Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Onze bank en onze tv?


Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 09:01

BlairW schreef op 18-11-2022 om 07:57:

[..]

Blijkbaar zitten de stoelen van TO toch niet zo lekker, want TO wil er zelf niet op zitten. Dan is het toch raar om je kind daar wel op te laten zitten de hele avond? Zorg gewoon voor voldoende plek voor iedereen, waar ook iedereen wil zitten.

Overigens zou het wel leuk zijn als TO zelf ook nog zou deelnemen aan het topic.

Er is een verschil tussen lekker zitten of gewoon onderuit willen hangen op een goede plek voor de tv. 

Zal vast wel meevallen dat die stoelen echt niet lekker zitten. 


Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 09:01:

[..]

Er is een verschil tussen lekker zitten of gewoon onderuit willen hangen op een goede plek voor de tv.

Zal vast wel meevallen dat die stoelen echt niet lekker zitten.


Waar staat dat ze onderuit willen hangen? Daf is van jou dan een aanname. Klinkt idd eerder alsof de bank sowieso lekkerder zit dan de stoel. 

Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 09:11

Index224 schreef op 18-11-2022 om 09:05:

[..]

Waar staat dat ze onderuit willen hangen? Daf is van jou dan een aanname. Klinkt idd eerder alsof de bank sowieso lekkerder zit dan de stoel.

Noubdat doen denk ik de meeste mensen voor een tv. Daarbij zal de bank waarschijnlijk op de tv ingesteld zijn en de stoelen minder. 

Maar het is gewoon te idioot voor woorden dat TO volgens velen hier haar inrichting moet aanpassen om dochter tevreden te stellen. Er wordt mi veel te aanvallend richting TO gesproken.

Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 09:11:

[..]

Noubdat doen denk ik de meeste mensen voor een tv. Daarbij zal de bank waarschijnlijk op de tv ingesteld zijn en de stoelen minder.

Maar het is gewoon te idioot voor woorden dat TO volgens velen hier haar inrichting moet aanpassen om dochter tevreden te stellen. Er wordt mi veel te aanvallend richting TO gesproken.

Ik vind het logisch dat je voor iedereen in huis een comfortabele zitplek hebt. TO wil zelf ook op de bank dus dat geeft wat mij betreft aan dat de stoelen minder comfortabel zijn. Een fijne fauteuil met voetenbankje er bij zit, wat mij betreft, net zo fijn als de bank. Als dat het geval is dan vind ik dat dochter ook best af en toe op de stoel kan zitten maar datzelfde geldt dan ook voor vader of moeder.

Maar de titel van dit topic zeg wat mij betreft al genoeg. Moeder heeft het over onze bank en onze tv. Ouders VS kind. Alsof er geen gelijkwaardigheid is. 

Beerlover schreef op 17-11-2022 om 19:52:

ze Netflixt en chillt maar op haar eigen j je kamer

Netflix & chill is internet slang voor seks dus ik neem aan dat ze dat toch al niet in de woonkamer doet met haar ouders erbij. 

Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 10:14

Biscuitje schreef op 18-11-2022 om 09:30:

[..]

Ik vind het logisch dat je voor iedereen in huis een comfortabele zitplek hebt. TO wil zelf ook op de bank dus dat geeft wat mij betreft aan dat de stoelen minder comfortabel zijn. Een fijne fauteuil met voetenbankje er bij zit, wat mij betreft, net zo fijn als de bank. Als dat het geval is dan vind ik dat dochter ook best af en toe op de stoel kan zitten maar datzelfde geldt dan ook voor vader of moeder.

Maar de titel van dit topic zeg wat mij betreft al genoeg. Moeder heeft het over onze bank en onze tv. Ouders VS kind. Alsof er geen gelijkwaardigheid is.

Het is ook haar bank.

Ik zeg ook tegen mijn kinderen dat ze niet moeten springen op mijn bank of mijn bed. Dat is graag MIJN spullen waar IK duur voor betaald heb heel hou. 

Hoe je het ook bekijkt, het zijn de spullen van TO, niet die van dochter. Daar heb jij noch een ander iets over te zeggen. 

Als TO van haar eigen geld een compleet stalen oncomfortabel interieur aan wil schaffen, dan is dat haar goed recht. 

Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 10:14:

[..]

Het is ook haar bank.

Ik zeg ook tegen mijn kinderen dat ze niet moeten springen op mijn bank of mijn bed. Dat is graag MIJN spullen waar IK duur voor betaald heb heel hou.

Hoe je het ook bekijkt, het zijn de spullen van TO, niet die van dochter. Daar heb jij noch een ander iets over te zeggen.

Als TO van haar eigen geld een compleet stalen oncomfortabel interieur aan wil schaffen, dan is dat haar goed recht.

Bijzondere kijk vind ik dit. Ik heb bewust een bank uitgekozen waar dochter ook bij kan liggen. Of moet dochter dan maar haar eigen bank kopen en die naast die van To zetten? 

Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 10:57

BlairW schreef op 18-11-2022 om 10:25:

[..]

