Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:28

Groot gezin deel zoveel

Hier maar verder


jessica 5

jessica 5

10-07-2013 om 23:52

Neteret mut

Geniet er maar lekker van daar op de camping.

jessica 5

jessica 5

10-07-2013 om 23:53

Fransien

Hebben jullie al vakantie?

jessica 5

jessica 5

11-07-2013 om 00:00

Hier

Zoon 16 is over naar de vierde, vrijdag gaat hij zijn cijferlijst ophalen. We moeten hierna nog een week en dan ook eindelijk vakantie. Lekker een paar dagen op het strand gezeten. Had weer geluk met het weer met mijn vier vrije dagen. Met mijn voet gaat het nog niet echt lekker nu ik weer sandalen draag. Moet er weer mee naar de h.a. Ik heb ook veel pijn aan mijn heupen dus al een doorverwijzing gevraagd naar de orthopeed.

Jessica

Gelukkig toch gelukt dan, dat jullie zoon het gehaald heeft. Volgend jaar dus het jaar van de waarheid. Is zijn SE 1 punt een beetje redelijk ?
Oef je voet hmmmm toch nog een stukje erin of ontstoken ? Je bent natuurlijk door die voet weer anders gaan bewegen/lopen, werkt voor je heup natuurlijk wel flink tegen.
Oudste is vandaag om half 9 ('s avonds) klaar en moet dan nog vanuit Zeeland (Provincie) naar huis zien te komen. Vandaag geldt zijn ov kaart morgen kost dat een flinke duit ! Haal ik hem op waar hij strand. Hopelijk zo dichtbij mogelijk, rond 12 uur hoop ik dat hij minstens Eindhoven gaat halen. Gaat hij ws zondag naar oma toe (wonen vlakbij de startplaats, in Nijmegen dus). Hij loopt dit jaar voor de 4e keer. Weer 4 x 50 km. En over twee weken gaat hij weer samen met pappa de 100 km. doen, de dodenmars in België. Hihi al is het maar voor de verzorging, die schijnt giga te zijn. Alles gratis, van toetjes, flesjes drinken, taartjes, koeken, soep, broodjes en nog veel meer.
Hier kregen de kids al 28 juni vakantie ! Oudste had toen al 2 weken vrij, tweede tuurlijk al vanaf mei ivm zijn examens, 3e ook 1½ week eerder. Jongste pas va 28 juni.
Keine kindjes worden groot, gaat veel te snel.
Gr Rymcke

En ikke hier

Net met de jongens flinke wind door het huis gehaald. De poets. De twee en drie zitsbank naar buiten gegooid. Hahaha wij hebben nu ook lounge meubels in de tuin. Want we waren aan het sparen voor een nieuwe leren bank (deze was half om half (leer/kunst) en helaas versleten en kapot). Toen kregen mijn ouders weer een leuk idee. En hadden een mooie gezien. Dus krijgen we nu een nieuwe bank vandaag. Een leren bank (bloos bloos), ik voel mij soms best schuldig als mijn ouders weer zo'n cadeau geven. Wil altijd zelf mijn zaakjes kunnen rooien, niet afhankelijk willen/hoeven zijn.
Maar het is weer schoon hier voor heel even. zucht.
En als de bank er is dan nog effe shoppen, vilt voor de pootjes halen. ik had maar kan het nergens meer vinden (grrr). En vanmiddag beginnen met de stoelhoezen vermaken. Dus druk druk. Maar wel leuk te doen. Kijken of de naaimachine nog werkt.
Gr Rymcke

jessica 5

jessica 5

15-07-2013 om 23:44

Rymcke

Morgen gaat je oudste weer de vierdaagse lopen, hoop dat ze niet oververhit raken. Wat lief van je ouders dat ze jullie een bank schenken.Haha dat ken ik van die viltjes hat ze laats ook nodig maar kon ze ook niet meer vinden. Man heeft nu al vakantie hoop dat hij de schuur eens gaat uitmesten. Over naaimachine gesproken, ik had vanmiddag nog wat naadjes te naaien. Kon die draad weer eens niet door de naald krijgen, zelfs met een leesbril op lukte het me niet, zoon moest het doen voor me. Hier het laatste weekje school en werk. De tweeling heeft er ook helemaal geen zin meer in om naar school te gaan. Tja is het mooi weer zitten zij binnen. Nu is het voor mij niet erg om op mijn fietsje naar de cliënten te rijden, wel effe wat anders dan door die sneeuw afgelopen winter. Jij hebt nu ook geluk met dat mooie weer dat je lekker veel buiten kan werken. Het zal wel druk zijn bij jullie in het zwembad.

