Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Svøra

Svøra

01-10-2019 om 22:36

Scheren mannen hun benen?

In het rijtje totaal onbelangrijk de volgende vraag: is het tegenwoordig hip als je als 18 jarige je benen scheert? Iemand in de familie maakte pas een opmerking over mijn zoon, die nogal behaard is. Daarna ging het over dat mannen zich tegenwoordig ook scheren. Mijn man zou daar niet eens over nadenken


Astrid

Astrid

16-10-2019 om 01:58

Ik ben Ad niet maar offtopic

"Voor jou waarschijnlijk niet zichtbaar omdat je vooral jongs af aan geïndoctrineerd bent om meisjes/vrouwen te zien als lustobject die ten dienste staan van jou behoeften. Maar buiten jou bestaat nog een hele wereld waar je kennelijk geen weet van hebt."

En dat weet jij natuurlijk wel?
Verder:
Ik denk dat enkel haantjes-vrouwen last hebben van een pratende man als Ad en dan kun je het ook nooit meer goed doen.
Vanuit mijn kant wel waardering voor zijn humor, liefdevol praten over zijn partner, kennis en als één van de weinige mannen hier die wél een actief gesprek kan voeren. Bij deze.

Niki73

Niki73

16-10-2019 om 09:56

Meisje

Ik heb het mijn dochter van 13 gevraagd en ze zei onmiddellijk en vol overtuiging: de slimste. Zo ken ik haar ook. Ze wil van jongs af aan dierenarts worden, geen prinses. Ze doet soms wel wat met make-up, maar uiterlijk is niet zo belangrijk voor haar. Als je dat niet gelooft, tja, dan niet he. Wat een akelige discussie maak jij hiervan, Ad. Bah.

Pirata

Pirata

16-10-2019 om 10:13

Allebei

Heel simpel, ik wilde als 3 jarige zowel buschauffeur worden als prinses zijn.
Ik heb geloof ik geen vrouwen als rolmodel genomen, maar mannen. Wicky de Viking, Kuifje, de mannelijke held uit de film. Ik kon me prima inbeelden dat ik die held was, daar hoefde het geen Kuifjina voor te zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2019 om 10:33

Als ouders de taak

Ik vind het eigenlijk ook wel de taak van ouders om dat idee van 'de mooiste' niet aan te moedigen in de zin van ideaalbeeld. Natuurlijk mag je (vind ik) een kind wel zelfvertrouwen geven over het uiterlijk, juist wel, maar dat ook relativeren. Een schepje bovenop mooi willen doen en mooier willen zijn, wat dus eigenlijk als een soort moeten functioneert, zou ik niet aanmoedigen.

Het is een zijstraatje, maar ik zag gister op tv dat het erg in is om je kind te helpen met vloggen. Ik werd er om eerlijk te zijn nogal naar van. Het kwam op mij over als wat je in de VS weleens zag (ziet?) over schoonheidsverkiezingen voor kinderen. Grof gezegd je kind exploiteren voor eigen 'gewin'. Er zullen echt wel kinderen zijn die vragen of hun vader of moeder ze wil helpen, maar wat ik zag ging verder. Deze kinderen leren dus al dat ze succes moeten hebben om mee te mogen doen in het leven.

Floria

Floria

16-10-2019 om 10:58

hmm

Je kunt niet slimmer worden, wel aantrekkelijker.

Single Lady

Single Lady

16-10-2019 om 13:25

Aantrekkelijk

hmm

Je kunt niet slimmer worden, wel aantrekkelijker.

Dat klopt, merk ik nu na het verbreken van mijn relatie. Toen was ik gewoon, niet lelijk, niet knap. Nu maak ik werk van mijn uiterlijk en is er blijkbaar iets veranderd in mijn uitstraling want ik trek mannen aan als motten naar een lamp. En bij geen van hen is er enig interesse in mijn intelligentie

Ad Hombre

Ad Hombre

16-10-2019 om 13:29

Lanza

"hebt het jonge meisjes toch helemaal niet gevraagd? Je gaat uit van je eigen vooringenomen standpunt."

