Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Bijtje82

Bijtje82

27-07-2022 om 21:32

Blij dat de 3 weken om zijn, maar toch ook niet..


Bijtje82

Bijtje82

28-07-2022 om 14:34

maar ik wil nog ff de laatste paar dagen zonder ex doorbrengen. Dus wil het jiet meermover hem hebben

Bijtje82 schreef op 28-07-2022 om 14:05:

[..]

Dat hebben we nu ook gedaan. Maar er zijn met hem geen afspraken te maken. Volgens mij is dat een familie kwaal ofzo. Zijn ouders zijn ook zo.

Zo was de exvrouw van mijn man ook; beweerde altijd dat alles " anders" was afgesproken = kwam haar puntje bij paaltje beter uit.

Daarna heeft man elk jaar aan het begin van het schooljaar een planning gemaakt incl. feestdagen en de vakanties. Kon ze haar input in geven, aanpassen en daarna lag het vast ( liet hij haar per mail bevestigen). Zeg niet dat dit voor jullie een oplossing is maar bij mijn man en zijn ex werd op een gegeven moment elk ding gewijzigd door haar omdat het haar beter uitkwam, andersom mocht er vanuit man natuurlijk nooit iets gewijzigd worden van haar...zucht. Daarna liep het in ieder geval een stuk beter. En als ze weer moeilijk deed van nee hoor het zou die dag zijn.....hier lees de mail nog maar eens, einde verhaal.

Bijtje82 schreef op 28-07-2022 om 14:32:

[..]

Staat zwart op wit. Ik heb wk 28, 29 en 30. Hij 31 tm 33. Dus mijn week eindigd eigenlijk zondag pas. Heb verder niets gezegd of moeilijk gedaan. Had zondag niks op de planning, dus dan is het ok. Maar ik had ze echt niet vrijdag al gebracht. Morgen en zaterdag heb ik vol. Zondag zou een relaxdag worden.

De mogelijke vaagheid hierin is: op welke dag en hoe laat eindigt een week? Dat kun je beter ook vastleggen. Daarna kun je daar in overleg (!) altijd nog van afwijken.

Bijtje82

Bijtje82

28-07-2022 om 15:00

IMI-x2 schreef op 28-07-2022 om 14:37:

[..]

De mogelijke vaagheid hierin is: op welke dag en hoe laat eindigt een week? Dat kun je beter ook vastleggen. Daarna kun je daar in overleg (!) altijd nog van afwijken.

De week eindigd op zondag bij ons. Alleen de tijd stond nog niet vast.

Maar goed, het is zonder teveel gedoe geregeld. Alleen wel weer jammer dat het zo moet. 

IMI-x2 schreef op 28-07-2022 om 14:37:

[..]

De mogelijke vaagheid hierin is: op welke dag en hoe laat eindigt een week? Dat kun je beter ook vastleggen. Daarna kun je daar in overleg (!) altijd nog van afwijken.

Eens, hier ook wel gedoe gehad over het middelste weekend van de vakantie… want begint de vakantie op vrijdagmiddag na de laatste schooldag of op maandag daarna? Veel georganiseerde vakanties lopen van zaterdag tot zaterdag, en dan loop je ergens vast… Als je wil kun je overal over van mening verschillen. Altijd datum met tijden afspreken helpt dan om gedoe te voorkomen.


Als je drie weken te lang vindt kun je ook 2-2-1-1 doen, of een andere variant. Bij oudere kinderen is het vaak niet meer zo strikt, veel prettiger voor iedereen is mijn ervaring.

Wij spreken elk jaar wat anders af voor de zomer maar 3/3 vinden we beiden wat lang. 
vorig jaar en het jaar daarvoor hadden we gewoon de week om week door. Dit jaar is het 1/1/2/2. We werken beiden in het onderwijs. 
Toen ze jonger waren lieten we ze in de vakantie ook nog wel eens een paar dagen naar de opvang gaan. Ik neem aan dat je normaliter ook opvang hebt. Dus daar zit ook een mogelijkheid als je het anders zou inrichten. Dan heb je twee weken voor vakantie met de kinderen en dan nog een week voor jezelf. De andere week doe je ze dan op je werkdagen naar de opvang. 

Wij hebben het ook zo geregeld dat mijn zoon 3 weken bij papa is en 3 weken bij mij. In die 3 weken dat hij bij papa is werk ik extra veel. (nu dus)  Ik werk in de kinderopvang en als hobby in een attractiepark dus ben nu erg veel in het attractiepark te vinden. Zo gaat de tijd snel om en hoef ik hem niet extra te missen. Wat betreft je zorgen over de periode dat ze bij je ex zijn en met hem op vakantie gaan, dat snap ik. Ik had dat met mijn ex ook. Wist niet eens of zoon wel elke dag een schone onderbroek aan kreeg... Sinds zijn nieuwe vrouw er is loopt alles op rolletjes,  zo'n schat van een mens en helemaal gek op mijn zoon. Kun je niet een keer, voordat ze op vakantie gaan, goed met je ex om tafel gaan zitten en duidelijke afspraken maken? En afspreken dat hij je elke dag wat laat weten zodat jij wat meer gemoedsrust hebt? 

