Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


Gingergirl schreef op 02-08-2022 om 17:52:

[..]

Wie bepaald wat " gezond gedrag is voor een jong volwassene"? De een vind het leuk om naar Lloret of Salou of een jongerencamping te gaan met vrienden. Sommigen hebben daar simpelweg geen behoefte aan of vinden dat niet leuk

. Zoals jij zegt...ik had die tijd niet willen missen...dat kan. Maar sommigen kunnen het missen als kiespijn.

Je hoeft ook helemaal niet naar Salou, dat soort dingen heb ik nooit boeiend gevonden, ook niet toen ik 18 was, of 22. Ik heb veel gereisd, maar niet om uit te gaan. Dat kun je in Amsterdam ook. 

Het gaat er meer om dat je op een bepaald moment loskomt van je ouders, zelfstandig wordt, je eigen leven krijgt en dus ook bijvoorbeeld eens alleen, met vrienden of je vriendin op vakantie gaat in plaats van met je vader om hem als wandelende portemonnee te kunnen blijven gebruiken. Dat is geen gezonde ontwikkeling. 

Pistache schreef op 02-08-2022 om 18:13:

[..]

Je hoeft ook helemaal niet naar Salou, dat soort dingen heb ik nooit boeiend gevonden, ook niet toen ik 18 was, of 22. Ik heb veel gereisd, maar niet om uit te gaan. Dat kun je in Amsterdam ook.

Het gaat er meer om dat je op een bepaald moment loskomt van je ouders, zelfstandig wordt, je eigen leven krijgt en dus ook bijvoorbeeld eens alleen, met vrienden of je vriendin op vakantie gaat in plaats van met je vader om hem als wandelende portemonnee te kunnen blijven gebruiken. Dat is geen gezonde ontwikkeling.

Mijn kinderen zijn 25+, gaan nog steeds graag samen op vakantie. Hebben een studie gedaan, werk, eigen koophuis, gezin, auto.

Maar dat kan niet volgens jou?

Pistache schreef op 02-08-2022 om 18:13:

[..]

Je hoeft ook helemaal niet naar Salou, dat soort dingen heb ik nooit boeiend gevonden, ook niet toen ik 18 was, of 22. Ik heb veel gereisd, maar niet om uit te gaan. Dat kun je in Amsterdam ook.

Het gaat er meer om dat je op een bepaald moment loskomt van je ouders, zelfstandig wordt, je eigen leven krijgt en dus ook bijvoorbeeld eens alleen, met vrienden of je vriendin op vakantie gaat in plaats van met je vader om hem als wandelende portemonnee te kunnen blijven gebruiken. Dat is geen gezonde ontwikkeling.

Nee maar in alle eerlijkheid de meeste 18 jarigen doen vaak wel dat soort jongeren vakanties mede omdat het bij hun budget past.

En zoals je hebt kunnen lezen staat de vader erop dat hij alles betaald. Hij wil dus zelf de wandelende portemonnee zijn. Zij gebruiken hem niet, hij wil dat zelf.

En er zijn zoveel jongvolwassenen die met hun ouders op vakantie gaan, kun je best nog een eigen leven hebben. Mijn man ging ook nooit met zijn vrienden op vakantie, had hij totaal geen behoefte aan, en was prima zelfstandig. Zo veroordelend weer allemaal.

Ik ging vanaf mijn 16e niet meer met mijn ouders mee, vaak met vriendinnen. Achteraf best jammer want als ik er op terug kijk waren de vakanties met ouders veel leuker.

Max88 schreef op 02-08-2022 om 18:17:

[..]

Mijn kinderen zijn 25+, gaan nog steeds graag samen op vakantie. Hebben een studie gedaan, werk, eigen koophuis, gezin, auto.

Maar dat kan niet volgens jou?

Nee schijnbaar ben je dan zeer onzelfstandig...koekoek. 

Alsof iedereen hetzelfde leuk moet vinden....

Vriendin van mij is 42, heeft een baan en eigen gezin met 3 kinderen en gaat nog steeds met haar ouders mee, al 42 jaar. Haar zus en gezin ook. Als ze dat graag doen, prima toch.