Het was meer een retorische vraag eigenlijk

"Voor jou waarschijnlijk niet zichtbaar omdat je vooral jongs af aan geïndoctrineerd bent om meisjes/vrouwen te zien als lustobject ten dienste staan van jou behoeften."

Nou reken maar!

Ad Hombre

Ad Hombre

16-10-2019 om 13:32

Astrid

Dank je

Wat niet wegneemt dat ik de plank missloeg met Baby-lon's boekenkast en dat zij sowieso waarschijnlijk een ongelukkig gekozen mikpunt was.

Ad Hombre

Ad Hombre

16-10-2019 om 13:39

Single Lady

"Je kunt niet slimmer worden, wel aantrekkelijker."

Dat schijnt een slechte levenshouding te zijn.
https://www.scientificamerican.com/article/the-secret-to-raising-smart-kids1/

"Dat klopt, merk ik nu na het verbreken van mijn relatie. Toen was ik gewoon, niet lelijk, niet knap. Nu maak ik werk van mijn uiterlijk en is er blijkbaar iets veranderd in mijn uitstraling want ik trek mannen aan als motten naar een lamp. En bij geen van hen is er enig interesse in mijn intelligentie "

Ze krijgen niet eens een erectie als je iets slims zegt? Die mannen toch...

Toch valt niet te ontkennen dat er een zekere erotische aantrekkingskracht uitgaat van domme vrouwen (domme blondjes), wat nog niet wil zeggen dat je je leven er mee zou willen delen. Zouden lesbo's dat ook heben?

Lanza

Lanza

16-10-2019 om 15:09

De mannen

die ik ken (hoogopgeleid) zullen toch echt geen relatie aangaan met een domme vrouw. Daarmee zit je totaal niet op een lijn en dat is wel ontzettend belangrijk voor degene met wie je je leven gaat delen. Ze hebben zonder uitzondering een relatie met vrouwen die ook hoogopgeleid zijn.

Gelukkig is het niet of/of. De mensen die ik ken zijn op zoek naar een partner die ze aantrekkelijk vinden en waarmee ze op een lijn zitten. De meesten hebben die persoon inmiddels gevonden.

Om voor mezelf te spreken, ik vind het allebei belangrijk in een man. Ik moet hem zeker aantrekkelijk en geil vinden, anders ontstaat er per definitie niks tussen ons. Maar als dat een beetje is weggeëbd, dan moet hij toch echt meer in huis hebben, anders is hij niet geschikt voor een lange relatie met mij, dan kan hij hoogstens een scharrel zijn. Ik zie weinig verschil hierin tussen mezelf en mijn mannelijke vrienden.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2019 om 16:43

Lanza

welke van de twee is weggeëbd?

Bedoel je als de schoonheid is weggeëbd? Dus als je man een buikje krijgt, zijn gezicht droogt helaas niet in adonis-stand op, dan krijgt hij een probleem, tenzij zijn intelligentie nog op het zelfde peil zit als bij aanvang? Of moet de meerwaarde zijn dat hij intelligenter is geworden? Of meer kennis heeft? Maar jij gaat toch mee in dat proces? Jij wordt ook ouder, bubbel hier, rimpel daar... Hoe werkt dat dan met een intelligente ooit aantrekkelijke man en vrouw? Doen jullie je ogen dan dicht en mompelen jullie intelligente zinnen om op te warmen en dan komt het weer goed met die geilheid? Oh schat, (intelligente woorden die ik niet ken, want zo intelligent ben ik niet). En jij terug: oh man van me ja, praat door praat door!

En dan maar hopen dat niemand toch een ooglid optrekt, want plof dan is het gedaan met de opwarmfase.

Lanza

Lanza

16-10-2019 om 19:00

Ik bedoel

dat in de allereerste verliefdheidsfase je nog wel om intelligentie heen kunt kijken, maar zodra je echt serieus met elkaar bent dan is er toch een hoop meer nodig om samen verder te gaan dan dat geile lichaam en dat symmetrische gezicht.

