerste 20?!  dus als je na een jaar of 3 bij de eerste twintig zit door je wachttijd, dan heb je alsnog maar een kans van 1 op 20 om de kamer te krijgen. Dat schiet toch ook totaal niet op?! 

Liefie_xxx schreef op 09-08-2021 om 14:33:

[..]

In Utrecht sowieso niet. In Leiden wel. het verschilt per studentenhuisvesting bedrijf.

Vijfde is toch prima? Voor zover ik weet worden de eerste 20 uitgenodigd voor het hospiteren.

De eerste 20?! dus als je na een jaar of 3 bij de eerste twintig zit door je wachttijd, dan heb je alsnog maar een kans van 1 op 20 om de kamer te krijgen. Dat schiet toch ook totaal niet op?!

Daarom dus die regel dat je na x keer hospiteren binnen een bepaalde tijd een kamer toegewezen krijgt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.