Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Svøra

Svøra

01-10-2019 om 22:36

Scheren mannen hun benen?

In het rijtje totaal onbelangrijk de volgende vraag: is het tegenwoordig hip als je als 18 jarige je benen scheert? Iemand in de familie maakte pas een opmerking over mijn zoon, die nogal behaard is. Daarna ging het over dat mannen zich tegenwoordig ook scheren. Mijn man zou daar niet eens over nadenken


Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2019 om 02:22

Saar

Daar kunnen we het wel over eens zijn

Lanza

Lanza

19-10-2019 om 17:49

Het probleem

is dat het idee dat wij hebben van de oertijd steeds meer op losse schroeven staat. De beelden die wij erover hebben door films en boeken laten een wereld zien, zoals hij in werkelijkheid nooit is geweest.

Vrouwen hebben altijd het merendeel van de voeding bijeen gesprokkeld, dit deden ze met hun baby om hun lichaam gebonden en met hun kinderen bij zich. Vrouwen zijn het ook die altijd de keuze hebben gemaakt wie ze letterlijk binnenlieten. Veel meer selectie en macht voor de vrouwen dus ipv het beeld van de man die op jacht gaat en ondertussen zijn zaad verspreid.

Pas in de jaren 50 is het een tijdje zo geweest dat vrouwen thuis waren om voor de kinderen te zorgen. En dan nog kwam dit alleen een heel korte periode voor, in een bepaald select milieu, in een heel specifiek deel van de wereld. Verder hebben vrouwen altijd hard gewerkt voor hun eigen levensonderhoud en dat van de kinderen. Ze zaten dus niet passief te wachten tot de man het vlees binnenbracht en het zaad

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2019 om 20:45

Lanza

Wie zei dan dat de vrouwen passief zaten te wachten? Van wat ik gezien heb, kan het zomaar zijn dat juist de mannen passief voor of in hun mancave zaten te niksen. Als het beest voor de maaltijd gevangen was zat hun taak er op. Misschien dat er een paar mannen de wacht moesten houden, je weet maar nooit. De vrouw deed de rest denk ik, door wat ik gelezen en gezien heb van primitieve volken.

Eten en hout sprokkelen is iets anders dan jagen. Sprokkelen kan in een wijde cirkel rond de grot of tent. Inderdaad met kind op de rug. Jagen gebeurt in een veel groter gebied, tenzij het om kleine dieren gaat, zoals konijnen, die kunnen bws een paar meter verderop zitten. Misschien dat kinderen dat deden om mee te beginnen.

oertijd

Ik ben het met Lanza eens dat het beeld dat we hebben van de oertijd inmiddels op veel fronten is bijgesteld.
Ik tip hier voor de zoveelste keer het boek "Waarom wij allemaal van Mars komen" van Cordelia Fine. Het gaat niet alleen verschillen tussen man en vrouw, nature versus nurture maar ook de bias die in veel onderzoeken zit. Ook onderzoeken naar hoe het vroeger ging.

en voor Ad antwoord op de vraag

Mijn inmiddels 18-jarige dochter heeft altijd de ambitie gehad om slim te zijn. Liefst de slimste. Die ambitie zit zo diep dat wij die als ouders hebben moeten temperen omdat ze er op enig moment niet gelukkiger door werd.
Als 5-jarige twijfelde ze of ze astronaut wilde worden of dino onderzoeker.Paar jaar later leek koning van Nederland haar ook een leuke baan. Toen ik haar uitlegde dat dat een erfelijke baan was, was ze behoorlijk ontstemd. Prinsesje worden is nooit haar droom geweest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.