Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Sportkleding voor jonge vrouwen


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

06-08-2021 om 19:04

DanGun schreef op 06-08-2021 om 17:34:

[..]

In n wijde broek valt niet te sporten.

Kwestie van voorkeur. Ik sport al mijn hele leven in een wijde dunne sportbroek, en dat gaat prima. Hardlopen, en geen enkele last van pijpen die tegen elkaar schuren of zo, ook niet op langere afstanden. 

Sportkleding is doorgaans afgestemd op een bepaalde sport en dient in de eerste plaats de veiligheid. Esthetiek doet er ook wel toe, maar is als het goed is altijd van secundair belang. Strakke kleding heeft meestal ten doel het risico in te perken om ergens achter te blijven haken. Meestal bevordert het bovendien de wendbaarheid en de snelheid.


In oorsprong ging men naakt gekleed bij de Olympische Spelen - als men dat zo kan zeggen. Daarmee werden meerdere doelen in één bereikt: veiligheid, wendbaarheid, snelheid en een in esthetisch opzicht zeer verantwoord aangezicht. Wél was Olympia - helaas voor hen - verboden terrein voor vrouwen ten tijde van de spelen; zo heb ik me laten vertellen, toen ik er eens per fiets belandde. 

Rondstruiner schreef op 06-08-2021 om 18:43:

[..]

[..]

Tuurlijk wel. Doe ik al meer dan 20 jaar, waarvan een aantal jaren heel fanatiek. Ik hou niet van leggings. En mannen sporten ook niet in leggings over het algemeen.


Dat hangt volledig van de sport af. Hardlopen bijvoorbeeld doe je niet in een wijde broek. Ook mannen niet. Zeker niet bij een beetje serieuze sporters.

Toevallig wat van de Olympische Spelen gezien de afgelopen periode? Loszittende broeken zie je alleen als ze niet aan het sporten zijn, als ze een korte broek dragen (snelwandelen), of als de benen niet veel hoeven te bewegen bij het sporten (skateboarden of boogschieten bijvoorbeeld). De atleten dragen allemaal strakke broeken, turners ook trouwens - of een korte broek.

Je dochter moet beginnen bij fast fashion merken links laten liggen want die cameltoe die doorschijnt komt door slechte pasvormen en een slechte kwaliteit stof. 
Toevallig heb ik ook ooit beide modellen leggings geprobeerd. Womensbest is inderdaad zeer doorschijnend. Ik heb ook een keer in de sportschool iemand met een broek daarvan gezien en ik kon haar lippen lezen… 
Als je de reviews op youtube had gezien wist je dat womensbest ook snel gaat pillen.
De Gymshark die ik paste vond ik veel beter maar is ook behoorlijk dun en daar zit het probleem in. Dus die stuurde ik terug. Zoek een legging van dikkere stof. (Hint: ga je ook niet vinden bij Nike) 
Wb randjes ondergoed: bij HM en CA is er echt seamless en dubbel gevoerd ondergoed. Veel beter dan die van de Action die alsnog doorschijnen

DanGun schreef op 06-08-2021 om 17:34:

Leer je dochter vooral schijt te hebben aan die cameltoe en dat randje van n onderbroek. Ze is aan t sporten, ze loopt geen modeshow.

Bij een cameltoe zit de broek tussen de lippen en dat zit vooral niet lekker. Weet ik uit ervaring  

een echte cameltoe doet zeer ja. Mijn ervaring met tights is dat je daar alleen maar een echte krijgt als je ze ze tot over je kin optrekt. Of wanneer je ze te klein koopt. 
Vaak is het meer suggestie, vooral bij lichte broeken en mn als je erg zweet. Dan kan het we ook uitzien alsof je in je broek heb gepiest. 

LightheartedEmu17

LightheartedEmu17

06-08-2021 om 19:56

Bello schreef op 06-08-2021 om 19:30:

[..]

