Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Thuiswonend en logerende vriendin


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-10-2022 om 17:42

Demax schreef op 21-10-2022 om 11:04:

[..]

Mijn moeder bracht ooit een paar keer een zelfde date naar huis, en mijn broer vond dit ook not done, en zo geschiedde ook.

Ik vind dit echt schandalig. Wel makkelijk ook, doordeweeks zijn leven leiden op zijn manier, en in het weekend anderen het leven laten leiden zoals hij dat wil. 

Je moeder zou eens stelling moeten nemen. 

Battle-Royale schreef op 21-10-2022 om 17:33:

[..]

De broer heeft toch zn eigen onderkomen en een paar berichten geleden vond je nog dat broer zich maar aan moet passen aan de nieuwe situatie en niks te willen heeft maar indien hij dan gewoon niet meer komt in de weekenden is hij manipulatief?

Of je leest het nog een keer, maar dan begrijpend 

---

---

21-10-2022 om 17:59

Battle-Royale schreef op 21-10-2022 om 16:19:

[..]

Nee dat klopt maar ik vind dat TO degene is die moeilijk doet, broer zit de hele week in zn studentenhok en de enige dagen dat hij thuis is zit hij daar weer met de vriendin van TO die niks toe wil geven op die twee dagen omdat hij vind dat hij meer doet voor hun moeder en thuis is blijven wonen hij dan ook meer rechten heeft als zn studerende broer. Hij heeft blijkbaar weinig interesse om op zichzelf te gaan want dat is wel heel duur en hij zou de luxe van zn moeders huis missen.

TO is 26, tijd om aan zn eigen leven te beginnen, kan ze alle dagen blijven slapen.

Ja en vroeger toen hij nog thuis woonde nam deze broer ook altijd zijn scharrels mee en daar zei niemand wat van. En zijn moeder mag ook al niet daten. 

Demax

Demax

21-10-2022 om 18:14 Topicstarter

Mijn broer is 23 jaar. Vraag gerust wat nog niet duidelijk is.

Demax

Demax

21-10-2022 om 18:17 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 21-10-2022 om 17:07:

[..]

Wat is er manipulatief aan? TO en zn vriendin gaan ook heus niet dood van maar 1 nacht seksen ipv 2 denk ik

Oh ja, want 1. Seksen gebeurt enkel 's nachts, en eenmalig dan nog 2. Ander intiem contact zoals knuffelen en quality evening time bestaat niet? Wereldvreemd en in belachelijke trekken.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

21-10-2022 om 18:17

Kersje schreef op 21-10-2022 om 17:50:

[..]

Of je leest het nog een keer, maar dan begrijpend

Ja is goed ik zeg al niks meer. Maar indien de studerende broer dan gewoon niet meer komt kun je niet echt manipulatief gedrag noemen, hij heeft nou eenmaal keuze en dan moet moeders het maar gewoon accepteren. Probleem opgelost dus.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

21-10-2022 om 18:18

Demax schreef op 21-10-2022 om 18:17:

[..]

Oh ja, want 1. Seksen gebeurt enkel 's nachts, en eenmalig dan nog 2. Ander intiem contact zoals knuffelen en quality evening time bestaat niet? Wereldvreemd en in belachelijke trekken.

Wat jij wil hoor.

Wat zegt je vriendin ervan? Wat ziet zij als oplossing? 
Ik vind het best apart dat jij niet bij haar mag komen omdat ze zich schaamt/haar ouders zich schamen. Waar schamen ze zich voor? Ik kan me nog wel voorstellen dat zij in het begin erg onzeker was als zij bijvoorbeeld in een klein flatje wonen en jij in een huis met zwembad in de tuin. Maar na negen maanden kun je het gesprek misschien wel eens aangaan dat het je echt om haar te doen is en niet om wat ze heeft.

Hoe zie jij de toekomst? Wat lijkt je een goed moment om uit huis te gaan? Of blijf je  bij je moeder tot haar dood? (En weet je vriendin dat dan al?)

