Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Svøra

Svøra

01-10-2019 om 22:36

Scheren mannen hun benen?

In het rijtje totaal onbelangrijk de volgende vraag: is het tegenwoordig hip als je als 18 jarige je benen scheert? Iemand in de familie maakte pas een opmerking over mijn zoon, die nogal behaard is. Daarna ging het over dat mannen zich tegenwoordig ook scheren. Mijn man zou daar niet eens over nadenken


Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 07:05

Baby-lon

Dat is vaak het probleem op OO. Voor veel deelnemers is een discussie beperkt tot het debiteren van wat zij denken dat het politiek correcte antwoord moet zijn.

Als je ze dan tot dieper doordenken probeert aan te zetten krijg je dit soort reacties

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 07:57

Babylon

"Ik dacht dat je oprecht benieuwd was wat wij zouden kiezen. Maar blijkbaar niet, want als het antwoord niet in je straatje past ontken je dat we maar waarheid antwoorden. Zinloos gesprek dus dit."

Weet je wat pas echt zinloos is, Babylon, en een behoorlijk kinderachtig ook? Pretenderen dat je een boek in de boekenkast hebt staan terwijl dat niet waar is. Laten we wel wezen, de kans dat je dat boek hebt is echt extreem klein. Het staat op de 195719e plaats in de Amazon ranglijst FFS!

De kans dat je staalhard liegt om de overhand te krijgen in een discussie is dus bijzonder groot. En dat is pas *echt* zinloos, discussieren met mensen die liegen om hun gelijk te krijgen! Dat is nog wel even van een andere categorie dan politiek correcte antwoorden debiteren.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2019 om 10:02

Draadje leuker/interessanter dan ik dacht

Wat mijn eigen beharingsgedrag betreft: Ik heb de boel van onder een poosje kaal gemaakt, maar daar ben ik weer op teruggekomen. Toch hou ik het sindsdien wel beter bij dan daarvoor, puur omdat ik merk dat beharing vies gaat ruiken door wat erin blijft hangen. Of spoelt iedereen alles af na het plassen? Ik weet inmiddels dat het een trend aan het worden is om een Japans toilet (


https://youtu.be/E-pnlJ_yGnQ) te hebben of na te bootsen. Dat zou best prettig kunnen zijn denk ik. Van mijn zus weet ik dat het nagebootste exemplaar tot een fikse overstroming van de benedenverdieping heeft geleid )). (slang gebarsten) Haar vriend is opgegroeid met dat je je na het toiletgebruik schoon moet spoelen. Buitenlanders of van buitenlandse afkomst Nederlanders vinden ons geloof ik nog weleens viespeuken met ons geviester met toiletpapier en zonder mogelijkheid om de boel even op te frissen met een doekje of dus een klein douchekopje. Dus... een beetje water na het toiletgebruik zou de geurtjes weg kunnen halen van 'onder', maar ik ben en blijf een viespeuk-Hollander zonder kraantje, waardoor ik toch maar kies voor het kort houden van de beharing. Het scheelt echt, vind ik. Zeker als het buiten warm is.
Dat geldt ook voor de oksels. Ik ben daar niet zo'n pietje precies mee, dus ik maak het pas kort als ik zélf denk dat het nodig is. En dat is meestal in de zomer. Ik heb dit jaar voor het eerst met blote armen gelopen. Voor het eerst sinds mijn kindertijd. Vraag me niet waarom ik dat vroeger nooit deed,maar op een gegeven moment vond ik het ook niet meer esthetisch en onhandig ivm grote bh's die je kon zien onder de oksel of op de schouder. Dat probleem is van de baan, dus heb ik nu smalle bandjes die je mag laten zien. Het zit er bij mij nog wel ingebakken dat je ze niet té veel mag zien. Ik zie op straat soms voorbeelden van wansmaak moet ik zeggen. Complete bh's die boven een jurk uitkomen...

Beharing van de man: ik vind mannen die je zo terug kunt leiden naar de Neanderthaler (het beetje wat nog in ons zit) echt niet aantrekkelijk. Het is heel fijn voor deze mannen dat er vrouwen zijn die juist dat verschrikkelijk mannelijk en woest opwindend vinden. Als borst en rug compleet overdekt is met een tapijtje, zou ik het op prijs stellen als de man de rug zou laten waxen voor hij met bloot bovenlichaam de wijde wereld in wil trekken (lees in de tuin, op het strand/een strandje of in een hemd over straat gaat) of gewoon ontharen met crème mag ook natuurlijk (minder pijnlijk ) en de borst een beetje zou trimmen, zodat het niet overal uit krult. Ook gezichtsbeharing hoeft van mij niet altijd de vrije natuur te volgen bij een man. Een oerwoud boven de ogen vind ik echt niet fraai. Wenkbrauwen kunnen best een beetje bijgewerkt worden en het stukje tussen de ogen, de neusbrug en omhoog, moet onthaard worden wat mij betreft. Zo'n zwaluw boven de ogen echt... waarom?