Bij een cameltoe zit de broek tussen de lippen en dat zit vooral niet lekker. Weet ik uit ervaring

Daarom een broek kiezen die geen naad middenvoor heeft, maar een soort driehoek. 

En niet te dunne stof, zie je ook de randjes van het ondergoed minder.

Marie111 schreef op 06-08-2021 om 17:47:

Ik las dit en dacht: "cameltoe, wat is dat nu toch weer?"
Dus maar even gegoogled.

Een Cameltoe kan zich voordoen wanneer je broek strak zit rondom je vagina. Hierdoor trekt de broek tussen je schaamlippen en ontstaat er een ‘kamelenteen’. Niet zo charmant…
Weer wat geleerd (ik word oud geloof ik).
Schijnt dus te gebeuren als je te strakke sportkleding draagt. Ja dat "tekent" inderdaad.
Oplossing, 1 maatje groter kopen wellicht?
Verder begrijp ik die ophef over randjes van ondergoed nooit zo. Waarom mag niemand weten dat je ondergoed draagt? Is toch iets hee normaals (vind ik dan)

Haha, ik had precies hetzelfde. Echt nooit van gehoord. Maar lijkt me inderdaad erg vervelend. 
Dochter hier is ook 20 en ik hoor haar nooit klagen over sportkleding. Ze koopt volop. Gymshark heeft ze maar ook Nike, H&M etc. Ze draagt altijd strings, dus waarschijnlijk ook onder de sportkleding.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

06-08-2021 om 22:11

Jesse_1 schreef op 06-08-2021 om 19:09:

[..]

Dat hangt volledig van de sport af. Hardlopen bijvoorbeeld doe je niet in een wijde broek. Ook mannen niet. Zeker niet bij een beetje serieuze sporters.

Toevallig wat van de Olympische Spelen gezien de afgelopen periode? Loszittende broeken zie je alleen als ze niet aan het sporten zijn, als ze een korte broek dragen (snelwandelen), of als de benen niet veel hoeven te bewegen bij het sporten (skateboarden of boogschieten bijvoorbeeld). De atleten dragen allemaal strakke broeken, turners ook trouwens - of een korte broek.

Ik wel. Ben inderdaad geen topsporter. Maar ik zie niet in waarom ik niet in een wijde(re) broek zou kunnen of mogen hardlopen. Hoezo "doe je niet"? Dat bepaal ik zelf wel.

Jesse_1 schreef op 06-08-2021 om 19:09:

[..]

Dat hangt volledig van de sport af. Hardlopen bijvoorbeeld doe je niet in een wijde broek. Ook mannen niet. Zeker niet bij een beetje serieuze sporters.

Toevallig wat van de Olympische Spelen gezien de afgelopen periode? Loszittende broeken zie je alleen als ze niet aan het sporten zijn, als ze een korte broek dragen (snelwandelen), of als de benen niet veel hoeven te bewegen bij het sporten (skateboarden of boogschieten bijvoorbeeld). De atleten dragen allemaal strakke broeken, turners ook trouwens - of een korte broek.

Mijn bericht was een reactie op iemand die zei dat sporten in een wijde broek niet kan. Verder had ik de indruk dat de vraag van to over kleding voor de sportschool/fitness ging, daar zie ik geen/weinig mannen met leggings/strakke broeken.

Ik ben geen topsporter en de dochter van to ook niet denk ik. Dus wat ze op de olympische spelen dragen vind ik niet zo relevant. Om fanatiek en serieus te fitnessen hoef je in ieder geval niet per se een legging of een strakke broek incl cameltoe te dragen.

Coreopsis schreef op 06-08-2021 om 22:11:

[..]

Ik wel. Ben inderdaad geen topsporter. Maar ik zie niet in waarom ik niet in een wijde(re) broek zou kunnen of mogen hardlopen. Hoezo "doe je niet"? Dat bepaal ik zelf wel.

