Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Waarheen op vakantie met drie grote pubers?


Elpisto schreef op 31-05-2023 om 11:26:

[..]

Telefoons is een ander verhaal. Maar een spelcomputer richting Zuid-Frankrijk: No ffing way.

de switch gaat anders wel mee. Dat is ook een spelcomputer hè.

Wij zijn afgelopen jaar met onze jonge puber naar Denemarken geweest. We hebben een pretpark-tour gedaan. In 3,5 week zijn we naar 5 pretparken geweest, 1 in Duitsland en 4 in Denemarken. We hebben hotels, Airbnb’s en een huisje op een vakantiepark geboekt en hebben zo een rondreis gemaakt. Lekker op ons gemak, hooguit 400km per keer rijden. Uiteraard ook Kopenhagen bezocht voor een paar dagen. Daarna Jutland aan de oostkust, noorden en via Billund terug. Het was echt een fantastische vakantie en dochter heeft zo ontzettend genoten! Zelfs het feit dat we alleen de 5 dagen op het vakantiepark een zwembad hadden, was geen probleem. We zijn een paar keer naar het strand geweest, wat stadjes bezocht, gewandeld, naar een aquarium geweest, noem maar op. En als we dan een dag in ons huisje zaten, zat ze lekker op haar iPad of met de switch. Doe ik zelf ook, dus geen probleem. Daar is het vakantie voor, doen waar je zin in hebt maar ik vond dit echt 1 van de leukste vakantie’s met haar. Ze heeft zich geen moment verveeld en heb haar in 3,5 week geen enkele keer horen zeuren over iets. Dus ik zeg, Denemarken  

Bijtje82

Bijtje82

27-06-2023 om 09:36

BlairW schreef op 27-06-2023 om 08:38:

[..]

de switch gaat anders wel mee. Dat is ook een spelcomputer hè.

Wij zijn afgelopen jaar met onze jonge puber naar Denemarken geweest. We hebben een pretpark-tour gedaan. In 3,5 week zijn we naar 5 pretparken geweest, 1 in Duitsland en 4 in Denemarken. We hebben hotels, Airbnb’s en een huisje op een vakantiepark geboekt en hebben zo een rondreis gemaakt. Lekker op ons gemak, hooguit 400km per keer rijden. Uiteraard ook Kopenhagen bezocht voor een paar dagen. Daarna Jutland aan de oostkust, noorden en via Billund terug. Het was echt een fantastische vakantie en dochter heeft zo ontzettend genoten! Zelfs het feit dat we alleen de 5 dagen op het vakantiepark een zwembad hadden, was geen probleem. We zijn een paar keer naar het strand geweest, wat stadjes bezocht, gewandeld, naar een aquarium geweest, noem maar op. En als we dan een dag in ons huisje zaten, zat ze lekker op haar iPad of met de switch. Doe ik zelf ook, dus geen probleem. Daar is het vakantie voor, doen waar je zin in hebt maar ik vond dit echt 1 van de leukste vakantie’s met haar. Ze heeft zich geen moment verveeld en heb haar in 3,5 week geen enkele keer horen zeuren over iets. Dus ik zeg, Denemarken

Ja Denemarken is echt fantastisch! Heerlijk land, onwijs vriendelijke mensen ook. En inderdaad geweldige pretparken. Hebben jullie Djurs Sommerland ook bezocht?

Dat vonden wij echt een super park. Hele leuke attracties ook.

Zeker! We zijn in Duitsland bij Rostock naar Karls erlebnisdorf Rövershagen geweest 2 nachten. Daar zaten we in het hotel bij het park. Daarna de ferry genomen van Rostock naar Gedser en doorgereden naar Kopenhagen. Daar Tivoli gedaan uiteraard Toen naar Grenaa en vanaf daar naar Djurs Sommerland. Dan naar het noorden in de omgeving van Hjørring en Fårup Sommerland bezocht en als afsluiter naar Lalandia in Billund en daar Legoland en Lego house gedaan. Bij Grenaa en Hjørring hadden we een Airbnb gehuurd en in Kopenhagen gewoon een hotel. We hebben echt zo genoten en de pretparken waren allemaal echt heel leuk! Djurs heeft inderdaad hele leuke attracties. Geen super spectaculaire achtbanen, maar wel heel leuk en ook de aankleding van het park is top! En wat je zegt, zo’n vriendelijke land en iedereen is even aardig en behulpzaam. Praten ook allemaal goed Engels, dat maakt het makkelijk.

Bijtje82

Bijtje82

27-06-2023 om 10:03

BlairW schreef op 27-06-2023 om 09:42:

Zeker! We zijn in Duitsland bij Rostock naar Karls erlebnisdorf Rövershagen geweest 2 nachten. Daar zaten we in het hotel bij het park. Daarna de ferry genomen van Rostock naar Gedser en doorgereden naar Kopenhagen. Daar Tivoli gedaan uiteraard Toen naar Grenaa en vanaf daar naar Djurs Sommerland. Dan naar het noorden in de omgeving van Hjørring en Fårup Sommerland bezocht en als afsluiter naar Lalandia in Billund en daar Legoland en Lego house gedaan. Bij Grenaa en Hjørring hadden we een Airbnb gehuurd en in Kopenhagen gewoon een hotel. We hebben echt zo genoten en de pretparken waren allemaal echt heel leuk! Djurs heeft inderdaad hele leuke attracties. Geen super spectaculaire achtbanen, maar wel heel leuk en ook de aankleding van het park is top! En wat je zegt, zo’n vriendelijke land en iedereen is even aardig en behulpzaam. Praten ook allemaal goed Engels, dat maakt het makkelijk.

