Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


Je zou ook een voorstel kunnen doen over het eten. Jij kookt samen met je zoon 1x per week, inclusief zelf boodschappen doen en opruimen. Je man doet het 1x per week. Zoon 1 + vriendin 1x en zoon 2 met zijn vriendin ook 1x. Dan ben je al vier avonden verder en kunnen jullie de overige drie avonden een pizza/patat halen en uit eten.

Maar die vriendinnen dan, nemen die ook nergens initiatief toe wat betreft een keer trakteren of iets verzinnen om te doen of om te koken? Of zijn die net zo passief? 
Ik denk dan " hoe zijn die jongens überhaupt aan een vriendin gekomen ".

Ik denk dat die jongens denken dat Evelien het allemaal wel best vindt, en dat ook zo uitdragen naar hun vriendinnen. 
Sommige jonge mensen hebben dat, dat ze er van uitgaan dat oudere volwassenen X doen omdat ze X graag wíllen doen, en het komt niet in ze op dat die volwassene eigenlijk helemaal niet X wil doen maar te beleefd of toegevend is om er een punt van te maken. 
best kans dat die vriendinnen denken dat Evelien nou eenmaal een zorgzaam type is. 
Dus Evelien, denk niet alleen aan het nu, maar ook aan alle vakanties en kerstdiners in de toekomst, en dat je mogelijk over 20 jaar te horen krijgt dat zij juist dachten dat jij zo graag wilde organiseren en koken en afwassen. 

Ginevra schreef op 03-08-2022 om 09:21:

Ik denk dat die jongens denken dat Evelien het allemaal wel best vindt, en dat ook zo uitdragen naar hun vriendinnen.
Sommige jonge mensen hebben dat, dat ze er van uitgaan dat oudere volwassenen X doen omdat ze X graag wíllen doen, en het komt niet in ze op dat die volwassene eigenlijk helemaal niet X wil doen maar te beleefd of toegevend is om er een punt van te maken.
best kans dat die vriendinnen denken dat Evelien nou eenmaal een zorgzaam type is.
Dus Evelien, denk niet alleen aan het nu, maar ook aan alle vakanties en kerstdiners in de toekomst, en dat je mogelijk over 20 jaar te horen krijgt dat zij juist dachten dat jij zo graag wilde organiseren en koken en afwassen.

Op zich ook wel logisch dat je ervan uitgaat dat mensen duidelijk aangeven wat ze wel en niet willen. Ik vind het zelf ook moeilijk om me te verplaatsen in iemand die van alles niet wil en niet leuk vindt, maar het vervolgens toch doet, zonder iets aan te geven en een hele vakantie lang toneel speelt dat ze het graag doet. 

Misschien is dat ook wel een generatieding, dat vrouwen van de oudere generatie heel veel doen voor de lieve vrede wat ze niet willen, maar vervolgens wel passief agressief gedrag vertonen en innerlijk boos zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.