Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

allemaal een diploma!


BeneficialJay65

BeneficialJay65

07-09-2021 om 07:41

Doet mij denken aan de baby/ dreumes /peutertijd van mijn kinderen. Toen vonden ouders met kinderen van dezelfde leeftijd het nodig om in geuren en kleuren te vertellen dat ze zo trots waren dat hun Jantje/ Marietje hun eerste poepje hadden gedaan en daar zelfs een foto van hadden gemaakt. Ze vertelden er ok bin dat ze hun kind daarover de hemel in geprezen hadden.🤣🤣😂

Wilgenkatje- schreef op 06-09-2021 om 22:10:

[..]

Of ze filmen alles. Zelfs een vaartochtje door de Biesbosch. Voor wie zouden ze dat doen, gaan ze dat ooit nog terugkijken?

Ook zoiets. Ze gaan iets leuks doen, zitten alleen maar op hun telefoon en kijken het waarschijnlijk niet eens terug.

A12345 schreef op 07-09-2021 om 09:14:

[..]

Ook zoiets. Ze gaan iets leuks doen, zitten alleen maar op hun telefoon en kijken het waarschijnlijk niet eens terug.

Maar het was wel heel leuk want het staat op de socials en daar gaat het om.

Gezien je meestal wel topics start over dit soort dingen, vind ik het redelijk zuur. Misschien een generatiekloof, of het type: doe maar gewoon dat is al gek genoeg?

Ik zit er niet mee, ik erger me niet, het verbaast me niet enz. 
Ik kan dan weer slecht tegen dat verkrampte "eigen normaal of " hoe het hoort"; terwijl iedereen een tik van de eigen generatie meekrijgt en gewenst had dat ouders/opvoeders dingen anders hadden gedaan. 
Dus als mijn kleinkind een diploma krijgt voor scheelkijken en neuspeuteren of tong uitsteken, dan vind ik dat helemaal prima. 

Max88 schreef op 10-09-2021 om 18:00:

Gezien je meestal wel topics start over dit soort dingen, vind ik het redelijk zuur. Misschien een generatiekloof, of het type: doe maar gewoon dat is al gek genoeg?

Ik zit er niet mee, ik erger me niet, het verbaast me niet enz.
Ik kan dan weer slecht tegen dat verkrampte "eigen normaal of " hoe het hoort"; terwijl iedereen een tik van de eigen generatie meekrijgt en gewenst had dat ouders/opvoeders dingen anders hadden gedaan.
Dus als mijn kleinkind een diploma krijgt voor scheelkijken en neuspeuteren of tong uitsteken, dan vind ik dat helemaal prima.

Ik denk dat jij de wijze leeftijd van observaties nog niet hebt 😀. En je kent niet het lange verleden wat to op forum heeft. Dat maakt het voor mij makkelijker de postings te plaatsen. 

Gr Angela

Max88 schreef op 10-09-2021 om 18:00:

Gezien je meestal wel topics start over dit soort dingen, vind ik het redelijk zuur. Misschien een generatiekloof, of het type: doe maar gewoon dat is al gek genoeg?

Ik zit er niet mee, ik erger me niet, het verbaast me niet enz.
Ik kan dan weer slecht tegen dat verkrampte "eigen normaal of " hoe het hoort"; terwijl iedereen een tik van de eigen generatie meekrijgt en gewenst had dat ouders/opvoeders dingen anders hadden gedaan.
Dus als mijn kleinkind een diploma krijgt voor scheelkijken en neuspeuteren of tong uitsteken, dan vind ik dat helemaal prima.

PS on topic: ik heb niet dezelfde leeftijd als to als ik goed nadenk maar vind en vond overdadige,  inflatie-vergrotende beloningen bizar. Niet alleen bij zwemdiploma's maar ook bij ING beloningen van directieleden.... Zie ik hier een parallel opeens!?

Gr Angela

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

10-09-2021 om 19:57 Topicstarter

ha Max88, inderdaad zal de generatiekloof meespelen. Vrienden/familieleden die eind jaren 50 geboren werden, snappen het wel. 
Jammer dat ik zuur overkom bij sommigen, dat is dan maar zo 😉 maar zuur voel ik me niet.

Ik vind de ‘inflatie’ jammer. Het is fijn als bijzondere dingen hun waarde houden.

Vorig weekend waren we ( grootouders) met de kleinkinderen ( zonder hun ouders) weg. Er was een uitgebreid ontbijtbuffet waar ze erg van genoten. ‘ Maar als je elke dag al dit lekkers zou kunnen opscheppen, wordt het gewoon, ’ aldus kleinzoon. 
Wat oma hem niet had ingefluisterd 😜

Een bioscoop diploma heb ik nog nooit van gehoord maar ik vind het inderdaad heel vreemd. Naar de bios gaan is toch gewoon heel leuk. Daar hoef je niet voor beloond te worden. 

Een zwemdiploma is wat anders want daar moet je ook echt iets voor leren. 

Ik merk het in mijn omgeving eigenlijk niet zo dat overal maar allerlei diploma's voor worden uitgereikt. Nou ja, op school een beetje. Daar heb je vederstrik diploma, tafel diploma en verkeersdiploma en zo nog wat dingen. Ik geloof dat ze ook eens een certificaat kregen na een paar boeken te hebben gelezen. Dat hoeft van mij op zich ook allemaal niet maar zolang het via de school gaat heeft het misschien nog wel iets van pedagogische waarde.

Buiten school nog niet echt meegemaakt, maar inderdaad ik vind het ook wat onzin. Een diploma na een echte prestatie is wat anders dan na een leuk uitje. 

Angela: "Ik denk dat jij de wijze leeftijd van observaties nog niet hebt 😀. En je kent niet het lange verleden wat to op forum heeft. Dat maakt het voor mij makkelijker de postings te plaatsen"

88 Is niet mijn geboortejaar, ik ben grootouder én kom zo'n ruime 16 a 17 jaar op het forum😉. Zonder te benoemen welke, zie ik af en toe wat dezelfde verwondering van TO terugkomen en dat viel op. Ik ben vervloekt met een akelig geheugen voor nutteloze zaken.

Max88 schreef op 11-09-2021 om 02:19:

Angela: "Ik denk dat jij de wijze leeftijd van observaties nog niet hebt 😀. En je kent niet het lange verleden wat to op forum heeft. Dat maakt het voor mij makkelijker de postings te plaatsen"

88 Is niet mijn geboortejaar, ik ben grootouder én kom zo'n ruime 16 a 17 jaar op het forum😉. Zonder te benoemen welke, zie ik af en toe wat dezelfde verwondering van TO terugkomen en dat viel op. Ik ben vervloekt met een akelig geheugen voor nutteloze zaken.

Aha. Dan is het een kwestie van interpretatie en projectie (van jou dus bedoel ik)

Gr Angela

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

11-09-2021 om 17:55 Topicstarter

een geheugen voor nutteloze zaken - dat verwijt mn man mij ook weleens 😁

"

Aha. Dan is het een kwestie van interpretatie en projectie (van jou dus bedoel ik)

Gr Angela"

Nee hoor,  TO stelde zelf de vraag: ben ik te zuur. Dan mag ik ja of nee zeggen. Ik zei ja omdat er eerder diverse dezelfde topics van TO waren met nieuwe feestelijkheden die zij over de top vond. Dat onthoud ik, niet eens opzettelijk. Het zegt niets over mijn mening over TO, die ik gewoon heel aardig en een waardevol forummer vind.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.