Ik vind die zwaluw boven de ogen bij vrouwen ook erg onaantrekkelijk. Prinses Laurentien had dat in het begin ook min of meer en daar is duidelijk aan gewerkt. De wenkbrauwen zijn sindsdien fijner van vorm. Haar oudste dochter heeft dat van haar geërfd, je kunt daar niets aan doen natuurlijk, maar een beetje in vorm brengen is vind ik dan wel 'nuttig'.

Liever mooi dan slim? Ja, het komt vast voor, maar ik vermoed dan de mate van slimheid dan eigenlijk al wat aan de lage kant is. Van de nood een deugd maken wordt het dan eigenlijk.

Ik kan me voorstellen dat mannen mij minder knap vinden dan mijn zussen (er is nooit echt een warenonderzoek in die zin geweest), maar ik heb weleens van een man gehoord, die een van mijn zussen ook kende, dat als je echt in termen van wie is de knapste inderdaad mijn zus zou aanwijzen, maar dat mijn uitstraling veel warmer was, wat hij juist mooier vond dan een knapper kopje. Zo kan het ook. Of het terecht is dat hij mijn zus een minder warme uitstraling vond hebben, daar kun je weer van mening over verschillen. Ik snapte wel wat hij bedoelde, maar dat is zo persoonlijk. Er zijn gelukkig genoeg mannen die juist op haar zijn gevallen om wie ze is en terecht. Maar ik vond de opmerking toen wel vleiend.

Wat aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen betreft (ik had geen zin om al die linken te lezen) is bekend dat dat voor een héél groot deel wordt bepaald door geur (feromonen) en uiterlijk (de man smalle heupen, brede schouders, de vrouw juist brede heupen en ronde vormen). Vanuit hoe we als mens zijn 'ontworpen' is dat gewoon een feit. Het kan ook best zijn dat het voorkwam dat weinig beharing als bedreiging werd gezien, want een ander soort mens? (zou kunnen toch?). Dus misschien zit er in de mens van nu bij de een iets meer oer dan in de ander, dat zou zomaar kunnen (Lees dit vooral met een knipoog). In mijn dna zit dan misschien minder neanderthaler, dan van de moderne mens. Doe mij maar weinig beharing.

Interessant

Interessant dat Ad denkt meer te snappen van de mening en prioriteiten van mensen dan die mensen zelf. Dan hoef je het ook niet te vragen. Overigens is “daarom zei ik meisjes, want kinderen en dronken mensen...” etc. ook een onzinredenering. Vraag kleine meisjes wat ze willen worden en het antwoord is vaak prinses. Jongetjes willen profvoetballer of astronaut worden of met mama trouwen. Als een volwassen man zegt dat hij met mama wil trouwen kijken we daar toch raar van op en als je een 18-jarige die dokter wil worden niet gelooft omdat ze als vierjarige prinses wilde worden word je hopelijk ook in je gezicht uitgelachen.

Ad, accepteer nu maar dat je er in dit opzicht gewoon naast zit. Overigens vind ik de hele discussie irrelevant want “mooi willen zijn” is niet beter of slechter dan “slim willen zijn”.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2019 om 11:46

Alison

Als ik over mooi willen zijn echt wil muggenziften, dat doe ik nu maar normaal zelden, dan vind ik mooi willen zijn misschien wel schadelijker dan slim willen zijn. In die zin is slim willen zijn mogelijk ook schadelijk, maar ik vraag me af hoeveel meisjes én jongens met psychische problemen rondlopen door eigen bewustzijn van een lagere intelligentie. Ik weet dat niet. Is dat al eens onderzocht?

Kaaskopje

Onderzocht weet ik niet. Ik zie alleen op mijn werk (ben docent op het Vwo) de ene na de andere leerling bezwijken onder de druk om maar een zo hoog mogelijke opleiding te halen. En dat vind ik ook heel schadelijk. Op zich zegt opleidingsniveau lang niet alles over intelligentie maar krijg dat sommige ouders maar eens aan hun verstand.

