Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Waarheen op vakantie met drie grote pubers?


ik zou zeggen zoek een leuke grote camping aan zee vlakbij een grote stad. Zij het hangen en zonnen aan zee en campingvrienden, en jij eventuele culturele uitstapjes. Sicilië bij voorbeeld, of Corsica, of in de buurt van een Spaanse stad. 
sini

Ik zou als uitgangspunt een of meerdere hotels of campings zoeken met vermaak voor de jeugd en van daaruit op pad gaan.

Ik ben met een eenouder-reis (met Cirkel reizen) naar camping Polleur in de Ardennen geweest. Voordeel vond ik dat ik van tevoren de groepssamenstelling kon zien. Er zaten veel pubers in onze groep. Voor hen was er (leuke!) animatie. De ouders konden samen optrekken. Op de camping waren er huurtenten voor ons gezelschap. Met echte bedden! Ik ben geen kampeerder, dus dat vond ik heel prettig. Op de camping was veel te doen, tokkelbaan, boogschieten, klimparcours, zwembad. En je kon meedoen aan georganiseerde activiteiten. Zo hebben we gekanood, een wand beklommen en naar beneden abgeseild. Maar je kan in het gebied ook heerlijk mountainbiken. En er zijn leuke dorpjes in de buurt. Ik vond het ideaal en de kinderen hebben genoten. Het is nu 7 jaar geleden maar ze hebben nog contact met de jongelui die ze daar hebben leren kennen.
Dit soort reizen hebben ze ook naar meer zonzekere oorden. Paste destijds niet in mijn budget, anders had ik dat gedaan.

Concrete tip: rond de stad Millau in Frankrijk zitten veel leuke campings, er is prachtige natuur én vollop sportieve activiteiten (paragliden, kayakken, mountainbike, etc). Wij zaten twee jaar geleden op camping Les Rivages (veel NL jeugd) maar er zit van alles in de buurt waar je kunt verblijven. 

ik zou lekker naar de Atlantische kust gaan in Zuid Frankrijk, Landes. Kan je lekker surfen, de natuur is prachtig en groot, er zijn prachtige oude steden met bezienswaardigheden. I love it! En mijn puber en grote kind ook

Slekire schreef op 29-05-2023 om 22:21:

ik zou lekker naar de Atlantische kust gaan in Zuid Frankrijk, Landes. Kan je lekker surfen, de natuur is prachtig en groot, er zijn prachtige oude steden met bezienswaardigheden. I love it! En mijn puber en grote kind ook

Of de andere kant, rousillion. Vlakbij Perpignan, camping le Brasilia. Topcamping en leuke uitstapjes mogelijk, zoals coulioure, Carcassonne of Barcelona.

Ik zou ook een huisje in een dorpje aan de atlantische kust huren in Landes.... Iedereen op surfles,en ze kunnen lekker zelf hun gang gaan....Ook s"avonds samen op stap. Bij ons ging ook de playstation nog mee

Bijtje82

Bijtje82

30-05-2023 om 13:52

Ted68 schreef op 30-05-2023 om 13:07:

Ik zou ook een huisje in een dorpje aan de atlantische kust huren in Landes.... Iedereen op surfles,en ze kunnen lekker zelf hun gang gaan....Ook s"avonds samen op stap. Bij ons ging ook de playstation nog mee

Oh dat zou ik dan weer niet doen. Op vakantie ben ik echt offline hoor. Wil dan savonds nog wel eens reageren op belangrijke berichten en de telefoon heb ik voor noodgevallen op zak. Maar verder gewoon genieten van het offline zijn, dus geen beeldschermen.

Maar goed, ieder z'n eigen invulling natuurlijk. 

In Kroatie zijn ook grote delen van Game of Thrones opgenomen. Ik weet niet of dat interessant vinden? https://reisgenie.nl/game-of-thrones-in-kroatie-15-locaties-uit-de-serie/

Kijken jullie samen wie is de mol? Ook daar kun je stukken van nareizen. Dit is Georgie: https://dim-sum.nl/svanetie-reis/m/10693/wie-is-de-mol%3F-reis (waarschijnlijk niet de meest voor de hand liggende bestemming, maar als je een ander land hebt, kun je daar ook op googlen).

En ook Wednesday is in Europa opgenomen (maar voelt natuurlijk niet zo zonnig): https://www.contiki.com/six-two/article/wednesday-filming-locations/

Het is allemaal heel specifiek, maar misschien helpt het qua denkrichting? Of er plekken zijn die ergens aan hun interesse gelinkt zijn?


als ze enorm van voetbal houden, kun je in de omgeving van camp nou gaan zitten bijvoorbeeld. En zo is er vast nog wel meer te bedenken. 

Maar Bijtje, jij kan toch best offline zijn terwijl je kroost zich met de playstation vermaakt? 

Temet schreef op 30-05-2023 om 14:13:

Maar Bijtje, jij kan toch best offline zijn terwijl je kroost zich met de playstation vermaakt?

Nou sorry, maar die komt echt niet mee op vakantie. Daar snap ik helemaal niks van. Ja, als je ergens op een hutje op de hei zit ofzo waar niks te doen is. Maar wij gaan naar 1 van de beste campings van europa, waar alles tot in de puntjes geregeld is: Geen haar op mijn hoofd die een PS mee neemt. De Switch gaat mee, maar ook alleen maar voor onderweg zodat kids wat te doen hebben in de auto. 

We namen die playstation mee niet voor ons ouders hoor...maar we kamperen niet: voor ons geen animatie.....En iedere avond spelletjes vinden onze pubers niet leuk

En trouwens: vakantie is  er ook voor om dat te doen waar je zin in hebt....Niet alleen voor ouders :

mijn puber/jongvolwassenen gebruiken online juist om tot rust te komen van alle prikkels en indrukken die je hebt als je niet thuis bent. Die prikkels komen extra hard binnen. 
Wij zitten dan 's avonds elk naar ons eigen schermpje te kijken met het dringende verzoek aan de anderen vooral niet te veel meer te zeggen. Net als dat we voor het diner ook even alleen willen zijn. 

Ted68 schreef op 30-05-2023 om 17:27:

En trouwens: vakantie is er ook voor om dat te doen waar je zin in hebt....Niet alleen voor ouders :

En dat mogen ze uiteraard. Een spelcomputer hoort daar wat mij betreft niet bij op vakantie. Niet dat mijn kinderen er ook maar over nadenken om te vrHen of de PS of de televisie mee te nemen, die hebben het op vakantie veel te druk met alle vriendjes en vriendinnetjes. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.