Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vriendin 's nachts thuisbrengen ouderwets?

Peiling

Is het gebruikelijk om een meisje 's nachts thuis te brengen? (5 km omfietsen)

Maximaal 2 antwoorden.

148 stemmen
68%
32%

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

23-07-2022 om 13:58

Thursday schreef op 23-07-2022 om 13:32:

[..]


Als ze zelf niet wil, houdt het op natuurlijk. Maar ik vind het gewoon weinig romantisch! Bij mijn prille verkeringen wilden mijn vriendjes en ik niets anders dan zo lang mogelijk bij elkaar zijn. Vanuit dat referentiekader vind ik de situatie die TO beschrijft nogal lauw overkomen.

Ja jongens worden tegenwoordig anders opgevoed. 

Thursday schreef op 23-07-2022 om 13:47:

[..]


Als iemand er anders over denkt, is dat natuurlijk niet meteen gezeur, maar gewoon een andere mening.

Ok ook goed speciaal voor jou: IK VIND dat gezeur... 

Alsof om iemand geven afhangt van wel of niet meefietsen. Wie zegt dat dochter dat überhaupt wil? Misschien luistert hij juist wel naar haar en heeft ze gezegd dat ze helemaal niet wil dat hij mee fietst. De meeste vrouwen redden zich prima. We hebben geen beschermheer meer nodig. 

Battle-Royale schreef op 23-07-2022 om 13:58:

[..]

Ja jongens worden tegenwoordig anders opgevoed.

Kinderen. 

Heeft niks met jongens of meisjes te maken. 

Als de dochter van TO het niet eng vindt om in haar eentje terug te fietsen dan is dat haar keuze. Vindt ze het wel eng of gewoon vervelend dan is het aan haar om een andere oplossing te zoeken. 

papz schreef op 23-07-2022 om 11:17:

[..]

Het probleem is dat ik zou verwachten dat je dat gewoon doet als je om iemand geeft.

En als de volgende prille liefde van je dochter een meisje is, wie brengt dan wie naar huis? Ga er vanuit dat ze allebei om elkaar geven.

Volgens mij missen vele mensen hier het 'probleem' van TO. Het gaat er niet om of ze veilig thuiskomt, maar het gaat erom dat de jongen niet genoeg om haar lijkt te geven omdat hij haar niet thuisbrengt (volgens TO dus).
NB het gaat er om dat hij haar niet thuisbrengt als ze bij hem is geweest, dus niet het meefietsen na het uitgaan oid.

Verder ben ik ook een beetje in verwarring. De stelling gaat over ca 5 km omfietsen, maar je hebt het eigenlijk over 6 km x2? Of begrijp ik dat verkeerd (de afstand tussen zijn en jullie huis is 6 km en de jongen moet ook weer terug fietsen)?

En dan mijn mening: omfietsen nadat je uit bent geweest; ja, dat lijkt me wel. Om na een avond bij hem thuis nog heen en weer te gaan fietsen: dan zou ik een andere oplossing zoeken.
Daarbij: je doet invuling nav je eigenlijk mening/opvoeding etc. Dus JIJ vindt het normaal dat hij haar nog naar huis brengt en omdat hij dat niet doet concludeer jij dat hij niet (genoeg) om haar geeft. Als die jongen niet zo opgevoed is, is dat voor hem dus niet normaal en zegt dat niets de mate waarin hij om haar geeft.
En: heeft de jongen het wel aangeboden e/o heeft je dochter er om gevraagd? Ik zou zelf ook niet gewild hebben dat hij nog weer de deur uit ging - tenzij het om een gevaarlijke/eenzame/afgelegen route gaat. Maar goed, zoals genoemd zijn er ook andere oplossingen (nl dat zij blijft slapen).

Herfstappeltaart schreef op 23-07-2022 om 11:38:

Ik zou ook graag zien dat ze werd thuisgebracht door haar vriend.Maar ja...ik ben misschien van de oude stempel.

Sterker nog: ik vind na er even goed over nagedacht te hebben dat de meesten van jullie gelijk hebben dat het geen issue meer zou moeten zijn. Vrouwen van nu moeten hiervoor niet afhankelijk zijn van een vriendje. Zelfstandig je eigen veiligheid regelen is de beste methode.

In echt riskante gebieden: zorg voor veilig vervoer: eigen auto, taxi, of fiets met anderen naar huis.

 Als het minder risicovol is: fiets alleen en zorg voor een minibusje haarlak in je hand/jaszak voor noodgevallen.(als alternatief voor de verboden pepperspray).

Je kunt ook vrijgezel blijven en dus de rest van je leven zelfredzaam moeten zijn.💪

redbulletje schreef op 23-07-2022 om 12:49:

[..]

