Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Onze bank en onze tv?


Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 14:10:

[..]

Heeft niets met levensovertuiging te maken. Ik heb gewoon geen tv. Altijd eentje 65inch gehad tot na de scheiding, die nam hij mee.

Nu geen tv en ik vind het heerlijk zonder.

Dus ik hoef geen tv te kopen, maar ik zou wel een andere bank moeten kopen omdat een gewone stoel niet lekker zit volgens mijn kind.

Misschien had ik levensovertuiging tussen " " moeten zetten. Ik bedoelde niet specifiek een geloof. Ook mensen die antroposofisch leven hebben vaak geen tv, omdat dat niet past in hun manier van leven. Als jij het heerlijk vindt zonder tv dan mag dat. Als kind een bank wil dan hoef je die ook niet te kopen mits kind comfortabel kan zitten. 

Jesse_1 schreef op 18-11-2022 om 14:13:

[..]

De reactie was gericht op mij, en ik heb geen probleem en geen tekort aan zitplaatsen, nee ook niet aan comfortabele zitplaatsen. Er wordt een (m.i.) beledigende opmerking naar mij gemaakt, compleet buiten de context van de dingen ik gepost hebt, alleen omdat ik aangeef dat onze kinderen niet vaak beneden zitten.

Ik heb alleen aangegeven dat: er favoriete zitplaatsen zijn in huis, ongeacht wat voor en hoeveel zitplaatsen je ook hebt.

Bv wij hebben een hoekbank en de hoek is favoriet. 5 hoekbanken in een huis is geen optie.

Jij beschrijft allemaal dingen die met TO te maken hebben en niet met mij, ik schrijf nota bene dat ik best bereid ben om ergens anders te gaan zitten als iemand dat vraagt. Wat iets anders is dan 'eisen om ook eens op de bank te zitten' wat de dochter van TO blijkbaar doet.


Ik heb niet echt iets beledigends gelezen. Er worden oorzaken benoemd die ertoe zouden kunnen leiden dat kinderen, niet alleen jouw kinderen,  graag op hun eigen kamer verblijven. Dat kan, dat mag dit is een discussieforum waarbij we proberen de zaak van alle kanten te belichten. Voel je niet aangevallen dat is nergens voor nodig. 

Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 14:22

Bakblik schreef op 18-11-2022 om 14:15:

[..]

Misschien had ik levensovertuiging tussen " " moeten zetten. Ik bedoelde niet specifiek een geloof. Ook mensen die antroposofisch leven hebben vaak geen tv, omdat dat niet past in hun manier van leven. Als jij het heerlijk vindt zonder tv dan mag dat. Als kind een bank wil dan hoef je die ook niet te kopen mits kind comfortabel kan zitten.

Juist.

Maar mijn punt is dat TO aangevallen wordt op aannames. Een fauteuil kan best lekker zitten. Maar een bank staat vaak centraler.

Bakblik schreef op 18-11-2022 om 14:21:

[..]

Ik heb niet echt iets beledigends gelezen. Er worden oorzaken benoemd die ertoe zouden kunnen leiden dat kinderen, niet alleen jouw kinderen, graag op hun eigen kamer verblijven. Dat kan, dat mag dit is een discussieforum waarbij we proberen de zaak van alle kanten te belichten. Voel je niet aangevallen dat is nergens voor nodig.

Het was een reactie op MIJ, niet een algemene opmerking. En het was toch duidelijk een suggestie of sneer dat onze kinderen niet beneden zouden zitten omdat wij te weinig zitplaatsen zouden hebben. Wat ik beledigend opvat en wat ook zeker onaardig bedoeld was.



Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 13:54:

[..]

Ik heb geen tv, moet ik die dan ook aanschaffen omdat mijn kinderen graag tv willen kijken?

Ja waarom niet? Je koopt toch niet alleen dingen voor jezelf? Ik heb zoveel dingen in huis die ik niet gebruik maar manlief, de kinderen of gasten wel.

Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 15:05

Biscuitje schreef op 18-11-2022 om 15:00:

[..]

Ja waarom niet? Je koopt toch niet alleen dingen voor jezelf? Ik heb zoveel dingen in huis die ik niet gebruik maar manlief, de kinderen of gasten wel.

Omdat ik geen tv wil. 

Voor vriend hoef ik het ook niet te doen en de kinderen kunnen zo af en toe eens een filmpje kijken op de laptop als ze dat willen. 