Lanza

Lanza

15-10-2019 om 12:29

Quote:

Nee hoor. Mijn inschatting is dat vrouwen datgene zullen willen waar ze het meeste succes mee zullen hebben (bij de mannen). Sowieso is het sterk de vraag of 'hedendaagse' mannen in hun keuzes wel zo substantieel afwijken van oermensen. Zoals mijn moeder vroeger zei: Alles wat een man meer heeft dan een aap is meegenomen

Zo Ad, dus jij weet als man beter wat de vrouwtjes belangrijk vinden dan zijzelf. Wat een enorm hooghartig en arrogante zienswijze.

Om voor mezelf te spreken: 95% van mijn tijd ben ik met zaken bezig waar ik mijn uiterlijk absoluut niet voor nodig heb. Mijn werk, het verzorgen van mijn kinderen, de sociale contacten met vrienden en familie, mijn relatie met mijn man, mijn hobby's en persoonlijke bezigheden. Dat zijn de dingen die ik belangrijk vindt en waar mijn leven vol en rijk van is.

En dan is er die 5% die het belangrijk vindt om er leuk uit te zien en aantrekkelijk te blijven voor MIJN man (dus niet eens voor alle andere mannen). Ik zou dus zeker kiezen voor intelligentie, omdat ik dat op zoveel meer gebieden in mijn leven kan gebruiken.

Denk je echt dat vrouwen zoveel bezig zijn om mannen te behagen? Je hebt volgens mij een totaal verkeerd beeld in je hoofd zitten van waar vrouwen in 2019 mee bezig zijn.

Baby-Lon

Baby-Lon

15-10-2019 om 12:38

Boekenkast

Ach gossie geloof je me zelfs over dat boek niet Ad? Ik heb het boek echt staan en gelezen hoor, welk nummer het ook in de top whatever is. Je bent hier niet de enige intellectueel.

Ken je Steven Pinker? Zijn wel geschikte boeken voor jou denk ik. The Language Instinct vond ik zelf heel goed, daarna is hij me verloren maar zijn andere werk past wel bij jou denk ik.

Lanza

Lanza

15-10-2019 om 12:47

Vrouwen

lezen natuurlijk niet, want dat vergroot hun aantrekkelijkheid voor mannen niet, dus het past niet in Ad zijn plaatje.

Die studie doen ze alleen om een goed gesprekspartner te kunnen zijn voor de mannen, maar uiteraard moeten ze niet té slim worden, dat zou het ego van die arme mannen maar aantasten.

Het is wel een dun lijntje, maar alles voor het plezier van de man.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 13:58

Baby-lon

"Ach gossie geloof je me zelfs over dat boek niet Ad? Ik heb het boek echt staan en gelezen hoor, welk nummer het ook in de top whatever is."

Nee, natuurlijk geloof ik je niet. Maar goed, bewijs maar dat je geen fantast bent. Maak een foto van het boek in je linkerhand met je smartphone en upload hem op imgur: https://imgur.com/upload (twee klikken werk, metadata wordt automatisch gestript).

Copy en paste de resulterende link hier (nog twee klikken) en we geloven je.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 14:03

Lanza

"Vrouwen lezen natuurlijk niet, want dat vergroot hun aantrekkelijkheid voor mannen niet, dus het past niet in Ad zijn plaatje."

Vrouw of niet, het zou wel zeer toevallig zijn als ze dat boek in de kast zou hebben staan. Het is aanzienlijk waarschijnlijker dat een forumbezoeker zoiets even uit de duim zuigt omdat het leuk staat in de discussie. Maar goed, we zullen zien waar Babylon mee aankomt...

Met vrouw zijn heeft het hoegenaamd niks te maken, meer met een preoccupatie om gelijk te krijgen al gaat dat ten koste van de waarheid en dat komt bij alle seksen voor.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 14:12

Lanza

"Denk je echt dat vrouwen zoveel bezig zijn om mannen te behagen? "

Ik begrijp dat je moeite hebt met perspectiefwisselingen, maar geloof me, het feit dat jij bestaat en bent wie je bent heeft nagenoeg niets met opleiding of het beroep van je overgrootmoeder te maken. Maar als ze een andere partner had gekozen was jij er niet geweest.

Vandaar: evolutionair gezien is partnerkeuze het belangrijkste in een mensenleven. De hele mensensoort is ontworpen voor drie doelen:

- Overleven (tenminste tot nadat je kinderen hebt voortgebracht)
- De best mogelijke partner kiezen en weten te binden.
- Die kinderen een goeie start geven

Als je ver genoeg doordenkt staat bijna alles wat je doet in dat teken. Zelfs als je geen kinderen hebt zijn je gedrag en motivaties daarop voorgeprogrammeerd.

Dat vrouwen mannen niet zouden willen behagen is een werkelijk lachwekkende stelling die getuigt van een gebrek aan zelfinzicht.