Loop jij toch lekker in je wijde broek. Ik heb daar geen last van hoor. Maar ik zie regelmatig hardloopwedstrijden (dat zijn toch echt nog amateurs) en daar loopt niemand met een wijde lange broek.
Misschien dat mijn definitie van hardlopers anders is dan die van jou? Hier hebben we ook een kind dat in zijn vrije tijd in de vakantie wel eens min of meer per ongeluk gaat hardlopen als er geen sporttrainingen zijn en hij heeft dan - als hij gaat hardlopen in lange broek, geen strakke broek aan, want die heeft hij niet.

Hij is geen hardloper, maar iemand die af en toe hardloopt.

Rondstruiner schreef op 06-08-2021 om 22:44:

[..]

Mijn bericht was een reactie op iemand die zei dat sporten in een wijde broek niet kan. Verder had ik de indruk dat de vraag van to over kleding voor de sportschool/fitness ging, daar zie ik geen/weinig mannen met leggings/strakke broeken.

Ik ben geen topsporter en de dochter van to ook niet denk ik. Dus wat ze op de olympische spelen dragen vind ik niet zo relevant. Om fanatiek en serieus te fitnessen hoef je in ieder geval niet per se een legging of een strakke broek incl cameltoe te dragen.

Nu krijgen we een beetje I said You Said, dat is niet mijn bedoeling. Maar ik ging juist in op jouw opmerking dat mannen geen strakke broeken dragen. En bij sommige sporten (waaronder bijvoorbeeld hardlopen) is dat juist wel zo. En dat zijn echt niet alleen de topsporters.

Jesse_1 schreef op 06-08-2021 om 23:38:

[..]

Nu krijgen we een beetje I said You Said, dat is niet mijn bedoeling. Maar ik ging juist in op jouw opmerking dat mannen geen strakke broeken dragen. En bij sommige sporten (waaronder bijvoorbeeld hardlopen) is dat juist wel zo. En dat zijn echt niet alleen de topsporters.

Nee, je begrijpt het niet. Heeft niets te maken met "ja, maar jij zei, en ik zei". Het probleem is dat jij mijn bericht uit de context haalt. Je moet wel kijken waarop iemand reageert, anders krijg je hele rare gesprekken.

Sifan Hassan wil niet in heel strakke broekjes lopen dus heeft een iets wijder, maar nog wel nauwsluitend model. Volgens mij loopt zij daar toch best aardig in. Ik zou dus zoeken naar een broek met wat meer ruimte in het kruis, maar niet wapperend om je benen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-08-2021 om 12:15

Jesse_1 schreef op 06-08-2021 om 23:26:

[..]

Loop jij toch lekker in je wijde broek. Ik heb daar geen last van hoor. Maar ik zie regelmatig hardloopwedstrijden (dat zijn toch echt nog amateurs) en daar loopt niemand met een wijde lange broek.
Misschien dat mijn definitie van hardlopers anders is dan die van jou? Hier hebben we ook een kind dat in zijn vrije tijd in de vakantie wel eens min of meer per ongeluk gaat hardlopen als er geen sporttrainingen zijn en hij heeft dan - als hij gaat hardlopen in lange broek, geen strakke broek aan, want die heeft hij niet.

Hij is geen hardloper, maar iemand die af en toe hardloopt.

Ik als hardloper: 4x per week, ongeveer 10km per keer. In het weekend regelmatig een stuk langer. Wedstrijdlopers dragen strakke kleding voornamelijk vanwege airodynamica.

We hadden het over of het wel of niet kan. Ik weet dat het gros van de hardlopers een strakke broek draagt. Maar een wijdere broek kan ook. De beweging/het schuren van je benen is niet anders dan bij een wandeling.

En aangezien de discussie hiervoor over cameltoes en zichtbaar ondergoed ging, dan is een wijdere broek daar een prima oplossing voor. Dat was het enige punt dat ik wilde maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.