Jessica

Hahaha zou ik dus ook denken. Helaas is het echt vakantie tijd en lijkt wel of iedereen op vakantie is. Gisteren slechts 162 mensen in het bad. Paar weken terug (toen nog school) met dat hele hete weer (30 +) 408 ! Dus relatief rustig. Wel prettig voor ouders mijn jonge kids.
Ach tegen de tijd dat onze kids weer naar school moeten hebben die van jou nog lekker vakantie ! En wie weet zitten die van ons dan letterlijk in de klas te zweten dat het zo warm is en liggen die van jou prinsheerlijk aan het water ! Laatste dagen dus zo veel leren zal het wel niet zijn. Meer opruimen en spelletjes toch ?
Gr Rymcke

Vierdaagse

Zoonlief zaterdag afgezet bij oma en opa.
En vanmorgen om 4.10 uur gestart voor zijn 4 x 50 km. Het laatste bericht van 7.36 uur zat hij al op 22 km! Dus hij loopt lekker en hard ! 3½ = 22 km = 6½ km per uur dus.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

21-07-2013 om 18:30

Rymcke

Wat een bikkel die jongen van jou, 4x50km, ik moet er zelf niet aan denken. Heeft hij zijn lintje?

Fransien

Fransien

21-07-2013 om 18:42

Jessica

Heerlijk voor je jongens, eindelijk vakantie!
Houd jij het nog een beetje uit in die hitte?

Fransien

Fransien

21-07-2013 om 18:49

Neteret

Lekker hoor een camping zo dichtbij, maar met het weer van de afgelopen weken kan ik me voorstellen dat het schaduw opzoeken was en daar blijven. Ben je nog op de camping of hebben jullie je eigen huis al weer opgezocht?

Fransien

Fransien

21-07-2013 om 18:50

Hier

Weer terug van vakantie, twee weken Harz, heerlijk. We hadden een huisje met dikke muren dus binnen bleef het heerlijk koel. De omgeving is daar echt mooi, we hebben genoten.

neteret mut

neteret mut

21-07-2013 om 21:57

Terug

We zijn vrijdag teruggekomen van vakantie. Op de camping was het warm maar er waren veel bomen en dus altijd wel ergens genoeg schaduw om rustig te kunnen zitten. En de nachten waren heel koel, soms echt koud. Thuis is het een stuk warmer. Het viel niet mee hoe de boel was onderhouden (of niet onderhouden) door de thuisgebleven kinderen. Oa een pan met een flinke rest wortelpuree van 5 dagen oud, een caviabak die niet schoongemaakt was, filet americain dat nog op het aanrecht stond (" maar er zit toch een dekseltje op?"). Met de was ben ik nu bij, er is flink schoongemaakt en de vliegjes in de keuken zijn alweer bijna verdwenen. Niet alle planten hebben het buiten overleefd.

Neteret mut

Hech lekker thuis komen.
Wel lekker zo te horen op de camping.
Jeugd alleen tja studenten taferelen. Huishouden van Jan Steen. Nemen het niet zo nauw. Helaas.
Ach ze komen er vroeg of laat toch een keer achter. Hopen wij.
Gr Rymcke

Fransien

Ook al weer terug van weggeweest. Lekker.
Lekker uitgerust voor zover je van uitrusten met 4 kids kunt spreken.
Gr Rymcke

