Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-06-2026 om 08:46
zo geil". Dat was wat de vader van een vroeger vriendinnetje van mijn dochter op een feest tegen haar zei. Ik ben er gewoon misselijk van. Mijn dochter is daar als 11/ 12 jarige ontzettend vaak gekomen, maar daarna niet meer ivm beëindigen hobby die ze samen deden. Daarna ging mijn dochter wel eens met een oudere broer om ( ze had er 2) en is ze sporadisch bij hem thuis geweest. Nu kwam die vader op een feestje naar haar toe. Ze dacht omdat hij haar herkende. Dus ze zei hem dat ze wel wist wie hij was toen hij zich voorstelde. Hij herkende haar toen ook een maakte die opmerking. Mijn dochter wist zich geen raad. Tegen vreemde mannen vindt ze het niet lastig om van repliek te dienen maar dit is de vader van een jongen wat ze zo nu en dan mee om gaat. Je gaat ook niet de vader van jongen die je kent afblaffen.
Mijn dochter heeft de rest van de avond de man ontlopen en ik hoorde haar vriendinnen ook over hem klagen toen ze hier zaten. Hij had tegen een andere vriendinnetje gezegd " hoe kan zo' n mooie meid geen vriendje hebben". Ik vind het echt een ontzettend vieze kerel nu. Maar ik weet niet zo goed wat voor advies ik mijn dochter moet geven. Het liefst wil ik niet meer dat zij daar nog thuis komt ( al heeft ze die vader daar eigenijk nooit gezien). Ik weet dat de oudste broer ook wel eens zo'n rare opmerking naar haar gemaakt heeft ( dus niet degene waar ze wel eens je omgaat), maar dat snap ik met zo'n vader.
20-06-2026 om 08:07
Even rea ctie op de begin post.
"Meisjes van 18 zijn niet geil en deze opmerking zegt meer over u dan over mij. Gefrustreerde oude mannetjes denken dat, maar dat is een vergissing."
21-06-2026 om 14:49
Ja mega irritant dit maar al dat je echt kunt doen is afstand nemen van zoiemand lijkt me.... En met je dochter bespreken dat het helemaal niks met haar te maken heeft en ondertitelen wat hij eigenlijk zegt: 'Ik kan me niet goed beheersen en ben boos dat jij mij dat gevoel geeft'. Naar dat het zo dichtbij is maar ergens ook wel een goede les voor dochter lief. Beter in een enigszins veilige setting dan alleen in een steegje op een Spaanse costa denk ik dan...