Zolang je nog geen rijbewijs hebt voor je 18e zouden je ouders je moeten ophalen wat mij betreft. De verhalen over verkrachte en/of vermoorde meisjes in de berm zijn geen uitzondering.

Ja joh, laat je gek maken door de uitzonderingen. Elke avond zijn er honderdduizenden vrouwen onderweg in het donker, met fiets of te voet. Hoeveel worden er daadwerkelijk verkracht of vermoord? 

Mlah! schreef op 23-07-2022 om 14:15:

[..]

Ja joh, laat je gek maken door de uitzonderingen. Elke avond zijn er honderdduizenden vrouwen onderweg in het donker, met fiets of te voet. Hoeveel worden er daadwerkelijk verkracht of vermoord?

Aan de andere kant zijn die uitzonderingen niet bepaald fantasie, hoe kind zal die uitzondering maar zijn.

In mijn stad is fietsen alleen best mogelijk, de kans dat er iets gebeurt net zo. Bij mijn kinderen al was de regel je reist nooit alleen. TIs maar wat je kent of meegemaakt hebt. Natuurlijk gaat het vaker goed dan niet, dat is met roken ook zo, is het daarom wenselijk? Mag iemand zich daarom geen zorgen maken?

Max88 schreef op 23-07-2022 om 14:23:

[..]

Aan de andere kant zijn die uitzonderingen niet bepaald fantasie, hoe kind zal die uitzondering maar zijn.

In mijn stad is fietsen alleen best mogelijk, de kans dat er iets gebeurt net zo. Bij mijn kinderen al was de regel je reist nooit alleen. TIs maar wat je kent of meegemaakt hebt. Natuurlijk gaat het vaker goed dan niet, dat is met roken ook zo, is het daarom wenselijk? Mag iemand zich daarom geen zorgen maken?

De kans om aangereden is volgens mij groter. Misschien kun je hun maar beter veilig op hun kamer opsluiten, gebeurt er ook niks. (Nou ja, huis kan afbranden natuurlijk en het schijnt dat veel verkrachtingen/aanrandingen/moorden in geval van vrouwen door partner of een bekende is, maar we dwalen af).

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

23-07-2022 om 14:32

Angela1967 schreef op 23-07-2022 om 13:53:

[..]

Prille verkering? Ze is 20. Wie weet is dit haar vijfde vriendje en is het over drie weken uit. Het is toch echt totale projectie van ons als volwassenen en ik vind het bijzonder als je dat niet ziet.

Tja, ik ben een romantisch mens 

redbulletje schreef op 23-07-2022 om 12:49:

[..]

Zolang je nog geen rijbewijs hebt voor je 18e zouden je ouders je moeten ophalen wat mij betreft. De verhalen over verkrachte en/of vermoorde meisjes in de berm zijn geen uitzondering.

Dat zijn juist wel uitzonderingen 

De meeste vrouwen worden verkracht of vermoord door bekenden

Ik was daar helemaal kriegel van geworden als mijn vriendje steeds mee zou willen fietsen. Kom op zeg, ik ben niet invalide. Ze is een vrouw van 20 hè, geen meisje van 15. Dus ik denk dat jij (TO) het verleden wat  romantiseert en eigenlijk is het toch heel romantisch dat het vriendje van je dochter goed naar haar luistert? Zij wil het niet, dus het gebeurt niet. Lijkt me prima romantiek. 

Hm. Wat me vooral opvalt, is dat we blijkbaar vinden (velen dan) dat man en vrouw volledig gelijkwaardig zijn (man kan net zo goed luier verschonen, moet net zoveel zorg taken op zich nemen enz enz enz), maar in dit soort situaties vinden we het dan ineens wel 'normaal' dat de man de vrouw naar huis brengt (en een heel stuk moet omfietsen). Nu snap ik het veiligheidspunt wel: vrouw/meisje zal misschien net iets minder snel van haar fiets getrokken worden als er een man/jongen naast fiets. Maar toch....
Misschien dat de jongens van nu eigenlijk ook niet meer weten wat er nu wel of niet van ze verwacht wordt?

De kans dat ze door haar vriend wordt verkracht en/of vermoord is groter dan dat ze van haar fiets getrokken wordt. Veiligheid vind ik een kul-argument. 
Bovendien, het maakt je niet uit dat hij vervolgens alleen terug moet fietsen met de kans dat hij overvallen/beroofd/vermoord wordt? Fijn om te horen als moeder van zoons dat het leven van een meisje blijkbaar waardevoller is dan dat van een jongen...

Daarbij, ze zijn volwassen. Als ze niet thuis gewoond had, had je geen idee wanneer ze waar was en met wie. Laat het los. Als je haar goed hebt opgevoed, is het een verstandige dame die voor zichzelf kan zorgen, afwegingen kan maken en risico's kan inschatten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.