Hier

Warm warm.
Vandaag 33-34 graden. En ikke moet vandaag AquaFit geven. Ja lekker voor de mensen in het water maar ik sta op de kant te zweten !! Met mijn bidons in de aanslag. Wordt dus weer flink zweten.
Nu maar hopen dat het flink druk wordt, merkt echt dat het halve dorp op vakantie is hoor.
Verder heeft oudste de vierdaagse voor de vierde keer uitgelopen. Met een gemiddelde van bijna 6 km per uur ! We zijn weer erg trots. Vond het de derde dag wel het warmst. Verder gewoon lekker gelopen zegt hij. Zonder spierpijn en blaren. Pfffff en hij traint niet hè. Ik zou het niet kunnen.
En dit was dan meteen de training voor over 2 weken voor de dodentocht in België. 100 km in 24 uur (vorig jaar in 19 uur gelopen). Maar zit nog effe in spanning of hij vrij krijgt !
Gr Rymcke

neteret mut

neteret mut

22-07-2013 om 11:45

Komt idd wel

Mijn tweede was de oudste die thuis was en die heeft nu wel iets beter door wat mis was, zeker toen hij de pan leeg moest scheppen. viel me nog mee dat hij bij bewustzijn bleef en zelfs niet moest overgeven. Hij heeft heel flink geholpen om de keuken weer toonbaar en schoon te maken. Het is ook een simpel iets dat ze gewoon niet zien wat er gedaan moet worden ( lege potten schoonmaken en dan naar de glasbak bv)

Fransien

Fransien

23-07-2013 om 15:42

Neteret

Tsja, zelf de gevolgen zien van niet afwassen/schoonmaken, een heel belangrijke stap bij het volwassen worden (hoewel je dat niet bij alle studentenhuizen zou zeggen).
Fijn dat het zo lekker was op de camping en je tweede er iets van geleerd heeft.

Fransien

Fransien

23-07-2013 om 15:45

Rymcke

Overleef je het nog? Persoonlijk vind ik het veel te warm op het moment, ik hoop dat het over twee weken flink afgekoeld is want die dodentocht met dit weer lopen is vragen om problemen (mijn mening dan).
En zo'n afstand uitlopen met de vierdaagse zonder training? Ik zou het ook niet kunnen. Ik ben al erg trots dat mijn net 6-jarige 16 km in de bergen zelfstandig kan lopen en dat we daar dan rustig de hele dag over doen, met flink wat pauzes en een ijsje aan het eind.

Fransien

Fransien

23-07-2013 om 15:47

Hier

Doet dochter mee aan de summerschool junior in Utrecht, ze vindt het heerlijk en er was gisteren nog een item over in het jeugdjournaal (zij stond er helaas niet op, maar je kunt niet alles hebben).

jessica 5

jessica 5

24-07-2013 om 00:41

Rymcke

En niet onderuit gegaan tijdens die AquaFit les?. Wordt je wel ingeroosterd als het rustig is bij het zwembad?. Goed hoor van je oudste dat hij het zonder training weer gehaald heeft.

jessica 5

jessica 5

24-07-2013 om 00:53

Fransien

Vandaar die afwezigheid van je hier, lekker op vakantie geweest!. Hoelang heb jij nog vakantie?. Leuk hoor die summerschool. Hier hebben we ook een werkplaats waar je allemaal proefjes kan doen, vinden de kinderen ook erg leuk. Ook in Delft hebben ze bij de uni leuke dingen voor de kinderen.

jessica 5

jessica 5

24-07-2013 om 01:01

Neteret mut

Nou dat is niet echt leuk thuiskomen van een vakantie!. Goed dat je hem zelf hebt laten doen. Hier laten ze ook van alles staan , vooral op hun kamers, schimmel in de glazen, borden bekers.Ruimen de troep niet op als ze in de keuken bezig zijn. Ik sleep ze er ook bij, want daar heb ik dus geen zin in om die troep van hen op te ruimen. Zoon (20) heeft alweer een wasmand vol staan, heb hem twee dagen geleden al gezegd dat hij moet gaan wassen, is nog steeds niet gedaan. Nou ik denk ook wel eens hoe zou het gaan als ze op zichzelf wonen. Gelukkig hoef ik me er dan niet meer aan te ergeren.

jessica 5

jessica 5

24-07-2013 om 01:12

Hier vakantie

Nou ik ben blij dat we hier ook eindelijk vakantie hebben. We genieten met volle teugen van onze vakantie, lekker uitslapen en dan in de middag lekker naar het strand (kwartiertje fietsen). Dochter is een met een vriendin en haar ouders aan het kamperen. Belde al dat ze weer naar huis wilde, ze wordt gek van die ouders en vriendin gaat lekker haar eigen gang. Lullig voor dochter dus w.s halen we haar morgen weer op. We gaan twee kamers ruilen, dus ik hoop dat het wat koeler gaat worden. Begin augustus ga ik nog een week in het huis van mijn zusje zitten die dan op vakantie is. Vorig jaar ook gedaan en dat was erg leuk. Ik heb drie weken vakantie, lijkt lang maar is natuurlijk weer zo voorbij.

