Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Sportkleding voor jonge vrouwen


Coreopsis schreef op 07-08-2021 om 12:15:

[..]

Ik als hardloper: 4x per week, ongeveer 10km per keer. In het weekend regelmatig een stuk langer. Wedstrijdlopers dragen strakke kleding voornamelijk vanwege airodynamica.

We hadden het over of het wel of niet kan. Ik weet dat het gros van de hardlopers een strakke broek draagt. Maar een wijdere broek kan ook. De beweging/het schuren van je benen is niet anders dan bij een wandeling.

En aangezien de discussie hiervoor over cameltoes en zichtbaar ondergoed ging, dan is een wijdere broek daar een prima oplossing voor. Dat was het enige punt dat ik wilde maken.

Dit klopt niet. Jij loopt korte afstanden dan maakt het minder uit, maar dat schuren begint echt een probleem te worden als je langer dan anderhalf uur onderweg bent. Tenminste zo is het bij mij en bij heel veel andere lange afstandlopers ook. Als je maar een half uurtje gaat, dan zul je er weinig last van hebben (als je niet te zwaar bent). 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-08-2021 om 12:59

Julali schreef op 07-08-2021 om 12:56:

[..]

Dit klopt niet. Jij loopt korte afstanden dan maakt het minder uit, maar dat schuren begint echt een probleem te worden als je langer dan anderhalf uur onderweg bent. Tenminste zo is het bij mij en bij heel veel andere lange afstandlopers ook. Als je maar een half uurtje gaat, dan zul je er weinig last van hebben (als je niet te zwaar bent).

Prima toch? Jij vindt een strakke broek prettiger, ik een wijde. Ook bij die langere afstanden in het weekend (halve marathon). Veel meer dan dat loop ik inderdaad niet vaak. (Die halve marathon kost mij overigens 2 uur, ben niet zo'n snelle loper). Ik vind 10 km overigens niet echt kort. De meeste recreatieve lopers die ik ken lopen minder.

Ik ben vanmorgen eens gaan opletten in de sportschool en heb geen enkele cameltoe gezien. Merken: MP en vooral die ene vis/haai. (Gymshark?) 

Stof tussen de schaamlippen komt door dunne stof en een (te) strak kruis. 
Vaak is het niet eens een cameltoe maar krult de stof precies in het midden op. 
Oplossing: betere kwaliteit leggings kopen dan die van fitgirls die ervoor betaald worden om die te promoten 

Ondergoed dragen dat als een soort zeil strak zit zodat er niks tussen kan kruipen

https://nl.wikihow.com/Cameltoe-voorkomen
Hier vind je ook nog diverse tips.

Dit heb je toch altijd met strakzittende kleding? 

DanGun schreef op 06-08-2021 om 17:34:

[..]

In n wijde broek valt niet te sporten.

Want voordat die strakke leggings en broeken in de mode waren werd er nog niet gesport? 





Ben nu wel benieuwd van Kim-Lian heeft gekocht en of het hielp? 

Hier wordt regelmatig gezegd dat je betere kwaliteit moet kopen om een cameltoe te voorkomen. Zelf ben ik erg tevreden over de leggings van Zeeman, spotgoedkoop met een voorpand en achterpand (dus elk pand heeft 2 benen, geen naad midden voor en midden achter). Ik vond het eerst een vreemd model, maar een van de weinige die bij mij echt totaal geen cameltoe geeft, zelfs niet bij hoog optrekken. En dat de randjes van mijn ondergoed zichtbaar zijn - het zij zo. Overigens zie je randjes van strings vaak ook, is mijn ervaring, dus het dragen van strings helpt niet echt.

Ik ben vooral verbaasd dat TO nog betrokken wordt bij het kopen van sportkleding voor haar 20-jarige "kind" 

Lieveheersbeest schreef op 18-08-2021 om 13:40:

Ik ben vooral verbaasd dat TO nog betrokken wordt bij het kopen van sportkleding voor haar 20-jarige "kind"

Ik vind dat niet zo vreemd. Oudste is hier pas 18, maar komt ook vaak met dat soort dingen bij mij. Deze week toevallig ook over sportkleding, zij heeft pas net een abo, net nieuwe kleding gekocht en schaamde zich dat je in die kleding kon zien dat ze zweette. Denk dat ze dat soort twijfels misschien wel eerder bij mij neerlegt dan bij vriendinnen.

Een volwassene van 18-20+ stug 'kind' blijven noemen is volgens mij een trend onder ouders. 

Voor de rest zou ik je dochter vooral meegeven dat het normaal is om een vrouwenlichaam te hebben en dat het niet erg is als iemand dat ziet. Je hoeft echt niet alle tekenen van vrouwelijkheid te verbergen. 

Julali schreef op 18-08-2021 om 14:31:

Een volwassene van 18-20+ stug 'kind' blijven noemen is volgens mij een trend onder ouders.

Voor de rest zou ik je dochter vooral meegeven dat het normaal is om een vrouwenlichaam te hebben en dat het niet erg is als iemand dat ziet. Je hoeft echt niet alle tekenen van vrouwelijkheid te verbergen.

Het blijft toch ook altijd je kind? Waarom mag je het dan niet zo noemen?? Ik zeg meestal dochter maar soms ook kind hoor over mijn 20-jarige. Zoon hier is 16 dus die is nog een kind en ook na zijn 18e blijft hij nog steeds mijn kind.

Dochter hier koopt haar eigen sportkleding. Ik heb haar dus, zoals ik eerder schreef, nooit gehoord over cameltoes etc. Wist niet eens wat het was en weet ook niet of zij het begrip kent. Ze vraagt weleens of iets goed staat en bijv. als ze twijfelt of de maat wel goed is, dus hierin deelt ze ook weleens iets met mij. Ik vind dat ook helemaal niet raar eigenlijk. 

Ben allang de 20 gepasseerd maar voor sommige dingen/advies ga ik toch altijd naar mijn moeder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.