Het gaat om de passieve houding van deze twee volwassen mannen.

Pistache schreef op 02-08-2022 om 18:28:

Het gaat om de passieve houding van deze twee volwassen mannen.

Ja en? Zoals je kunt lezen wil vader alles regelen en doen. 

Evelien74

Evelien74

02-08-2022 om 19:32 Topicstarter

Pistache schreef op 02-08-2022 om 18:13:

[..]

Je hoeft ook helemaal niet naar Salou, dat soort dingen heb ik nooit boeiend gevonden, ook niet toen ik 18 was, of 22. Ik heb veel gereisd, maar niet om uit te gaan. Dat kun je in Amsterdam ook.

Het gaat er meer om dat je op een bepaald moment loskomt van je ouders, zelfstandig wordt, je eigen leven krijgt en dus ook bijvoorbeeld eens alleen, met vrienden of je vriendin op vakantie gaat in plaats van met je vader om hem als wandelende portemonnee te kunnen blijven gebruiken. Dat is geen gezonde ontwikkeling.

Ik deel dat geheel met je, Pistache. Maar naar ik zo lees, zijn er ook hele andere gedachten - en dat kan / mag. Voor mij is dat in die zin interessant dat ik het zelf echt niet zo zie: ik vind op deze manier meegaan, echt niet gezond. Ook dat mijn man alles ‘wil’ betalen (wat is willen?? Hij doet dit maar wellicht ook uit een soort overcompensatie?) vind ik niet normaal. Maar ja. Wat is normaal…? Ik kan alleen vinden wat ik vind en proberen te begrijpen of respecteren hoe een ander is. En daarin mijn eigen grenzen bewaren….

Gingergirl schreef op 02-08-2022 om 18:30:

[..]

Ja en? Zoals je kunt lezen wil vader alles regelen en doen.

Het gaat toch niet alleen om wat hij wil? Er zijn ook nog andere mensen bij betrokken die andere dingen willen. Waarom is hun stem minder belangrijk? 

dan

dan

02-08-2022 om 19:58

Pistache schreef op 02-08-2022 om 19:53:

[..]

Het gaat toch niet alleen om wat hij wil? Er zijn ook nog andere mensen bij betrokken die andere dingen willen. Waarom is hun stem minder belangrijk?

Het lijkt me van belang dat iedereen het fijn heeft tijdens deze vakantie. Het is alleen de vraag hoe ze dit met z'n allen kunnen bereiken. 

dan schreef op 02-08-2022 om 19:58:

[..]

Het lijkt me van belang dat iedereen het fijn heeft tijdens deze vakantie. Het is alleen de vraag hoe ze dit met z'n allen kunnen bereiken.

Het lijkt me heel lastig om met zo'n gezelschap op vakantie te gaan. Twee passieve hangende volwassen kerels, die zich gedragen als pubers. Een man die woedend wordt als je je mening ergens over geeft, waardoor je op eieren moet lopen en dan nog je eigen zoon waarvoor je het niet wil laten escaleren. 

Ik benijd TO niet. 


Evelien74

Evelien74

02-08-2022 om 20:06 Topicstarter

Pistache schreef op 02-08-2022 om 20:04:

[..]

Het lijkt me heel lastig om met zo'n gezelschap op vakantie te gaan. Twee passieve hangende volwassen kerels, die zich gedragen als pubers. Een man die woedend wordt als je je mening ergens over geeft, waardoor je op eieren moet lopen en dan nog je eigen zoon waarvoor je het niet wil laten escaleren.

Ik benijd TO niet.


Nee 😉🥹

Pistache schreef op 02-08-2022 om 19:53:

[..]

Het gaat toch niet alleen om wat hij wil? Er zijn ook nog andere mensen bij betrokken die andere dingen willen. Waarom is hun stem minder belangrijk?

Hun? Haar stem bedoel je. Haar stem is zeker belangrijk maar niet bepalend omdat zij vindt dat het abnormaal is om met je vader op vakantie te gaan vanaf een bepaalde leeftijd.