Hier in het zwembad

Nee hoor les ging super. Ik drink een liter in dat uur aan Isostar, isotonic drank. En gelukkig zijn de lessen
's morgens va 11 uur.
Had er afgelopen maandag 21 ! Dus loopt best redelijk.
Ik heb elke week nu 4 of 5 dagen ! = Dus 32-40 uur en va medio aug (scholen weer begonnen) 30 uur. Dus verdient lekker. En straks in mijn andere zwembad heb ik gewoon weer mijn eigen vaste uren. Op maandag 2½, vrijdag 2 en zaterdag 4. En 1 x per maand de zondag a 4 uur. Maar er zaten nog meer uurtjes aan te komen op een andere locatie. Maar zijn nog bezig deze locatie over te nemen.
Gr Rymcke

jessica 5

jessica 5

25-07-2013 om 01:18

Rymcke

Nou dat is mooi dat je zoveel uren kan draaien. Heb jij
dan wel vakantie?

Jessica en de rest

Ehhh echt vakantie nee.
Maar zwembad voelt bijna aan als vakantie. Alleen ik krijg er geld voor. En ik mag er niet in.
Kids zwemmen iedere dag, die hebben hun abonnement er al 4 x uit.
In oktober plannen wij weekje weg. Weten nog alleen niet wat, waar en hoe. Willen wel iets betaalbaars, maar wel iets waar hond mee mag, wat faceliteiten bij zitten en ik ook weinig hoef te doen. Geen 'leuk' vakantie huisje is een leeg park. Dan zit de jeugd de hele dag te zuchten en steunen in de verveelmodus. Maar ook niet zo te centerparcs achtigs. Leuk hotel bijv. Duitsland waar we al tich keer zijn heengeweest. Leuke animatie, leuke activiteiten. Maar zucht met 2 volwassen kinderen betaal je ook volwassen.
Gr Rymcke

jessica 5

jessica 5

26-07-2013 om 23:21

Rymcke

""Maar zwembad voelt bijna aan als vakantie. Alleen ik krijg er geld voor. En ik mag er niet in.""
Dat je er niet in mag duiken met die hitte lijkt me toch het moeilijkst. Wel een geluk dat het zo mooi weer is voor de kinderen en dat ze daar dus ook lekker de hele dag kunnen zijn. Pff in oktober pas vakantie. maar ja jij bent ook al lang blij dat je een baan hebt.

jessica 5

jessica 5

26-07-2013 om 23:33

Hier

Ik moest vandaag voor controle bij de diabetes verpleegkundige zijn en gelijk mijn voet aan haar laten zien waar ik na twee keer glas door de h.a eruit te laten halen nog steeds last van heb. H.a is op vakantie. Ik ben doorgestuurd naar de eerste hulppost. Daar een foto laten maken, konden geen glas zien zitten. Ze wilden zelf er niet mee aan de slag en hebben mij nu doorgestuurd naar een chirurg, waar ik woensdag heen kan. Baal er wel van dat ze me daar niet konden helpen. loop ik nog langer met die pijn.

neteret mut

neteret mut

29-07-2013 om 08:47

Vervelend jessica

tijdens de vakantie liep ik op blote voeten rond de caravan, heb daarna dagen met "iets" onder mijn voet gelopen. Thuis op een bepaald moment aan eeld ed zitten pulken en daarna was het weg, was ik heel blij mee. Het is geen echt vergelijk, ik had er maar af en toe een beetje last van, genoeg om al mee te kunnen voelen.
Het is een druk weekje geweest en veel te warm. Oudste kwam thuis met vriendin en bleven langer hier dan gepland, mijn schoonvader kwam eerder en was er dus ook langer en dan nog een vriend van de kinderen die ruim een week bleef logeren. Maar de eigen kinderen waren dan weer regelmatig uithuizig. En mijn zwager was er ook 2 dagen. Zo zaten we de ene dag met 4 aan tafel en de andere dag met 11, dacht ik dat er 6 mee zouden eten , waren er ineens 9 enz.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.