Saar

Saar

16-10-2019 om 19:33

Ik zal wel raar zijn

maar ik word vooral ook verliefd door intelligentie, en niet zozeer een bepaald lichaam.

Verder, Kaaskopje, inmiddels erg ot geworden, maar urine is niet vies of onhygiënisch, dus zeker geen reden om daarzo een meestal juist onhygiënische maatregel toe te passen zoals scheren.
(ook vind ik mezelf daar nu niet bepaald stinken, integendeel

Lanza

Lanza

16-10-2019 om 20:05

Verliefd worden

is iets anders dan seksuele aantrekkingskracht voelen. Tenminste daar zit voor mij een verschil tussen. Die aantrekkingskracht kan ik voelen bij iemand die totaal mijn type niet is qua interesses en intelligentie.

Echt verliefd worden daar is al meer voor nodig.

Astrid

Astrid

16-10-2019 om 21:43

Saar help me

Ik word verliefd op karakter en op sociaal emotioneel ontwikkeld zijn. Intelligentie kan heel eenzijdig, betweterig of saai zijn. Ik houd niet van uitersten maar van 50 tinten van elke kleur.

Mijn ex was bijzonder intelligent op t van cijfers.
Slimme jongen en dat hoorde hij graag. Het leven bestaat alleen niet alleen maar uit cijfers, dus wat heb je dan aan al die wijsheid als je wel tegen 1000 man kan praten maar niet tegen je vrouw.

Saar:
"(ook vind ik mezelf daar nu niet bepaald stinken, integendeel"
Ik krijg hier vreselijk beeld bij; hoe krijg je het anatomisch gezien voor elkaar om dat te weten en geniet jij van je eigen geur?
Zodra urine buiten de blaas komt is het niet steriel meer en bij onvoldoende verzorging echt heel erg ruikbaar zeg ik in mijn ervaring met patienten.

Saar

Saar

16-10-2019 om 23:17

Heuh

Ik reageer op Kaaskopje die stelt dat de boel flink gaat stinken *daaronder*
*door* de beharing....
Waarom vraag je haar niet hoe ze dat weet?

Ja, ik geniet van mijn eigen geur, is dat zo vreemd?? (om mezelf te ruiken hoef ik echt mijn lichaam niet op te rollen LOL)

Uiteraard is een bepaalde verzorging nodig maar regelmatig water (douchen of anderzins) en wat deppen met toiletpapier na plassen lijkt me gewoon voldoende.

Ik heb ook patiënten die nogal ruikbaar zijn maar die volgen nooit een standaard verzorging. Die plassen bijv in hun broek en blijven daarmee rondlopen.

Saar

Saar

17-10-2019 om 08:48

Overigens

Wordt wel een beetje goor zo, maar stinken op die plek komt van andere processen. Dan is er vast iets niet helemaal ok met je zuurgraad van vagina oid. Verse urine die gewoon wordt weggedept en regelmatig weggewassen gaat niet stikken. En dat wassen hoeft niet na ieder plasje.

Astrid

Astrid

17-10-2019 om 12:54

Toch

Die processen zijn er nu eenmaal omdat het een warme broeierige omgeving is waar alles groeit.

Urine ruikt wel degelijk, ook verse. Tijdens het onderzoek van urine houd ik regelmatig mijn adem in. En dat zijn ook de urines die prima in orde zijn.

Saar

Saar

17-10-2019 om 13:58

Wat bedoel je?

Bij een goed evenwicht, vnl door juiste zuurgraad, is er niets aan de hand en wordt de boel van binnen goed schoon gehouden.
Stinken gaat het als evenwicht van bacteriën en schimmels verstoord wordt.
De warme broeierige omgeving is er niet voor niets en zorgt normaal gesproken juist voor het in stand houden van het juiste klimaat.

Ik ben ook niet erg dol op de geur van urine, zeker niet van iemand anders. Maar de rest die overblijft na een plasje en normaal deppen zorgt echt niet voor problemen of een vieze geur. Tenzij je de geur van je eigen vagina sowieso niet lekker vindt.

