Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

"Waarom zijn meisjes van 18...


ToetieToover schreef op 18-06-2026 om 09:49:

[..]

Precies. Niet voor niets is mijn martial arts ‘carrière’ gestart rond die leeftijd. Ballet liet ik steeds meer links liggen. Zelfverdediging had ik nodig. Ik heb mezelf wel eens in gevaar gebracht, als ik niet doorhad dat de man wiens vingers ik brak (altijd heel effectief en niet disproportioneel aldus het wetboek) een hele troep vrienden bij zich had.

Jeetje Toetie 

ToetieToover schreef op 18-06-2026 om 09:49:

[..]

Precies. Niet voor niets is mijn martial arts ‘carrière’ gestart rond die leeftijd. Ballet liet ik steeds meer links liggen. Zelfverdediging had ik nodig. Ik heb mezelf wel eens in gevaar gebracht, als ik niet doorhad dat de man wiens vingers ik brak (altijd heel effectief en niet disproportioneel aldus het wetboek) een hele troep vrienden bij zich had.

Djeez, en toen?

Marianne76 schreef op 18-06-2026 om 12:06:

[..]

Djeez, en toen?

Toen kon die man zich een tijdje niet meer aftrekken.

ToetieToover schreef op 18-06-2026 om 09:49:

[..]

Precies. Niet voor niets is mijn martial arts ‘carrière’ gestart rond die leeftijd. Ballet liet ik steeds meer links liggen. Zelfverdediging had ik nodig. Ik heb mezelf wel eens in gevaar gebracht, als ik niet doorhad dat de man wiens vingers ik brak (altijd heel effectief en niet disproportioneel aldus het wetboek) een hele troep vrienden bij zich had.

toch ook wel bijzonder dat iemands vingers breken niet disproportioneel is ten opzichte van verbale opmerkingen... (dat laat wat mij betreft ook iets zien over de ernst van dergelijke opmerkingen?).

Maar - kan er een linkje naar een instructievideo, hoe DOE je dat?

TineWinkel schreef op 18-06-2026 om 15:05:

[..]

toch ook wel bijzonder dat iemands vingers breken niet disproportioneel is ten opzichte van verbale opmerkingen... (dat laat wat mij betreft ook iets zien over de ernst van dergelijke opmerkingen?).

Maar - kan er een linkje naar een instructievideo, hoe DOE je dat?

Mijn situatie ging niet over verbale opmerkingen, voor alle duidelijkheid. Meld je aan bij systema en/of krav maga als je vingers wilt breken. Niet aan te bevelen. Ik zou oefenen op de 100 meter sprint. Maar soms kan dat niet. 

Marianne76 schreef op 18-06-2026 om 12:06:

[..]

Djeez, en toen?

100 meter sprint. De verwarring was voldoende om weg te komen. Zijn vrienden gingen eerst naar hem toe, omdat hij zich zo aanstelde om een gebroken vinger. 

Lexus schreef op 17-06-2026 om 12:38:

Van vriendinnen in de leeftijd van 60+ hoor ik vaak de volgende situatie: ze zijn uit met vrienden van dezelfde leeftijd in een restaurant. Een van de mannen gaat flirterig of overdreven joviaal tegen de serveerster van nog geen twintig doen. De andere mannen lachen een beetje mee of kijken de andere kant op. De dames in het gezelschap generen zich de echtgenote van de man voorop. De serveerster lacht beleefd terug maar je voelt dat ze zich echt niet gevleid voelt door zo'n man die haar grootvader had kunnen zijn. Een buurmeisje van me dat in de horeca werkt, bevestigt dat er elke dag wel een stuk of tien van dat soort opa's lollig of flirterig proberen te doen. Dan komen vriendinnen bij mij klagen dat het zo genant is. Maar zeggen jullie er dan wat van? vraag ik hen. Nee dat ook weer niet. Nou zijn het niet zulke gore opmerkingen als uit de OP, maar is het niet een raar fenomeen dat veel mannen zelfs boven de zestig denken dat jonge vrouwen wel gevleid als zij aandacht aan ze besteden. Denk je eens in wat we ervan zouden vinden als een vrouw van zestig plus gaat flirten met een gast van 18...

