Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

allemaal een diploma!


Krijgen kinderen die wel gillen, schreeuwen en rondrennen in de bios dat dan niet? Of is dat dan weer zielig?
Overigens zou ik met mijn kind weggaan uit de zaal als ze zou gaan gillen en rondrennen. Als je kind nog niet stil kan zitten moet je het nog niet meenemen naar de bioscoop. 

MamaE schreef op 06-09-2021 om 15:02:

Krijgen kinderen die wel gillen, schreeuwen en rondrennen in de bios dat dan niet? Of is dat dan weer zielig?
Overigens zou ik met mijn kind weggaan uit de zaal als ze zou gaan gillen en rondrennen. Als je kind nog niet stil kan zitten moet je het nog niet meenemen naar de bioscoop.

Ze kregen het allemaal. Maar niemand gilde. Dat scheelde weer.

Tja ik heb er geen moeite mee met diploma's voor kleine kinderen. Vanaf een jaar of 7 boeit het ze al niet meer zo. Ach als die kinderen sta leuk vinden.... Maar goed de mijne kreeg van mij ook een zindelijkheids diploma 🤣. 

PinkFlower schreef op 06-09-2021 om 14:48:

[..]

De biosdiploma werd van te voren uitgelegd: als de kinderen niet door de film zouden schreeuwen, kletsen en lopen kregen ze een diploma. Soort blijf op je plek en monddicht diploma

En dat werkte? Ik ga over een paar weken met 3 kids naar een museum. Met de trein ook nog. Voor 2 de eerste keer museum, voor alledrie de 1e keer trein. Ik ga ze ook een 'zit-stil-en-gedraag-je-diploma' in het vooruitzicht stellen  

Ik ben het helemaal met je eens, TO! Sterker nog: mijn kind flipte 'm pas toen hij na zo lang stilzitten in de bios óók nog in de rij moest wachten voor zijn diploma (want man, dat gaat langzaam, met zo veel kleuters!). Hij wilde 'm wel hebben (want iedereen kreeg dat, en een ballon, en een poster), maar het was echt enorme overkill. Wat mij betreft hadden ze alle extra's na de film achterwege kunnen laten, want het voegde niks toe aan de beleving. Kinderen hebben het niet over de poster, niet over de ballon, niet over het diploma, alleen maar over de film (en de stoelen! Die klappen op! En er waren lampjes! En we hadden popcorn!).

Toen ik klein was, had je alleen het zwemdiploma en het verkeersdiploma. Mijn eerste hond had op een gegeven moment meer diploma's dan ik, hoewel ik toen al de universiteit had afgerond

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

06-09-2021 om 15:13 Topicstarter

Leanne schreef op 06-09-2021 om 14:40:


Het geeft wat jeu aan het leven. Meer dan dat moet je er niet achter zoeken denk ik.


Oh, maar wat jeu aan het leven - daar ben ik helemaal voor!!! Kom maar door met de plantjes, chocola, gezellige kaarten, leuke uitjes, etentjes, fijne muziekoptredens, theater. Heerlijk hoor.

 Ik snap alleen niet dat bedrijven ze een diploma of medaille geven na het beleven van iets dat in zichzelf leuk, gezellig, onderhoudend was. Het gaat toch om de beleving - niet om allerlei troepjes die meteen weer in de bak in kunnen. We willen toch minder zooi? Dat wordt niks als kinderen meekrijgen dat iets niet 'af' is zonder hebbedingetje. Dat kinderen zoiets leuk vinden - mwah, dat is maar héél eventjes. 


Dapperheidsdiploma in het ziekenhuis en een diploma bij (voor het eerst) een coronatest vind ik van een andere orde. Daar is geen sprake van 'een leuke beleving' maar voor iets vervelends waar je doorheen gaat.


Een diploma voor stilzitten in de bios - als je dat nog niet kunt, ga je een jaar of twee later voor het eerst naar de film. Peuterfilm met het licht aan vind ik trouwens toch vrijwel hetzelfde als thuis TV kijken. Maar goed, het is een uitje. En een binnenspeeltuin is ook niet alles   (lawaai... daar moet je tegen kunnen)

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

06-09-2021 om 15:15 Topicstarter

Bloemetjesolifant schreef op 06-09-2021 om 15:11:

Ik ben het helemaal met je eens, TO! Sterker nog: mijn kind flipte 'm pas toen hij na zo lang stilzitten in de bios óók nog in de rij moest wachten voor zijn diploma (want man, dat gaat langzaam, met zo veel kleuters!). Hij wilde 'm wel hebben (want iedereen kreeg dat, en een ballon, en een poster), maar het was echt enorme overkill. Wat mij betreft hadden ze alle extra's na de film achterwege kunnen laten, want het voegde niks toe aan de beleving. Kinderen hebben het niet over de poster, niet over de ballon, niet over het diploma, alleen maar over de film (en de stoelen! Die klappen op! En er waren lampjes! En we hadden popcorn!).

