Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:28

Groot gezin deel zoveel

Hier maar verder


Fransien

Fransien

23-06-2013 om 21:55

Hier

Oudste dochter is geslaagd voor snorkelen 3, oudste zoon mag komende week afzwemmen voor A (eindelijk). Rapporten komen volgende week pas binnen, we zien het wel, ik verwacht geen vreemde dingen.
Vandaag naar Naturalis geweest met de kids, erg leuk.

neteret mut

neteret mut

24-06-2013 om 12:44

Helaas

ook de tweeling heeft het niet gehaald, door te grote tekorten op hun gip (eindwerkstuk). Oudercontact op vrijdagmiddag. Aan de ene kant blij dat ze alletwee gezakt zijn en dat niet de 1 wel en de ander niet geslaagd is (en verder heel jammer )

Fransien

Fransien

25-06-2013 om 21:49

Wat jammer

Nou moeten ze het jaar overdoen...
Sterkte, ze zullen wel balen.

jessica 5

jessica 5

25-06-2013 om 21:56

Fransien

Nou dat is mooi dat je zoon mag afzwemmen voor zijn A. En nog twee te gaan hihi arme jij. Hadden de kinderen vrij vandaag?.

jessica 5

jessica 5

25-06-2013 om 21:57

Neteret mut

Dat is balen!. Moeten ze nu het hele jaar overdoen?.

neteret mut

neteret mut

28-06-2013 om 11:52

Rapporten

van de tweeling moeten vanmiddag opgehaald worden, er is dan mogelijkheid tot bespreken van hoe en wat nu, ws idd het jaar overdoen (er zijn er veel meer die zijn blijven zitten, alleen al in hun eigen klas een stuk of 7)
Oudste dochter had een goed rapport, tweede dochter had een zeer goed rapport en wil van richting veranderen. Ze heeft nu oa huishoudkunde en opvoedkunde en vindt die vakken niet echt leuk, koken wel maar ook laboratoriumwerk. Omdat ze hoge scores heeft op chemie, wiskunde en fysica gaat ze nu technische wetenschappen doen. Cijfers 73 voor wiskunde (klasgemiddelde 47), biologie 91, toegepaste biologie 90, fysica 93, chemie 83, toegepaste informatica 86 Terwijl huishoudkunde 68, praktijk huishoudkunde 74 en opvoedkunde 77 waren (ook lang niet slecht. Ik ben benieuwd hoe het haar zal bevallen (en anders kan ze terug naar sociale in januari of het jaar daarna).
Jongste zoon heeft het ook goed gedaan, over en mag verder met latijn. Zelf had hij hogere cijfers verwacht, was niet helemaal tevreden.

jessica 5

jessica 5

30-06-2013 om 21:37

Neteret mut

En hoe is de bespreking van de rapporten van de tweeling verlopen?. Zo wat een goede cijfers!.
En heb jij ook al plannen om weer verder te gaan met je studie?.

jessica 5

jessica 5

30-06-2013 om 22:04

Rymcke

En is je zoon aangenomen voor de opleiding?. En heb je al veel bij het buiten bad gestaan?. Hebben jullie nu vakantie?.

jessica 5

jessica 5

30-06-2013 om 22:36

Hier

Morgen een dagje vrij.
Tweeling had ook een goede cito score. Zoon 16 hoort woensdag of hij over is. Voor de rest weinig te melden hier.

