Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Waarheen op vakantie met drie grote pubers?


Elpisto schreef op 31-05-2023 om 11:26:

[..]

Tuurlijk is dat zo. Maar geen haar op mijn 15/16-jarige hoofd die er aan dacht om een spelcomputer mee te nemen op vakantie. En ja, dat is nog niet zo bijster lang geleden en ja ook in die tijd had je gewoon een PS3/PS4 en noem het allemaal maar op.

Telefoons is een ander verhaal. Maar een spelcomputer richting Zuid-Frankrijk: No ffing way.

Dat doe ik ook niet. Maar ze zitten wel ( veel) op hun gsm. 

Mijn kinderen hebben niet eens een PS3 of 4, maar WiFi is wel een vereiste. Ook voor mijzelf trouwens. Ik heb altijd gezegd dat ik op vakantie geen entertainmentteam ben. Ik wil best eens een spelletje doen of badmintonnen, maar ga ze niet de hele dag bezig houden. Koken doe ik ook niet op vakantie. Ik heb dan namelijk vakantie. Het is al erg genoeg dat de eindverantwoordelijkheid en zorgen voor ieders veiligheid al alleen op mijn tengere schoudertjes rust.

Man man man, ik praat over mijn 5 kinderen tussen damals 19 en 15.....en die tekenden echt niet meer op die leeftijd, en iedere avond de kroeg in deden ze ook niet.... Ik heb het niet over lagere school kids.... En op een ps4 kan je ook films kijken....Maar goed... liever allemaal naar de camping en gezellig naar de animatie.... man man man

En er werd door to tips gevraagd over vakantie ideen, en niet of de huisvrouw het goed vind of er een ps4 mee op vakantie gaat....

Ted68 schreef op 01-06-2023 om 09:33:

Man man man, ik praat over mijn 5 kinderen tussen damals 19 en 15.....en die tekenden echt niet meer op die leeftijd, en iedere avond de kroeg in deden ze ook niet.... Ik heb het niet over lagere school kids.... En op een ps4 kan je ook films kijken....Maar goed... liever allemaal naar de camping en gezellig naar de animatie.... man man man

Godzijdank kun je alleen maar naar de animatie op een camping. Oh ja, ik ben ook geen huisvrouw overigens.

De spelcomputer mee vind ik helemaal niet vreemd, zeker als je wat langer weggaat en je kinderen  wat ouder zijn. Mijn oudste kinderen willen graag 's avonds een spel spelen maar niet elke avond/de hele avond. Ze lezen ook wel een boek natuurlijk. Toch vinden ze het hebben van wifi heel belangrijk en brengen ze genoeg tijd door op hun mobiel/tablet/laptop/switch of wat ze maar meenemen. Ik heb daar geen regels voor zolang ze het maar zelf dragen. 

Het verschilt ook per keer hoeveel tijd ze op een scherm doorbrengen. Soms maken ze lokaal vrienden en gaan daar 's avonds mee op pad, soms is dat niet het geval en zijn ze meer bij de accommodatie te vinden in de avond. 

Het weer heeft ook een invloed en natuurlijk het soort vakantie.
Het maken van een trektocht en overnachten in tentjes is weer heel wat anders dan ergens een huis huren voor een paar weken.

Ik zie ook niet zo zeer waarom een gsm/tablet mee zo anders is dan de playstation mee. Het is allebei vermaak op een scherm.

Meer on topic:
wij hebben 5 kinderen, drie grote kinderen en twee veel jongere kinderen. Een vakantie die voor allemaal leuk is kan lastig zijn. 
Als ik alleen met de oudste kinderen op vakantie ga dan zou ik vooral mooie rondreizen plannen, op safari gaan, met de auto door Noord Amerika. Of juist een trektocht maken te voet, paard of kajak en onderweg kamperen. 
Nu doen we dat ook wel eens (met de oudste kinderen naar New York, een bergtrektocht maken...)
Met het hele gezin huren we vaak ergens een huis. Er zijn genoeg mooie streken in Europa waar veel te beleven is. Wij gaan graag naar Frankrijk en Italie maar ook Engeland, Portugal, Oostenrijk, Ierland etc. zijn allemaal heel goed bevallen.
Als je kinderen graag zon willen dan zou ik kiezen voor Zuid Europa (Zuid Frankrijk, Noord Italie..) want daar is natuurlijk enorm veel cultureels te doen en prachtige natuur. Daar dan een huis huren (met wifi) en de kinderen kunnen in de zon hangen. Dicht bij de een meer of de zee is ook altijd fijn.
De canarische eilanden kan ook, lekker zonnig, niet al te duur, en ook echt wel mooie natuur te bezoeken. Alleen wat minder culturele bezigheden en bezienswaardigheden. 

Ysenda schreef op 31-05-2023 om 10:29:

[..]

Kleuren/tekenen op je 17e is echt wel over behalve voor een select groepje. Maar die doen dat dan meestal ook al op een tekentablet of speciale materialen die je niet makkelijk meeneemt.