Ongeacht hoe goed ik de man zou kennen ging hij bij mij aan de verbale schandpaal. Ik zou het opnemen voor de serveerster en die man in de hoek zetten. 

Na een jeugd waarin ik altijd goede dat ik naar mee moest lachen en dat ik er tegen moest kunnen is mijn maat nu vol. 

Als ik zelf smerige opmerkingen krijg wel ik de man in kwestie op de bek timmeren en ik ben het al heel lang op voor vrouwen die slachtoffer zijn. 

Bakblik schreef op 19-06-2026 om 08:16:

[..]

Ongeacht hoe goed ik de man zou kennen ging hij bij mij aan de verbale schandpaal. Ik zou het opnemen voor de serveerster en die man in de hoek zetten.

Na een jeugd waarin ik altijd goede dat ik naar mee moest lachen en dat ik er tegen moest kunnen is mijn maat nu vol.

Als ik zelf smerige opmerkingen krijg wel ik de man in kwestie op de bek timmeren en ik ben het al heel lang op voor vrouwen die slachtoffer zijn.

Ja kijk, dat kan je natuurlijk doen bj een duidelijk smerige opmerking als in de OP. Maar in zo'n situatie van oudere stellen ( Een van de mannen gaat flirterig of overdreven joviaal tegen de serveerster van nog geen twintig doen) is het een slag subtieler. Dan gaat het om: de man heeft ineens een hele open lichaamshouding, glimlachend vragen 'goh warm vandaag he? Druk ook hier, moeten julie dan nog het hele weekend werken? Ook met de voetbalwedstijd?" Intussen neemt hij het meisje van top tot teen op. Hij gaat net te lang door, maakt nog een grapje erbij, stapt uit het gesprek aan tafel en gaat zich helemaal richten op die knappe jonge meid. Dus niet overduidelijk gore seksuele opmerkingen maar wel (voor de dames aan tafel) overduidelijk flirterig. Wat zou je dan zeggen?

Ik denk....
Je zou kunnen zeggen "hou eens op met dat geflirt, ze is hier aan het werk".
(dan krijg je ongetwijfeld een vervelende discussie).

En anders subtiel afleiden: "Hé Erik, maar wat vind jij nou van ... de hypotheek-rente-aftrek/de beursgang van SpaceX / de parlementaire enquête naar Corona / ander onderwerp waarop hij expert is"

"Erik, je soep wordt koud / kun je de wijn doorgeven / hoe smaakt die vis?"

Lexus schreef op 19-06-2026 om 11:53:

[..]

Ja kijk, dat kan je natuurlijk doen bj een duidelijk smerige opmerking als in de OP. Maar in zo'n situatie van oudere stellen ( Een van de mannen gaat flirterig of overdreven joviaal tegen de serveerster van nog geen twintig doen) is het een slag subtieler. Dan gaat het om: de man heeft ineens een hele open lichaamshouding, glimlachend vragen 'goh warm vandaag he? Druk ook hier, moeten julie dan nog het hele weekend werken? Ook met de voetbalwedstijd?" Intussen neemt hij het meisje van top tot teen op. Hij gaat net te lang door, maakt nog een grapje erbij, stapt uit het gesprek aan tafel en gaat zich helemaal richten op die knappe jonge meid. Dus niet overduidelijk gore seksuele opmerkingen maar wel (voor de dames aan tafel) overduidelijk flirterig. Wat zou je dan zeggen?

Als het overduidelijk flirterig gedrag is dan zou ik tegen hem zeggen dat hij moet stoppen met dat gedrag. 

Bakblik schreef op 19-06-2026 om 12:10:

[..]

Als het overduidelijk flirterig gedrag is dan zou ik tegen hem zeggen dat hij moet stoppen met dat gedrag.