Ik krijg de indruk dat de ex van Bijtje het eerder leuk vindt om het haar moeilijker te maken. En als dat klopt zou ik juist niet vragen om iedere dag bericht voor de gemoedsrust, want dan krijg je of minder vaak bericht, of berichten die meer zorgen oproepen dan ze wegnemen. 

Elke dag een update zou ik echt afraden. In elke situatie. Dat doen jullie tijdens de normale omgangsregeling ook niet. En het is ook nergens voor nodig. Dan krijg je alleen maar onnodige discussies over allerhande futiliteiten. 
Als jij dat zou willen, wil hij dat andersom ook. En daar ga je je sowieso aan storen.

Bijtje82

Bijtje82

29-07-2022 om 10:10

Temet schreef op 29-07-2022 om 08:44:

Ik krijg de indruk dat de ex van Bijtje het eerder leuk vindt om het haar moeilijker te maken. En als dat klopt zou ik juist niet vragen om iedere dag bericht voor de gemoedsrust, want dan krijg je of minder vaak bericht, of berichten die meer zorgen oproepen dan ze wegnemen.

Heb je precies goed. Bij hem is het beter zoveel mogelijk te negeren. 

Bij ons werken vaste afspraken wel goed (ook een draak van een ex).
Iedere woensdag dat ze bij hem zijn in de vakantie bel ik met ze op een vast tijdstip. Ex doet dat ook.
Updates 1x per week op een vaste dag.

Ik bedenk me altijd dat alles andersom terug komt. Stel kind heeft iedere dag contact met mij, dan wil ex dat ook.
Bovendien heeft kind ook wel aangegeven, dat als ze me belt het gemis alleen maar groter is. Als ze in de papa bubbel blijft dan is het op een of andere manier makkelijker.

Bijtje82

Bijtje82

29-07-2022 om 13:03

ik denk dat het bij ons gewoon nog een kwestie is van verwerking. Hij hangt nog heel erg in zijn emotie en roept vooral heel vaak 'belang van de kinderen' 
Maar in de praktijk komt er weinig terecht. Ik heb heel weinig contact met hem, tenzij echt nodig. Creëer bewust die afstand tussen ons. Hij zoekt de confrontatie juist op. Komt met verwijten en steeds dezelfde emotionele langspeelplaat. Ik kan daar heel slecht mee. Hoe harder je aan mij trekt, hoe meer ik me afsluit. 
Ondanks gemaakte afspraken heeft hij nog niks aan alimentatie betaald. Die komt op nog geen 30 euro per kind exclusief de vaste uitgaven voor sport, school etc. Wat totaal neerkomt op nog geen 120 euro. 
Heb hem daar expres nog niet op aangesproken, maar hou het wel bij. 
Ik red me financieel prima voorlopig, mede door de verkoop van het huis natuurlijk. 

Heb geen zin in confrontaties, dus denk zak lekker in de shit. Zolang ik gelukkig ben en de kinderen het goed hebben, dan is het voor mij ook goed. Ze komen niets tekort. 
Er is met de kinderen wel afgesproken dat wat ze bij mij krijgen ook bij mij blijft en andersom. Alleen oudste heeft dan de uitzondering dat zijn switch heen en weer mag. Al mag ie hem van mij ook heel graag daar laten.

Kreeg laatst vraag van vader of ik alstublieft een tv wilde gaan kopen. Dan hoefden ze bij hem niet zoveel te kijken. Ja hey, daar ben je zelf bij.  Ze zetten hem zelf aan zegt ie dan.
Wie is er nou de baas? Jij of zij? 

Over de niet betaalde alimentatie: schakel dan de LBIO in, die zorgt er dan voor dat je het krijgt. Ik geloof tot maximaal 6 maanden of je moet het binnen 6 maanden melden dat je geen alimentatie hebt ontvangen. Even website bezoeken.

Bijtje82

Bijtje82

29-07-2022 om 13:15

madee schreef op 29-07-2022 om 13:10:

Over de niet betaalde alimentatie: schakel dan de LBIO in, die zorgt er dan voor dat je het krijgt. Ik geloof tot maximaal 6 maanden of je moet het binnen 6 maanden melden dat je geen alimentatie hebt ontvangen. Even website bezoeken.

Dat vind ik nu geen goed idee. Ondanks dat het een afspraak is en voor de kinderen, heb ik het nu niet perse nodig. Het zou dan toch direct naar hun spaarrekening gaan.

Denk dat als ik nu ga zitten prikken in een wespennest, hij alleen maar lastiger wordt. 

Ik vind die negeerfase eigenlijk wel prettig. 

Wij wisselden elk jaar om. Ene jaar ik de eerste drie weken van de vakantie, hij de laatste drie. En jaar daarna andersom. In jouw geval kun je die weken gelijk vastleggen bij je werkgever. 
Een vakantieweek was van zaterdag tot zaterdag, anders kan het lastig boeken zijn. Maar als het een keer anders moest, dan maakten we daar beiden geen probleem van. 
De kinderen wilden zelf niet 2x 3 weken op vakantie. Er moet ook tijd overblijven om thuis te lummelen. Maar dat maakte voor de verdeling geen verschil. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.