neteret mut

neteret mut

30-06-2013 om 23:26

Jessica

Advies voor de tweeling was het jaar overdoen, tja dat was al wel duidelijk. oudste had op de algemene vakken (nederlands, frans, wiskunde, geschiedenis enz) geen onvoldoendes. Op de richting-technische vakken (layout, gamedesign, enz) had hij de eerste 2 periodes onvoldoende gepresteerd en de derde voldoende. jongste had dat net andersom en bovendien frans zwaar onvoldoende. Op dit moment staan ze allebeide opnieuw ingeschreven, oudste weet het nog niet zeker, wil misschien proberen op een andere manier een middelbare school diploma te halen.
Ik sta ingeschreven en heb al weer zitten neuzen in mijn papieren, voorbereiden voor het schrijven van een werkstuk (kerkgeschiedenis, 19 de eeuw overgang naar 2oste). Toch maar eens zien of ik deze vakantie alvast 1 of 2 kleinere werkstukken kan maken.
Voor de kinderen is de vakantie al begonnen, de grote jongens zijn nu allevier bij vrienden en vriendinnen. We kunnen zelf nog niet weg, nog tandartsafspraken En de caravan is afgekeurd. De koppeling moet vervangen, dan opnieuw laten keuren en dan pas kunnen we weg.

jessica 5

jessica 5

01-07-2013 om 00:03

Neteret mut

Nou spannend nog wat de oudste gaat doen dus.
Wat goed dat je nu ook zelf weer bent ingeschreven. Valt het jou ook zo zwaar om weer te gaan studeren. mij viel het tegen na zo veel jaar. Ik heb donderdag een toetsing hoop dat ik het haal.
Balen van die caravan! Gaat w.s ook lekker wat kosten.
Wij gaan de kinderen van kamers verhuizen in de vakantie en dan ga ik nog een weekje in het huis van mijn zus zitten, kan mijn man lekker hier de vloer in de huiskamer af verven en ook die in de gang.

neteret mut

neteret mut

01-07-2013 om 09:53

Jessica

Het valt zeker tegen om weer te gaan studeren, je moet genoeg tijd vinden om een tijdje door te kunnen werken want even 10 min iets inkijken en dan weer iets anders doen werkt niet. Dan neem je niet genoeg op, dus algauw minimaal een half uur (liefst 2 uur). De examens vielen mij mee, ik heb vooral een probleem met het maken van scripties. Alles moet zo precies, elke punt en komma op de juiste plek, lettertype, voetnoten om nog maar niet te spreken van de inhoud ("de overgang van hoofdtstuk 3 is niet mooi/duidelijk naar 4", "je voorwoord geeft niet goed aan wat je onderzoekt"enz). Het is even zoeken van waar je lekker zit (echt stoel, bureau en lamp ) en waar je rustig genoeg zit (niet elke minuut gestoord worden door een kind dat iets wil ). De oudste is een paar weken weg en ik dacht in zijn kamer te gaan zitten, ging goed totdat vandaag de schilders kwamen. Ik krijg het niet voorelkaar om de buitenboel te schilderen dus dit keer laten we het doen (denk dat ze het ook kwalitatief beter doen dan ik zelf kan) maar een herrie geeft het nu wel met het schuren.
Kosten vd caravan vallen denk ik mee, het stukje nieuwe koppeling via internet, kwam vandaag en zit er al op (ong 60 euro). Nu de herkeuring nog (ong 20 euro).
Kamers opnieuw indelen is veel werk, hebben in een vorig huis wel gedaan, hier (nog)niet. Komt misschien als er eentje op kamers gaat.

Fransien

Fransien

01-07-2013 om 10:33

Neteret

Wat een prachtige cijfers voor je meiden, daar mogen ze trots op zijn. Wel jammer voor je tweeling en voor je oudste en je jongste. Jammer ook dat je oudste nou net bij het laatste trimester pas echt op stoom kwam, hij kan het dus blijkbaar wel.
Ik hoop dat je caravan vlot weer op poten is, kun je lekker op vakantie, zo te horen ben je er wel aan toe. Leuk ook dat je je studie weer oppakt, maar je hebt niet de simpelste en inderdaad die werkstukken zijn zoveel werk...

Fransien

Fransien

01-07-2013 om 10:36

Jessica

Lekker dat je jongsten gewoon goed gaan nu op school. Nou nog je middelste, met een beetje mazzel haalt hij z'n jaar.
Lekker dat je even tussendoor een dagje vrij hebt. Je zult het ook wel nodig hebben met het leren voor je toets, het is best lastig om weer in de boeken te duiken als je dat een hele tijd niet gedaan hebt.

