Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Waarheen op vakantie met drie grote pubers?


Dat had hier ook geen probleem geweest, maar dat is denk ik afhankelijk van de leeftijd of het jonge, net startende pubers zijn of bv 15+. 
Wij zaten ook nooit op een camping dus dan was er wat dat betreft weinig vermaak en dan ben je blij als je er eentje hebt denk ik. Ik wil zelf ook niet de hele dag "aanstaan", mijn kinderen hadden die behoefte ook niet. 

Mallorca, je hebt daar alles. Zon en zee, natuur, cultuur, meer dan genoeg winkels, restaurants, cafés, en uitgaansgelegenheden, sportieve activiteiten in overvloed (wandelen,  fietsen, surfen, snorkelen,  zeilen, kayakken, paddeling, canyoing etc) . Kortom, de perfecte bestemming met 3 pubers (als het binnen je budget ligt).

Elpisto schreef op 30-05-2023 om 18:13:

[..]

En dat mogen ze uiteraard. Een spelcomputer hoort daar wat mij betreft niet bij op vakantie. Niet dat mijn kinderen er ook maar over nadenken om te vrHen of de PS of de televisie mee te nemen, die hebben het op vakantie veel te druk met alle vriendjes en vriendinnetjes.

Heb je het dan over pubers/jongvolwassenen?

Want die van mij leggen op vakantie niet zo veel nieuwe contacten meer, deden ze op de lagere school wel maar nu niet meer.

Vinden het geboden entertainment op campings en parken meestal ook niks aan. Hoewel ze laatst erg enthousiast werden van de bingo.

Elpisto schreef op 30-05-2023 om 14:49:

[..]

Nou sorry, maar die komt echt niet mee op vakantie. Daar snap ik helemaal niks van. Ja, als je ergens op een hutje op de hei zit ofzo waar niks te doen is. Maar wij gaan naar 1 van de beste campings van europa, waar alles tot in de puntjes geregeld is: Geen haar op mijn hoofd die een PS mee neemt. De Switch gaat mee, maar ook alleen maar voor onderweg zodat kids wat te doen hebben in de auto.

Moet dat entertainment wel passen. Mijn jongvolwassenen moeten er niet aan denken. Zijn soms net een stel bejaarden. Als er maar wel een sportschool in de buurt is bijvoorkeur een 24/7 variant. 

Bijtje82

Bijtje82

30-05-2023 om 18:47

Temet schreef op 30-05-2023 om 14:13:

Maar Bijtje, jij kan toch best offline zijn terwijl je kroost zich met de playstation vermaakt?

Tuurlijk kan dat, maar ik wil mijn kinderen graag meegeven dat er ook ander vermaak is buiten vastgeroest zitten achter een beeldscherm. 

Ben nog van de oude stempel, het is mooi weer ga maar buitenspelen. 

Ysenda schreef op 30-05-2023 om 18:39:

[..]

Heb je het dan over pubers/jongvolwassenen?

Want die van mij leggen op vakantie niet zo veel nieuwe contacten meer, deden ze op de lagere school wel maar nu niet meer.

Vinden het geboden entertainment op campings en parken meestal ook niks aan. Hoewel ze laatst erg enthousiast werden van de bingo.

Kids van 9 en 7. Zelf was ik op deze camping van 12 tm 15 en me daar ook altijd uitermate goed vermaakt. 

Elpisto schreef op 30-05-2023 om 19:24:

[..]

Kids van 9 en 7. Zelf was ik op deze camping van 12 tm 15 en me daar ook altijd uitermate goed vermaakt.

Dat is toch een andere groep dan oudere pubers /jongvolwassenen waar TO mee op stap gaat.

Bijtje82 schreef op 30-05-2023 om 18:47:

[..]

Tuurlijk kan dat, maar ik wil mijn kinderen graag meegeven dat er ook ander vermaak is buiten vastgeroest zitten achter een beeldscherm.

Ben nog van de oude stempel, het is mooi weer ga maar buitenspelen.

Dat is ook helemaal prima. Maar kinderen in de basisschool leeftijd is wel anders dan pubers en jongvolwassenen. Niet dat pubers/ jongvolwassenen  perse willen/ moeten gamen maar ook wel een deel zelf willen bepalen wat ze leuk vinden om te doen. Interesses veranderen niet elke puber/ jongvolwassenen wil nog buitenspelen. 

