Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Onze bank en onze tv?


Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 12:50

Decembermamma schreef op 18-11-2022 om 12:36:

[..]

Je bent een echtpaar en je kiest ervoor om kinderen te krijgen dan is het raar dat je je huis zo inricht dat je het alleen als echtpaar comfortabel hebt in de woonkamer.

Onzin en aannames. 

En dan nog is het niet jouw huis, dus heb jij hier niets van te vinden. Het is het goed recht van TO om haar huis in te richten zoals zij wil. 

Ik vind het naar en koud hoor, om zo bezittelijk te doen over meubels (dat zijn gebruiksvoorwerpen hoor mensen) en dat dan ook nog ten opzichte van je eigen kroost. 
Hier wonen we gewoon met elkaar, zonder van die rare regels

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-11-2022 om 13:00

Jippox schreef op 18-11-2022 om 12:56:

Ik vind het naar en koud hoor, om zo bezittelijk te doen over meubels (dat zijn gebruiksvoorwerpen hoor mensen) en dat dan ook nog ten opzichte van je eigen kroost.
Hier wonen we gewoon met elkaar, zonder van die rare regels

Helemaal mee eens, wat een raar gedoe. Ik heb er net smakelijk om zitten lachen met dochter die gezellig op de bank naast mij plofte 

Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 13:03

Jippox schreef op 18-11-2022 om 12:56:

Ik vind het naar en koud hoor, om zo bezittelijk te doen over meubels (dat zijn gebruiksvoorwerpen hoor mensen) en dat dan ook nog ten opzichte van je eigen kroost.
Hier wonen we gewoon met elkaar, zonder van die rare regels

Precies jij vind dat. Maar wat jij vind hoef je een ander niet op te leggen. 

Ik zit ook graag lekker met mijn kinderen samen hutje mutje op de bank. Heerlijk! 

Maar ik hoef niet voor een ander te bepalen dat zij dat ook moeten en hun huis daarop inrichten. 

Tegen je kind zeggen dat ze niet op de bank mag zitten is net zo gek als je kind dat jou van de bank af wil sturen omdat ze die voor zichzelf wil. Als man en dochter voor alles in huis toestemming moesten vragen omdat ik het gekocht heb, zou ik gillend gek worden van het gevraag de hele dag.
Mag ik een bord gebruiken? Mag ik koffie zetten? En een mok pakken? Mag ik op de bank zitten? Mag ik op een stoel aan de keukentafel gaan zitten? Mag ik in bed gaan liggen? Mag ik naar de wc? Mag ik douchen? Echt, draag me weg.

Decembermamma schreef op 18-11-2022 om 12:37:

[..]

Kans dat ze liever op de kamer zitten omdat er beneden geen plek is.

Wat is dat nou weer voor belachelijke en onaangename opmerking. Ben jij hier wel eens in huis geweest e/o heb je onze woonkamer wel eens gezien?

Ik ben echt boos hierover. Je kent mij niet en onze kinderen ook niet en ik vind het echt onsmakelijk dat je zoiets zegt.

huh? De bank is van jullie? Waarom in godsnaam?

Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 13:03:

[..]

Precies jij vind dat. Maar wat jij vind hoef je een ander niet op te leggen.

Ik zit ook graag lekker met mijn kinderen samen hutje mutje op de bank. Heerlijk!

Maar ik hoef niet voor een ander te bepalen dat zij dat ook moeten en hun huis daarop inrichten.

Daarom is het nog steeds naar als je als ouder die bank van " jou" beschouwt.

Lekker kille verhoudingen.

Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 13:48

Miepjecody schreef op 18-11-2022 om 13:45:

[..]

Daarom is het nog steeds naar als je als ouder die bank van " jou" beschouwt.

Lekker kille verhoudingen.

Hij is ook van mij en van niemand anders.

Dat iemand anders er ongevraagd gebruik van mag maken maakt het nog geen gemeenschappelijk bezit.

Nu mogen mijn kinderen gewoon zitten waar ze willen hoor. Zolang het bij zitten of liggen blijft, geen probleem. 

Maar mijn punt is dat jullie hier TO niets kunnen en mogen verplichten omdat zij een bepaalde mening heeft en jullie niet weten wat de daadwerkelijke situatie is. Haar huis, haar inrichting.

Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 13:48:

[..]

Hij is ook van mij en van niemand anders.

Dat iemand anders er ongevraagd gebruik van mag maken maakt het nog geen gemeenschappelijk bezit.

Nu mogen mijn kinderen gewoon zitten waar ze willen hoor. Zolang het bij zitten of liggen blijft, geen probleem.

Maar mijn punt is dat jullie hier TO niets kunnen en mogen verplichten omdat zij een bepaalde mening heeft en jullie niet weten wat de daadwerkelijke situatie is. Haar huis, haar inrichting.

Ik vind het alsnog bizar dat je er dan perse samen op wil zitten

Jesse_1 schreef op 18-11-2022 om 13:22:

[..]

Wat is dat nou weer voor belachelijke en onaangename opmerking. Ben jij hier wel eens in huis geweest e/o heb je onze woonkamer wel eens gezien?

Ik ben echt boos hierover. Je kent mij niet en onze kinderen ook niet en ik vind het echt onsmakelijk dat je zoiets zegt.

Dit is een discussieforum waarbij mensen hun licht laten schijnen over de problemen die worden aangekaart in de openingspost. 

Daarbij worden oplossingen aangedragen en soms ook mogelijke oorzaken benoemd van die "problemen".

Mijn kinderen zijn ook graag op hun eigen kamer, de een moet vaak nog flink huiswerk maken na het avindeten en de anderis graag daar met haar hobby bezig als er niks gestudeerd hoeft te worden. 