Fransien

Fransien

01-07-2013 om 10:38

Hier

Tweede heeft zijn uitvoering gehad en het klonk heel leuk, en hij heeft (eindelijk) zijn A. Vanavond heeft oudste haar uitvoering en dan zijn we even weer van de uitvoeringen en zwemdiploma's af. Vanmiddag gesprek met de meester van oudste, woensdag met juf van tweede, na de vakantie pas met de juf van derde. Zaterdag gaan we weg en dan ben ik er ook meer dan aan toe.

neteret mut

neteret mut

01-07-2013 om 12:59

Fransien

Het ging om de oudste vd tweeling en de jongste vd tweeling. De echte oudste krijgt zijn cijfers pas ergens deze week ofzo en de allerjongste had een goed rapport (nou ja goed genoeg om gewoon over te gaan naar klas 2 met latijn)

Fransien

Fransien

02-07-2013 om 16:22

Neteret

Sorry, ik haal je kinderen soms een beetje door elkaar ben ik bang...

neteret mut

neteret mut

02-07-2013 om 22:36

Caravan

is goedgekeurd voor nu, hoeft gelukkig maar 1x per 2 jaar gekeurd te worden. Herkeuring was 16 euro, is aan de ene kant jammer vh geld maar ook weer niet zoveel dat je er arm van wordt.
Planning is dat we vrijdag naar een camping vertrekken.
Oudste zit bij zijn vriendin, belde dat hij zijn cijfers nu had. Alles gehaald op 1 na, daarvoor had hij een 9 ( van de 20 dus en niet van 10 en dan is een 9 idd net te weinig) In augustus of september herkansing.

neteret mut

neteret mut

02-07-2013 om 22:39

Jessica

zet hem op

jessica 5

jessica 5

03-07-2013 om 00:53

Neteret mut

Dank je!. Ik heb vanavond nog flink zitten studeren. Donderdag heb ik de toetsing. Moet w.s katheteriseren van een vrouw (pop). Ik heb al van die steriele handschoenen meegenomen om dat thuis te oefenen( sta ik niet zo te klooien met die handschoenen om die goed aan te krijgen)en
injecteren (ook nep). Ik vond de scholing erg leuk en leerzaam. Het had voor mij wel wat langer mogen duren dan 4x 3 uur. En wat meer praktijk ervaring opdoen. Vooral het onthouden van de theorie valt me zwaar. Ik hoop niet dat ze me daar al te veel over gaan vragen. Maar ik zal blij zijn als ik dat papiertje weer heb.

jessica 5

jessica 5

03-07-2013 om 00:56

Neteret mut

Nou mooi dat ie weer goedgekeurd is. Waar gaan jullie naar toe op vakantie?.

neteret mut

neteret mut

04-07-2013 om 14:14

Jessica

Hoe ging het ? krijg je meteen uitslag of moet je erop wachten?
Wij gaan naar Colline de Rabais in de ardennen, een last-minute (per plek 139 euro per week) We willen ong 2 weken weg.

jessica 5

jessica 5

05-07-2013 om 00:33

Neteret mut

Die toetsing (praktijk en theoretische kennis) ging goed, ben geslaagd. Ik was wel stik zenuwachtig maar gelukkig had ik een lieve docent die die toets afnam.
Nou dat is goedkoop zeg die camping!. En wie gaan er dan nog mee met jullie?. Wanneer gaan jullie?.
Hier moeten de tweeling nog twee weken naar school. Zoon 16 heeft geen lessen meer en krijgt morgen zijn cijfers. Ben bang dat hij het niet gehaald heeft. De andere twee hadden geen opleiding maar starten in september weer.

neteret mut

neteret mut

05-07-2013 om 13:14

Vandaag

planning is rond een uur of 2 om te vertrekken. Het is een uurtje of 2 rijden ( en er is internet daar). De jongste 2 gaan mee, met de vriend van de dochter. Oudste dochter komt mogelijk volgende week een paar dagen erbij. De rest blijft thuis of komt thuis want die zijn nu nog ergens anders.