"En dan is er die 5% die het belangrijk vindt om er leuk uit te zien en aantrekkelijk te blijven voor MIJN man"

Aha, 5%...

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 14:28

Voor de zekerheid

Ik begrijp dat jullie nogal eens moeite hebben met dat soort concepten (intellectueel of niet), dus ik zeg het er maar even bij, dat geldt natuurlijk evenzeer voor mannen. Ook voor mannen is het behagen van vrouwen voor het bemachtigen c.q. houden van een partner een zaak van het allergrootste belang.

Waarom denk je anders dat de scheidingsrubriek elke week weer volstaat met gejerimieer over misgelopen relaties?

Baby-Lon

Baby-Lon

15-10-2019 om 17:34

Baby-Lon

Baby-Lon

15-10-2019 om 17:48

Moest er geen krant van vandaag bij Ad

Ik heb het al expres boven mijn bed gefotografeerd om te bewijzen dat het niet in een boekhandel gefotografeerd was. Of misschien moet ik nog inzoomen op de kreukel in de kaft of de editiedatum van 2001 om te bewijzen dat ik hem niet even snel gekocht heb?

Sjongejongejongr, je zult zo wantrouwend en overtuigd van je eigen gelijk zijn dat je iemand met krachttermen en al (FFS was het geloof ik) voor een zielige leugenaar uitmaakt als diegene toevallig ook het boek bezit wat jij aanbeveelt. Over het onderwerp waar dit topic zo’n beetje over ging (niet helemaal aselect gezelschap dus Ad)

Maar zoals ik al schreef, ik lijk wel gek dat ik me laat bullyen in een bewijs leveren.

Ook al niet een manier van communiceren die ik vaak terugzie in het echte leven. Nog nooit gehad dat ik met mijn collega’s lunch of borrel en iemand raadt een boek aan tijdens een levendige discussie, en dat ik dan zeg: “ja die heb ik al hoor”, en dat die ander dan vloekend meldt dat ik een kinderachtige leugenaar ben en maar even snel met bewijs moet komen. Gek genoeg laat ik me hier wel genoeg opfokken om dat bewijs te leveren, natuurlijk te gek voor woorden.

Lanza

Lanza

15-10-2019 om 17:49

Och

ja, 'wij' hebben moeite met dergelijke abstracte concepten.

Natuurlijk.

40er

40er

15-10-2019 om 18:37

Baby-Lon

Hebben wij eigenlijk bewijs van Ad gezien?
Met de krant van vandaag natuurlijk 😉

Baby-Lon

Baby-Lon

15-10-2019 om 18:41

Hihi

Ach, mij maakt het niet uit of hij het wel of niet heeft gelezen.

Ik moet Ad Hombre (en Lanza) eigenlijk bedanken voor het met de neus op de feiten drukken dat dit forum niet goed voor mij is. Ik ben andere fora gewend waar de interactie veel meer bij mij past (fatsoenlijker en aardiger, ook al vertelt men elkaar wel waar het op staat). Moest mijn tijd maar eens nuttiger gaan besteden, bijvoorbeeld wat van de boeken herlezen die ik tegenkwam toen ik deze zocht. (Het is een beetje chaos in de boekenkast sinds onze verhuizing.)

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 19:08

Baby-Lon

*blush* Sorry, dat ik je niet geloofde, Baby-lon, maar het blijft het Internet he, iedereen kan wel van alles beweren Je bent een echte bona-fide intellectueel!

"Hebben wij eigenlijk bewijs van Ad gezien? Met de krant van vandaag natuurlijk"

Als je even terugleest zie je dat ik een link naar de PDF aanleverde. Ik heb het trouwens niet gelezen (ook nooit beweerd), wat niet betekent dat ik de strekking niet ken, misschien wat voor de volgende vakantie.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 19:14

BAby-lon

"Ook al niet een manier van communiceren die ik vaak terugzie in het echte leven. Nog nooit gehad dat ik met mijn collega’s lunch of borrel en iemand raadt een boek aan tijdens een levendige discussie"

Ik heb zo het vermoeden dat je je collega's ook anders bejegent dan mij. Ik word ik regelmatig flink aangevallen, liefst met een man (vrouw) of 6 tegelijk. De giftigheid zit diep op dit forum en ik ben (als vaak favoriet mikpunt) absoluut niet te beroerd om terug te trappen.

Baby-Lon

Baby-Lon

15-10-2019 om 19:16

Hahahahaha

Gossie, je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk Ad Hombre. Zo hoog van de toren blazen over dat ik dat boek never nooit in mijn kast kan hebben staan, en zelf heb je je eigen boekentip niet gelezen. Ik ben verbaasd dat ik nog verrast ben.