Belangrijkste is gewoon de zuurgraad van je vagina goed houden dus vooral niet te veel gedoe, zeker geen zeep oid. Scheren oid kan misschien niet veel kwaad maar risico op huidproblemen of infecties is wel groot.

Triva

Triva

18-10-2019 om 08:30

"De vraag waar het allemaal mee begon
Als je meisjes zou vragen wat ze later willen zijn, de mooiste vrouw van de wereld of de slimste, wat zouden ze dan kiezen?

En jongetjes?"

Ik denk dat de meeste meisjes én vrouwen vooral een fijne, stabiele relatie willen, een partner die goed is om kinderen van te krijgen. Die bij ze blijft en niet de drang heeft om aan een jonger exemplaar te beginnen.

Mannen daarentegen hebben een nog te vaak dierlijk gevoel en willen hun zaad op zoveel mogelijk plekken kwijt. Dat bijt nogal. Om te voorkomen dat die mannen hun interesse verliezen doen sommige vrouwen er van alles aan om aantrekkelijk te blijven.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2019 om 09:20

Lanza

Het is denk ik meestal wel prettig als de man of vrouw leuk om te zien is en een stel ongeveer even intelligent is, dat dat in balans is dus. En dat 'leuk om te zien' is natuurlijk heel persoonlijk. Ik snap niet altijd wat de een in de ander ziet, maar gelukkig is dat voor voor die twee niet hun probleem. Ik weet ook dat deze situatie uit balans kan raken. Iemand kan 'corpulent' worden, of door een ziekte of ongeval inboeten aan intelligentie. Waar blijf je dan met een wensenlijst van hoe het hoort om het leuk te houden?

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2019 om 09:29

Geur o.t.

Ik vraag me ondertussen af of vrouwen die zeggen dat ze nooit onfris ruiken dat weleens onderzocht hebben. Je hoeft niet in een krul te liggen, er zijn vingers en washandjes. Ik weet daardoor dat er mindere dagen zijn. Het is niet stabiel. Ik weet daardoor ook dat het voor mij beter is om alles kort te houden. Geen stoppels, maar kort.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-10-2019 om 09:41

Triva

"Ik denk dat de meeste meisjes én vrouwen vooral een fijne, stabiele relatie willen, een partner die goed is om kinderen van te krijgen. Die bij ze blijft en niet de drang heeft om aan een jonger exemplaar te beginnen.

Mannen daarentegen hebben een nog te vaak dierlijk gevoel en willen hun zaad op zoveel mogelijk plekken kwijt. Dat bijt nogal. Om te voorkomen dat die mannen hun interesse verliezen doen sommige vrouwen er van alles aan om aantrekkelijk te blijven."

OK, dus mannen hebben dierlijke gevoelens en vrouwen zijn rationele wezens.

Dat klinkt bekend!

Volgens mij praatten mannen vroeger precies zo over vrouwen

Ik denk dat beide geslachten (mag ik dat nog zeggen?) even 'dierlijk' denken (we zijn tenslotte van dezelfde diersoort), hoogstens dat mannen dat meer van zichzelf accepteren.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2019 om 10:11

Ik denk dat er wel verschil is tussen mannen en vrouwen, vanuit de oertijd, omdat vrouwen meer bij hun nest moesten blijven dan mannen. Het kan dan best zijn dat een vrouw meerdere relaties aangaat, maar dan toch meer achter elkaar en niet tegelijkertijd. Mannen zijn in dat opzicht vanuit 'oer' minder gebonden aan één honk. Zij zit tenslotte op dat nest, hij kan op pad. Ik weet dat dat geen garantie geeft voor dat vrouwen niet vreemdgaan, want ik heb gemerkt dat vrouwen er ook wat van kunnen. (hier op OO vooral). Wat betreft partnerkeuze zijn vrouwen natuurlijk net zo dierlijk als mannen, de verpakking en geur zijn zeer bepalend en als er vervolgens een gesprek volgt gaan er andere factoren 'aan'. Humor, intelligentie, woordgebruik en zaken die je onder beschaafd gedrag kunt scharen. Ik dénk dat vrouwen iets meer op die kant gericht zijn dan mannen als puntje bij paaltje komt. Een vrouw die er geweldig uitziet, maar iets minder slim is, wordt misschien sneller 'voor lief' genomen dan omgekeerd het geval zal zijn. Maar of dat ook werkelijk waar is, heb ik niet wetenschappelijk onderzocht .