Bijtje82

Bijtje82

30-05-2023 om 23:43

Gingergirl schreef op 30-05-2023 om 20:30:

[..]

Dat is ook helemaal prima. Maar kinderen in de basisschool leeftijd is wel anders dan pubers en jongvolwassenen. Niet dat pubers/ jongvolwassenen perse willen/ moeten gamen maar ook wel een deel zelf willen bepalen wat ze leuk vinden om te doen. Interesses veranderen niet elke puber/ jongvolwassenen wil nog buitenspelen.

Nee moeten ze ook lekker zelf weten, maar zolang ze nog met mij op vakantie mee gaan/willen zoeken ze maar ander vertier dan een beeldscherm.

Dan ben je met elkaar weg en zit iedereen op zijn eigen kleine scherm te staren. Nee, dat wordt 'm niet voor mij. 

wij zijn vorig jaar naar zo'n enorme jongeren camping in Kroatie gegaan.  Nou hebben we de halve wereld rondgereisd, maar voornamelijk mijn dochter had nog nooit zo'n leuke vakantie gehad.  

Kimdekim schreef op 30-05-2023 om 23:48:

wij zijn vorig jaar naar zo'n enorme jongeren camping in Kroatie gegaan. Nou hebben we de halve wereld rondgereisd, maar voornamelijk mijn dochter had nog nooit zo'n leuke vakantie gehad.

Zou ik mogen vragen hoe die camping heet? Of weet iemand een vergelijkbare camping? En was dat voor jou als ouder ook te doen?

Anoniemst schreef op 30-05-2023 om 23:57:

[..]

Zou ik mogen vragen hoe die camping heet? Of weet iemand een vergelijkbare camping? En was dat voor jou als ouder ook te doen?

Lanterna bij Porec. Ik vond het prima, maar ik ben ook gemakkelijk,  als de kids het leuk vinden,  vind ik het ook leuk.  

Er is best wel wat te doen in de omgeving en een treintje naar een discotheek voor de jeugd.  Je kan er Jetski's huren, wat hier nogal in de smaak valt.   Mijn vriendin was er toevallig ook, zij had haar zoon van 19 en dochter van 18 mee en die hadden het ook heel leuk.  Voor haar dochter van 15, mijn dochter van 14 een zoon van 16 was er ook genoeg te doen.  

Bijtje82 schreef op 30-05-2023 om 23:43:

[..]

Nee moeten ze ook lekker zelf weten, maar zolang ze nog met mij op vakantie mee gaan/willen zoeken ze maar ander vertier dan een beeldscherm.

Dan ben je met elkaar weg en zit iedereen op zijn eigen kleine scherm te staren. Nee, dat wordt 'm niet voor mij.

Dan zoeken ze vrienden en gaan daar 's avonds gamen. Gamen is ook een heel sociaal gebeuren. 

Ga jij dan ook geen boek lezen? Want dat is net zo niet sociaal en afsluiten van je omgeving als naar een scherm staren of is een e-reader een uitzondering op de schermregel?

Bijtje82

Bijtje82

31-05-2023 om 09:46

Ysenda schreef op 31-05-2023 om 07:52:

[..]

Dan zoeken ze vrienden en gaan daar 's avonds gamen. Gamen is ook een heel sociaal gebeuren.

Ga jij dan ook geen boek lezen? Want dat is net zo niet sociaal en afsluiten van je omgeving als naar een scherm staren of is een e-reader een uitzondering op de schermregel?

Nee, sorry. Wij zijn heel burgerlijk en doen gewoon samen een spelletje of ze tekenen en spelen samen. Een beeldscherm is geen must voor ons, we vermaken ons ook prima zonder en met elkaar. 

Als ze op bed liggen zou ik idd een boek pakken of een puzzelboek.

Bijtje82 schreef op 31-05-2023 om 09:46:

[..]

Nee, sorry. Wij zijn heel burgerlijk en doen gewoon samen een spelletje of ze tekenen en spelen samen. Een beeldscherm is geen must voor ons, we vermaken ons ook prima zonder en met elkaar.

Als ze op bed liggen zou ik idd een boek pakken of een puzzelboek.

Tekenen? Samen spelen? Heb je het nou over wat oudere pubers? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.