Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vriend van onze dochter wil bij ons blijven slapen ook al woont hij op zichzelf.

onze dochter van 18 heeft een relatie met een 36 jarige man. Het verschil is groot maar wie zijn wij als ouder om dit tegen te werken. Veel vrienden en koppels rondom ons hebben ook relatie’s en huwelijken van dergelijk leeftijd. Deze man woont alleen en meestal blijft onze dochter daar overnachten.laatst kwam ze met de vraag of het goed was dat hij ook eens bij ons bleef slapen… nou als ouder vinden wij dat dus wat vreemd… haar vriend wilde graag ook eens bij ons overnachten. Mocht ik als man een eigen appartement hebben zou ik niet zozeer bij de ouders van mijn vriendin willen blijven slapen of zie ik dit verkeerd ?


Mijn schoonzus (destijds 30) bleef regelmatig bij mijn broer (destijds 18) slapen. Terwijl ze ook een eigen huis had. Ging een beetje over en weer. Ze vonden het gezellig (werden regelmatig spelletjes gespeeld 's avonds, er werd samen gekookt, etc.) en mijn broer vond het ook fijn om gewoon thuis te zijn.

Het scheelt misschien dat mijn vaders huis soms net een (schoon en georganiseerd) studentenhuis was. Waar iedereen gewoon zijn eigen gang ging maar er ook veel gezamenlijke gezelligheid was. Mijn vriend heeft destijds nog een paar maanden bij mijn vader en mij gewoond omdat hij zijn huis uit 'moest' en hij als volwassene niet terug thuis (bij zijn eigen ouders) wilde gaan wonen. Dat kon allemaal. Mooie herinneringen aan die tijd

Ik zou het net positief vinden dat het niet allemaal van 1 kant - jouw dochter die naar hem moet - komt. En dat hij het logisch vindt om af en toe ook de omgekeerde beweging te maken.

Als ze niet teveel lawaaioverlast gaan maken, prima.

Probeer het positieve te zien. Hij vindt het in elk geval gezellig bij jullie.

Nou... ik vind het ook wel wat raar hoor. Een volwassen man die gaat 'logeren'... Tenzij er een reden voor is natuurlijk; een lange (feest)avond bij jullie thuis oid. 

Ik vind dit een goed teken! Ik had rond mijn 20e een relatie met een eind 30-er en die weigerde pertinent bij mij in mijn studentenhuis langs te komen, laat staan te overnachten. Ik moest áltijd naar hem toe komen. Niet heel gelijkwaardig dus, die relatie.

En als hij 17-22 jaar was geweest? Of geen eigen huis had? Hoe was je gevoel er dan bij geweest?

Stel nou dat hij bij een vriend bleef slapen na een gezellige avond, zou je dat ook vreemd vinden? Je kunt als volwassene, al dan niet alleenwonend, toch wel een ergens blijven slapen? In dit geval vind ik het wel lief overkomen. Wederzijds, gezellig, (ver)binding...zo leer je hem ook beter of op een andere manier kennen. Maar: heb je zelf wel eens anderen te logeren thuis? Ik kan me voorstellen dat het idee van een logé je misschien wat tegenstaat? Ik hou zelf niet van logeren of uit logeren, ivm me niet privé en mezelf kunnen voelen. Misschien speelt er zoiets mee?

Ik snap het denk ik wel, is ook raar zo’n volwassen man een logeerpartij. 
Je hebt geen bezwaar voor deze relatie, dat is erg fijn voor je dochter. Dan zou ik dit er ook gewoon erbij accepteren. Het is ook wel zo gelijkwaardig dat zij niet elke keer bij hem moet komen “opdraven”, zo kan het wel voelen voor haar misschien. 

Wat is daar nou raar aan. Haar vriend wil graag deel uitmaken van je dochters leven, dus ook in haar leven zijn. Ze woont bij jullie dus logisch dat hij ook eens bij haar wil slapen. Jullie gezelligheid meekrijgen, haar rituelen, omgang enz.

Ik snap je wel TO. Hoe kijken jullie naar hun relatie, en het leeftijdsverschil?
Ik zou de noodzaak van een logeerpartijtje bij jullie thuis niet zo zien.

Ik denk niet dat je het als een logeerpartijtje moet zien. Hij stelt voor te blijven slapen, misschien om te proberen een band met jullie op te bouwen.

Je bouwt toch helemaal geen band op met iemands ouders door in hun huis te blijven slapen?

Het lijkt mij juist goed als jullie dochter haar vriend ook meemaakt in haar eigen omgeving. Als zij altijd bij hem blijft slapen wordt zij wel erg zijn wereld ingetrokken. 
Jullie dochter is nog jong en het lijkt mij belangrijk dat ze vanuit haar eigen vertrouwde omgeving kan ervaren of het toch wel grote leeftijd verschil werkt.

Ik zou dit toch onprettig vinden... Sowieso een man van 36 met een 18-jarige, daar heb ik echt mijn bedenkingen bij. En dan ook nog bij haar ouders willen slapen, nee, ik snap je volkomen TO. Ik krijg hier nare vibes bij.

MarindaH schreef op 12-12-2022 om 09:38:

Ik zou dit toch onprettig vinden... Sowieso een man van 36 met een 18-jarige, daar heb ik echt mijn bedenkingen bij. En dan ook nog bij haar ouders willen slapen, nee, ik snap je volkomen TO. Ik krijg hier nare vibes bij.

Ik krijg ook kriebels dat een man van 36 iets wil met een 18jarige, maar dat hij wil blijven slapen vind ik positief. Een 36jarige met foute bedoelingen zou haar namelijk liever isoleren en dus alleen in zijn eigen huis willen zien. 

Al snap ik wel dat het een raar idee is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.