Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vriendin 's nachts thuisbrengen ouderwets?

Hallo,
Mijn dochter van 20 heeft sinds kort een vriend.
Als vader gun ik haar natuurlijk het allebeste.

Mijn teleurstelling was groot toen ik merkte dat het kennelijk niet meer gebruikelijk is om met je meisje mee naar huis te fietsen in het midden van de nacht.
Natuurlijk  heb ik daar niks over te zeggen, maar ik ben er wel verdrietig over. Ik gun haar zo iemand die om haar geeft en zorgzaam is.

Ik weet niet hoe ik hier nou mee om moet gaan. Wat vinden jullie, stel ik me aan?

Peiling

Is het gebruikelijk om een meisje 's nachts thuis te brengen? (5 km omfietsen)

Maximaal 2 antwoorden.

148 stemmen
68%
32%

ja je stelt je aan.

Ligt voor mij echt volledig aan de omgeving. Ik vond het toen ik 20 was ook helemaal niet nodig dat iemand mee naar huis fietste. Als ik midden in het bos had gewoond of in een drukke stad ipv een dorp had ik er misschien anders over gedacht.  

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

23-07-2022 om 11:12

Geen idee of het nu als ouderwets wordt gezien, maar de verliefdheid spat er bij hem blijkbaar niet af. 

papz

papz

23-07-2022 om 11:12 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 23-07-2022 om 11:09:

Ligt voor mij echt volledig aan de omgeving. Ik vond het toen ik 20 was ook helemaal niet nodig dat iemand mee naar huis fietste. Als ik midden in het bos had gewoond of in een drukke stad ipv een dorp had ik er misschien anders over gedacht.

6 km door de stad, deels centrum, deels donkere buitenwijk

papz

papz

23-07-2022 om 11:13 Topicstarter

Thursday schreef op 23-07-2022 om 11:12:

Geen idee of het nu als ouderwets wordt gezien, maar de verliefdheid spat er bij hem blijkbaar niet af.

precies dit ja

Het is wel netjes ja

en wat vindt je dochter?

Als vriend er niet bij is moet ze ook alleen fietsen, lief als hij het wel doet maar het is nu ook weer niet zo belangrijk.

zij is zelf verantwoordelijk voor haar veiligheid en als jij het belangrijk vond toen ze begon met stappen heeft ze vast en zeker haar routines en oplossingen.

Dus wil je dat zij niet alleen fietst? Wil je dat hij haar thuisbrengt omdat de vroegere oplossingen niet goed meer zijn? Wat is het probleem?
gr Angela 

papz

papz

23-07-2022 om 11:15 Topicstarter

Chiquita schreef op 23-07-2022 om 11:14:

en wat vindt je dochter?

Die denkt dat ze onaantastbaar is. en vindt het zielig voor de jongen 

papz

papz

23-07-2022 om 11:17 Topicstarter

Angela1967 schreef op 23-07-2022 om 11:15:

zij is zelf verantwoordelijk voor haar veiligheid en als jij het belangrijk vond toen ze begon met stappen heeft ze vast en zeker haar routines en oplossingen.

Dus wil je dat zij niet alleen fietst? Wil je dat hij haar thuisbrengt omdat de vroegere oplossingen niet goed meer zijn? Wat is het probleem?
gr Angela

Het probleem is dat ik zou verwachten dat je dat gewoon doet als je om iemand geeft. 

Het ligt inderdaad aan de omgeving en hoe veilig je dochter zich zelf voelt als ze 's nachts naar huis moet fietsen. Hoe vaak gebeurt dat overigens en is het een optie dat de jongen naar jullie komt ipv zij naar hem? Of gaat het vooral om het terugfietsen na een avondje stappen?

papz

papz

23-07-2022 om 11:19 Topicstarter

Poezekat schreef op 23-07-2022 om 11:17:

Het ligt inderdaad aan de omgeving en hoe veilig je dochter zich zelf voelt als ze 's nachts naar huis moet fietsen. Hoe vaak gebeurt dat overigens en is het een optie dat de jongen naar jullie komt ipv zij naar hem? Of gaat het vooral om het terugfietsen na een avondje stappen?

Dit jongen heeft al een eigen kamer dus ik snap dat ze daar liever blijft. Maar ik kan er gewoon niet bij dat je na de avond je meisje door de voordeur de nacht in stuurt en zelf gaat pitten.

Dan kan ik inderdaad ook wel begrijpen dat ze vaker naar haar vriend gaat dan omgekeerd. Maar dat lost jouw zorgen niet op uiteraard. 

Ik had zelf een auto op die leeftijd dus ik hoefde niet naar huis te fietsen midden in de nacht, het ging dan wel om 25 km dus dat scheelt een hoop. 

papz schreef op 23-07-2022 om 11:15:

[..]

Die denkt dat ze onaantastbaar is. en vindt het zielig voor de jongen

Dan luistert hij keurig naar zijn vriendin en ik zou het nogal betuttelend van mijn vriend vinden als hij niet naar mij luisterde. 

Ze is 20. Oud genoeg om serieus te nemen, lijkt me. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.