Bijzondere kijk vind ik dit. Ik heb bewust een bank uitgekozen waar dochter ook bij kan liggen. Of moet dochter dan maar haar eigen bank kopen en die naast die van To zetten?

Niks bijzondere kijk. Punt is dat iedereen dat voor zichzelf mag bepalen, dat hoeven wij hier niet voor een ander te doen. 

Ik heb ook bewust een hele grote hoekbank zodat er veel zitplaats is. Maar misschien heeft TO daar de ruimte niet voor, of is dat gewoon haar smaak niet. 

Wie ben jij om te bepalen wat TO moet aanschaffen?

Mijn bank is ook van mij. Maar dat betekent niet dat mijn man en dochter toestemming moeten vragen om er op te mogen zitten. Mij er af sturen is uiteraard ook niet aan de orde. Zelf een bank kopen, past niet. Bovendien is het huis ook niet van hun, dus in principe moeten ze ook toestemming vragen om er iets in te zetten.

En nee, mijn kind mag ook niet op de bank springen. Daar zijn trampolines voor uitgevonden. Banken zijn om op te zitten/liggen, speeltuinen om te spelen. 
Ook als ze wel zelf iets koopt, heb ik zo mijn verwachtingen qua hoe ze daar mee omgaat. 

Mijn bank is ook van mij. Ik bepaal wat wel mag (zitten, liggen op de bank) en wat niet mag (springen, hond op de bank, ijsjes eten op de bank.) Natuurlijk mogen mijn kinderen gebruik maken van de bank maar uiteindelijk bepaal ik hoe er gebruik wordt gemaakt van de bank.
Hier is er wel voor iedereen een goede zitplaats maar er zijn wel zitplaatsen die net iets comfortabeler zijn doordat je er op kan liggen/hangen.

Wat voor banken e/o stoelen je hebt; er is altijd wel een favoriet plekje. Doordat het beter zit, het zicht op de tv beter is, je beter languit kunt 'liggen', een voetenbankje etc.

Hier is het eigenlijk: wie er het eerst zit, die blijft er zitten, maar omdat wij als ouders er meestal eerder zitten hebben wij dus de favoriete spots. Je kunt natuurlijk altijd vragen of jij er mag zitten. Maar onze kinderen zitten niet heel vaak beneden. En vaak wat later op de avond en dan gaat mijn man nog wel eens eerder naar bed. Maar bewust geen vaste plekken in huis.

Ik vind overigens niet dat kinderen automatische dezelfde rechten hebben in huis omdat ze er ook wonen. Er zijn zat mensen die een speciale stoel voor zichzelf aanschaffen. Moet je dan 4 of 5 of 6 speciale stoelen in je huis zetten; voor ieder één?
Maar je leeft samen in een huis en je wilt het (neem ik aan) gezellig hebben.

Even terugkomende op de OP:
Je dochter heeft geen recht op de bank.
Als je samen iets wil kijken, dan overleg je dat. Komt zij beneden zitten, dan hoeft ze niet te verwachten dat jullie plots jullie serie afbreken. Uiteraard kan alles in overleg, dus handiger als zij vooraf aankondigt dat ze later die avond beneden komt en dat ze het dan leuk vindt samen wat te kijken. Wat zou ze dan samen willen kijken?

NB tv kijken en op je telefoon bezig zijn kan tegelijk
NB wij hebben 1 kind dat regelmatig op zaterdagavond vanaf een uur of 10 beneden komt, dus daar houden we dan wel rekening mee met waar we naar kijken en dan gaat vaak wel iets anders aan als hij beneden komt.

Wat hier nog wel eens leuk wordt gevonden om samen te kijken: 'Even tot hier' of 'Dit was het nieuws'. Of evt een Quiz oid. Of een crimi die geen belangrijke onderliggende verhaallijn heeft, zodat je afleveringen kunt overslaan.
F1 is het enige wat redelijk collectief opstaat.

O, en de tv gaat wel op pauze/uit als er iemand komt voor een praatje, maar - zoals gezegd - de andere kinderen komen niet echt beneden tv kijken of de hele avond en de ene ook eigenlijk alleen op zaterdag of evt vrijdag als hij niet uit gaat.

Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 09:11:

[..]

Noubdat doen denk ik de meeste mensen voor een tv. Daarbij zal de bank waarschijnlijk op de tv ingesteld zijn en de stoelen minder.

Maar het is gewoon te idioot voor woorden dat TO volgens velen hier haar inrichting moet aanpassen om dochter tevreden te stellen. Er wordt mi veel te aanvallend richting TO gesproken.

Je bent een echtpaar en je kiest ervoor om kinderen te krijgen dan is het raar dat je je huis zo inricht dat je het alleen als echtpaar comfortabel hebt in de woonkamer.

Jesse_1 schreef op 18-11-2022 om 11:59:

O, en de tv gaat wel op pauze/uit als er iemand komt voor een praatje, maar - zoals gezegd - de andere kinderen komen niet echt beneden tv kijken of de hele avond en de ene ook eigenlijk alleen op zaterdag of evt vrijdag als hij niet uit gaat.

Kans dat ze liever op de kamer zitten omdat er beneden geen plek is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.