Desalniettemin hebben we voor alle gezinsleden en goede zitplaats om gezamenlijk iets te kijken op tv of gezellig samen thee te drinken wat we hier iedere avond doen tussen 20.30 en 21.00.

Kinderen die hun plaats moeten afstaan aan een ouder als die ouder op de bank wil zitten of nooit eens mogen kiezen wat we op tv gekeken wordt blijven misschien liever boven, omdat ze daar hun eigen ding kunnen doen. 

Dat mijn man en ik al het geld hebben verdient om de meubels te betalen heeft ons de ruimte om regels te maken, zodat de spullen hun maximale levensduur kunnen halen.  (Het niet springen op de bank, geen voeten op tafel).

De kinderen het recht ontzeggen om ook eens op de bank te zitten of het te kijken tv programma te bepalen is volgens mij de weg naar kinderen uit huis jagen.

Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 13:54

Bakblik schreef op 18-11-2022 om 13:52:

[..]

Dit is een discussieforum waarbij mensen hun licht laten schijnen over de problemen die worden aangekaart in de openingspost.

Daarbij worden oplossingen aangedragen en soms ook mogelijke oorzaken benoemd van die "problemen".

Mijn kinderen zijn ook graag op hun eigen kamer, de een moet vaak nog flink huiswerk maken na het avindeten en de anderis graag daar met haar hobby bezig als er niks gestudeerd hoeft te worden.

Desalniettemin hebben we voor alle gezinsleden en goede zitplaats om gezamenlijk iets te kijken op tv of gezellig samen thee te drinken wat we hier iedere avond doen tussen 20.30 en 21.00.

Kinderen die hun plaats moeten afstaan aan een ouder als die ouder op de bank wil zitten of nooit eens mogen kiezen wat we op tv gekeken wordt blijven misschien liever boven, omdat ze daar hun eigen ding kunnen doen.

Dat mijn man en ik al het geld hebben verdient om de meubels te betalen heeft ons de ruimte om regels te maken, zodat de spullen hun maximale levensduur kunnen halen. (Het niet springen op de bank, geen voeten op tafel).

De kinderen het recht ontzeggen om ook eens op de bank te zitten of het te kijken tv programma te bepalen is volgens mij de weg naar kinderen uit huis jagen.

Ik heb geen tv, moet ik die dan ook aanschaffen omdat mijn kinderen graag tv willen kijken? 

Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 13:54:

[..]

Ik heb geen tv, moet ik die dan ook aanschaffen omdat mijn kinderen graag tv willen kijken?

Nee als in jullie levensovertuiging en tv niet past dan komt er geen tv totdat kind 18 jaar is een zelf kan kiezen of hij/zij nog mee wil in die stroming. Als hij/ zij dan zelf een tv wil kopen dan kan dat. 

Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 14:10

Bakblik schreef op 18-11-2022 om 13:59:

[..]

Nee als in jullie levensovertuiging en tv niet past dan komt er geen tv totdat kind 18 jaar is een zelf kan kiezen of hij/zij nog mee wil in die stroming. Als hij/ zij dan zelf een tv wil kopen dan kan dat.

Heeft niets met levensovertuiging te maken. Ik heb gewoon geen tv. Altijd eentje 65inch gehad tot na de scheiding, die nam hij mee. 

Nu geen tv en ik vind het heerlijk zonder. 

Dus ik hoef geen tv te kopen, maar ik zou wel een andere bank moeten kopen omdat een gewone stoel niet lekker zit volgens mijn kind.

Bakblik schreef op 18-11-2022 om 13:52:

[..]

Dit is een discussieforum waarbij mensen hun licht laten schijnen over de problemen die worden aangekaart in de openingspost.

Daarbij worden oplossingen aangedragen en soms ook mogelijke oorzaken benoemd van die "problemen".

Mijn kinderen zijn ook graag op hun eigen kamer, de een moet vaak nog flink huiswerk maken na het avindeten en de anderis graag daar met haar hobby bezig als er niks gestudeerd hoeft te worden.

Desalniettemin hebben we voor alle gezinsleden en goede zitplaats om gezamenlijk iets te kijken op tv of gezellig samen thee te drinken wat we hier iedere avond doen tussen 20.30 en 21.00.

Kinderen die hun plaats moeten afstaan aan een ouder als die ouder op de bank wil zitten of nooit eens mogen kiezen wat we op tv gekeken wordt blijven misschien liever boven, omdat ze daar hun eigen ding kunnen doen.

Dat mijn man en ik al het geld hebben verdient om de meubels te betalen heeft ons de ruimte om regels te maken, zodat de spullen hun maximale levensduur kunnen halen. (Het niet springen op de bank, geen voeten op tafel).

De kinderen het recht ontzeggen om ook eens op de bank te zitten of het te kijken tv programma te bepalen is volgens mij de weg naar kinderen uit huis jagen.

De reactie was gericht op mij, en ik heb geen probleem en geen tekort aan zitplaatsen, nee ook niet aan comfortabele zitplaatsen. Er wordt een (m.i.) beledigende opmerking naar mij gemaakt, compleet buiten de context van de dingen ik gepost hebt, alleen omdat ik aangeef dat onze kinderen niet vaak beneden zitten.

Ik heb alleen aangegeven dat: er favoriete zitplaatsen zijn in huis, ongeacht wat voor en hoeveel zitplaatsen je ook hebt. 

Bv wij hebben een hoekbank en de hoek is favoriet. 5 hoekbanken in een huis is geen optie.

Jij beschrijft allemaal dingen die met TO te maken hebben en niet met mij, ik schrijf nota bene dat ik best bereid ben om ergens anders te gaan zitten als iemand dat vraagt. Wat iets anders is dan 'eisen om ook eens op de bank te zitten' wat de dochter van TO blijkbaar doet.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.