`Wat flirten, noem je dit flirten? Ik vraag gewoon vriendelijk wat. Nou zeg iemand is hier met het verkeerde been uit bed gestapt, Ik kan wel merken dat er met jou heel lang niet geflirt is als je dit al flirten noemt' Vrouw van man voegt zich erbij in een poging tot sussen "Hij bedoelt het niet zo hoor". Sfeer aan tafel danig verpest. Vriendschap misschien ook aangetast. En nou kan je zeggen 'wil je dan zulke vrienden'. Misschien niet, ik niet, maar als er een heleboel andere  wel leuke contactmomenten zijn, het is al een vriendschap van 30 jaar, denk ik dan velen dit inschatten en afwegen en voor zichzelf afdoen met 'ach dat is Bert,doet ie al jaren denkt dat hij nog 25 is'. En intussen gaat dit soort gedrag door en klagen vriendinnen er onder elkaar over

Lexus schreef op 19-06-2026 om 11:53:

[..]

Ja kijk, dat kan je natuurlijk doen bj een duidelijk smerige opmerking als in de OP. Maar in zo'n situatie van oudere stellen ( Een van de mannen gaat flirterig of overdreven joviaal tegen de serveerster van nog geen twintig doen) is het een slag subtieler. Dan gaat het om: de man heeft ineens een hele open lichaamshouding, glimlachend vragen 'goh warm vandaag he? Druk ook hier, moeten julie dan nog het hele weekend werken? Ook met de voetbalwedstijd?" Intussen neemt hij het meisje van top tot teen op. Hij gaat net te lang door, maakt nog een grapje erbij, stapt uit het gesprek aan tafel en gaat zich helemaal richten op die knappe jonge meid. Dus niet overduidelijk gore seksuele opmerkingen maar wel (voor de dames aan tafel) overduidelijk flirterig. Wat zou je dan zeggen?

Ik zeg dan: "Laat dat meisje met rust, ze is aan het werk en heeft geen tijd voor uitgebreide praatjes." Mijn dochters beste vriendin heeft in haar studietijd in de horeca gewerkt en die keek dan peinzend naar zo'n man, liet haar gezicht opklaren en zei dan: "Nu weet ik aan wie u mij doet denken. De opa van mijn vriend!"

Dymo schreef op 19-06-2026 om 12:52:

[..]

Ik zeg dan: "Laat dat meisje met rust, ze is aan het werk en heeft geen tijd voor uitgebreide praatjes." Mijn dochters beste vriendin heeft in haar studietijd in de horeca gewerkt en die keek dan peinzend naar zo'n man, liet haar gezicht opklaren en zei dan: "Nu weet ik aan wie u mij doet denken. De opa van mijn vriend!"

Ha ja heel mooie reacties zeg. 

Lexus schreef op 19-06-2026 om 12:27:

[..]

`Wat flirten, noem je dit flirten? Ik vraag gewoon vriendelijk wat. Nou zeg iemand is hier met het verkeerde been uit bed gestapt, Ik kan wel merken dat er met jou heel lang niet geflirt is als je dit al flirten noemt' Vrouw van man voegt zich erbij in een poging tot sussen "Hij bedoelt het niet zo hoor". Sfeer aan tafel danig verpest. Vriendschap misschien ook aangetast. En nou kan je zeggen 'wil je dan zulke vrienden'. Misschien niet, ik niet, maar als er een heleboel andere wel leuke contactmomenten zijn, het is al een vriendschap van 30 jaar, denk ik dan velen dit inschatten en afwegen en voor zichzelf afdoen met 'ach dat is Bert,doet ie al jaren denkt dat hij nog 25 is'. En intussen gaat dit soort gedrag door en klagen vriendinnen er onder elkaar over

Ik heb een oom die vandaag mijn puberteit alle familieevents verziekt heeft met zulk gedrag en niemand die wat zei. Nu denk ik dan maar de sfeer verpest. 

Bakblik schreef op 19-06-2026 om 13:55:

[..]

Ik heb een oom die vandaag mijn puberteit alle familieevents verziekt heeft met zulk gedrag en niemand die wat zei. Nu denk ik dan maar de sfeer verpest.

Gelijk heb je. Want eigenlijk is hij degene die de sfeer verpest

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.