Neehoor. Een tekentablet is hartstikke duur en die zou ik echt thuislaten. Zelf behoor ik tot het selecte groepje tekenaars en ik behelp me met een schetsboekje en wat fijne potloden en pennetjes in een etuitje. En hier wordt ook door de oudere puber (17) rustig dat soort dingen gedaan, omdat de vakantie bij uitstek het moment is om te ontschermen en andere dingen te doen dan thuis. Die heeft dan een ruitjesschrift mee voor basic spelletjes als kamertje verhuren of pixelplaatjes te maken.

Bijtje82 schreef op 31-05-2023 om 11:14:

[..]

Zoals ik net al zei ben ik hier niet im commentaar te krijgen op de manier waarop ik met mijn kinderen om ga. Wij zijn gewoon heel hecht en ondernemen heel veel samen. Dat hoeft echt niet afgelopen te zijn met 16. Ik begrijp dat niet ieder gezin veel samen doet en het prima vind als ieder z'n eigen gang gaat. Wij doen het op onze manier en zijn daar heel gelukkig mee.

Dit is het laatste wat ik er nu over zeg, want dit begint inmiddels meer op een bash het gezamenlijke gezinsleven te lijken dan bruikbare tips voor TS.

Doe waar jullie goed bij voelen en vul je vakantie in zoals je wilt.

Maar denk dat TO meer geholpen is met tips over vakantiebestemmingen.

Hier hetzelfde hoor! Elke avond spelletjes (en wij vinden dat ook echt leuk) en of de camping of omgeving verkennen. 

Denemarken is ook leuk, hele mooie kusten en je kunt er goed fietsen en genoeg cultuur. Kroatië of Slovenië is ook fantastisch, maar ik zou zelf een beetje willen wegblijven van de mega strandcampings. 

troelahoep schreef op 09-06-2023 om 11:02:

[..]

Neehoor. Een tekentablet is hartstikke duur en die zou ik echt thuislaten. Zelf behoor ik tot het selecte groepje tekenaars en ik behelp me met een schetsboekje en wat fijne potloden en pennetjes in een etuitje. En hier wordt ook door de oudere puber (17) rustig dat soort dingen gedaan, omdat de vakantie bij uitstek het moment is om te ontschermen en andere dingen te doen dan thuis. Die heeft dan een ruitjesschrift mee voor basic spelletjes als kamertje verhuren of pixelplaatjes te maken.

Ik zeg ook voor een select groepje. Die hebben het echt als hobby, niet de gemiddelde kleuter met de action multipack van een euro.

Ysenda schreef op 09-06-2023 om 12:10:

[..]

Ik zeg ook voor een select groepje. Die hebben het echt als hobby, niet de gemiddelde kleuter met de action multipack van een euro.

Ja maar jij beweerde zo ongeveer dat de enige oudere kinderen die nog tekenen, een select groepje zijn die alleen nog maar moeilijk mee te nemen speciale materialen hebben. Als er iets niet moeilijk is om mee te nemen, zijn het wat tekenspullen. Een kwaliteitspotlood of tekenstift neemt net zoveel ruimte in als actionspul. Overigens gebruiken professionals ook best wel actionspullen.  Maar goed, dit is wel erg offtopic...

troelahoep schreef op 09-06-2023 om 14:23:

[..]

Ja maar jij beweerde zo ongeveer dat de enige oudere kinderen die nog tekenen, een select groepje zijn die alleen nog maar moeilijk mee te nemen speciale materialen hebben. Als er iets niet moeilijk is om mee te nemen, zijn het wat tekenspullen. Een kwaliteitspotlood of tekenstift neemt net zoveel ruimte in als actionspul. Overigens gebruiken professionals ook best wel actionspullen. Maar goed, dit is wel erg offtopic...

De enige tekende 17 jarigen in mijn omgeving zitten dan ook allemaal op een kunst of grafische opleiding.

BraveHendrik schreef op 29-05-2023 om 19:03:

Er is beperkt overleg mogelijk. Als ze geen zin hebben gaan ze niet mee. En dat is dan maar zo.
Ik hoop echter iets te kunnen bedenken waarvoor ze nog wel warm lopen. Maar misschien is dat ijdele hoop en hoort dit bij het loslaten

En als ze met tegenzin meegaan en dingen 'moeten' doen die ze niet leuk vinden, dan wordt het ook geen gezellige vakantie.

Ik ken jouw drie pubers verder niet, dus lastig te zeggen hoe ze zich gedragen.

Vorig jaar wel op vakantie geweest met 2 pubers van mijn toenmalige vriendin. Dat werd helaas een drama. Ze wilden wel graag mee, maar wilden achteraf eigenlijk alleen maar op hun hotelkamer op hun telefoon zitten en fast food naar binnen schuiven. 

Ik zou je afvragen hoe graag je wilt dat ze mee gaan. Want als ze meegaan, dan zul je je toch wat aan moeten passen. Mijn kinderen zijn een stuk jonger, maar op vakanties houd ik wel rekening met ze. Anders wordt het gewoon vrij snel een vervelende vakantie als ze alleen maar achter je aan moeten hobbelen naar dingen die ze niet leuk vinden.

Ik ben wel benieuwd waar je uiteindelijk terecht bent gekomen Bravehendrik?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.