Ja, het is gewoon veel te veel! Helemaal eens, Bloemetjesolifant.

Ik ben er ook niet zo van. Hoeveel waarde heeft een diploma nog, als je er voor elke scheet eentje krijgt?

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

06-09-2021 om 15:16 Topicstarter

Bloemetjesolifant schreef op 06-09-2021 om 15:11:

Ik ben het helemaal met je eens, TO! Sterker nog: mijn kind flipte 'm pas toen hij na zo lang stilzitten in de bios óók nog in de rij moest wachten voor zijn diploma (want man, dat gaat langzaam, met zo veel kleuters!). Hij wilde 'm wel hebben (want iedereen kreeg dat, en een ballon, en een poster), maar het was echt enorme overkill. Wat mij betreft hadden ze alle extra's na de film achterwege kunnen laten, want het voegde niks toe aan de beleving. Kinderen hebben het niet over de poster, niet over de ballon, niet over het diploma, alleen maar over de film (en de stoelen! Die klappen op! En er waren lampjes! En we hadden popcorn!).

Ja, het is gewoon veel te veel! Helemaal eens, Bloemetjesolifant.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

06-09-2021 om 15:17 Topicstarter

Lumos schreef op 06-09-2021 om 15:15:

Ik ben er ook niet zo van. Hoeveel waarde heeft een diploma nog, als je er voor elke scheet eentje krijgt?

Nououou.... wat dacht je van een schetendiploma? Stel het maar niet voor, want dan ga je wat beleven 😂

Wilgenkatje- schreef op 06-09-2021 om 15:17:

[..]

Nououou.... wat dacht je van een schetendiploma? Stel het maar niet voor, want dan ga je wat beleven 😂

Die ga ik ze ook maar niet voorstellen  

Ik heb toen mijn kinderen klein waren en ze hun zwem A (of ook al B en C) hadden zelf een zee-diploma ontworpen. Ze moesten daar wel wat voor doen tijdens onze vakantie aan het strand: van een rots duiken, snorkelen, een eind zwemmen bij hoge golven, iets met een een luchtbed en een bal... En dan na wat dagen oefenen ook echt afzwemmen. De diploma's had ik thuis al gemaakt en zagen er best officieel uit met handtekeningen enz.

Altijd leuk was als er dan iemand vroeg welke zwemdiploma's ze hadden en ze bloedserieus: "A, B, C en Zee" zeiden.

Maar goed, dit een beetje terzijde

Ik vind het ook grote onzin. Hier ook een bioscoopdiploma, wtf? De ouders zouden zo’n diploma moeten krijgen omdat ze die kinderen helemaal meeslepen, koest houden en troosten als het toch te spannend was 

Mijn kind kreeg een diploma na de coronatest. Hij krijste godbetert alles bij elkaar, ik kon hem bijna niet houden. Let wel: voordat die stok zelfs maar in zicht kwam. Gevalletje helemaal doorgeschoten. 

Jippox schreef op 06-09-2021 om 15:31:

Ik heb toen mijn kinderen klein waren en ze hun zwem A (of ook al B en C) hadden zelf een zee-diploma ontworpen. Ze moesten daar wel wat voor doen tijdens onze vakantie aan het strand: van een rots duiken, snorkelen, een eind zwemmen bij hoge golven, iets met een een luchtbed en een bal... En dan na wat dagen oefenen ook echt afzwemmen. De diploma's had ik thuis al gemaakt en zagen er best officieel uit met handtekeningen enz.

Altijd leuk was als er dan iemand vroeg welke zwemdiploma's ze hadden en ze bloedserieus: "A, B, C en Zee" zeiden.

Maar goed, dit een beetje terzijde

Maar dàt vind ik dan weer wèl leuk

Bloemetjesolifant schreef op 06-09-2021 om 15:11:

Ik ben het helemaal met je eens, TO! Sterker nog: mijn kind flipte 'm pas toen hij na zo lang stilzitten in de bios óók nog in de rij moest wachten voor zijn diploma (want man, dat gaat langzaam, met zo veel kleuters!). Hij wilde 'm wel hebben (want iedereen kreeg dat, en een ballon, en een poster), maar het was echt enorme overkill. Wat mij betreft hadden ze alle extra's na de film achterwege kunnen laten, want het voegde niks toe aan de beleving. Kinderen hebben het niet over de poster, niet over de ballon, niet over het diploma, alleen maar over de film (en de stoelen! Die klappen op! En er waren lampjes! En we hadden popcorn!).

Jou kind misschien niet. De mijne wel. De poster hangt bij haar bed. Ze is er maar wat blij mee want het is de poster van de film die ze heeeel groot heeft gezien. Het diploma boeit haar dan weer niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.