Baby-Lon

Baby-Lon

15-10-2019 om 19:24

Aanval?

Ehm aanvallen? Ik werd inderdaad behoorlijk geïrriteerd toen je zei dat ik (we) loog over het antwoord op de slim/mooi keuze. Dus toen zei ik dat dit een zinloos gesprek was. Dat kan je voelen als een aanval tegen jou, maar ik zie het juist al als behoorlijk agressief om tegen mensen te zeggen dat ze liegen (toen nog over de keuze voor slim). Dus een beetje zielig doen dat iedereen jou aanvalt, tja, wellicht roep je dat over jezelf af als je mensen van liegen beschuldigt.

Jammer dat ik voor dat slim/mooi geen fotobewijs kan posten.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 19:25

Baby-lon

"zelf heb je je eigen boekentip niet gelezen. "

Ik meld het centrale thema van het boek en raad mensen die dat interessant vinden aan het boek te lezen. Daar is niets belachelijks aan. Er zijn karrevrachten met boeken die ik niet gelezen heb.

"Gossie, je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk Ad Hombre."

Daar gaat het toch om Baby-lon? Niet om een inhoudelijke discussie, maar om mensen persoonlijk aan te vallen. Geniet ervan, zou ik zeggen. Het is jouw feestje!

Viel het je op dat er, nadat ik dat thema aansneed niemand op in is gegaan? Het thema is namelijk zo niet interessant, maar mij aanvallen des te meer!

Baby-Lon

Baby-Lon

15-10-2019 om 19:30

Lekker lezen

Ja, persoonlijke aanvallen doen is inderdaad mijn enige doel op dit forum, lees mijn andere berichtjes er maar op na

Ik ga maar eens lekker mijn vrije tijd besteden aan boeken lezen, nogmaals bedankt voor de eye opener over mijn ongezonde verslaving.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 19:31

Baby-lon

"Ik werd inderdaad behoorlijk geïrriteerd toen je zei dat ik (we) loog over het antwoord op de slim/mooi keuze."

Dat zei ik niet, ik zei dat jullie als volwassenen sociaal wenselijke antwoorden geven. Ik vroeg ook om wat *meisjes* zeggen als je ze dat vraagt, dat was geen toevallige omschrijving. Die zijn nog niet zo gedresseerd, maar zonder uitzondering krijg ik antwoord van middelbare dames die zeggen wat zij zouden kiezen. Dat is echt niet hetzelfde.

Sowieso zijn vrouwen supergoed in sociaal wenselijke antwoorden. Dat zie je hier dag in dag uit en ik moet daar erg om lachen. Zegt er eentje dat haar man boeken op de e-reader zet, en dan ontstaat er weer een discussie of dat wel of niet emancipatorisch is toegestaan. Ik moedig dat graag aan. Veel vrouwen zitten in een groot dwangbuis van sociale dwang.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 19:34

De vraag waar het allemaal mee begon

Als je meisjes zou vragen wat ze later willen zijn, de mooiste vrouw van de wereld of de slimste, wat zouden ze dan kiezen?

En jongetjes?

Lanza

Lanza

15-10-2019 om 19:57

Dus als een mening/ zienswijze

van een ander jou niet aanstaat, dan noem je het sociaal wenselijk en is het per definitie niet waar? Lekkere techniek om ieder gesprek direct dood te slaan.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-10-2019 om 21:04

Lanza

"dan noem je het sociaal wenselijk en is het per definitie niet waar?"

Ik vroeg niet naar wat een jong meisje zou zeggen op zo'n vraag omdat ik wil weten wat middelbare dames zouden zeggen. En toch kreeg ik antwoorden van middelbare dames die nu liever slim zouden zijn. Snap je niet dat dat een groot verschil maakt?

Lanza

Lanza

15-10-2019 om 22:21

Maar jij

hebt het jonge meisjes toch helemaal niet gevraagd? Je gaat uit van je eigen vooringenomen standpunt. Ik ben zelf totaal niet opgegroeid met het concept dat schoonheid er ook maar iets toe deed. Tegenwoordig kun je daar moeilijk aan ontkomen, maar dat betekent niet dat ieder meisje intrinsiek gefocust is op haar eigen schoonheid. Er is echt veel meer interessant in het leven van een jong meisje dan dat.

Voor jou waarschijnlijk niet zichtbaar omdat je vooral jongs af aan geïndoctrineerd bent om meisjes/vrouwen te zien als lustobject die ten dienste staan van jou behoeften. Maar buiten jou bestaat nog een hele wereld waar je kennelijk geen weet van hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.