Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


Sophia_!

Sophia_!

24-09-2021 om 15:36

Infobericht: Maatregelen zijn genomen,  vanaf nu graag weer ontopic. 

PreciousJay68 schreef op 22-09-2021 om 23:28:

[..]

Oh okay, ik wist niet dat jouw mening beter is dan de mijne.

Ik zeg nergens dat een tbm lui is trouwens.

Maarre, als tbm zijn zo geweldig is, waarom ga je nu dan toch weer werken? En waarom ga je vrijwilligerswerk doen? Thuis zijn voor het gezin is toch het summum?

Misschien omdat de kinderen groter zijn geworden, dat er thuis minder te doen is en weer ruimte is voor een betaalde baan... ik ben niet lui tenslotte .  Verder: vrijwilligerswerk kan ook in het weekend, in de avond, op school; het is ook een stuk flexibeler en geen verplichting.

Duiveninhetnieuws schreef op 23-09-2021 om 13:17:

[..] Van Jutta: 'Hoe vaak hoor ik niet van moeders die ook veel shit over zich heenkrijgen van hun omgeving omdat ze blijven werken?.'

Ik hoor dat allemaal nooit. 

Ik hoor dat allemaal ook nooit. Een heleboel mensen horen dat nooit. Dat werd ook al gemeld in dit draadje, een paar honderd berichtjes geleden

Julali schreef op 23-09-2021 om 08:11:

[..]

Een paar quotes uit het artikel:

Maar langzamerhand krijgen steeds meer mannen genoeg van het traditionele kostwinnaarsmodel. ‘In drukke periodes zat ik daar soms tot wel 9 à 10 uur ’s avonds. Dat wilde ik niet: ik had geen zin om pas thuis te komen als mijn zoon al sliep.’

ik weet niet aan welk artikel je refereert, maar als er echt kostwinnaar staat, dan zou ik de rest van de informatie ook niet geloven. Kostwinnaar als woord bestaat namelijk niet. 

Weeromstuit schreef op 24-09-2021 om 19:53:

[..]

Ik hoor dat allemaal ook nooit. Een heleboel mensen horen dat nooit. Dat werd ook al gemeld in dit draadje, een paar honderd berichtjes geleden

Nooit gehoord? Dat is echt wel apart. Ik heb alle varianten wel eens gehoord, van ‘32 uur, goh pittig’, tot ‘wij hebben ervoor gekozen zelf onze kinderen op te voeden.’ 

Ik krijg ook nooit commentaar op mijn leven behalve toen ik lid werd van Viva en nu hier. Dus alleen op fora van mensen die mij niet kennen. Ik trek me daar geen bal van aan. Ook niet van opmerkingen dat ik mijn steentje bij moet dragen aan de maatschappij. Mijn man en ik hadden de taken zo verdeeld waar we beiden gelukkig mee waren. Dus voor ons gezin was het ideaal. Ik ben eigenlijk meer een thuisblijfvrouw als een thuisblijfmoeder want als een kind ons niet gezegend was dan was ik ook gestopt met werken. Ik ben ook nooit bang geweest dat ik niet meer aan werk kon komen want ik ben zelfs vele malen gevraagd in de horeca maar ik hield het bij mijn vrijwilligerswerk achter de bar bij de voetbal. Toen ik 28 jaar geleden gestopt ben met werken heb ik ook nooit in mijn achterhoofd gehad om ooit weer te gaan werken. Ik kreeg op mijn afscheidsreceptie van mijn werk een kado van mijn man met een kaartje van veel plezier met de VUT. 

MMcGonagall schreef op 24-09-2021 om 20:16:

[..]

Nooit gehoord? Dat is echt wel apart. Ik heb alle varianten wel eens gehoord, van ‘32 uur, goh pittig’, tot ‘wij hebben ervoor gekozen zelf onze kinderen op te voeden.’