Neteret mut

Hmmmmm minder natuurlijk dat jullie jongens nog een jaar over moeten doen. Maar goed, ze weten zelf vast wat ze fout hebben gedaan. Hoop dat ze dat dan volgend schooljaar wel in orde hebben. Is alleen zooo jammer als ze zelf hebben zoiets van hmmm komt wel. NIET DUS.
Super rapport/lijst van jullie dochters. Mooie punten voor de technische vakken.
Fijn dat de caravan weer goed is gekeurd en wat een super prijs voor de camping. Vond altijd onze dichtbij huis camping goedkoop maar dit is ook lekker.
Genietse hoor als je dit kunt lezen.
Gr Rymcke

Jessica

Super weer een certificaat erbij. Hoe gaat het nu met je voet ?
Weer altijd druk druk zo voor de zomervakantie .....
Pfffff gesprek zus gesprek zo. Hoop dat alles goed was.
En lekker op vakantie, ook voor jou als je dit nog leest lekker genieten. Het weer is er in ieder geval.
Gr Rymcke

Fransien

Leuk snorkelen 3. Zijn al hele ervaren duikkids.
O leuk Naturalis, wil ik ook nog een keer heen met de kids. Hoop alleen dat de oudste het dan nog leuk vinden. Hier best moeilijk om iets te vinden wat betaalbaar is en wat de oudste 3 en de jongste allemaal leuk vinden. Want 200 - 300 euro voor een dagje uit vind ik nou net iets te.
Corpus lijkt mij ook erg leuk (mooi) om te zien.
Iemand toevallig al een keer geweest ?
Bij jullie verder ook iedereen over, veel aangepast werk ed. Goede gesprekken gehad. Nog effe hebben jullie ook vakantie.
Kunnen ze bij jullie ook af en toe zo lekker in de verveelmodus staan.
Gr Rymcke

Hier

Een lekkere werkvakantie (haha).
Nou met dit mooie weer is dat natuurlijk wel super. Maar merk wel dat er veel mensen weg zijn hoor. Mis een aantal kids die normaal er veel waren die er nu niet zijn.
Zitten nu elke dag tussen 200 - 400 personen.
Gisteren eerste AquaFit les daar gedaan. Viel zo te horen goed. Dus hoop op flinke mond op mond reclame en dat er ipv 15 (komen normaal 6-8 mensen om 11 uur banen trekken) er volgende week 30 staan. Heb het start aantal toch al verdubbeld !
Kids hier regelmatig in verveelmodus. Pfffffff zwemmen dus erg veel (smile).
Werk nu dus ene week 4 en andere week 3 dagen en komen straks weken dat mijn collega niet kan en draai ik 5 dagen bijv.
Vandaag dus lekker vrij. Mag ik zelf genieten van de zon. Wij zijn dus ook allemaal aardig bijgetint. Jongste is langzaam donkerbruin. (hahaha)
Vandaag effe naar DA voor jaarlijkse pikjes en de 3e puppy inenting van ons Marsje.
Manlief zit in het westen, oudste ook, in zeeland voor zijn animatie werk. Komt vrijdag naar huis voor volgende week de vierdaagse te lopen. Gaat hij bij mijn ouders logeren.
Gr Rymcke

neteret mut

neteret mut

09-07-2013 om 13:02

Vanaf de camping

Er is dus internet hier, alleen heel erg langzaam en vaak slechte verbinding. Nu ineens meteen contact maar de afgelopen dagen na 2 uren proberen nog niet.
Warm, zonnig. Ik hop van schaduwplekje naar schaduwplek, die zijn er gelukkig genoeg. Camping is nog redelijk leeg. Zit nu naast een meterkast waarin een koolmeesnestje zit, af en aan vliegen van het ouderpaar met luid gepiep als ze er zijn.

jessica 5

jessica 5

10-07-2013 om 23:49

Rymcke

Nou je hebt geluk met het weer dat er zoveel mensen komen naar het zwembad. Leuk hoor dat die AquaFit les zo goed verlopen is. Bij jullie hebben de kinderen al vakantie?. Voor de hoeveelste keer loopt je oudste nu de Nijmeegse?.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.