Ik heb gemerkt dat mijn kinderen veel meer spelen sinds er geen tv huis is. 

Bij hun vader kijken ze altijd tv. Zodra ik ze breng gaat hij direct aan. Heel ongezond vind ik dat. 

Tuurlijk kopen mensen spullen voor hun kinderen die ze zelf niet gebruiken. Kinderkleding, speelgoed, een kast om hun zooi in op te bergen, een bureau.
Je koopt misschien ook wel eens iets van eten wat je zelf niet lekker vindt maar je kind wel. 

Dit topic gaat fundamenteel over ruimte maken voor elkaar en rekening houden met elkaar. Dus je zorgt dat iedereen ergens kan zitten en dat is geven en nemen. Ook wat betreft hetgeen er gekeken wordt op de tv. Ik heb een jeugdtrauma van 'er is geen plek voor jou' omdat er simpelweg de moeite niet wordt genomen om die plek te creëren.

Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 15:05:

[..]

Omdat ik geen tv wil.

Voor vriend hoef ik het ook niet te doen en de kinderen kunnen zo af en toe eens een filmpje kijken op de laptop als ze dat willen.

Ik heb gemerkt dat mijn kinderen veel meer spelen sinds er geen tv huis is.

Bij hun vader kijken ze altijd tv. Zodra ik ze breng gaat hij direct aan. Heel ongezond vind ik dat.

Zo'n tv hoeft natuurlijk ook niet altijd aan hè, daar ben je zelf bij...

Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 15:22

Jippox schreef op 18-11-2022 om 15:19:

[..]

Zo'n tv hoeft natuurlijk ook niet altijd aan hè, daar ben je zelf bij...

Ja is ook zo, maar tegen een verslaafde zeg je toch ook niet hier ligt een spuit heroïne je mag er alleen niet aankomen tenzij ik het zeg. 

Ik wil geen tv, dus er is geen tv. En zonder tv is de drang voor de kinderen om te moeten kijken een heel stuk kleiner. 

Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 15:22:

[..]

Ja is ook zo, maar tegen een verslaafde zeg je toch ook niet hier ligt een spuit heroïne je mag er alleen niet aankomen tenzij ik het zeg.

Ik wil geen tv, dus er is geen tv. En zonder tv is de drang voor de kinderen om te moeten kijken een heel stuk kleiner.

Helemaal prima natuurlijk en volledig jouw keus. Maar de drang wordt niet minder hoor, alleen de mogelijkheid. 

Zoals je zelf al schrijft ze halen het in zodra er een tv is, zoals bij hun vader. 

Heb jij er in ieder geval geen last van.

MamaE schreef op 18-11-2022 om 15:15:

Ik heb een jeugdtrauma van 'er is geen plek voor jou' omdat er simpelweg de moeite niet wordt genomen om die plek te creëren.

Dat is inderdaad niet leuk. En zeker niet als het stelselmatig voorkwam.




Bijtje82

Bijtje82

18-11-2022 om 15:50

Gingergirl schreef op 18-11-2022 om 15:41:

[..]

Helemaal prima natuurlijk en volledig jouw keus. Maar de drang wordt niet minder hoor, alleen de mogelijkheid.

Zoals je zelf al schrijft ze halen het in zodra er een tv is, zoals bij hun vader.

Heb jij er in ieder geval geen last van.

Juist en dat is dan de verantwoordelijkheid van hun vader. 

Maar de drang wordt er wel zeker minder door hoor. 

Febe, kun je wat met de reacties?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

18-11-2022 om 16:19

Bijtje82 schreef op 18-11-2022 om 15:22:

[..]

...

Ik wil geen tv, dus er is geen tv. En zonder tv is de drang voor de kinderen om te moeten kijken een heel stuk kleiner.

Helemaal eens. 
Wij hebben ook geen tv met de reguliere kabel tv. Wel genoeg computers/schermen in huis, maar het niet hebben van een televisie met het gewone aanbod zorgt er inderdaad voor dat mensen 's avonds ook eens wat anders doen dan languit voor de televisie liggen.

Daarnaast, wat een vreemd topic is dit geworden. To reageert niet en de meesten lijken er zomaar van uit te gaan dat er in haar woning direct plaats is voor een grotere zetel. 

Wij hebben wel een tv maar die gaat niet vaak aan. Zeker niet dagelijks en als aan dan vaak niet meer dan één programma lang.
Dus ik zie het nut van verbannen niet zo eigenlijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.