Ik heb nooit kinderen gehad en ik zal ze ook nooit krijgen, maar met dit soort mensen ben zelfs ik gelijk uitgepraat.

MMcGonagall schreef op 24-09-2021 om 20:16:

[..]

Nooit gehoord? Dat is echt wel apart. Ik heb alle varianten wel eens gehoord, van ‘32 uur, goh pittig’, tot ‘wij hebben ervoor gekozen zelf onze kinderen op te voeden.’

Dat soort wereldvreemde dommigheid zou ik negeren. Was je de eerste werkende moeder die ze tegenkwamen of zo? 

Gelukkig hebben de meeste mensen meer verstand. 

yette schreef op 24-09-2021 om 20:48:

[..]

Dat soort wereldvreemde dommigheid zou ik negeren. Was je de eerste werkende moeder die ze tegenkwamen of zo?

Gelukkig hebben de meeste mensen meer verstand.

Hangt maar net van je sociale cirkel af. Ik vraag me helaas echt af of echte de meeste mensen meer verstand hebben. Ben er een beetje bang voor. 

Doemijdieglazenbol schreef op 24-09-2021 om 21:25:

[..]

Hangt maar net van je sociale cirkel af. Ik vraag me helaas echt af of echte de meeste mensen meer verstand hebben. Ben er een beetje bang voor.

Je zou best eens gelijk kunnen hebben. M’n mond valt af en toe echt open van wat ik hier lees, en als zoveel mensen het meemaken dan moet het wellicht toch in bepaalde kringen geaccepteerd gedachtengoed zijn. Ik krijg daar dan direct allemaal associaties bij van zeer laagopgeleide of ongeletterde mensen  . My bad. 

Duiveninhetnieuws schreef op 24-09-2021 om 21:54:

[..]

Je zou best eens gelijk kunnen hebben. M’n mond valt af en toe echt open van wat ik hier lees, en als zoveel mensen het meemaken dan moet het wellicht toch in bepaalde kringen geaccepteerd gedachtengoed zijn. Ik krijg daar dan direct allemaal associaties bij van zeer laagopgeleide of ongeletterde mensen . My bad.

Nee joh, zelfs wel eens bij iemand op OO die zei dat ze had gestudeerd. Ik trek het me niet aan, maar onthoud het wel.

haha, ik lees nu de laatste column van Sylvia Witteman (in de vk)
Ik kan hem niet quoten of linken, maar hij past perfect hier. 

Mevrouw75 schreef op 24-09-2021 om 22:55:

haha, ik lees nu de laatste column van Sylvia Witteman (in de vk)
Ik kan hem niet quoten of linken, maar hij past perfect hier.

Ooit was deze columnist een actieve deelnemer op ouders online, dus zou me niets verbazen als ze nog meeleest...

MMcGonagall schreef op 24-09-2021 om 20:16:

[..]

Nooit gehoord? Dat is echt wel apart. Ik heb alle varianten wel eens gehoord, van ‘32 uur, goh pittig’, tot ‘wij hebben ervoor gekozen zelf onze kinderen op te voeden.’

Het ging om 'veel shit over je heen krijgen van je omgeving'. Dat is iets anders dan dat je ooit een paar keer een domme vraag hebt gehoord van iemand over het combineren van werken en moederschap. Maar misschien ervaarde jij deze opmerkingen ook wel als 'veel shit', dat kan natuurlijk. 

Overigens vond ik 32 uur werken met één klein kind al ronduit pittig haha. Dat zegt iets over mijzelf, dat weet ik, maar goed, zo'n opmerking kan dus ook nog vriendelijk bedoeld zijn. 

De tweede opmerking ... tja, dan ben je inderdaad gewoon uitgepraat. 

Mevrouw75 schreef op 24-09-2021 om 22:55:

haha, ik lees nu de laatste column van Sylvia Witteman (in de vk)
Ik kan hem niet quoten of linken, maar hij past perfect hier.

Nu word ik heel nieuwsgierig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.