Ik vond Tivoli echt een afknapper. Onwijs duur in verhouding met wat je krijgt. Eigenlijk gewoon een veredelde kermis. Entree betalen en dan ook nog per attractie moeten betalen. 

Bijtje82 schreef op 27-06-2023 om 10:03:

[..]

Ik vond Tivoli echt een afknapper. Onwijs duur in verhouding met wat je krijgt. Eigenlijk gewoon een veredelde kermis. Entree betalen en dan ook nog per attractie moeten betalen.

Je kan ook een dagticket kopen waar de attracties bij in zitten. Dat hebben wij gedaan Die is ongeveer €35,-. Je kan inderdaad ook alleen een ticket voor het park kopen en los de attracties betalen, maar dan ben je duurder uit. De losse entree is al €20,- en per attractie is het al snel rond de €10,-. Met 2 attracties pp heb je het er al uit. Ik vond het echt heel leuk! Geweldige sfeer hangt er en het is een heel mooi park in het donker met de verlichting aan. De attracties vond ik juist erg verrassend! Geen attracties die je in elk ander park ook tegen komt

BlairW schreef op 27-06-2023 om 08:38:

[..]

de switch gaat anders wel mee. Dat is ook een spelcomputer hè.

Wij zijn afgelopen jaar met onze jonge puber naar Denemarken geweest. We hebben een pretpark-tour gedaan. In 3,5 week zijn we naar 5 pretparken geweest, 1 in Duitsland en 4 in Denemarken. We hebben hotels, Airbnb’s en een huisje op een vakantiepark geboekt en hebben zo een rondreis gemaakt. Lekker op ons gemak, hooguit 400km per keer rijden. Uiteraard ook Kopenhagen bezocht voor een paar dagen. Daarna Jutland aan de oostkust, noorden en via Billund terug. Het was echt een fantastische vakantie en dochter heeft zo ontzettend genoten! Zelfs het feit dat we alleen de 5 dagen op het vakantiepark een zwembad hadden, was geen probleem. We zijn een paar keer naar het strand geweest, wat stadjes bezocht, gewandeld, naar een aquarium geweest, noem maar op. En als we dan een dag in ons huisje zaten, zat ze lekker op haar iPad of met de switch. Doe ik zelf ook, dus geen probleem. Daar is het vakantie voor, doen waar je zin in hebt maar ik vond dit echt 1 van de leukste vakantie’s met haar. Ze heeft zich geen moment verveeld en heb haar in 3,5 week geen enkele keer horen zeuren over iets. Dus ik zeg, Denemarken

Net zoals de tablets van de kids, die zijn namelijk voor vertier in de auto. 

Elpisto schreef op 27-06-2023 om 14:13:

[..]

Net zoals de tablets van de kids, die zijn namelijk voor vertier in de auto.

Dan gaat het toch net zo goed wel mee richting zuid-Frankrijk  of gooi je ze halverwege de route uit de auto?

BlairW schreef op 27-06-2023 om 14:44:

[..]

Dan gaat het toch net zo goed wel mee richting zuid-Frankrijk of gooi je ze halverwege de route uit de auto?

Ze neemt ze mee voor vertier in de auto. Je kunt toch prima tablets meenemen, je kinderen er in de auto op laten spelen, maar op vakantie dat ze dan niet de hele dag op hun tablet zitten?

BlairW schreef op 27-06-2023 om 14:44:

[..]

Dan gaat het toch net zo goed wel mee richting zuid-Frankrijk of gooi je ze halverwege de route uit de auto?

Lekker bijdehand doen.

BlairW schreef op 27-06-2023 om 14:44:

[..]

Dan gaat het toch net zo goed wel mee richting zuid-Frankrijk of gooi je ze halverwege de route uit de auto?

BlairW schreef op 27-06-2023 om 10:11: [..] Je kan ook een dagticket kopen waar de attracties bij in zitten. Dat hebben wij gedaan Die is ongeveer €35,-. Je kan inderdaad ook alleen een ticket voor het park kopen en los de attracties betalen, maar dan ben je duurder uit. De losse entree is al €20,- en per attractie is het al snel rond de €10,-. Met 2 attracties pp heb je het er al uit. Ik vond het echt heel leuk! Geweldige sfeer hangt er en het is een heel mooi park in het donker met de verlichting aan. De attracties vond ik juist erg verrassend! Geen attracties die je in elk ander park ook tegen komt

Hoe oud is je dochter? Is dit leuk voor een 16 jarige? Wij houden eigenlijk meer van strandvakantie, maar misschien is dit ook wat.

Kikki39 schreef op 27-06-2023 om 18:23:

[..]

Hoe oud is je dochter? Is dit leuk voor een 16 jarige? Wij houden eigenlijk meer van strandvakantie, maar misschien is dit ook wat.

Dochter was toen 10, maar het is ook echt wel leuk voor een 16-jarige denk ik. Wij vinden het zelf ook nog steeds leuk in elk pretpark  Kopenhagen is sowieso een hele leuke stad om eens te bezoeken. Ook met oudere pubers.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.