Ad Hombre

Ad Hombre

18-10-2019 om 10:15

Kaaskopje

It takes two to tango...

Triva

Triva

18-10-2019 om 16:43

Kaaskopje

"En dat 'leuk om te zien' is natuurlijk heel persoonlijk. Ik snap niet altijd wat de een in de ander ziet, maar gelukkig is dat voor voor die twee niet hun probleem. "

Serieus? Je snapt het niet omdat je alleen maar naar uiterlijk kijkt? Wat kortzichtig.

Lanza

Lanza

18-10-2019 om 17:00

Wauw

wat een teksten hier. Zijn we hier nou nog niet overheen, al die clichés over mannen en vrouwen? We zijn allemaal mensen met verschillende libido' s en voorkeuren. Je bent mannen die helemaal niet zo op seks gericht zijn en vrouwen die dat juist wel zijn (maar dat is voor een vrouw niet geaccepteerd, dus zij zullen daar minder openlijk voor uitkomen).

Al dat geouwehoer over de oertijd is psychologie van de koude grond en door wetenschappers allang achterhaald. Hou er toch mee op om dat riedeltje steeds weer te herhalen.

De meeste mannen en vrouwen willen zich veilig en geliefd voelen. Je ziet dus dat veel mensen settelen rond een bepaalde leeftijd. Mannen kiezen daar net zo goed voor als vrouwen. Ze zouden allebei tot hun 50e in het rond kunnen blijven neuken met alles en iedereen, maar de meeste mensen kiezen voor rust, stabiliteit en liefde. Mannen evengoed als vrouwen.

Vrouwen gaan zeker zo vaak vreemd en mannen die vreemdgaan doen dat vaak met vrouwen die lang niet allemaal single zijn en dus ook vreemd gaan. Dat gebeurt vaak uit pure geilheid en om zich gezien te voelen. Mensen willen waardering en willen zich geliefd en gezien voelen voor de persoon die ze zijn. Allemaal heel menselijke behoeften en niet specifiek iets voor mannen of vrouwen.

Saar

Saar

19-10-2019 om 01:57

Kaaskopje

Ik weet niet wat je bedoelt met 'onderzoeken', maar ja, natuurlijk ruik ik mezelf, anders zou ik er geen mening over kunnen hebben.
Natuurlijk weet ik niet of anderen mijn geur misschien minder lekker vinden, dat heb ik inderdaad nooit onderzocht.
Van bedpartners nog nooit negatief commentaar gekregen, in ieder geval.

Maar we worden het denk ik niet eens.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2019 om 02:09

Triva

Wat denk je? Je kent me beter hoop ik. Dus alleen maar naar het uiterlijk kijken is natuurlijk niet aan de orde, maar onbelangrijk is het niet. Iemand die je niet aantrekkelijk vindt, wordt waarschijnlijk niet 'liefde op het eerste gezicht'. Als je iemand beter leert kennen, kan het zomaar zijn dat het uiterlijk steeds onbelangrijker wordt. Ik ben trouwens niet bewust op het uiterlijk van mijn man gevallen. Ik vond hem gewoon erg grappig en hij lachte leuk. Hij van zijn kant vond het silhouet van mijn gezicht mooi.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2019 om 02:21

Lanza

Wil je tekst plaatsen waaruit blijkt dat oer-kenmerken van de mens niet meer op ons van toepassing zijn?

Ik heb er wel een gevonden die mijn verhaal bevestigt: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02/14/biologie-en-de-liefde--hoe-werkt-fysieke-aantrekkingskracht-/

Dat het om meer gaat dan smalle heupen en brede schouders, is ook een feit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.