Maar waarom geniet je niet? Je woont in een groot huis, grote tuin, zwembad, auto's! Het lijkt mij zo geweldig, ik zou gelukkig zijn!!! Is je moeder niet thuis? dan haal je je vriendin op met een van de auto's en jullie kunnen gaan zwemmen en wandelen in de tuin. Echt ruil met mij, jij kan op mijn flatje met geluidsoverlast en je kan jouw vriendin altijd ontvangen maar ik denk niet dat jouw moeder op een zure vrouw van middelbare leeftijd zit te wachten maar ik zou dan wel minder zuur zijn en ik kan voor jouw moeder lekker koken

Schemerlampje schreef op 21-10-2022 om 17:17:

[..]

Hoezo? Toen ik op kamers ging om te studeren ging ik ook elk weekend nog naar huis. En dat deden heel veel van mijn studiegenoten ook. Ik was toen ook nog maar net 17. In de loop van de tijd werd het om het ander weekend, eigenlijk wel tot ik afgestudeerd was en ook daarna ging ik nog regelmatig naar huis in het weekend. Tot ik ging trouwen en we een huis hadden. Tot dan zat ik op kamers.

Ik weet niet hoe oud deze broer is, maar ik vind het dus niet raar dat hij het weekend naar huis gaat.
Iets anders is, dat hij dan niet voor iedereen hoeft te bepalen hoe het weekend gaat. Daar zou je dan met elkaar over in overleg moeten.

En meestal komen de studenten thuis met een grote berg wasgoed, gaan ze in weekend naar hun stamkroeg en vertrekken ze zondagavond weer met een volle maag en een pak koffie en pak stroopwafels. Zeker niet vreemd als broer in weekend thuis komt.

Bijtje82

Bijtje82

21-10-2022 om 19:50

Battle-Royale schreef op 21-10-2022 om 08:58:

[..]

De broers zijn er blijkbaar wel in geslaagd om op zichzelf te gaan wonen en indien moeders een ruim huis met grote tuin en zwembad+ meerdere auto’s kan betalen kan er waarschijnlijk ook wel wat geld voor onderhoud vanaf.

Mijn vriend is 27 en woont ook nog thuis. Heeft hij gewoon een hele goede reden voor. Kan prima voor zichzelf zorgen en voor zijn familie trouwens. 

Thy

Thy

21-10-2022 om 22:59

Groot huis, grote tuin, zwembad, jaccuzi en meerdere auto's. Aan geld geen gebrek denk ik zo. 
Jij bent 26 jaar en ik neem aan dat je een baan hebt en ook al hebt kunnen sparen. Zet een tinyhouse of blokhutje of iets dergelijks in de tuin waar óf je broer zich kan terugtrekken en zo zijn privacy heeft, óf waar jij in de weekenden gezellig met je vriendin kunt bivakkeren. Probleem opgelost.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-10-2022 om 23:05

Thy schreef op 21-10-2022 om 22:59:

Groot huis, grote tuin, zwembad, jaccuzi en meerdere auto's. Aan geld geen gebrek denk ik zo.
Jij bent 26 jaar en ik neem aan dat je een baan hebt en ook al hebt kunnen sparen. Zet een tinyhouse of blokhutje of iets dergelijks in de tuin waar óf je broer zich kan terugtrekken en zo zijn privacy heeft, óf waar jij in de weekenden gezellig met je vriendin kunt bivakkeren. Probleem opgelost.

Ik vind het dan weer raar dat iedereen zich aan die broer aan moet passen, zelf de moeder en haar dates. Die broer die 5 dagen van de week elders woont en 2 dagen in de week eigenlijk het huishouden van anderen wil gaan bepalen.

Thy

Thy

21-10-2022 om 23:12

Dus de broer woont deels nog gewoon thuis. Zo zou je het ook kunnen lezen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-10-2022 om 23:31

Thy schreef op 21-10-2022 om 23:12:

Dus de broer woont deels nog gewoon thuis. Zo zou je het ook kunnen lezen.

Als je het zo stelt dan wil iemand die 2 van de 7 dagen daar verblijft, voor de medebewoners, die daar alle dagen van de week wonen, bepalen hoe zij die 2 dagen invullen. 

Dat is gewoon raar. Hij draagt iig 5 dagen van de week niets bij in het huishouden. En misschien de overige 2 dagen ook niet. 

En dan kun je wat vinden over TO leeftijd en thuis wonen, maar het is zoals het is en hij draagt iig wel bij op alle vlakken.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.