 Man en zijn zoons + vriendinnen vinden het prima en haar eigen zoon vind de vakanties ook leuk schreef ze. Natuurlijk zou het fijn zijn als haar man meer rekening houdt met haar. Vergeet echter niet dat ze al ruim 10 jaar zo op vakantie gaan en TO nooit eerder heeft aangegeven er moeite mee te hebben en de zoons zijn al een paar jaar volwassen. 

dan

dan

03-08-2022 om 08:00

Gingergirl schreef op 02-08-2022 om 22:42:

[..]

Hun? Haar stem bedoel je. Haar stem is zeker belangrijk maar niet bepalend omdat zij vindt dat het abnormaal is om met je vader op vakantie te gaan vanaf een bepaalde leeftijd.

Man en zijn zoons + vriendinnen vinden het prima en haar eigen zoon vind de vakanties ook leuk schreef ze. Natuurlijk zou het fijn zijn als haar man meer rekening houdt met haar. Vergeet echter niet dat ze al ruim 10 jaar zo op vakantie gaan en TO nooit eerder heeft aangegeven er moeite mee te hebben en de zoons zijn al een paar jaar volwassen.

Ik zou gewoon mijn eigen ding doen en per dag afspreken wat de bedoeling is met het avondeten. Wordt er gekookt, dan graag hulp bij boodschappen, eventueel koken en afwassen. De vriendinnen van de zonen gaan toch ook mee dus als ieder wat meehelpt, dan staat TO er niet alleen voor want daar zou ik zelf ook voor passen. 

Dat vader alles betaalt voor zijn kinderen, daar zou ik me niet mee bemoeien, daar kan zoveel achter zitten. 

Pistache schreef op 02-08-2022 om 20:04:

[..]

Het lijkt me heel lastig om met zo'n gezelschap op vakantie te gaan. Twee passieve hangende volwassen kerels, die zich gedragen als pubers. Een man die woedend wordt als je je mening ergens over geeft, waardoor je op eieren moet lopen en dan nog je eigen zoon waarvoor je het niet wil laten escaleren.

Ik benijd TO niet.


En toch gaat TO mee en accepteert ze dit 

Evelien74 schreef op 02-08-2022 om 19:32:

[..]

Ik deel dat geheel met je, Pistache. Maar naar ik zo lees, zijn er ook hele andere gedachten - en dat kan / mag. Voor mij is dat in die zin interessant dat ik het zelf echt niet zo zie: ik vind op deze manier meegaan, echt niet gezond. Ook dat mijn man alles ‘wil’ betalen (wat is willen?? Hij doet dit maar wellicht ook uit een soort overcompensatie?) vind ik niet normaal. Maar ja. Wat is normaal…? Ik kan alleen vinden wat ik vind en proberen te begrijpen of respecteren hoe een ander is. En daarin mijn eigen grenzen bewaren….

Ik begrijp je wel hoor TO, dat initiatiefloze, dat gemakkelijke, dat papa betaalt wel alles, zou ik ook niet tegen kunnen. Ook al staat papa erop alles te willen betalen, dan nog kunnen die jongens best eens zeggen...pa en vriendin...wij koken vanavond op onze kosten en daarmee basta. Klaar.  Of dat ze de jongens zeggen, wie heeft er zin om morgen naar plaats x te gaan en wij trakteren op een lunch/etentje. Ze hebben hopelijk toch wel een greintje zelf respect om ook bij te kunnen dragen aan een fijne vakantie?

Wat die overcompensatie betreft...dat zie je wel bij meer vaders die hun kroost weinig zien en last hebben van een schuld gevoel.

Ik ben ook voor een opvoeding die leidt tot een zelfstandigheid zo rond de 18/19/20 jaar. Altijd als ouder op de achtergrond natuurlijk, maar jongens van 23/24 jaar die niks kunnen verzinnen om zelf iets te ondernemen zou ik persoonlijk vreselijk vinden.  

Gaan ze zelf helemaal niets doen voor zichzelf in de vakantie? Met hun vriendinnen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.